Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Предоставяне на топъл обяд в условия на пандемия от COVID-19 в община Разлог в рамките на периода за изпълнение на проекта - от 01.01.2021г. до 30.09.2022 г. (435 работни дни).
При одобрение на проектното предложение, ще се изготви доклад до Кмета на община Разлог за присъединяване на необходимите хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд по проекта към вече проведената открита процедура за обществена поръчка с предмет "Доставка на хранителни продукти за детските градини, млечна кухня и заведенията за социални услуги на територията на Община Разлог".
Осигуряване на топъл обяд на 170 нуждаещи се лица, отговарящи на целевите групи. Храната ще се приготвя в кухнята на ОП "Домашен социален патронаж" гр. Разлог и ще се доставя на място в домовете на потребителите с коли на ОП "Домашен социален патронаж" гр. Разлог.
Община Разлог е доставчик на социалната услуга, която е определена като местна дейност по смисъла на Закона за публичните финанси с Решение №225/29.10.2020г. на Общински съвет гр. Разлог.
По проекта ще бъдат реализирани следните съпътстващи мерки: веднъж в седмицата ще бъде опраделен ден за разговори и консултация за потребителите, на които ще бъде осигурен топъл обяд, в който ще се информират от служител на Общинска администрация гр. Разлог за възможностите и реда за ползване на други социални услуги в общността. Ще бъдат насочвани към Дирекция "Социално подпомагане", Дирекция "Бюро по труда" - Разлог и други институции, според установената потребност. Ще се провеждат консултации за ползване на административни услуги; консултации за възможности за достъп до образователни услуги и насочване към съответните учебни заведения; консултации за възможности за ползване на здравни услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Община Разлог ще предоставя топъл обяд в една трапезария на общо 170 броя лица от три целеви групи, а именно: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията - 120 бр. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа - 20 бр. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности - 30 бр. Поради спецификата на проекта тази дейност в община Разлог ще започне преди стартирането на договора - още от 09.12.2020г. с набиране на заявления от кандидат-потребители и подаване на списък с кандидат-потребители за одобрение към Дирекция "Социално подпомагане" гр. Разлог. Дейността ще се изпълнява през първите три месеца на изпълнение на проекта. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, община Разлог идентифицира най-нуждаещите се лица на територията на общината, като за целта ще използва всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Определянето на конкретните представители на целевите групи ще се извършва въз основа на информация и поименни списъци, предоставени от дирекция "Социално подпамагане" - Разлог. Целта на проекта е да се осигури помощ за тези хора и да се подобри качеството им на живот в условията на пандемия от COVID-19. При извършването на подбор на кандидат потребителите задължително ще се извършва проверка за липса/наличие на двойно финансиране по други подобни или същите програми или проекти, изпълнявани от община Разлог или други външни доставчици на социални услуги. Община Разлог прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработените и утвърдени от кмета Критерии за подбор и оценка на нуждите от ползване на съответната услуга. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Друг инструмент, с който ще се гарантира коректния подбор на лицата, действително нуждаещи се от услугата, е сформирането на Комисия за разлеждане на жалби и сигнали. В работата си комисията ще се ръководи от Процедура за разглеждане на жалби и сигнали. Община Разлог ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За изпълнение на дейностите, свързани с приготвянето на храна, като част от предоставянето на редица социални услуги в Община Разлог има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществена поръчка, по реда на Закона за обществените поръчки от община Разлог. Датата на стартиране на дейността за приготвяне на топъл обяд е 01.01.2021г., а датата на приключване на дейността е 30.09.2022г. Общ брой работни дни, в които общината ще предоставя топъл обяд - 435 работни дни. Община Разлог ще приготвя топъл обяд със собствен ресурс. Място на реализация: Общинско предприятие "Домашен социален патронаж" /ОП"ДСП"/, гр. Разлог, ул. "Поп Богомил" №2. Община Разлог разполага и ще използва наличната собствена материална база на ОП"ДСП" гр. Разлог. Сградата, в която ще се приготвя и раздава приготвената топла храна разполага със: складови помещения: 2 бр., оборудвани и отговарящи на националните и европейските изисквания. Подготвителни зони: подготвително за зеленчуци и плодове - оборудвано (картофобелачка, зеленчукорезачка, хладилник и др.); подготвително за яйца - оборудвано (хладилник); подготвително за месо, птици и риба - оборудвано (хладилник); подготвително за мляко и млечни продукти - оборудвано (хладилник). Кухня - 1 брой, оборудвана, в т.