Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към осигуряване на качествени грижи в дома за 92 възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания в Община Пещера. Те ще могат да ползват почасово интегрирани здравно-социални услуги в семейна среда, съобразно индивидуалните им потребности. Услугите ще включват помощ в бита, грижа за индивидуалната хигиена на потребителите,доставка на храна и продукти от първа необходимост, текущо наблюдение на основни показатели за здравния статус от медицинско лице. На лицата от целевата група ще бъде осигурена и възможност за психологическо подпомагане в зависимост от индивидуалните имнужди. Ще бъдат реализирани и дейности за превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. За служителите, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще бъдат осигурени работно облекло,  обучение - встъпително, преди началото на дейностите и надграждащо след шест месеца, индивидуална и групова супервизия, както и възможности за адекватен транспорт при изпълнение на ангажиментите по проекта. Проектът ще се реализира на територията на общината и в резултат от него 92 лица в неравностойно положение ще бъдат с подобрени условия на живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома: Дейността има за цел да бъде осигурен достъп до качествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 92 лица на територията на общината.Ще бъдат реализирани следните мерки: 1.Почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на 92 възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. Услугите ще се предоставят от наети за целта 24 дом.санитари и 2 мед.лица,въз основа на предварителна оценка на потребностите на всяко лице от целевата група. Броят часове за всеки потребител и периодът, в които ще ползват услугите, ще бъде определен индивидуално преди започване на дейностите.Дом.санитари ще предоставят подкрепата ежедневно съгл.утвърден график за работа.Посещения по домовете на потребителите ще се извършват и от мед.лица въз основа на предварително утвърден за периода на проекта график. Графикът ще бъде съобразен с индвидулния здравен статус на лицата от целевата група, вкл. наличие на увреждане, хронични заболявания, рискови фактори и др. В рамките на посещенията мед.лица ще извършват проследяване на здр.статус на потребителите и при необходимост ще оказват съдействие при прием на медикаменти и др. За изпълнението на тази част от дейността ще бъдат осигурени 4 комплекта мед.инвентар - лекарска чанта, апарат за измерване на кръвно налягане,оксипулсометър, дистанционнен термометър,глюкомери и тест ленти за тях, както и базов набор от медикаменти и мед.консумативи. 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост за потребителите, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги. Такива дейности ще се изпълняват от наетите домашни санитари при идентифицирана необходимост от страна на потребителя, за негова сметка и в рамките на определените за него часове. 3.Предоставяне на психологическа подкрепа за лицата от целевите групи. В рамките на дейността ще бъдат ангажирани и двама психолози, които ще предоставят психологическа подкрепа на потребителите с особено внимание към самотноживеещите хора и хората с тежки увреждания. Консултациите с психолозите ще бъдат изцяло на доброволни начала и в зависимост от желанието на потребителите, но ще бъде създадена възможност тези експерти да придружават дом.санитари и мед.лица при посещенията в домовете на лицата от целевата група и да оказва съдействие, когато има необходимост. 4.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и соц.значими заболявания. Тази част от дейностите ще се изпълнява от ангажираните по проекта медицински лица, наети по договор за услуга. Също така, двете мед.сестри ще участват при предоставянето на здравни услуги на потребителите и при необходимост ще бъдат включвани в график, съвместно с двете мед.сестри, наети по трудов договор. По този начин ще бъдат обхванати всички потребители, които имат здравни потребности, с което ще се гарантира качественото изпълнение на интегрираните услуги. Ще бъдат провеждани беседи с потребителите относно рисковете от социално-значимите заболявания включително съобразно индивидуалния здравен статус на лицата. Ще се акцентира върху ползите от здравословния начин на живот, включително избягването на вредни навици, като тютюнопушене и злоупотреба с алкохол, правилно хранене, режим съобразен със здравното състояние на лицата и др. За изпълнението на тези мерки ще бъдат осигурени информационни материали на хартиен носител, които ще бъдат раздадени на всички 92 потребители. За обезпечаване на цялостното изпълнение на дейностите ще бъдат ангажирани и диспечер на трудов договор за 18 календарни месеца, както и двама координатори на договори за услуга за период от 18 месеца. На лицата, наети по трудов договор ще бъде осигурено работно облекло. В допълнение ще бъдат осигурени и два електромобила по договори за оперативен лизинг, които са необходими за своевременното и качествено предоставяне на интегрираните услуги в дома. 744 354.06 371 098.37
Предоставяне на грижа в дома - продължение : 5. Обучение и супервизия на служителите, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда Дейността има за цел да осигури качеството на предоставяните услуги в домашна среда чрез осигуряване на обучение и супервизия на лицата, които са пряко ангажирани в работата с потребителите. В рамките на обучението ще бъдат обхванати всички 27 лица, наети по трудови договори, както и двете медицински сестри, психолозите и координатори на дейностите по предоставяне на здравно-социалната услуга, които са наети по граждански договори. Предвижда се обучението да се реализира на два етапа: - встъпително обучение, което ще се състои след подбора и назначаването на лицата по трудови договори, както и след подбора на медицинските лица, психолозите и кооединаторите и преди да започне същинското предоставяне на услугите. В рамките на обучението ще бъдат поставени акценти върху нуждите на потребителите и спецификата на грижите, които следва да бъдат полагани за всеки от тях; стандартите за качество при предоставянето на услуги в домашна среда; правата и задълженията на домашните помощници, както и на другите специалисти, ангажирани в предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга; организацията на работата и взаимодействието между всички ангажирани в дейностите лица. Ще бъдат разгледани и различни ситуации от практиката и действията, които лицата, предоставящи услуги в домашна среда следва да предприемат в такива случаи. - надграждащо обучение след изтичане на 6 месеца от началото на предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги. Целта на надграждащото обучение е да се опреснят основните познания на ангажираните домашни помощници и експерти по посочените теми от встъпителното обучение. На следващо място на база извършен анализ от екипа по проекта и компетентните експерти на Община Пещера, и обратната връзка от потребителите, в рамките на това обучение ще бъдат разгледани натрупания опит от изпълнението на дейностите за първите 6 месеца , най-често допускани пропуски и грешки, както и необходимите мерки за допълнително повишаване качеството на услугата. За всяко обучение ще бъде ангажиран екип от по двама преподаватели. В допълнение за всички ангажирани в изпълнението на дейностите лица с изключение на двамата псхихолози (общо 31 души) ще бъде осигурена и индивидуална и групова супервизия. Индивидуалната супервизия ще бъде с продължителност от 1 ч. за всяко лица. Груповите супервизии ще са в три групи с продължителност от 2 ч. за всяка от групите. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.