Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

ХЕСТОРИЯ БГ ООД е фирма, която развива своята дейност от 2012 г. в град София. Дружеството се занимава със счетоводни, финансови, данъчни и юридически консултации и има назначени 10 лица, от които 7 са на длъжност "счетоводител" и 3 са на длъжост "бизнес консултант", като планира при изпълнение на проекта да наеме и 4 безработни/неактивни лица.
С настоящия проект планираме да квалифицираме назначените служители и да привлечем още мотивирани хора, с които да се осъществява успешно фирмената дейност. Постигането на предвидените цели и индикатори по проекта ще се осъществи чрез изпълнение на следните проектни дейности:
- 7 лица, от които заети 3 лица /на длъжност "Бизнес консултант/ и безработни/неактивни 4 лица ще бъдат обучени по квалификационна степен втора - професия "Сътрудник в бизнес - услуги" код 345040, специалност 3450401 "Бизнес - услуги".
- 7 от заетите лица на длъжност "Счетоводител" ще бъдат обучени по квалификационна степен трета - професия “Оперативен счетоводител” код 344030, Специалност “Оперативно счетоводство”, код 3440301.
- 7 лица, от които 3 заети на длъжност "Бизнес консултант/ и 4 безработни/неактивни лица, ще преминат обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - английски език.
- 7 от заетите лица на длъжност "Счетоводител" ще преминат обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност".
Предвидените обучения са съобразени със спецификата на дейността на фирмата и нуждите от заемането на работните места.
Благодарение на изпълнението на проекта ще бъдат създадени редица благоприятни резултати, като това да се подобрят уменията на служителите, което пряко кореспондира с тяхното успешното реализиране на пазара на труда, за тяхното задържане и най-вече за повишаване на възможностите им за кариерно развитие. Индиректните резултати, които се очакват са да се създават необходимите предпоставки за постигане на конкурентна и развиваща се икономика, основаваща се на знанието и технологичното развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обучени по квалификационна степен втора - професия "345040 Сътрудник в бизнес - услуги", специалност 3450401 "Бизнес - услуги": Целта на дейността е да се осигури наддграждане на знанията и уменията на лицата, които ще бъдат включени в заетост, спрямо съвременните изисквания на пазара на труда. Възможностите, които "Хестория БГ" ООД желае да предложи са свързани с тяхната стратегия за развитие и желание да бъдат конкурентоспособни в пазарната ниша, в която са насочени. В тази връзка на 7 лица - 3 от заетите и 4 новоназначени безработни/неактивни лица на длъжност "Бизнес консултант" ще бъде осигурено обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия "345040 Сътрудник в бизнес - услуги", специалност 3450401 "Бизнес - услуги". В тази целева група ще бъдат засегнати два индикатора, този касаещ заетите във фирмата лица и този касаещ безработни и/или неактивни лица, в зависимост от подбора, който ще бъде осъществен на по-ранен етап. "Хестория БГ" ООД попада в приоритетните сектори и отговаря на правилата посочени в Условията за кандидатстване. Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 7 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни и/или почивни дни, като това ще бъде уточнено допълнително заедно с избрания изпълнител. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/01.07.2016г. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран Център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 660 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част, като минимума теоретични часове е 300, а минимума практически е 360. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. Обучението ще има минимална програма по разделите: - Предприемачество; - Чужд език по професията; - Управление на маркетинга; - Организационно поведение; - Бизнес комуникации; - Делова кореспонденция. След приключване на обучителните курсове всички обучени лица /7 души/ ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва теоретичен писмен изпит и практически изпит. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по професия "345040 Сътрудник в бизнес - услуги", специалност 3450401 "Бизнес - услуги", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по втора квалификационна степен е 1200 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка, както следва: 7 лица*1200 лв. = 8 400 лв. Предвидени са и разходи за стипендии на обучаващите се неактивни и/или безработни лица в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден в населеното място, както следва: 4 лица*22дни*7 месеца*10лв.= 6 160 лв. Предвидени са и разходи за стимули за лицата в размер на 100,00 лв. и осигуровките за работодателя /18,92 лв./ за всеки учебен месец, както следва: 3 лица*7 месеца*118,92лв.= 2 497,32 лв. Общата сума за обучения и стипендии възлиза на 17 057,32 лв. 17 057.32 11 680.00
