Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта предвижда дейности по извършване на реконструкция и модернизация на Дюкер № 4, който е съоръжение от напоителна система „Разметаница“, в землищетона с. Голямо село, община Бобов дол”, „Напоителни системи” ЕАД-клон „СтрумаМеста”. Дюкер № 4 започва от входна шахта, разположена след разпределителен пункт със савачни затвори по трасето на открит канал М1.
Разпределителният пункт е ситуиран след отклонение от „М1“ към ТЕЦ „Бобов Дол“ на разстояние 115 м. след него. Разстоянието от разпределителния пункт до входната шахта на съоръжението е 43 м. Дюкерът е с обща дължина от 5300 м., изграден от тръби с различни по вид и материал и диаметър. Трасето на дюкера е съставено от три основни участъка по отношение на показателите „диаметър“ и „материал“, както следва: 
Участък 1: Бетонни напорни тръби DN900 – 950 m.; 
Участък 2: Стоманени спирално заварени тръби Ø720х8mm – 3025 m.; 
Участък 3: Стоманени спирално заварени тръби Ø630х8mm – 1325 m. 
По трасето, на характерни места са изградени въздушници, калници и ревизионни шахти. Съоръженията са с амортизирани и компрометирани арматури, в които се наблюдават течове. Въздушниците не са добре защитени, техническото им състояние влошено, което предопределя и незадоволителната им работа. 
Загубите на вода в съоръженията понижават общия коефициент на полезно действие на напоителната система. Съоръжението се поддържаи експлоатира с цел извършване на услугата „доставка на вода за напояване”. Предвидените ремонтни дейности ще се извършат само в границите на сервитута на съществуващия дюкер, без да засягат съседните имоти.
Открития канал М 1 е част от НС „Разметаница“ и обслужва дюкери 1, 3 и 4 вземлищата на с.Мало село и с.Големо село. В настоящия проект попада участък от М1след отклонението за Д-3 с обща дължина около 200 м. и обслужва Д-1 и Д-4, с обща поливна площ около 27 000 дка., Д-1 с дължина към 2,5 км с "Изравнител 1" площ 13,33 дка., който обслужва около 17 500 дка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за „Реконструкция на участък от Дюкер №4 в землището на с. Голямо село, община Бобов дол”, „Напоителни системи” ЕАД-клон „Струма Места”: Трасето попадащо в обхвата на проекта е избрано така, че след неговата реконструкция, да се осигури експлоатационна пригодност при ефективни мониторинг и управление. Реконструкцията и модернизацията обхващат 814.53 m. от трасето на дюкера, в участъка от+1847.71 m. до +2662.24 m. Тръбопровода ще се реконструира със центрофугално лети напорни тръбопроводи от стъклопласт /GRP/ с номинален диаметър DN 700, положени по траншеен способ в изкопа, от който ще бъдат извадени старите стоманени тръбопроводи с диаметър ∅ 720x8 mm. Връзките между отделните тръбни сегменти са предвидени муфени, като при съоръженията и контакта със съществуващи тръбопроводи те са фланшови по БДС EN 1092. Началото на участъка предвиден за реконструкция се явява връх от надлъжния профил на Дюкер №4, което налага предвиждането на автоматичен въздушник за обезвъздушаване на системата. Геометричните характеристики на надлъжния профил и взаимното разположение на съоръженията от трасето на дюкера изискват отвъздушника осигуряване на голямо количество постъпващ въздух при изпразване на участъка през изпускателна шахта. Местоположението на шахтата съвпада с това на съществуващ въздушник. Освен въздушника, в началото на реконструираната част от трасето на дюкера се предвижда разходомерно устройство за мониторинг на преминаващите водни количества. Необходимост от изграждане на изпускателна шахта „калник“, за изпразване на участък то тръбопровода, се явява при възел СК4-1. Местоположението на новопроектирания изпускател съвпада със съществуващ такъв. Приемник на изпуснатите води е съществуващо дере. Края на участъка предвиден за реконструкция се явява връх от надлъжния профил на Дюкер №4, което налага предвиждането на автоматичен въздушник за обезвъздушаване на системата. Геометричните характеристики на надлъжния профил и взаимното разположение на съоръженията от трасето на дюкера изискват от въздушника осигуряване на голямо количество постъпващ въздух при изпразване на участъка през изпускателна шахта. Освен въздушника, в края на реконструираната част от трасето на дюкера се предвижда разходомерно устройство за мониторинг на преминаващите водни количества. Изпитването на тръбопровода е свързано с възникването на усиля в чупките му, които се разпределят върху стените на изкопа чрез опорни блокове съгласно приложените детайли. Опорните блокове на хоризонтални чупки се изпълняват от бетон клас С16/20 без необходимост от армировка. Стената на изкопа служи като кофражна форма в случаи на ненарушен откос. При нарушен откос пространството между блока и откоса се насипва и уплътнява до необходимото, след декофрирането му. Опорните блокове при тройници и изпъкнали чупки се изпълняват стоманобетонови от бетон C16/20 съгласно БДС EN 206-1 и aрмировъчна стомана B500 съгласно БДС 9252. За обекта се предвиждат устройства за измерване на натрупан и моментен разход в напорни течения. Устройствата ще бъдат монтирани на тръбопровод от стъклопласт GRP DN700 по трасето на Дюкер №4 на две места, в начална и крайна шахта, съгласно работния проект. Приети са ултразвукови разходомери с даталогер за връзка с диспечерски пункт, акумулаторна батерия и самостоятелно захранване с фотоволтаични панели. Оразмерителното водно количество е Q = 0,54 m3/s при оразмерителна скорост V = 1,47 m/s. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект. 1 581 473.69 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН. Доставка на специализирана механизация за поддръжка на хидротехническата изправност на хидромелиоративните съоръжения собственост на „Напоителни системи” ЕАД 54 543.00 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда.: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества. Доставка на разходомерни устройства за измервания на водни количества при напорно течение 35 950.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащатанормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническотозадание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относиминормативни документи 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималнитеизисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всичкизадължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора застроителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажниработи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. затехническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението на Договора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване от Възложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г. 16 500.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 8 800.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектни предложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите, извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията налицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, в последствие ще се изплаща изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 16 719.67 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 15 814.74 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.