Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез извършване на реинженеринг на бизнес процесите: Целта на дейността е да се извърши реинженеринг на бизнес процесите, в резултат на което да се постигнат следните подобрения на процесите на управление и организация на дейността:
1. Процеси на планиране и вземане на решения
- Дефиниране и въвеждане на цялостен процес по стратегическо планиране
- Разработване и въвеждане на стратегическа карта
- Формализирано разпределение на отговорностите за персонала, чрез внедряване на RACI (Responsible, Accountable, Consulted, Informed) методология
- Въвеждане освен на длъжности и на роли, като допълващ вариант за разпределение на отговорностите и права за вземане на решения, свързан с реализацията на проекти
- Създаден механизъм и лидерски практики за вземане на решения на възможно най-ниското организационно ниво
2. Процеси на организация на ресурсите
- Процес Управление на човешките ресурси:
- Процес Управление на финансови ресурсите:
- Процес Управление на Материални ресурси (Покупки, Управление на наличностите и логистика)
3. Процеси на разработване и предоставяне на услуги
- Процес Управление на проекти:
- Процес Следсервизно обслужване:
4. Процеси на реализация на продукта/услугата
- Ще бъдат дефинирани, формализирани и внедрени всички основни подпроцеси,
- Внедряването на процес за управление на портфолиото от продукти
- Реинжинеринг на процеса на продажба
- Ще бъдат реализирани значителни синергии сврързани с кръстосани продажби между компании от групата и между територии, така че да се изпозлват максимално създадени вече канали за продажба, чрез които да се продават допълнителни продукти и/или услуги.
5. Процес/и на интернационализация на продукта/услугата
- Очаква се да се повишат значително продажбите чрез промотиране на нов пазар на решения, компоненти и услуги, които вече съществуват успешно на друг пазар на компанията. По този начин може да се постигнат значителни синергии и да се увеличи експортния бизнес на компанията.
- За да се постигне този резултат е необходима промяна в организационния фокус и създаване на нови длъжности – продуктови мениджъри, които да отговарят за глобалното внедряване на продукти и услуги за които те отговарят – т.е. необходима е и структурна промяна за да се осигури фокус на организацията към интернационализацията на съществуващи продукти/услуги.
- Ще се въведат механизми за съвместна работа между продуктовите мениджъри и регионалните мениджъри с общи/синхронизирани годишни цели свързани с интернационализирането на основни продукти/услуги.
С изпълнението на дейността ще бъдат въведени следните организационни иновации:
• В търговската практика на фирмата
• В организацията на работните места
• Във външните връзки
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) |
65 000.00
|
63 960.00
|
Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно стандарт ISO 14001:2005: Политиката на дружеството е постоянно да поддържа и усъвършенства своята дейност и предлаганите продукти и услуги в съответствие с международните стандарти. В тази връзка дружеството има внедрени и сертифицирани:
- Система за управление на качеството, съгласно стандарт ISO 9001:2008 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, изграждане, внедряване, разработване, поддръжка и продажба на програмни продукти"
- Система за управление на сигурността на информацията, съгласно стандарт ISO 27001:2013 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, разработване и поддръжка на програмни продукти, както и свързаните с тях дейности, отнасящи се до управление на сигурността на информацията чрез съществуващата "IT" инфраструктура, комуникационни канали и човешки ресурс
- Система за Управление на IT Услуги, съгласно стандарт ISO 20000-1:2011 с обхват: "Услуги в съответствие с каталога на услугите, за външни клиенти"
Енергийната ефективност, опазването на околната среда и справянето с климатичните промени е предизвикателство в световен мащаб. В тази връзка дружеството има нужда от идентифициране и прилагане на възможности за икономия на ресурси, отпадъци и енергия от своята дейност. Това може да се осъществи спокриване на международните екологични стандарти и норми, чрез въвеждане и прилагане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015.
Внедряването на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015 ще обхване всички процеси на дружеството, връзките между тях, взаимодействието със средата и начина им на функциониране с цел да подобри състоянието на околната среда чрез намаляване на въздействието, което бизнес процесите, продуктите и услугите имат върху околната среда.
Изпълнението на дейността ще доведе до:
- Подобрен контрол върху разхода на суровини и енергия
- Намаляване на отпадъците и увеличаване на ефективността
Въвеждането и сертифицирането на системата ще има и добавена стойност върху дейността на дружеството, като ще допринесе за постигане на:
- Подобряване на доверието, репутацията и имиджа на дружеството
- По-големи възможнонсти за достъп до нови клиенти и бизнес партньори, особено на международно ниво
- Конкурентно предимство за растеж
- По-ниски оперативни разходи
Фазите за изпълнение на дейността са :
1. Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности:
- Разработване на системата
- Внедряване на системата
- Измерване, анализ и корекции на внедрената системата
2. Сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности:
- Предварителен сертификационен одит
- Същински сертификационен одит
- Регистрация и издаване на сертификат при положителен резултата от одита
Първата фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи:
1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 13ти до 15ти месец)
Втората фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи:
1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 16ти до 18ти месец) |
15 000.00
|
14 577.00
|
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения: Целта на дейността е придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения.
Новата ERP система ще спомогне за:
- Постигане на устойчива конкурентоспособност на предприятието
- Постигане на подобрения и автоматизация на бизнеса
- Фундаментално преосмисляне и преструктуриране на начина, по който фирмата създава стойност – за клиентите си, за служителите си, за собствениците си и за обществото.
осигуряват лесен и бърз достъп и възможност за работа с информация на голям брой служители от различни локации.
- Автоматизиране на процесите и организиране на цялата оперативна информация на организацията в структуриран и лесен за използване вид.
- Увеличаване на устойчивостта, рентабилността и подобряване ефективността на текущия оперативен модел в дружеството
- Структуриране и прозрачност на работата и на постиганите в дружеството бизнес резултати
- Осигуряването на вярна, точна и навременна информация, която да подпомага вземането на най-добрите управленски решения.
- Решаване на ежедневни и оперативни задачи без много усилия и време на ръководството и отговорните служители в компанията.
Чрез изпълнението на дейността, ще се постигнат следните бизнес ползи за дружеството:
• Увеличаване на оперативния капацитет и структуриране на оперативния модел, което да послужи като основа за продължаващо успешното развитие на бизнеса на Дружествата.
• Подобрена ефективност и бързина на работата в Дружествата
• Ясно и еднозначно разпределние на отговорностите и задълженията за всеки ръководител и служител в дружествата, за да се увеличи яснотата и съгласуваността на действията между служителите.
• Създаване на добър оперативен контрол и прозрачност по отношение на извършваните дейности, възникващи проблеми и постигнати резултати.
• Осигуряване на повече време и фокус на ръководителите за решаването на важни и стратегически за бизнеса въпроси.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец)
|
330 000.00
|
290 400.00
|
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата.: Целта на дейността е да се закупи ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата.
Предвидени за закупуване са необходимите сървъри и хранилище, както и специализираните софтуерни приложения, чрез които те работят, осигуряващи функционирането на ERP системата:
- ДМА - вид 1, бр.2
- ДМА - вид 3, бр.1
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец)
|
25 500.00
|
24 400.00
|
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга за изпълнение на дейностите по визуализация на проекта.
Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност"
20142020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г.
Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец)
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 6ти месец)
3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 7-ми до 18-ти месец) |
2 000.00
|
1 695.00
|