Обучение по квалификационна степен трета - професия 344030 "Оперативен счетоводител", специалност 3440301 "Оперативно счетоводство": Целта на дейността е да се осигури наддграждане на знанията и уменията на заетите лица, спрямо съвременните изисквания на пазара на труда. Възможностите, които "Хестория БГ" ООД желае да предложи са свързани със стратегията й за развитие и желание да бъдат конкурентоспособни в пазарната ниша, в която филамата развива бизнес. В тази връзка на 7 лица на длъжност "Счетоводител" ще бъде осигурено обучение за придобиване на трета квалификационна степен по професия 344030 "Оперативен счетоводител", специалност 3440301 "Оперативно счетоводство". В тази целева група ще се включат част от заетите лица - 7 от общо 10 заети в дружеството. Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 9 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни и/ или почивни дни, като това ще бъде уточнено допълнително заедно с избрания изпълнител. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/01.07.2016г. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран Център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 960 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част, като минимума теория е 478 часа, а практика - 482 часа. Обучението ще има минимална програма по разделите: - Предприемачество; - Чужд език по професията; - Счетоводство на предприятието; - Финансов и данъчен контрол; - Банково счетоводство; - Бюджетно счетоводство; - Обща теория на счетоводната отчетност. След приключване на обучителните курсове всички обучени лица /7 души/ ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва теоретичен писмен изпит и практически изпит. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по трета квалификационна степен по професия 344030 "Оперативен счетоводител", специалност 3440301 "Оперативно счетоводство", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38, ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по трета квалификационна степен е 1800 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка, както следва: 7 лица*1800 лв. = 12 600 лв. Предвидени са и разходи за стимули за лицата в размер на 100,00 лв. и осигуровките за работодателя /18,92 лв./ за всеки учебен месец, както следва: 7 лица*9 месеца*118,92лв.= 7 491,96 лв. Общата сума за обучения и стимули възлиза на 20 091,96 лв., 20 091.96 12 600.00
Обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - английски език: В рамките на проекта е предвидено лица от различните целеви групи да преминат през ключава компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и в частност английски език. Обучението ще отговаря на регламента посочен в Европейската рамка на ключовите компетентности. В обучението ще бъдат включени общо 7 лица - 4 новоназначени безработни/неактивни лица и 3 от заетите лица на длъжност "бизнес консултант". Изборът на английския език е обусловен от факта, че това е език, който се говори и разбира от най-широк кръг клиенти, независимо от тяхната националност, както и от факта, че основополагащи документи в областта на бизнес консултирането, както и в счетоводната отчетност са в оригинал на английски език. Планираните за преминаване в това обучения лица трябва да успеят да го преминат, защото от това зависи адекватното им посрещане на настоящите и бъдещите предизвикателства, тъй като бързоразвиващите се информационни и комуникационни технологии промянат изискванията от страна на работодателите към работната сила. Поради тази причина на лицата се дава възможност да посрещнат новите предизвикателстваи да придобият уменията за работа с новите производствени, информационни и комуникационни технологии, както и познанията по чужди езици. Тази инвестиция на знания и компетенции, освен че ще направи лицата желани и качествени кадри, ще спомогне и за тяхното самочувствие и за желание за самоусъвършенстване. Чрез придобиване на