Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Световният бизнес съвет за устойчиво развитие се основава на мисълта, че корпоративната социална отговорност е дългосрочният ангажимент от страна на бизнеса да се държи етично и да допринася за икономическото развитие, като подобрява качеството на живота на служителите си и на техните семействата, на местната общност, както и на обществото като цяло. Чрез проектното предложение ще се създаде социално предприятие с комплекс от ресурси, обединяващи нагласи, решения и действия, ориентирани към обществото и по-конкретно – социално уязвими групи лица. Стартът на Кулинарно СП Дръстър ще осигури трудова заетост на поне 12 лица, представители на социални групи – безработни младежи до 29 г., безработни лица над 54 г. и лица с увреждания за 12 месеца с ангажимент за устойчивост поне 6 месеца след края на дейностите. Назначени на 8 часов трудов договор на длъжностите готвач, сладкар и шофьор, ще осъществяват ефективно кулинарно производството. В първите месеци от заетостта си лицата ще разчитат на наставническата подкрепа от 6-ма ментори, а за цялостното управление на социалното предприятие ще се извършва от 12 месечено назначен екип от ръководител и счетоводител. За успешната адаптация на лицата и усвояване на основни умения ще се организират професионални обучения за придобиване на професията „Хлебар-сладкар“ специалност Производство на сладкарски изделия и професия "Готвач", специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки“ с продължителност 660 уч.ч. за всяка. Прилагането на заучените резултати ще се осъществи на подходящо оборудвани и обзаведени работни места с кухненски съоръжения, прибори, уреди, материали и консумативи за стартиране на производството на паста и сладолед. За осъществяване на планираните дейности и поставени цели ще се сформира екип за организация и управление, съблюдаващ напредъка на всеки един етап. Ще се организира достатъчна публичност с подходяща визуализация за отразяване на получения принос на ЕС и ЕСФ за реализиране на проектната идея.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на професионално обучение за лицата с осигурена заетост, пряко свързано с работно място: Дейността има за цел професионалната пригодност на обхванатите по проекта лица от социално уязвимите групи, така че да се създаде и проправи път към трудова заетост по възможно най-благоприятен и полезен за тях метод, свързан с модела - учене, работа и получаване на доходи, подкрепен от наставници-специалисти. Ще се организира обучение на общо 10 от обхванатите в проектните дейности лица за придобиване на Втора степен на професионална квалификация по професиите: 1) 5 лица ще бъдат включени в квалифиакционно обучение по професия с код 541030 Хлебар – сладкар, специалност с код 5410302 „Производство на сладкарски изделия“ с хорариум от 660 уч.ч.; 2) 5 лица по професия с код 811070 Готвач, специалност с код 8110701 „Производство на кулинарни изделия и напитки“ с продължителност 660 уч.ч. Ще се оформят 2 групи от по 5 курсиста в двете квалификационни обучения за придобиване на Втора степен на професионална квалификация, чрез които ще придобият увереност, че могат да се справят с производството на кулинарни и сладкарски изделия. Придобили професионална квалификация по професията „Хлебар-сладкар", лицата ще може да изработва ръчно или машинно сладкарски изделия, съгласно технологичната инструкция за всяко. Ще умеят за приемат, окачествяват и съхраняват суровини и полуфабрикати, спазвайки правилниците и инструкциите. Ще подбират, подготвят и дозират суровини и материали за всяко изделие, съгласно качествените им показатели и изискванията на технологичния режим на изделието. Ще могат да замесват сладкарски теста и изработват полуфабрикати, да разточват сладки теста и оформят сладкарски полуфабрикати. Ще научат да задават подходящи параметри - температура, влажност, времетраене и др. на съоръженията за ферментация и термична обработка според технологичната инструкция на всяко изделие и да го зареждат във ферментационни камери и съоръжения за термична обработка, да следят процесите и определят готовността на полуфабриката или продукта. Ще съумяват да подготвят и комбинират различни сладкарски полуфабрикати в основата на сладкарското изделие, като спазват изискванията за съчетаването им, свързани с пропорции, съвместимост на вкусове, цветове, форми, последователност на операциите и др. Обучението ще способства за правилно опаковане, етикетиране, съхраняване и експедиране на готовите изделия. Придобилите пълната степен на квалификация по професия „Готвач“ ще съумяват да подбират необходимите суровини и материали, да спазват точно технологични режими, ще спазват разходни норми, рецепти и съхранение на различни продукти, ще работят успешно с технологично оборудване