Обследвания, осигуряване на разрешителен режим за изпълнение на мерките, строителен надзор и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, тяхното одобрение, контрола по изпълнението им, както и законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежа. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности:
Независима експертна оценка, след приключване на СМР:
Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя.
Консултантска услуга: надзор по време на строителството:
За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на СМР, по внедряване на енергоефективни мерки, в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на СМР. Консултантът по строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация.
Съгласуване и въвеждане на обекта в експлоатация:
След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъдат осигурени законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане в експлоатация.
|
30 160.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49: В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект, ще бъдат изпълнени предвидените в проекта строително монтажни работи, в това число доставката на необходимото оборудване и обслужването му в рамките на оферирания от изпълнителя гаранционен срок, а също и авторски надзор по време на строителството, вкл. оказване съдействие при въвеждането на строежа в експлоатация. Административна сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49 се притежава в съсобственост от:
1.МВР, съгл. Акт за публична държавна собственост №7076/14.12.2008
2. Община Бургас, съгл. Акт №7475/04.07.2013г. за Публична общинска собственост
Сградата е двуетажна, построена през 1974г, като един от павилионите на ЦДГ, но през последните над 40г. е с административно предназначение. През 2013 г., част от I етаж е прехвърлен безвъзмездно на МВР за задоволяване нуждите на „Районен център 112“, гр. Бургас. Съгл. Акт за собственост и кадастър ЗП е 439,0м2, а РЗП : 886,0м2, а съгл. извършено заснемане ЗП е 445,0м2, а РЗП : 908,0м2
Разпределение I етаж: входно антре и коридори, работна зала, два санитарни възела с гардеробни, сървърно, склад, стая за отдих, кабинети - директор, началници на отдели и системен администратор и II етаж: коридори, деловодство, санитарен възел, склад, архив, битови помещения, каса, кабинет директор на ЦАУ, и 7 бр. кабинети.
Вътрешните стени на сградата са от стоманобетонни носещи трислойни сандвич панели с дебелина 14см и разпределителни с дебелина 6см. Външните ограждащи стени са със среден слой топлоизолация от експандиран полистирен(стиропор) с дебелина 6см. Осигурен е достъп до покрива чрез външна, стоманена стълба от II ет.
Предмет на проектантско решение и строително изпълнение в рамките на тази Дейност са:
Мерките от неотложен характер: Осигуряване на достъпна среда на лица с увреждания до I и II етаж за удовлетворяване на изискванията на Наредба №4 за достъпна среда и маршрути; Възстановяване на участъците с недовършена шпакловка върху топлоизолацията и довършване на фасадното покритие.; Ремонт на цокъла на сградата и на тротоарните настилки за предотвратяване на просмукване на влага в дълбочина и овлажняване на земното легло под фундаментите; Подсилване на фундаментите в около стълбището и съседните му помещения след констатация с геолог.
Мерки по част ЕЕ: В съществуващото състояние сградата има високо ниво на енергийно потребление и попада в клас на енергопотребление „С“. По скалата на класовете на енергопотребление минимално изискващия се клас е „В“, във връзка с което в обследването за ЕЕ са предложени 2 пакета енергоспестяващите мерки:
След изпълнение на енергоспестяващите мерки от пакет 1+ВИ „Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници – слънчева PV“, интегрираната енергийна характеристика на сградата ЕР ще достигне прогнозна стойност 133 kWh /m² по първична/невъзобновяема енергия, което ще осигури на сградата принадлежност в клас „А“.
Освен проектиране и изпълнение на основни и съпътстващи СМР, в рамките на тази дейност се очаква изпълнение на авторски надзор по време на строителството от правоспособни лица по съответните специалности.
|
351 314.09
|
0.00
|
Публичност, организация и управление: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и за популяризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти на Кандидата и партньора с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
-отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите са предвидени серия от мерки за популяризиране крайните цели и ефекти, а именно: едно публично събитие, прессъобщения и информационна кампания. При стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, което подчертава финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувано и на страницата на Кандидата и партньора. В рамките на проекта ще бъде организирана информационна кампания при стартиране на СМР и публично събитие приключване на проекта. След приключване на строителните дейности на фасадата на реновираната сграда ще бъде поставена постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност за приноса на МВУ при реализацията на проекта.
|
3 482.19
|
0.00
|
Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, техническо обследване и технически паспорт: Наличието на енергийно обследване, вкл. сертификати за енергийни характеристики, както и на техническо обследване на целевите сгради, вкл. Технически паспорт на сградите е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследванията на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 са възложени от Община Бургас през 2022г. и 2023 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ и съгл. чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ). Обследванията са придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт на съществуващ строеж за сградата. в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция.
Обект на извършените обследвания са:
• актуалното състояние на архитектурните елементи на сградата, степента на износване, видими дефекти, потенциала на конструкцията да понесе вертикалните и хоризонталните товари, сеизмичната устойчивост и противопожарните характеристики на елементите, а също и да бъде установено текущото състояние на изпълнените инсталации в тях и съответствието им с нормативните изисквания по време на проектирането и изпълнението на сградите и съпоставяне с действащите нормативни изисквания, към момента на обследването.
• идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
• разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
• технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност;
• оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност.
|
1 800.00
|
3 600.00
|