Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Бъди ДПВ - Деен, Предприемчив, Вдъхновен - за собствен бизнес" е с основен кандидат Ди Пи Вю ЕООД и партньори Конфедерация на работодателите и индустриалците в България – КРИБ Гласът на българския бизнес - социален партньор и национално представителна организация на работодателите, в съответствие с решение на МС и Българо-американска кредитна банка. Проектното предложение е насочено към подкрепа и развитие на предприемачеството в страната. Партньорите са обединили своите умения и опит с цел да предоставят специализирани обучения и услуги на избраните лица от целевата група по проекта. За целева група са избрани 200 лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. 70% от общия брой представители на целевата група са безработни и/или неактивни участници. Проектните дейности ще се изпълняват на територията на Югозападен район, в повече от една област, като са избрани област София град (Столична) и област Благоевград.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: С цел набиране на планираните представители на целевата група, като първа дейност, партньорите ще осъществят широка информационна кампания, която да запознае заинтересованите лица с планираните инициативи. Кампанията ще бъде осъществена последователно в област София град и в област Благоевград (като избрани места за осъществяване на дейностите по проекта). Планирани са общо 15 групови мотивационни срещи, от които 6 ще бъдат проведени в Благоевград. Целта на дейността е да информира и мотивира допустимите представители на целевата група (желаещите да стартират собствен бизнес и да се занимават с предприемачество) да се включат в проектните дейности - да участват в планираните обучения и да получат необходими консултантски услуги. Предвижда се информационната кампания да достигне до по-голям брой хора, за да може да се наберат необходимите представители на целевата група, които да се включат в проекта. Допълнително, ще бъде търсено съдействие и от Бюрата по труда, и при наличие на подходящи кандидати ще могат да бъда провеждани и индивидуални или в малки групи мотивиращи срещи. За целите на информационно-мотивационната кампания ще бъдат изработени информационни брошури, които ще бъдат раздадени на участниците. Брошурите ще спазват условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. По специално разработена методика партньорите ще изберат кои представители на целевата група да бъдат включени в обученията и консултациите. При наличие на недостатъчен брой лица за участие в дейности 2 и 3 по проекта партньорите имат готовност да повторят част от мотивационните срещи. Като краен резултат от дейността ще бъдат избрани 200 представители на целевата група, които да се включат в дейностите по проекта. Методиката ще осигури включване на 70% участници (140 човека), които са безработни и трайно неактивни, включително и младежи до 29 години, в дейностите по проекта. За всеки един участник от целевата група, който ще участва в последващите дейност 2 и дейност 3 по проекта, ще се състави индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Планът ще бъде съобразен с потрбностите на лицето от целевата група. Ще има възможност планът да се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето ще може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще бъдат посочени задължително, ако са подходящи за типа дейност). 18 192.40 16 423.13
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Специализираните обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност, са насочени към избраните представители на целевата група и са съобразени с индивидуалните планове (които от своя страна са съобразени с конкретните нужди и потребности на всяко едно лице). Общият брой лица, които ще бъдат включени в обученията, е 200. Те ще бъдат разделени в 20 групи от по 10 лица. Акцент ще бъде даден на обученията в София, но мин. 5 ще бъдат проведени в Благоевград. Планираната продължителност на всяко едно обучение е 54 лекторски ч. и ще покрива задължителните модули: "Вие като предприемач", "Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план", "Форми на търговска дейност", "Персонал, правни отговорности и застраховка", "Финансово планиране", "Капитал и видове източници", "Стартиране на бизнес". С оглед ключовата нужда на целевата група от придобиване на знания и умения в посока информационни технологии в контекста на бизнес развитието, и от друга страна следването на тенденциите в съвременния бизнес в посока модернизиране и автоматизиране, като основно конкурентно предимство, е добавен допълнителен модул към комплекса обучения. Допълнителният модул е "Иновации в бизнеса" с теми: "Иновации в бизнес предприемачеството – зелени проекти и околна среда"; "Съвременни информационни платформи за предприемаческия бизнес", "Автоматизация и усъвършенстване на процесите в бизнеса". С тема "Иновации в бизнес предприемачеството – зелени проекти и околна среда" са предвидени мерки за равитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, с които да бъдат запознати бъдещите предприемачи. Съдържанието на обучителните модули е описано в т. 11.1 по-долу. На всеки успешно завършил обучението участник ще бъде издаден сертификат. Предприемачеството