и ще участват в разработване на менюта, поддържайки лична и производствена хигиена. Ще се развият и редица личностни качества, които се изискват за упражняване на двете професиите, като дисциплинираност, отговорност, готовност за самостоятелен труд и издръжливост на работа при еднообразна дейност, умения за работа в екип, сръчност, прецизност и точност, наблюдателност, художествени умения за естетическо оформяне на изделията, усет за пропорции и съчетание на цветове, вкусове и форми, въображение, способност за импровизации и реализиране на хрумвания и др. Дейността ще бъде изпълнена от партньора по проекта – ЦПО към ЕТ „Мерикал-7 – Лиляна Кънчева“ с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО, който ще осигури преподавателски състав и ще контролира учебния процес до финалното му завършване и издаване на Свидетелства за придобита Втора степен на професионална квалификация. Професионалните обучения са подбрани, съгласно предвидените нови работни места на лицата от уязвимите целеви групи в новосъздаденото социално предприятие, като ще се вземат в предвид и способностите и индивидуалните предпочитания за кариерно развитие на лицата. Обученията са подбрани с тематична насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия – готварство и сладкарство, както и към длъжностите, които се предвижда да заемат лицата – НКПД 51202001 Готвач и НКПД 51202002 Сладкар. 0.00 20 333.79
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към социалното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначат 4 лица със съответните компетенции и професионален опит в производството на кулинарни и сладкарски изделия, които да съпътстват представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор за период от 6 месеца и всеки от тях ще отговаря за адаптирането на от един до трима новоназначени, което ще осигури индивидуален подход в адаптацията. Преди встъпването им в длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менториране в реална работна среда; да запознава всеки новоназначени с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, инструменти, машини, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще имат за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението. Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на социалното предприятие за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица. 0.00 8 543.54
Оборудване на новосъздадените работни места: Стартиране дейността на социалното предприятие обуславя необходимостта от първоначално оборудване на подходящо помещение с достатъчен капацитет за включване в трудова заетост на всички лица, след получаване на всички разрешителни за производство и продажба на кулинарни и сладкарски изделия. С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места в социалното предприятие с достатъчно разнообразие на материали и консумативи, машини, съоръжения и инструменти за подпомагане стартирането на производство на кулинарни и сладкарски изделия и последващото им качествено предлагане. Създаването на нови работни места, необходими за стартиране на производствената дейност на социалното предприятие предполага осигуряването на съвременна материално-техническа база за всяка от разкритите длъжности. За новоназначените кулинари/ готвачи ще се оборудва кухня за свежа паста с разнообразие от над 8 вида (вегетарианска, месна и/или с млечни продукти). Ще се достави автоматичната машина за приготвяне на прясна паста, вместо трудоемкото приготвяне на ръка (замесване, разточване, рязане на ленти, варене, гарниране с различни продукти и сосове) и ще се закупи уред за варене на тестени изделия, който ще намали времето за приготвяне и сервиране, а ще увеличи асортимента на предлаганата паста. Ще се достави микровълнова печка, картофобелачна машина, фурна, зеленчукорезачка и планетарен миксер в помощ на готвачите и техните кулинарни операции в здравословната кухня, свързани със загряване, затопляне, подготовка на продукти и суровини, приготвяне на смеси и сосове. За новоназначените сладкари и създаването на работни места за производство на сладолед, ще се закупи сладолед машина, която ще позволи предлагане на широк асортимент в привлечането на нови клиенти, като започне производството на здравословен/домашен сладолед по собствена рецепта, който не само ще се предлада на място, но и ще се продава насипно. Затова е необходима хладилна витрина за сладолед, за добрата търговска визия и предлагане на сладолед. Ще се достави шоков охладител/замразител, необходим за работа по технология за правилното първично шоково охлаждане на сместа за сладоледа или ползваните зеленчуци. В следващ етап след производството му, следва да бъде осигурена хладилната база за правилното температурно съхранение, поради което се планира да се закупят различни хладилни шкафове - с нискотемпературна хладилна база от -10 до -18 градуса при непосредствена консумация и нискотемпературна хладилна база от -18 до -21 градуса за по-дълго съхранение. За работещите е предвидено закупуването на подходящо работно облекло. Ще се организира първоначална доставка за стартиране на производствения процес от различни типове брашна, кашкавал, доматено пюре, олио, масло, слес за сладолед на различни основи (сметана/шоколад/ванилия) и други. Ще се осигурят и достатъчен брой кутии за съхранение на сладоледа в различни разфасовки. Оборудването, което ще бъде застраховано, материалите и консумативите ще бъдат доставени в подходящо за целта помещение с достатъчно място за обособяване на отделни работни места. 