Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

„Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: По повод на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID 19 на територията на община Долна Митрополия се налага мобилизиране на допълнителни ресурси за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими групи хора, които са застрашени в най-голяма степен, както и за лица в карантинен период. В предвид създалата се ситуация е идентифицирана нуждата от предоставянето на следните поддейности: -предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, -предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране; -доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). -транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа Екипът ще осигурява почасови мобилни интегрирани услуги в домашна среда на 80 потребители на територията на община Долна Митрополия. Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги,екипът гарантира, че няма дублиране на дейности и услуги. Oбщата продължителност на дейността e за период от 12 м. Дейността ще стартира с възлагане на УОИИ - Патронажна грижа ,съгласно Акт на възлагане, в който ще бъдат включени всички задължителни реквизити. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2, 3 и 4“. Предвижда се услугата да старира от 11.04.2021, с цел непрекъсване на услугата и ще спомогне за превенция и ограничаване на коронавируса. След направена оценка на потребностите (на новите потребители) ще се изготви класиране и ще стартира предлагането на почасови грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 80 лица, ще се изготви списък с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място. За реализиране на дейността ще бъде нает екип , които при идентифицирана потребност и по график ще предоставят обслужване на потребителите в домашна среда. Социалната услуга ще се осъществява от екип в състав: -Ръководител услуга ( и диспечър) - 1 бр. на 8 ч. раб. ден; -Сътрудник социални дейности - 1 бр. на 8 часов раб. ден; -Сътрудник здравни дейности - 2 бр. на 4 часов раб. ден; -Психолог - 1 бр. в регл. раб. време за не повече от 20 ч. месечно; - Домашни помощници, вкл. изпълняващи доставка по домовете - 22 бр. лица с различна часова заетост. Всяко лице от целевите групи ще получи здравно – социални услуги до 2 часа на ден. Общината разполага с обучен персонал за предоставяне на услугата. Обученията се реализираха по Компонент 2 – патронажна грижа. При нужда от назначаване на нов персонал, то той ще премине специализирано обучение по разработената по Компонент 1 от МЗ програма. Общината ще осигури квалифициран специалист, които ще предоставят психологическа подкрепа и консултиране на потребителите, които предвид дългият период на изолация имат своите притеснения и трябва да им бъде оказана необходимата помощ. За целта на описаното ще бъде ангажиран психолог, който има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които имат потребност от тази услуга, ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа и мотивация. Транспортът на персонала ще се осъществява с превозно средство, закупено по Компонент 2, което ще се ползва по предварително изготвен график. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се координират от Ръководител услуги. С цел спазване на социална дистанция, Общината ще презентира услугата посредством информационни канали - публикации на интернет страницата на Общината, разговори с досегашни потребители и т.н. Целта на подобен подход е популяризирането на интегрираната мобилна услуга при спазване на всички противоепидемични мерки. Предоставянето на услугата ще се осъществява при спазване на всички противоепидемични мерки. 0.00 170 243.20
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейност: На територията на община Долна Митрополия функционира Център за обществена подкрепа и Дома за стари хора - с. Горна Митрополия, като социални услуги, държавно делегирана дейност. Към настоящия момент ЦОП е с капацитет 30 места с общ персонал от 7 души, а ДСХ е с капацитет 20 места с общо персонал 9 души. С цел превенция от заразяване с COVID-19 и в отговор на актуалните нужди, свързани с ограничаване на коронавируса и потребностите на уязвимите групи, в рамките на дейността ще бъдат закупени и осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите и потребителите на държавно делегираните услуги, като защитни маски за лице, шлемове, ръкавици и др. Осигуряване на мерки за разделяне/изолиране на потребителите при необходимост с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка. Във връзка със специфичните потребности на лицата /потребители на социалните услуги, делегирани от държавата дейности/ е необходимо да бъдат назначени лица, които да извършват почистване и дезинфекция на сградните фондове на двете институции, с цел защита и предпазване на ползвателите и служителите от COVID -19. По проекта ще бъдат назначени 9 чистач-хигиенисти за двете институции. Наетите лица ще имат задължение да почистват и премахват замърсяванията, в помещенията на ЦОП и ДСХ. Ще се извършва дезинфекция на всички повърхности, като предварително ще почистват всяка една повърхност, със закупени дезинфектиращи средства и препарати, а именно: бюра, чинове, дръжки на врати, прозорци, ръкохватки, ключове за осветление, парапети; сензорни екрани, тоалетни чинии, мивки, кранове и много други често докосвани с ръцете повърхности, в зависимост от спецификата на всеки обект, подови покрития. Критичните точки ще подлежат на неколкократно ежедневно дезинфекциране. Персоналът и потребителите на услугата ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. По проекта ще се поемат разходите за извънреден труд на персонала в социалната услуга при необходимост, съгласно националното законодателство. 0.00 83 602.33

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.