е посочено от ЕК като основно умение в европейската рамка и основна област на действие за преосмисляне на образованието. Отчетено е обаче, че са необходими още усилия в тази посока. Образованието трябва да се обвърже с реалния живот с помощта на практически модели за обучение чрез личен опит и досег с истински предприемачи. Реален предприемачески опит може да се придобие и извън сферата на образованието. Младите хора трябва да се поощряват да развиват предприемачески умения чрез неформални и самостоятелни дейности, като участие в доброволчески инициативи. Именно около тези изводи на ЕК е изградено планираното обучение и неговите теми и модули. Партньорите по проекта ще осигурят на участниците личен опит и досег с истински предприемачи. Тук синергичният опит на 3-та партньори е много ценен - Ди Пи Вю е действащ успешен предприемач от реалния живот, с натрупан личен опит, който може да бъде споделен; КРИБ е една от национално представените организации на работодателите - нейни членове са успешни предприемачи от най-разнообразни сфери на икономиката, чиито представители ще бъдат поканени като гости по време на обученията да споделят своите познания и опит; БАКБ е представител на финансовите институции, без които в съвременния свят бизнесът и предприемаческата дейност не биха могли да съществуват. В Европа трудно може да се намери класация, в която кариерата "предприемач" да е сред желаните пътища за професионално развитие. Младите хора поставят предприемаческата кариера сравнително ниско в списъка на привлекателните професии. Ето защо важен елемент за промяната на предприемаческата култура е промяната в отношението към предприемачите посредством практическа и положителна информация за тях, тяхното значение за обществото и възможностите за кариерно развитие чрез създаване на нови предприятия. За постигането на тази цел тяхната популярност като пример за подражание трябва да бъде увеличена. Този лайтмотив също ще намери отражение по време на обученията по настоящата дейност. 199 000.00 205 084.81
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа са насочени към избраните представители на целевата група и са съобразени с индивидуалните планове (които от своя страна са съобразени с конкретните нужди и потребности на всяко едно лице). Те ще включват: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Планираните дейности ще бъдат провеждани в малки групи, като на най-изявените ще се предостави възможност за индивидуални консултации. Индивидуалните и/или груповите консултации няма да надхвърлят 40 часа за всяко едно лице и ще се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата, след приключване на обучението на съответното лице в предходната дейност 2 (когато е приложимо). Тази дейност цели да подпомогне създаването на благоприятна среда за растеж и развитие на предприятията. Новоразкритите предприятия се нуждаят от специална подкрепа, като: подкрепа през решаващите етапи в жизнения цикъл и разрастването на предприятията; разгръщане на новите стопански възможности, които предлага цифровата ера; по-добър достъп до финансиране. Осигуряването на услуги за подкрепа, основани на добро познаване на пазара, които значително могат да повишат успеваемостта на новите предприятия, може да им даде така необходимия спасителен пояс, предотвратяващ преустановяването на дейността. Ефективната подкрепа включва комплексни програми, в които са застъпени всички основни елементи, като консултации по управление, напътствия за развойно-изследователска дейност и изграждане на мрежи с партньори, потенциални доставчици и клиенти. "Младите" предприемачи все повече се нуждаят от съвети и подкрепа, за да се справят с ограничените ресурси и несигурността на доставките с помощта на стратегически инвестиции и разработване на продукти. Нараства и натискът от страна на предприятията върху множество по-малки техни доставчици да отговарят на нови стандарти и изисквания към продуктите, свързани с подобряване на ресурсната ефективност и рециклирането. За да процъфтява дейността им, предприемачите имат нужда от специализиран експертен опит, съобразен с индивидуалните им потребности, който лицата от целевата група могат да получат при участието си в дейност 3. Следва да се поощрява и обменът на знания с опитни предприемачи, където отново е безспорен капацитетът на партньорите по настоящия проект. Никое предприятие не може да работи, да инвестира и да се разраства без подходящо финансиране и ликвидност - достъпът до финансиране е един от лостовете за растеж на малките и средните предпирятия (МСП). МСП традиционно разчитат на финансиране от банковия сектор. Необходимо е да се улесни достъпът до информация относно възможностите за финансиране (и съответните изисквания за качество). Също толкова важно е да се повиши качеството на проектите за стартиращи предприятия и тяхната финансова възвръщаемост. Тук е безспорна и индивидуалната роля на БАКБ, която може да дава консултации, пряко обвързани с реалната среда. В дейността ще се включи и насочване към конкретна финансираща програма, към която конкретно лице (съобразно индивидуалния му план) може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). 35 066.40 17 667.87

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.