0.00 58 761.78
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се даде възможност на част от представителите от обхванатата по проекта целева група да се включат в активния живот, да възстановят своите трудови навици и последователно с преходни наставления да докажат професионализъм, надградени умения и приложени практически знания в реална работна среда. За да се даде пример на всички компаниии в района и страната, че недостигът на кадри може да бъде преодолян чрез създаване на гъвкаво работно време, гъвкави форми на заетост и формула за провеждане на социална политика, подпомагайки жизнения стандарт на групи уязвими лица, водещата организация ще назначи общо 12 лица на 8-часов работен ден на длъжностите: - НКПД 51202002 Сладкар- 5 лица; - НКПД 51202001 Готвач – 5 лица; - НКПД 83222006 Шофьор, лекотоварен автомобил – 2 лица. Назначените 12 лица ще бъдат представители на 3 целеви групи – лица с увреждания (2), безработни младежи до 29 г. (4) и безработни лица над 54 години (6), като всички ще бъдат назначени на пълен работен ден. Чрез дейността ще се съдейства за осигуряване на нов обучен персонал, който да полага труда си в създаденото социално предприятие за здравословно производство на сладкарски и кулинарни изделия. Новоназначените сладкари ще подпомагат подготовката на отделни рецепти за производство на сладолед на различна база, ще дозират и замесват сладкарски смеси, ще участват в производството на глазури, гарнировки, оформление, спазвайки производствена дисциплина. Новоназначените готвачи ще участват в заготовката на теста и смеси за производството на паста от различен тип брашна, ще сътрудничат за кулинарна подготовка, приготвяне на сосове и поддържане на технологичния процес, съгласно рецепти и производствени изисквания. Назначените 2 лица на длъжността „шофьор“ ще спомагат процесите на доставка, обслужване, снабдяване и ще способстват за придвижването и логистиката на отделни служители. За тях ще се изисква притежаване на шофьорска книжка, познаване на Правилника за движение по пътищата, с оглед качественото транспортиране на доставки, материали и консумативи, заявки в регион Варна и извън него. Всички новоназначени лица ще бъдат разпределени на работните си места, според техните индивидуални характеристики за справяне с определени процеси, за което ще подпомогнат и назначените ръководител, технолог и наставници към социалното предприятие. Ще се включат в процесите на опаковане, етикитиране, правилното съхранение и експедитиране на готовата продукция. За целевите групи новите работни позиции ще създадат възможност за изучаване на занаят с традиции, подобрен социален статус и доходи от трудова заетост, но в голямата си част и един вид терапия за осмисляне на житейските навици сред екип, общество и достатъчно контакти. Подборът на лицата ще бъде организиран чрез подаване на заявки в ДБТ или ще се публикуват съобщения за привличане на допълнителни представители от обхванатите целеви групи. За осъществяване дейността на създаденото социално предприятие ще се назначи функционален екип от ръководител, счетоводител и технолог на постоянен трудов договор за 12 месеца. Ръководителят ще организира дейността, ще участва в набирането на персонал, разпределяне на отговорности и задължения, ще отговаря за материалната и технологична обезпеченост, ще осигурява клиентската мрежа, ще организира продажбения процес. Счетоводителят ще носи финансова отговорност за отделни процеси по системно завеждане на активи, продажби, клиенти, доставчици, персонален регистър, ще осчетоводява операции, спазвайки закони, наредби и данъчни срокове. Технологът ще въвежда рецепти и технологии в производствения процес, ще определя дозировки, съставки и ще заявява суровини и материали, ще участва в технологичния, ресурсен и продажбен процес. Допълнително ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина за спазване изикванията на ЗБУТ, залегнали в Наредба №3 с цел намаляване на риска за здравето и безопасността при работа в социалното предприятие. 0.00 118 027.11

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.