Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Подкрепата ще бъде насочена към предоставяне на интегрирани здравно- социални услуги в домашна среда. Предоставянето на почасови  интегрирани здравно- социални услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания , която е създадена по проект BG05M9OP001-2.028-01  "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1" и на територията на община Годеч, включваща гр. Годеч  и  всичките 19 села.  Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които ще са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, следва да преминат специализирано обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването. Всяко лице от целевата група може да получава здравно- социални услуги до 2 часа на ден. В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на хората  с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на кадрови капацитет за предоставянето им. Специфичната цел на операцията е да се изгради модел за патронажни грижи за възрастните хора и лица с увреждания, включително с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови здравно- социални услуги в техните домове. Внедряването на този модел е в съответствие с Плана за действие за периода 2018- 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, одобрен с РМС № 28/ 19.01.2018 г. Операцията ще осигури надграждане на създадения модел за предоставяне на почасови здравно- социални услуги, които ще надградят резултатите по проект "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на персонал за предоставяне на здравно- социални услуги.: Подборът на персонала се извършва преди стартиране работата на база на писмена процедура за набиране и подбор. Разпространение на информация за налични свободни работни места, която се публикува на официалния сайт на общината и на информационното табло в сградата на Община Годеч, както и във филиалите на Дирекция ”Бюро по труда”и в местна кабелна телевизия. Ще се обявят следните длъжности: Координатор на услугите ; Специалисти по здравни услуги и специалист в областта на социалните дейности. 0.00 0.00
Подбор на потребители и извършване на социални оценки. Психологическа подкрепа.: Подбора на кандидат-потребителите се извършва на база на писмена процедура за набиране и подбор. Предоставянето на услугата започва с оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности, разработване на план за здравни грижи и план за социални дейности за всеки един потребител на патронажната грижа. За всеки потребител се изготвя досие за патронажна грижа, в което се съхраняват екземплярите от приложенията към настоящата процедура 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала.: Избраният персонал следва да премине обучение (въвеждащо и надграждащо). Патронажните грижи могат да се осъществяват от лица с придобита професионална квалификация „медицинска сестра", „фелдшер' или акушерка, които за целите на проекта се означават със събирателното наименование- специалисти по „Здравни грижи". Подборът на специалистите в областта на социалните дейности, които ще осъществяват социалните дейности в контекста на патронажната грижа, се извършва в съответствие с изискванията на българското трудово и аитидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. Обученията се извършват по предварително изготвена и предоставена на общините програма за обучение на специалистите в областта на социалните дейности, предоставящи патронажната грижа. Въвеждащото обучение е теоретично и практическо, с продължителност не по-голяма от 5 дни. Само лица преминали задължително въвеждащо обучение могат да извършват патронажна грижа. Надграждащото обучение е с продължителност не повече от 2 дни. С цел ефективно използване на ресурсите, ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга едни път месечно в общината в продължение на 12 месечното предоставяне на услугата. 0.00 0.00
Предоставяне на интегрирани здравно- социални услуги.: Назначаването на избраните кандидати и сключването на трудови договори ще бъде след провеждане на въвеждащо обучение, съгласно Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания , която е създадена по проект BG05M9OP001-2.028-01 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1" от Министерство на здравеопазването . Всяко лице от целевата група може да получава здравно- социални услуги до 2 часа на ден. Специалистите по здравни грижи ще осъществяват дейности по: предоставяне и събиране на здравна информация, промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите, медицински и здравни грижи и дейности, ресоциализация. реадаптация и рехабилитация, извършване на манипулации, оказване на спешни и други дейности, провеждане на обучение в областта на здравните грижи, както и допълнителни дейности, осъществявани по писмено лекарско назначение. Специалистите в областта на социалните дейности ще предоставят следните дейности: - предоставяне и събираме на информация, включваща: запознаване на потребителя със структурата, организацията и работния график на специалиста; запознаване на потребителя с дейностите, конто се осъществяват в обхвата на услугата; запознаване на потребителя с неговите права и задължения: информиране на потребителя, с цел получаване на информирано съгласие при извършване на дейностите в областта на социалните дейности. - Социално-битови дейности, включващи: поддържане на личната хигиена, поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост; съдействие при приготвяне на храна;оказване на помощ при хранене; съдействие за закупуване на лекарства; съдействие при настаняване в лечебно заведение за болнична помощ за активно лечение, рехабилитация и при грижи в болница (при необходимост); заплащане на битови сметки (със средства на потребителя); съдействие за осъществяване на дребни ремонти и грижа за дома; административна помощ - съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК, при настаняване и/или изписване от болница: попълване и подаване на необходимите формуляри като данъчни декларации, попълване и подаване на заявления за отпускане на помощи и ползване на социални услуги до дирекции ,.Социално подпомагане" или до други институции; съдействие за получаване на помощни средства по ЗИХУ; оказване на помощ при придвижване в дома; оказване иа помощ при прием на медикаменти и при извършване на домашна рехабилитация; оказване на помощ и съпровождане извън дома; оказване на съдействие за организиране на свободното време на потребителя и насърчаване на комуникацията и поддържането на социални контакти. Подпомагане на специалиста по "Здравни грижи" при извършване на дейности, свързани с удовлетворяване на основните жизнени потребности па потребителя. 0.00 46 718.89

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.