ключова компетентност лицата ще повишат качеството на своята работата, което ще рефлектира и на тяхната мотивация, защото ниската самооценка е основен проблем на повечето служителите, както и в настоящия случай. При планирането на дейността и разходите за нея ще се спазва оптималното съотношение между използваните ресурси за осъществяването на набелязаните конкретни цели и постигането на планираните резултати. В обучението за придобиване на ключова компетентност ще бъдат включени 3 заети във фирмата лица и 4 безработни и/или неактивни лица, които след успешно преминаване на обучението, ще бъдат назначени за минимум 3 месеца. Целевата група е съставена от подгрупи, които имат различен код на интервенция и покриват различен планиран индикатор. Чуждоезиковото обучение ще е с минимална продължителност от 300 учебни часа и ще обхваща три нива на обучение. Конкретните нива ще бъдат определени индивидуално за всеки обучаем след полагане на входящ тест. На успешно преминалите обучение по английски език ще бъдат издадени сертификати за преминато обучение по съответните нива. Обучението ще се провежда в продължение на 3 месеца. Предвидени са и разходи за стипендии на обучаващите се неактивни и/или безработни лица в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен часа на ден в населеното място (минимум 6 учебни часа) както следва: 4 лица * 22дни * 3месеца * 10лв.= 2 640 лева. След изпълнение на дейността очакваните резултати на фирмата съответстват на стремежите на оперативната програма, а именно да се създадат квалифицирани кадри на пазара на труда. Те ще могат да използват придобитите знания, за да се реализират професионално и да имат предимства пред други кандидати. 8 610.28 2 100.00
Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : Чрез реализирането на проекта ще бъде проведено обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" за 7 заети във фирмата лица, на длъжност "Счетоводител". Необходимостта от провеждането на такова обучение е породено от фактът, че професията Счетоводител изисква задълбочена работа с различни офис програми, и специфични софтуери. За повишаване уменията на лицата, ще им се осигури разширен, задълбочен курс по основните изчислителни програми, които биха им били от полза в ежедневната работа, биха им спестили време и биха повишили професионалните им качества и успеваемост. С осъществяването на обученията лицата на длъжност "Счетоводител" ще преминат курс, който е необходим за подобряване на производителността и уменията за работа в съвременна информационна среда. С изпълнението на дейността ще се постигне изпълнението на една от специфичните цели, които си е поставила фирмата за повишаване на уменията на служителите си. Придобиването на умения за работа с компютър от служителите е важно, както за дружеството, така и за самите служители. Чрез уменията лицата ще могат да работят с основни таблични програми, които ще улеснят изпълнението на задълженията им. По този начин след провеждането на обучението лицата ще имат възможност да използват уменията си на практика. С предлаганото обучение, което ще доведе до сертифициране и може да им бъде признато и в други фирми, а и чрез придобиването на умения, които да улеснят тяхната работа, те ще бъдат мотивирани да преминат предвидените обучения. .Изпълнението на дейността ще бъде разпределена на следните етапи: - Избор на изпълнител за провеждането на обучения по Дигитална компетентност - Одобрение на предложени от изпълнителя програми и графици за провеждане на обученията - Провеждане на входящ тест целящ определянето на нивото на служителите и предприемането на съответните мерки за по-качествено и ефективно провеждане на обученията - Провеждане на обученията - Подготовка за изпит - Провеждане на изпит - Раздаване на удостоверения/сертификати за успешно взелите изпита. 2 582.44 1 750.00
