Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната идея на проекта е осигуряване на добри и безопасни условия на труд и създаване на предпоставки за удължаване на трудовата заетост в МЕТАЛОРЕЖЕЩИ ИНСТРУМЕНТИ 2015. Това ще се постигне чрез следните дейности:
 - Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието - закупуване и въвеждане на чек-ин и чекаут система -възможност за гъвкава форма на заетост с цел оптимизация на работните процеси; разработване, утвърждаване и въвеждане на Правилник за вътрешния трудов ред, усъвършенстващ организацията на трудовата дейност и създаващ условия за преход към гъвкаво работно време и Програма за удължаване на професионалния живот чрез осигуряване на "зелени" и безопасни работни места.
 - Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез лични и колективни предпазни средства с цел подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез внедряване на аспирация, климатизация, ефективно осветление на работните места;
 - Осигуряване на социални придобивки за работещите-места за отдих, хранене и почивка
 - Дейности по Информация и публичност и Мониторинг и управление
Фирмата е създадена през 2015г.  с основна дейност производство и търговия с металорежещи инструменти и макар и новосъздадена вече има закупени машини, наето оборудване и 8 души персонал/50%-над54г/. Сключени са договори и активно се работи. Собственикът на фирмата има повече от 20 годишен опит в този бранш и стартира свой собствен бизнес самостоятелно. За целта чрез настоящия проект предвижда сериозно подобряване на условията на труд и осигуряване на безопасност на работещите.
Секторът на металорежещите инструменти е традиционен за Габрово, известно в миналото като "Българският Манчестър" и фирмата може да разчита на трайни партньорски отношения с фирми-клиенти от цяла Европа, благодарение на опита на собственика. Всичко това създава много добри предпоставки за устойчивостта на работните места и условията на труд във фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. В нея е включено изпълнението на мерки, които отговарят на задължителните според Насоките за кандидатстване елементи, предвид факта, че целевата група включва хора над 54 години /50% от целевата група/. В рамките на първия задължителен елемент за оптимизация на работните процеси, във фирмата ще бъдат въведени мерки за гъвкаво работно време.Ще бъде закупена и внедрена система за чек-ин и чек-аут, която ще даде по-голяма свобода на служителите за отработване на регламентираното работното време в по-голям времеви диапазон. Реорганизацията на работните процеси ще даде и възможност за избор на работна смяна и ползване на лично време през работния процес. По този начин ще се предостави свобода на служителите за координиране на лични неотложни задължения (като например полагане на грижи за възрастни родители за лицата над 54г.) Ще бъде разработен нов правилник за вътрешния трудов ред, който ще регламентира задължителните часове за присъствие в предприятието, както и възможността работниците да разполагат със свобода да разпределят сами според своите предпочитания оставащото работно време. Правилникът ще бъде изготвен след консултиране със служителите. Това е всъщност начина за реална промяна на организацията на трудовия процес. По отношение на втория задължителен елемент (Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, включително служители над 54г. съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014- 2020) се предвижда разработване, утвърждаване и въвеждане на Програма за удължаване на професионалния живот чрез осигуряване на "зелени" и безопасни работни места. Програмата е необходима, тъй като фирмата е създадена през 2015г. и до момента няма изградена последователна визия за развитието на човешките ресурси в нея. Необходимостта от удължаване на професионалния живот на служителите над 54 години възниква от това, че те съставляват 50% от средносписъчния състав на персонала. Голяма част от тях са тясно специализирани, имат специфична квалификация и опит. На пазара на труда се наблюдава недостиг на такива кадри и затова фирма "Металорежещи инструменти 2015" ЕООД би желала да задържи и мотивира своите служители. Удължаването на професионалния живот може да се осъществи чрез предписания за конкретни мерки, които да бъдат съобразени с по-зелени и екологични условия на работа. Предвид вида на производство и характера на дейност в предприятието, условията за работа към момента не са достатъчно здравословни и безопасни. Стремежът е да се осигурят "зелени" работни места, които за да бъдат устойчиви трябва да бъдат здравословни за служителите и безопасни за околната среда. Програмата ще отразява всички нововъведения в областта на човешките ресурси и добрите и безопасни условия на труд, които ще бъдат реализирани в рамките на настоящия проект. Тя допринася за създаване на „зелени“ условия на труд в съответствие с реализацията на политиката за опазване на околната среда и реалните нужди на пазара на труда. Чрез нея работниците ще имат възможност за развиване на умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в зелени и на умения, изискващи се от прехода към нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. 