Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидат по настоящото проектно предложение е "Aрко имоти" ООД- една от водещите агенции за имоти,която работи от 2006 година на българския пазар и предлага широк спектър от услуги,свързани с покупко-продажбата на имоти в цялата страна.Проектно предложение "Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско" е в синергия с общата цел на поканата и е насочено към развиване на иновативни подходи,насочени към стимулиране на икономическата активност и създаване на работни места в община Банско.Проектът отразява нуждата от активиране на дългосрочно неактивните безработни в общината,стимулиране на заетостта чрез въвеждане на иновативни подходи в развитието на бизнеса,и е в синхрон със стратегията за местно развитие на Банско, целяща утвърждаване на град Банско като целогодишна туристическа дестинация.Реализирането на проектното предложение ще допринесе за разрешаване на идентифицираните в сферата на заетостта проблеми,а именно високите нива на безработица,които към август 2022 г. се равняват на 5.57%, при средни стойности за страната от 4.7% (по данни на НСИ).
За реализиране на горното кандидата е предвидил изпълнение на мерки в три специфични категории дейности,включващи:
-Публичност,организация и управление;
-Създаване на работни места,обучение и менторство на новоназначени служители;
-Оборудване и обзавеждане на офис;
-Разработване на иновативни подходи за предоставяне на информация за работни места и провеждане на срещи между работодатели и търсещи работа;
-Организиране на обучения за работодатели;
-Обмен на добри практики с партньор от Норвегия.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение.Дейностите и техният времеви обхват са обвързани със заложените в проекта цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки постигане на очакваните резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление, информация и публичност: Продължителност на дейността: от 1 до 14 месец. Настоящата дейност включва две под-дейности: 1. Информация и публичност; 2. Организация и управление на проекта. Основна цел на дейностите по информация и публичност е изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Планираните за изпълнение мерки по информация и публичност са в подкрепа на общите цели на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията за информация и публичност и Наръчника за комуникация и дизайн. Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига: - Повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите от Норвегия, Исландия и Лихтенщайн; - Прозрачност и легитимност на помощта; - Ясна картина за подкрепата от ФМ на ЕИП в държавите бенефициери ; - Информация за въздействието и резултатите от приноса на държавите донори на държавите бенефициери; Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел: - Да формулират последователно и комплексно послание; - Да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмата и проекта; - Да разясняват общите ценности на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото международно, национално, регионално и / или местно равнище, включително на съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност, кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа подробна информация за планирани събития, информационни кампании и други комуникационни дейности. Мерките по информация и публичност са следните: 1.Разработка на двуезична уеб-страница по проекта ; 2. Провеждането на две информационни събития в началото и в края на проекта; 3. Отпечатване на рекламни материали - брошури, листовки, информационни материали; 4. Реализиране на платена реклама в социални мрежи. Дейността по организация и управление на проекта включва обезпечаване на доброто изпълнение на проектно предложение „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда сформиране на експертен екип за управление на проекта в състав: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител; Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление на проекта ще има следните функции: • Работи за успешното изпълнение на планираните дейности; • Определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; • Обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; • Обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; • Отчита постигнатите резултати; • Верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи” на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021. 26 120.00 8 441.73
Специфична категория дейности 2 - Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост : Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 14. Настоящата дейност има за цел инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост, чрез изпълнение на следните мерки: - създаване на нови работни места за 5 служители; - провеждане на 2 бр. обучения на новоназначени служители; - оказване на менторска подкрепа на новоназначените служители; - оборудване и обзавеждане на офис; - разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти; - обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия. В рамките на настоящата дейност, попадаща в СКД 2 се предвижда осигуряване на 5 устойчиви работни места в Арко имоти и създаване на условия за заетост и трайно интегриране на пазара на труда на безработни и дългосрочно неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат разкрити 5 нови работни места, които са пряко свързани с основната оперативна дейността на компанията в сферата на недвижимите имоти. Ще бъдат разкрити работни места за следните длъжности: - "Мениджър екип"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33413003; - "Брокер, недвижими имоти"-2 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33343002; - "Технически сътрудник"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 41102005; - "Фотограф"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 3431300. Посочените длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди на дружеството и са от важно значение за бъдещото развитие на "Арко имоти" ООД. С цел повишаване на капацитета на служителите, кандидатът предвижда петимата новоназначени да преминат през обучения за повишаване на дигиталните умения, а за трима от тях ще бъде осигурено участието в дългосрочен курс по английски език, който ще подпомогне развиването на умения за общуване с чуждестранни инвеститори, както и с партньорите от Кралство Норвегия. С цел стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на новоназначените служители се предвижда ангажирането на двама наставници, които ще подкрепят брокерите в процеса на адаптация на новото работно