Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Сарон ЕООД е регистрирано през 2016 г. с основена дейност НИРД в областта на обществените и хуманитарните науки. От самото си създаване, предприятието цели постигането на устойчив бизнес модел, основаващ се на висока обществена отговорност и почтеност в бизнеса.
В тази връзка, концепцията за развитие на Сарон ЕООД естествено се насочва към социалното предприемачество като съвместяване реализацията на хуманна кауза и чисто бизнес метод за нейното финансиране и изпълнение.
Чрез реализацията на настоящия проект кандидата ще удовлетвори потребността от финансова подкрепа за изграждане на ново социално предприятие, което ще осъществява дейност по търговия на дребно на стоки, които генерират социална възвръщаемост.
Основната цел е да се осигури заетост и подкрепа за социалното включване на целевата група по проекта, която включва  11 безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - по-точно със зависимост към медикаменти, наркотични вещества или алкохол, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика.
Планираните дейности, които ще доведат до постигане на основната цел са:
- Осигуряване на заетост за период до 12 месеца, включваща наемане на лицата от целевата група, ръководител на социалното предприятие, наем на търговски обект и създаването на интернет магазин.
- Оборудване на новосъздадените работни места, конкретно предвидения в предходната дейност търговски обект.
- Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество чрез маркетинг кампания предимно в социалните мрежи и електронни медии.
Проекта предвижда и дейности за организация и управление на проекта както и за информация и комуникация.
Очакваните резултати са:
- назначаване на 11 души от целевата група и ръководител на предприятието;
- осигуряване на ресурси за новите работните места;
- популяризиране на социалното предприятие и икономика и осигуряването на финансова устойчивост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на заетост за период до 12 месеца.: Дейността ще бъде реализирана на три етапа: ЕТАП 1: Наемане на лица от целевата група за период до 12 месеца След подбор ще бъдат наети 11 безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - със зависимост към медикаменти, наркотични вещества или алкохол (целевата група е подробно описана в т. 11), които ще определят и целевата група на проекта. Лицата от целевата група ще бъдат наети на трудови договори на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011 г. по описаните по-­долу групи. Длъжностите по новите работни места, които ще заемат представителите на целевата група са изведени след задълбочен анализ на нуждите и стратегията за развитие на дружеството: ­- 1 лице, на длъжност: 35143001 Администратор, уеб сайт; ­- 3 лица, на длъжност: 52232001 Продавач-консултант; -­ 3 лица, на длъжност: 52440002 Продавач, Интернет търговия; -­ 2 лица, на длъжност: 33222007 Търговски сътрудник; -­ 2 лица, на длъжност: 33233003 Изкупчик (търговия на дребно). Дейността предвижда предоставяне на средства за работна заплата под формата на МОД за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания, при наемане на пълен работен ден за 12 месеца. Чрез реализацията на настоящия проект и разкриването на общо 11 работни места, в предприятието ще се изгради необходимата структура за осъществяване на търговската дейност на дружеството. Администратор уеб сайт ще извършва техническа поддръжка на предвидения интернет магазин. Предвидените 3-ма продавач-консултанти ще работят във физическия магазин на компанията, който се предвижда да бъде разкрит специално за осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще обслужват интернет магазина на компанията като организират изпълнението на получени заявки за покупка на стоки и поддръжка на съдържанието на сайта (асортимент, описание на продуктите, актуализиране на цени, снимки и др.). Предвидените 2 лица на длъжност търговски сътрудник ще организират комуникацията и отношенията с чуждестранни търговски партньори, посредници (реселъри) и клиенти. Предвидените 2 лица на длъжност изкупчик ще организират доставките на стоки от страната и внос от чуждестранни доставчици. ЕТАП 2: Наемане на екип на социалното предприятие за период до 12 месеца Предвижда се назначаване на ръководител на социалното предприятие, който ще заема длъжност съгласно НКПД 2011 г. 12216003 Мениджър покупки/продажби. Предвидения мениджър покупки/продажби няма да е част от целевата група, тъй като не се предижда задължително да бъде безработно лице. Съгласно отговора на въпрос 72, т.1 той се предвижда в настоящата дейност. Ръководителя ще организира цялостната дейност на дружеството, включително подбор на лицата от целевата група, разпределяне, контрол и оценка на работните задачи. Основната роля на ръководителя на предприятието е да осигурява адекватно и стабилно функциониране на дружеството, така че да може да се изгради необходимата бизнес среда за разкриването на предвидените 11 нови работни места за лица от целевата група. ЕТАП 3: Осигуряване на помещение и интернет магазин Във връзка с разкриването на планираните 11 нови работни места за лицата от целевата група е необходимо да се обезпечи съответната инфраструктура. Предвижда се наемане на помещение за изграждане на физически търговски обект на дружеството, където ще работят предвидените 3-ма продавач-консултанти. Предвижда се и създаването на интернет магазин, чрез който предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще могат да изпълняват служебните си задължения. Необходимата работна среда за останалите лица от целевата група (офис, компютри и др.), ще бъдат осигурени от кандидата със собствени средства (това са налични ресурси и не се предиждат разходи по проекта за тях). 0.00 130 465.88
Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места.: Дейността има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото оборудване и активи, като дейността не е задължителна, но е необходима за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост на новоназначените по проекта лица във "Сарон" ЕООД. Подкрепата за придобиване на целево оборудване и инвентар по проекта е изцяло обусловена от анализа и оценката на наличните материални и нематериални активи и технически ресурси, с които компанията разполага и ползва към настоящия момент. За извършване дейността на дружеството се ползват общо 4 компютъра, 1 софтуерна програма и един офис под наем. Компанията до момента не е развивала дейност в сферата на търговията (както е описано в т. 11) и не разполага с обособен търговски обект. В дейност 1 е предвиден разход за наем на търговски обект, който ще е месторабота на мин. 3 лица от целевата група, а именно продавач-консултантите. В настоящата дейност се предвижда оборудването на този търговски обект. Това оборудване ще вклюва различни видове стелажи, конзола/и, шкафове, мека мебел, табуретки/столове, манекени, осветителни тела, огледала и сходно обзавеждане за търговски обект - магазин. Предвиждат се също закупуване на касов апарат, компютър и счетоводна/складова програма. Предвидените активи и оборудване напрактика ще обезпечат функционитрането на предвидения търговски обект, за чието обслужване е необходимо да се разкрият посочените по-горе нови работни места. В дейността не се предвиждат разходи за ремонтни дейности като ще се търси търговски обект с подходящи характеристики, включително с налични разрешителни за функциониране като магазин за нехранителни стоки, така че само чрез предвиденото оборудване да може да функционира по предназначение. Помещението следва да има и сертификат за противопожарна безопасност. В периода на изпълнение на дейността се предвижда и: - регистрация на фискално устройство; - регистрация на работно време на стационарен търговски обект. Така в първите три месеца от изпълнение на проекта ще се извърши цялостна подготовка на търговския обект като реално ще стартира да функционира от 3-тия месец на изпълнение на проекта, когато се предвижда и да бъдат назначени всички лица от целевата група. Важно е да поясним, че част от оборудването може да се достави и в рамките на третия месец (като табуретките и конзолата), след като търговския обект вече е открит. 0.00 53 812.17
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността ще се изпълнява от партньора по проекта - Фондация SOS предприемачи. Както е описано в т. 11, фондацията има сериозен опит и познания в сферата на социалното предприемачество и съответно необходимия капацитет за качественото изпълнение на дейността. Дейността предвижда да се популяризират нуждите на целевата група и дейността на социалното предприятие "Сарон" ЕООД. Целта е да се изгради положителен имидж пред обществото както на компанията, така и на лицата от целевата група. Не случайно и проекта се казва "Втори шанс". Основна задача на социалния маркетинг ще е да се покаже, че хората със зависимост също могат да бъдат пълноценни членове на обществото и отлични работници, стига да им се даде възможност да се изявят. Това е много важно в процеса на рехабилитация на тези лица, тъй като липсата на реализация води до депресивни състояния и съответно подтиква започналите лечение на зависимост да се върнат към вредните си навици. Втората задача на социалния маркетинг ще е да популяризира самото предприятие като пример за успешна компания, която е приела обществената отговорност и почтеността в бизнеса като базисни концепции за развитие. Тъй като употребата на социалното предприемачество в последните години често се използва и просто като маркетинг стратегия с цел стимулиране на продажбите и по-големи печалби, много важно е поднесената на публиките информация да е възможно най-пълна. Клиентите често критикуват фирмите и търговците относно подбудите им да подкрепят дадена кауза. Основният аргумент е, че стремежът към печалба, а не този към хуманност ръководи компаниите при организацията на подобни инициативи. Доверието обикновено се губи при съпоставка на размера на покупката с размера на сумата, която отива за печалба на компанията. За пример не е достоверно компания, която отделя само 3% от печалбата си за дадена кауза, а останалите 97% разпределя между акционерите си, да твърди, че е социално предприятие. Тук идва ролята на партньора Фондация SOS предприемачи да реализира прозрачна, лесна за разбиране и богата на съдържание маркетингова кампания, чрез която да пояснява и че най-малко 51% от генерираната от дружеството печалба ще се използва за постигане на основната цел на предприятието - да осигурява възможност за трудова заетост и социализиране на безработни лица със зависимост към медикаменти, наркотични вещества и/или алкохол и измеримо положително социално въздействие (подробно описано в т.11). Важно е да се пропагандира и социалната стойност на предлаганите стоки, които ще са изработени/прозведени/пласирани също от уязвими групи и/или социални организации (подробно описано в т. 11). 0.00 4 064.53

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.