11 200.00 11 200.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез колективни предпазни средства: Целта на тази дейност е да се осигурят по-безопасни и здравословни условия на работа в производствените помещения посредством внедряване на нови колективни предпазни средства - система за локално обезпрашаване (аспирация), климатизация и подмяна на осветителни тела. Предвижда се закупуване на специализирана аспирационна система, която включва отделни аспирации в зависимост от съответното работно място. Изграждането на локална аспирация при източника на отделяне на вредните вещества е изключително важно, за да се сведе до минимум разпростанението на вредните вещества в цялото помещение. Локалната аспирация е най-добрия и ефективен начин за осигуряване на добри и безопасни условия на труд на работещите в предприятието, защото спецификата на производството е свързана с изхвърляне на множество твърди частици във въздуха по различен начин в зависимост от съответната машина. По настоящем се използват стари аспирации, които са морално остарели и недостатъчно ефективни. Чрез тях не може да се достигне необходимата безвредна концентрация на химически агенти във въздуха на работната среда. Индивидуалнте аспирации позволяват навременно и ефективно обезпрашаване на въздуха и безопасност на здравето /по отношение на качество на въздуха/ на оператора на съответната машина. Към момента отоплението във фирмата се осъществява чрез печки на твърдо гориво. Като цяло този метод на отопление е стар и има негативно въздействие върху околната среда. От друга страна доста често от печките се връщат изгорели газове в работните помещения и това влошава допълнително условията на труд в и без това запрашената среда. През летните месеци поради липсата на охлаждане често се констатира прегряващ микроклимат в производствените помещения. Като цяло, микроклиматът през топлия и студения период е в крайния обхват на граничните стойности на Наредба РД-07-3, ДВ бр. 63/2014г. За подобряване на условията на труд в тази сфера се предвижда закупуването на 8бр климатици, които ще осигурят адекватен микроклимат на територията на всички производствени помещения. В работните помещения осветеността се осигурява от 70 стари осветителни тела с ръждясали отразители, като някои от тях са изгорели и вече са за подмяна. Прави се подмяна на изгорели осветителни тела, но е на части, като са закупувани тела с различна мощност, различна марка и съответно придават различна осветеност в различни части на едно помещение. Нивото на общата осветеност в работните помещения е под 300 лукса и не е на необходимото ниво предвид прецизността, която се изисква при производството на някои от инструментите. Фирмата има предписания да осигури нормативно необходимата осветеност съобразена с европейските изисквания, заложени в БДС ЕN 12464-1:2011 в 2 заточни помещения, заготовъчно помещение и в двете шлайфови помещения в съответствие с изискванията на чл. 74 ал. 2 от Наредба 7/23.09.1999 чрез монтаж на нови осветителни тела с по-добри светлотехнически и енерго-ефективни характеристики. В допълнение се предвижда пребоядисване на стените и таваните с цел постигане на нормални стойности на показателя на дискомфорта /във връзска с Наредба № 49 за изкуствено осветление на сградите - показателя на дискомфорта е качествена характеристика на осветлението, определяща степента на допълнителна напрегнатост на зрителната работа, предизвикана от наличието на големи разлики в яркостите на едновременно видими повърхности в осветеното помещение/. Тази мярка ще доведе до подобряване осветеността, намаляване напрежението на очите и цялостната зрителна умора и главоболие. От друга страна добрата осветеност намалява риска от злополука и повишава производителността на труда. С цел превенция на риска от трудов травматизъм се предвижда и ремонт на пода на производствените помещения /250м2/ за постигане на изравняващ и противоплъзгащ ефект. Предвид факта, че 50% от заетите са над 54г и при тях риска от спъване и подхлъзване при съществуващите условия е завишен, прилагането на тази мярка е крайно наложително. 63 740.00 43 740.