място. Предвид профила на новоназначените служители- трайно безработни, неактивни хора, попадащи в групата на NEETs, чрез осигуряването на менторска подкрепа ще се приложи и превенция на отпадане на служителите. Осигуряването на заетост на служителите е свързано и с разкриването на нов офис на компанията в гр. Банско, за който е предвидено необходимото оборудване и обзавеждане и обезпечаване на работни инструменти за всеки нов служител. Предвид профилът на града и региона и засиления интерес към инвестиции от страна на чуждестранни частни лица и компании, "Арко имоти" предвижда разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти. Дигитализацията на услугите е сред идентифицираните възможности за развитие на Община Банско в Стратегията за устойчиво развитие на туризма, разработена по Проект "GALOP”. Платформата за огледи на недвижими имоти е своеобразна иновация за региона и ще създаде предпоставки за утвърждаване на капацитета на община Банско като целогодишна туристическа дестинация и привличане на нови инвеститори. По своята същност платформата ще предлага възможност за отдалечени огледи, комуникация с брокерите, договориране на сделки в реално време от всички краища на света. Паралелно с това, платформата ще промотира целогодишния туризъм в Община Банско. В хода на дейността се предвижда обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия - K TONE PRODUCTIONS. В рамките на партньорството се предвижда работно посещение на трима представители на "Арко имоти" в Норвегия. Фокусът на посещението ще бъдат следните теми: консултации по комуникация и маркетинг, стратегия за растеж, дигитална видимост. В хода на дейността се предвижда изработване на брандбук на "Арко имоти" от експерти на K TONE PRODUCTIONS. 237 409.87 77 305.41
Специфична категория дейности 3 - Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за търсещи и предлагащи работа : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". В рамките на дейността се предвижда изпълнението на следните мерки: - Реализиране на проучвания на нагласите на местните работодатели за наемане на хора в неравностойно положение и за инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост. В рамките на проекта се предвижда провеждането на общо три проучвания (начално, междинно, крайно), които ще дадат ясна представа за базовото ниво на нагласите на местните работодатели в началото на проекта, наличие на промяна на техните нагласи в средата и края на проекта. Проучването е от съществено значение за изследване и промяна на нагласите на работодателите, по отношение на търсещите работа и трайно безработните лица, попадащи в социално изолирани и/или уязвими групи. От друга страна дейността ще даде възможност за проследяване на нагласите и готовността на местните работодатели да имплементират и използват иновативни подходи за развитие на местната заетост. - Разработване на иновативен, методически подход за предоставяне на информация за работни места - в рамките на дейността се предвижда разработване на методически подход за предоставяне на информация за работни места, основан на потенциала на Община Банско за превръщането му в целогодишна туристическа дестинация. Подходът ще съчетава разработване на модел на представяне на информация за работни места в онлайн и офлайн среда на принципа на "Matchmaking", което ще позволи на работодатели, както и такива с инвестиционни намерения спрямо региона да имат директен и бърз контакт с местни безработни лица. Чрез реализирането на планираните мерки ще се създадат предпоставки за включване на възможно най - широк кръг безработни и неактивни лица. - Организиране и провеждане на две срещи между работодатели и търсещи работа в Община Банско. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от уязвими групи (социално изключени, изложени на риск от бедност и социално изключени, хора в неравностойно положение и такива от малцинствени етнически групи). Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на Закона за обществени поръчки чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. 34 200.00 0.00
Специфична категория дейности 5 - Обучения зa работодатели : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта, за насърчаване на работодателите да приемат гъвкави практики на работа". По същество планираните мерки представляват инвестиция в професионалния капацитет на работодателите в Община Банско. В рамките на изпълнение на дейността се предвижда организирането на две обучения. 1. В първото обучение фокус на програмата ще бъде темата за "Работа с дигитални инструменти в отдалечена среда". Необходимостта от темата е провокирана от една страна от потребността на Община Банско от дигитализация на услугите в региона, а от друга - от необходимостта от насърчаване на работодателите да използват технологичните възможности на нашето съвремие. Планира се в обучението да акцентира на следните теми: - Дигитална промяна и работа от разстояние; -Въздействие на пандемията от COVID-19 върху дигиталния преход и работата от разстояние; - Създаване на системи за отдалечена и хибридна работа и насърчаване на асинхронната работа, за поддържане на гъвкави графици; - Дигитални и недигитални умения като изисквания в обявите за работа; - Наличие и значение на дигиталните умения; Идентифицираните теми са в резултат на оценка и проучване на капацитета и нуждите на 10 работодатели (партньори на кандидата "Арко имоти" ООД). Чрез обучението се цели усвояване на нови нагласи, знания и компетенции по отношение подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта. 2. Второто обучение ще бъде с фокус "Администриране на персонал и онбординг". Чрез обучението ще се изгради капацитет в ръководните кадри и мениджърите на екипи за администриране на персонала и предоставяне на качествено въвеждащо обучение на новоназначени служители. Изборът на тема е провокиран от статистическо изследване, резултатите от което сочат, че близо една трета от новоназначените служители в една компания напускат още първата година, а 22% от текучеството се случва още в първите 6 седмици. Именно тези данни налагат необходимостта от запознаване на работодателите с процесите на онбординг, които имат за цел по лесен за възприемане и ненатрапчив начин напълно да потопят новият служител в фирмената култура, да му помогнат да опознае корпоративните стратегии, за управление и развитие, фирмената култура, мисия, визия и ценности. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на българското законодателство, чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. 12 960.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.