Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД е мебелно предприятие от Русе и кандидатства по процедурата с проект за повишаване на ресурсната ефективност. Компанията предвижда внедряване на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът води до подобряване на ресурсната ефективност на предприятието-кандидат, има положителен ефект върху опазването на околната среда и се базира на проведен одит за ресурсна ефективност.
Реализацията на проекта предвижда демонстриране на внедрената технология пред други предприятия от бранша и има потенциал за мултиплициране на резултатите. Изпълнението на проекта предвижда внедряване на технологични и ИКТ решения и методи за оптимизиране на производствените процеси, намаляване на използваните суровини и на образуваните отпадъци в съществуващото производство. Проектът се отнася до един от специфични отпадъчни потоци, води до намаляване на използваните опасни химични вещества, количеството емисии в атмосферата и ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000 и като резултат ще осигури положителен ефект върху опазването на околната среда. ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД кандидатства по процедурата самостоятелно. Предвидени са дейности да въвеждане в експлоатация на ДМА - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините, провеждане на 2 събития и публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите, визуализация на проекта. Преди кандидатстването по процедурата е проведен одит за ресурсна ефективност на предприятието, който планира срок на откупуване 5,95 г., ефективност на разходите - 16,02%, намаляване на ползваните суровини и материали 1,86% и  намаляване на генерираните отпадъци с 46,84%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Въвеждане в експлоатация на ЛИНИЯ ЗА АВТОМАТИЗИРАНО ПРОИЗВОДСТВО С ЕДИННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И АВТОМАТИЧНА КОМУНИКАЦИЯ МЕЖДУ МАШИНИТЕ - ДМА, коятоводи разширяване на капацитета на производство, намаляване на количеството използвани суровини, ефективно управление на отпадъците, елиминиране на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки.: Като част от дейността ще бъде закупена Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1бр., със следните елементи/модули: • Автоматичен пакетно-разкройващ циркуляр -1бр. - притежава оптимизационен софтуер за рязане и софтуерен пакет за свързване, посредством който може точно да се оптимизира разпределението на отделните детайли по плоскостта, съобразно повече от една въведени поръчки и съобразно функционалните и технически характеристики на самата машина. • Автомaтична едностранна кантираща машина – 1бр. - След разкроя, детайлите от дървесни плоскости се прехвърлят на едностранна кантираща машина, като посредством генерирания баркод ще се извършва автоматична настройка на машината и зарежда автоматично необходимата програма на работа, съгласно въведените данни за поръчката и автоматично започва работа. • Универсален център за пробиване и нут канали -1бр. - цифрово управляем. Това ще замени съществуващата преса при извършването на тези операции. • 5 осен обработващ център с ЦПУ-1бр. - снабден с бар-код четец и веднага зарежда програмата, заложена за конкретното изделие. Функционалността му позволява да се зарежда детайл преди да е приключил работата си с обработвания в момента. Възможно е да обработва повече от един детайл едновременно. Готовият детайл се изважда автоматични и автоматично веднага се зарежда новия. • Аспирационна система – 1 бр. - постига значително намаляване на емисиите, генерирани от различните операции по Линията. Ефективността от въвеждането в експлоатация на инвестицията е обоснована в Одит за ресурсна ефективност. Дейността в съотвествие с елемент А „Внедряване” от условията за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Активът ще се използва при производството на корпусна мебел от ПДЧ. Дейността съответства на Дейност 1, свързана с придобиването на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините – 1 брой за производството продукт 1: Мебели от дървесина за спални (код по ПРОДПРОМ за 2016: 31.09.12.30), ще доведе до намаляване на използваните суровини на единица продукция (ЛПДЧ, фазер, МДФ, кант и лепило за кант) и спомагателни материали (разредител 500) и съответно опасни химични вещества при производството на единица продукция и намаление на отделените емисии. Закупуването на актива ще има положителен ефект ефективното управление на отпадъците при производството на единица продукция (мебели от ПДЧ) като намали количеството генериран отпадък средно за всички отпадъци с 46,84.%. С изпълнението на проекта, управлението на отпадъка ще премине към първа степен “предотвратяване”. Съгласно, приложения към формуляра одит, въвеждането в експлоатация на Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините ще осигури намаляване на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-ефективно използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци и предотвратяване на производствен отпадък. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец). Периодът е съобразен със сроковете на доставка, съгласно приложената оферта. Предвидено е и време за въвеждане в експлоатация на оборудването. 1 400 000.00 1 399 880.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) : Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за ресурсна ефективност на ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. В резултат от обследването е изготвен одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Подписване на договор с избрания изпълнител – ПИН Консулт ЕООД. 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец. 12 000.00 12 000.00
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе в края на проекта и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на проекта и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Предвидените за изпълнение на дейността разходи са както следва: - За провеждане на пресконференция – 2500 лв. - За провеждане на работна среща – 2500 лв. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (11 месец) 2. Провеждане на събитията (12 – 13 месец) 5 000.00 4 000.00
Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. За постигане на тази цел медийно ще бъде направена публикация - Статия за внедрената иновативна технология в ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. Статията ще бъде публикувана паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта и ще отразява резултатите от тях. Целевата група на публикацията са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. Публикацията ще съдържа информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще има за цел да насърчи други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на статията (11 – 13 месец) 3 000.00 3 000.00
Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: Дейността е изпълнена за собствена сметка. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение за целите на базовите показатели на емисии и е направена от външна за кандидата акредитирана лаборатория. Избраната лаборатория е акредитирана от национален орган по акредитация съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Копие от акредитацията на лабораторията е приложено към одита за ресурсна ефективност. Като част от дейността са извършени измервания на базовите показателите за емисии на фирма ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ЕООД. В резултат от извършените измервания са изготвени Протоколи от измервания. Сканирано копие от протоколите от лабораторията са приложени към точка VI. Справки от одита за ресурсна ефективност. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Провеждане на измервания от лабораторията 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получаване на Протоколи от измерванията 0.00 0.00
Визуализация на проекта : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. табела и 5 бр. стикери за обозначаване на 5-те компонента от новозакупената по проекта производствена Линия за автоматизирано производство с единна система за управление и автоматична комуникация между машините. Табелата ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, част от Линията, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ИНТЕРИОР 46 ДИЗАЙН ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация до края на изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.