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез лични предпазни средства: Естеството на производството във фирма "Металорежещи инструменти 2015" ЕООД предполага висок риск на работа. Работи се с масла, инструменти с остри режещи части, има опасност от летящи стружки, частици и елементи, машините създават шум, запрашеността е висока. Всички тези фактори създават опасност от наранявания и представляват сериозна заплаха за здравето на работниците. Съгласно Наредба 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001г. е извършена оценка на риска на различните видове работни места във фирмата и е утвърден Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност. Към момента фирмата осигурява на всички работници работно облекло и лични предпазни средства, които обаче са за минимална защита, защото са по-нисък клас и с по-кратък срок на износване. Съгласно предписанията на Службата по трудова медицина, спецификата на всяко едно от работните места и неговите рискови фактори, е необходимо да бъде предвидено закупуването на ЛПС и специфично работно облекло с по-надеждна и висока степен на защита. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За срока на проекта ще бъдат осигурени нови и по-модерни ЛПС както следва: - предпазни ръкавици - двуслойни, противосрезни, от кожа - те осигуряват по-надеждна защита на горните крайници от механично увреждане. Към момента фирмата е осигурила еднослойни ръкавици, които не са достатъчно надеждни и се износват по-бързо. Двуслойните ръкавици са необходими, тъй като работниците имат пряк досег с режещи машини и елементи - защитни работни обувки (зимни и летни) - от кожа с метално бомбе и пластина в подметката, ергономична вътрешна подметка, антистатична, противохлъзгаща, маслоустойчива. - те осигуряват по-надеждна защита на долните крайници от механично увреждане. Сега използваните са твърде тежки и затрудняват работещите при изпълнението на служебните им задължения. На пазара се предлагат вече с по-добро качество обувки и с оглед необходимостта за осигуряване на комфорт и защита на работниците, те трябва да бъдат заменени с по-олекотени, от дишащ текстил, антистатични. Необходимостта от закупуването на обувки с по-добри качества от сегашните е с цел работещите да бъдат защитени от подхлъзване върху масла, удар от падащи предмети и др. - яке със светлоотразителен кант, защитено от производствени замърсявания и механично въздействие - осигурява защита при излитащи стружки от металообработващите машини. Якетата, осигурени по настоящем във фирмата, са с по-ниска степен на защита, а рисковете от механични въздействия при работа понякога са много големи. - защитни поликарбонатни очила от открит тип - предпазват очите и лицето от механично въздействие от падащи и излитащи заготовки, материали, частици, елементи. Сегашните се надраскат бързо и затрудняват зрението - антифони външни, пасивни, електронни - защитават слуха от въздействието на шума на машините. Осигурените в момента антифони не са електронни, но на пазара вече има по-модерен тип, които съответно ще бъдат и с по-добри показатели на защита - кожена престилка - за защита на тялото от механично въздействие от падащи и излитащи заготовки, материали, частици, елементи. - полугащеризон и яке от 100% памук със защита от производствени замърсявания и механично въздействие + работна манта - за защита на тялото от неблагоприятен микроклимат и механични травми. Използваните досега са с нисък процент памук и с повишена свиваемост при изпиране. Предвиждаме да закупим такива със 100% съдържание на памук, които да са санфоризирани. - противопрахова полулицева респираторна маска - за защита на дихателната система от въздействието на химични агенти и прах във въздуха на работната среда. Маските, които се използват в момента не са достатъчно удобни и не прилягат за ползване заедно с антифоните и защитните очила. Ще бъдат закупени респираторни маски от по-висок клас, с по-добро закрепване и филтри. 3 060.00 3 060.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в местата за отдих, хранене и почивка: Фирма "Металорежещи инструменти 2015" ЕООД е осигурила за работниците си 2 помещения, които да използват за почивка и хранене. Едното е площ 15 кв.м., а другото - 10 кв.м. Помещенията са удобни да бъдат използвани за почивка на служителите, като в тях могат също да се хранят. По настоящем те не могат сами да приготвят или претоплят храна, тъй като не е осигурено необходимото оборудване. Обзавеждането на стаите за почивка и хранене ще подобри значително условията и ще предостави нови възможности за активна отмора, приготвяне на топла храна и освежаващи напитки. Новите социални придобивки биха мотивирали служителите да се задържат на работата. Така заложената дейност ще спомогне на служителите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и удобство при хранене. Ще бъде закупено следното оборудване и обзавеждане: - Хладилник - 1 бр - Кухненска печка – 1 бр. - Бойлер - 1бр. - Диспенсър за вода - 1 бр - Столове - 9 бр - Диван - 1 бр. - Микровълнова печка - 1 бр. - Кафе машина - 2 бр - Тостер – 2 бр. - Закачалки – 3 броя - Сервиз за хранене за 12 човека с комплект чинии(малки, средни и големи, супник, купички за супа) и чаши (за вода, кафе и чаени) - сет прибори -вилици/лъжици/ножове - малки и големи за 12 души - комплект тави и тенджери - огнеупорни и подходящи и за микровълнова фурна Освен помещенията за почивка и хранене, фирмата разполага с обособено място за отдих навън, което е с обща площ 21 кв. То е удобно за ползване през летните месеци, както и за пушене на служителите. За да бъдат осигурени по-комфортни условия за почивка е необходимо да бъдат закупени: - външен чадър - 1 бр. - подвижен навес - 1 бр. - комплект 2 маси и 4 пейки - барбекю-скара - 1 бр. - прибори за барбекю -1 комплект С цел обособяване на мястото от останалия двор, ще бъдат закупени саксии, с които да се озелени и облагороди терена. Така ще се постигне подобяване условията за почивка и хранене, ще се създаде приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите. 9 250.00 29 050.00