Подбор на безработни и/или неактивни лица: С настоящия проект ще бъдат назначени 4 безработни и/или неактивни лица в "Хестория БГ" ООД, които след успешно преминаване на обученията ще бъдат назначени за минимум 3 месеца на длъжност "Бизнес консултант". За подбора на лицата ще бъдат изработени изисквания към лицата, които ще бъдат съобразени с хоризонталните принципи, с които кореспондира програмата. Ще бъдат насърчавани равните възможности и ще се предотвратява всякаква дискриминация, основана на различни критерии. Равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство на възможностите ще се насърчава по време на изпълнението на проекта. Устойчивите резултати предвидени по проекта са свързани индиректно с качествения подбор на персонала. Подборът на персонал е много важен етап от реализирането на целия проект, тъй като чрез него ще се поставят основите за изпълнението на индикаторите и планираните устойчиви резултати. Ръководството на предприятието ще направи всичко по силите си, за да направи правилния избор на кандидатите, но ако някое лице реши да напусне или отпадне по друга причина на негово място ще се назначи друго лице от целева група безработни и/или неактивни лица. Изискванията за кандидатите ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция. Двата месеца от стартирането на проекта ще бъдат отделени за качествения подбор на 4 лица, на които ще бъде осигурена несубсидирана заетост, обучения и стипендии. Ще бъдат оценявани, както настоящето образование, наличието на базисни знания, така и мотивацията за професионално развитие на кандидатите и желанието им за работа в сферата на финансово-счетоводните консултантски услуги. 0.00 0.00
Безработни и/или неактивни лица включени в несубсидирана заетост: Дейността цели назначаване на трудов договор на 4 безработни/неактивни лица за минимум 3 месеца след приключване на обученията. След приключване на обученията лицата ще бъдат назначени на длъжност "Бизнес консултант" с код по НКПД 24216007. С лицата ще бъдат сключени трудови договори спрямо Българското Законодателство. Също така "Хестория БГ" ООД предвижда всички неактивни/безработни лица, завършили успешно предвидените по проекта обучения, да бъдат включени в несубсидирана заетост при работодател за период от 3 месеца. За тях ще бъде осигурено месечно възнаграждение съгласно Минималния осигурителен доход при пълно или непълно работно време и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност. Ще бъдат предприети конкретни действия и мерки за насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация. Ще се подберат лица, които показват мотивация и желание за работа в сферата, в която се реализира фирмата. По този начин се цели в проекта да се включат лица, които имат намерения за устойчива заетост, такива които имат желание да постигнат повече, като повишат своята квалификацията, такива, които имат желание за самоусъвършенстване и искат активно да участват в различни форми на заетост и учене през целия живот. "Хестория БГ" ООД осъзнава, че предоставяйки такива възможности за обучения и насърчавайки своите най-важни ресурси за професионалното и кариерно развитие, ще постигане напредък и ще се наложи като адекватна, конкурентоспособна и развиваща се фирма, основаваща се на знанието и технологичното развитие. Подобрявайки условията за достъп до работа на безработни и/или неактивни лица целенасочено ще се постигане социална интеграция и бъдеща реализация на лицата, отговавяща адекватно на изискванията на пазара на труда, което индиректно кореспондира с целите на самата програма. 1 489.44 0.00
Предоставяне на гъвкави форми на заетост и стимули за периода на обученията: "Хестория БГ" ООД планира в рамките на изпълнението на проекта да приложи гъвкави форми на заетост за десетте заети лица на длъжност "бизнес консултант" и на длъжност "оперативен счетоводител" за периода, в който те са включени в обучение по проекта. С лицата има сключени трудови договори и им е осигурено месечно възнаграждение и всички дължими вноски за сметка на работодателите,съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, спрямо Българското законодателство. Ще бъдат предоставени различни възможности за прилагане на гъвкава заетост, като част от тях ще са следните: - почасова работа; - работа на смени; - работа на непълно работно време; - работа на плаващо работно време; - гъвкави работни часове за определен период; - работа на повикване; - работата от разстояние; - ротация на работното място. Благодарение на тази планирана дейност ще се насърчават гъвкави процеси на учене, включително чрез професионална ориентация и утвърждаване на придобитите компетенции. Възможно е след приключване на проекта да бъде трайно установен този метод за гъвкава заетост. Очаква се заетите лица да могат ефективно да разгърнат своя потенциал и лесно да съчетаят професионалните и личните си ангажименти с личностното си изграждане. 0.00 6 908.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.