ч. - 2 бр. електрическа пекарна с 3 фурни и 2 бр. електрическа фурна с четири газови котлона, казани, тави, тигани, посуда. Място за разливане - 1 брой, оборудвано, подходящо за нуждите на трапезарията. Общата застроена площ на помещенията е 188 квадратни метра. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи е с адрес гр. Разлог, ул. «Поп Богомил» №2 и е регистрирано по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 012500294 от 09.03.2015г. като обект за обществено хранене на БАБХ. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд - 170 души. 204 629.00 184 892.00
Предоставяне на топъл обяд: Община Разлог ще доставя приготвен топъл обяд до домовете на 170 потребители за периода от 01.01.2021г. до 30.09.2022г. (435 работни дни). Община Разлог може да осигури необходимите човешки ресурси за реализиране на проекта. Служителите, които към настоящия момент са наети на работа в ОП"ДСП" гр. Разлог и ще бъдат ангажирани с изпълнението на проекта са: 1 готвач, 3-ма помощник готвачи, 2-ма работник-кухня, 1 домакин, 1 калкулант, 3-ма разносвачи на храна, 3-ма шофьори, 1 мед. сестра и административен персонал (директор, счетоводител и 2-ма социални работници). В момента наличните транспортни средства, които отговарят на изискванията на Закона за храните и които общината ще използва при реализиране на проекта са 3 броя автомобили за разнасяне на храна с регистрационни номера, както следва: 1. Ситроен Берлинго: Е 24-59 КС; 2. Форд Торнео Конект: Е 99-00 ВН; 3. Дачия Докер: Е 48-64 КХ. Спазват са заповеди издадени от Министерството на здравеопазването в условията на пандемия „COVID 19”. На персонала са осигурени маски, ръкавици и необходимите дезинфекционни препарати. В обекта се осъществява необходимата дезинфекция по време на работа. Превозните средства подлежат на ежедневна дезинфекция. Дезинфекцията на обекта се извършва четирикратно с разрешени дезинфекционни продукти от Министерството на здравеопазването и ДД обработка на обекта от оторизирана фирма. Има изготвена мониторингова програма за изпращане на проби на готова продукция в лаборатория за изпитване „Алименти-Оминилаб”. Има изготвена и годишна обучителна програма за персонала по НАССП системи. Разработен и утвърден от кмета на общината е и План за действие в условията на COVID 19. 10 231.45 9 244.60
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: 1. Индивидуално консултиране и съдействие за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; 2. Съдействие за ползване на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на времемен подслон, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управлнеие на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.; 3. Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация.Служител/и от Общинска администрация гр. Разлог ежемесечно ще консултира/т лица от целевите групи. При прилагането на съпътстващите мерки те ще бъдат ориентирани към постигане на определени резултати, които следва ще се проследяват и отчитат от община Разлог /когато е приложимо/. При планиране и предоставяне на съпътстващи мерки община Разлог ще се съобразява с дадените насоки в Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по Операцията / Приложение № 17/. Ще се създаде организация при реализирането на съпътстващите мерки, за да се осигури спазването на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. Когато потребителят е в невъзможност да присъства лично или е поставен под карантина, консултации ще могат да се извършват и по специално отворена за целта телефонна линия. Всяка проведена консултация ще бъде протоколирана. Спазват са заповеди, издадени от Министерството на здравеопазването в условията на пандемия „COVID 19”. Дейността стартира от 01.01.2021г. и приключва на 30.09.2022г. 10 231.45 9 244.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.