Информация и публичност: Информационните дейности по проекта са необходими за максимална информираност на обществеността за дейностите, целевите групи и постигнатите резултати. Съгласно насоките на процедурата те са задължителни за постигане на по-голяма прозрачност на изпълнението. Чрез тях ще бъде постигната повишена информираност на хората относно възможностите на ЕСФ и конкретно ОПРЧР за преодоляване на безработицата, създаване на устойчива заетост и създаване на добри ибезопасни условия на труд. Дейностите за популяризиране на финансиращата програма, проекта, напредъка му и резултатите от него ще бъдат осъществени чрез няколко поддейности : 1. Стартираща информационна среща - тази информационна дейност цели да се представи проекта пред целевата група (сегашните работници на фирмата) и пред бизнес партньори, представители на институции, заинтересовани лица и др. Ще бъде организирана стартираща информационна среща за 25 човека. 2. Разработване и отпечатване на дипляна, популяризираща проекта, програмата, конкретните дейности и очакваните резултати. Дипляната ще представлява лист формат А4, сгънат на 3, пълноцветен печат, 250гр. хартия, гланц - 500бр. Тя ще се предоставя и разпространява най-вече сред бизнес партньорите на фирма "Металорежещи инструменти 2015 " ЕООД 3. Табела - табела с необходимата визуализация на проекта, ОПРЧР, ЕСФ, която да бъде поставена на видно място във фирмата /твърда основа, пълноцветна/. 4. Заключителна информационна среща, на която ще бъдат отчетени резултатите по проекта и постигнатите добри и безопасни условия на труд във фирма "Металорежещи инструменти 2015" ЕООД. Както и стартиращата информационна среща, заключителната също ще обхване 25 души - целевата група, бизнес партньори, доставчици, институции. 1 450.00 1 450.00
Мониторинг и управление: Тази дейност ще се осъществи от екип за изпълнение на проекта, състоящ се от ръководител и финансов мениджър: Ръководителят на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта, работи съвместно с финансовия мениджър, управителя на фирмата, целевите групи и подизпълнители. Задълженията му включвар да" - следи и подписва всички документи (включително финансови и отчетни), - отговаря за рационалното разходване на безвъзмездната финансова помощ, - осъществява контакти с представители на Договарящия орган, - следи изпълнението по доставките на оборудването - изготвя месечни отчети за положен труд и приема работата на останалите членове на екипа. - осъществява и мониторинг върху изпълнението на проекта посредством наблюдение постигането на заложените индикатори и осъществяване на конкретните дейности съгласно сключения договор. Мониторингът включва също така проследяване дали изпълнението на дейностите е съгласно указаните в проекта срокове. - следи за спазването на изискванията за визуализация и информацияи, за правилното оформление на документи, отчети и кореспонденция и наличие на необходимите реквизити - носи отговорност оборудването по проекта да се използва целево. Финансовият мениджър ще отговаря за цялостното управление на финансовите потоци и отчетността на финансовата документация, за разумното и законно разходване на бюджета, извършва плащания и банкови операции, изготвя финансови отчети. Цялостно управление на финансовите потоци включва: осчетоводяване и поддържане на счетодовната документация; извършване на плащания; планиране на разходи и контрол на плащанията; подготвяне на документация за искане на плащания и верифициране на разходи; други финансови въпроси. Конкретните задължения на финансовия мениджър са: - Отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи; - Подготвя плащанията във връзка с дейностите по проекта; - Извършва наблюдение на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; - Отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект и представянето им на Договарящия орган; - Регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство; - Осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството; - Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; - Изготвя необходимите справки, удостоверения и др. във връзка с възнагражденията по проекта; - Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта . 9 800.00 9 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.