Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти, придобиване на лабораторно и спомагателно оборудване, наем на лабораторно помещение и оборудване, закупуване на консумативи.): За разработването на иновацията по проекта (активна въглеродна пяна от царевичен сироп) ВЕНДЪР ЕООД предвижда създаването на работна лабораторна база в гр. Ловеч. Tъй като към момента компанията не разполага с подходящо помещение за развойната дейност по проекта, предвиждаме да наемем такова, което да отговаря на следните минимални изисквания - площ за лабораторното помещение мин 30 кв.м., отделно офис помещение, наличие на трифазен ток за оборудването (муфелнатa пещ), наличие/възможност за поставяне на въздухоотвод (за сушилнята).
Ще се закупи основното оборудване, необходимо за извършване на изследователската работа. То ще включва муфелна пещ, аналитична везна, сушилня, клатачна машина, електронна бъркалка с нагряване и дигитален терморегулатор, автоматичен хаван за стриване, специлизиран шкаф за съхранение на опасни материали. Това оборудване ще осигури материално-техническата база за основните технологични процеси по дехидратация на суровината и стабилизиране на материала, както и за първичен анализ на физикохимичните свойства на материала.
Допълнително оборудване ще бъде необходимо, за да се изследват структурата и активните центрове на материала - оптични микроскопи (металографски), сканиращ електронен микроскоп (SEM), трансмисионен електронен микроскоп (TEM) с възможности за елементен анализ, рентгенов дифрактометър, диференциален термичен анализ (DTA/TG). Предвид, че тази техника е много скъпа и ще бъде необходима в сравнително кратки етапи от дейността, смятаме да наемаме това оборудване от външен доставчик само в рамките на необходимия период.
За осъществяване на дейността също ще бъде необходимо да се закупи спомагателно и ИТ оборудване – работни маси (4бр.), стилажи (3бр.), подвижни работни маси (4бр.), преносими компютри (3бр.), система за принтиране, сканиране и копиране (1бр.), MS Office Professional (1бр.).
Ще се доставят необходимите консумативи за научноизследователската работа – глюкозо-фруктозен сироп, сярна киселина, диспенсери, керамични тигли, азот, филтри, защитно работно облекло, лабораторна и химическа стъклария за провеждане на адсорбционни изследвания (бехерови чаши, пипети, пластмасови контейнери, багрила, соли на тежки метали). Предвиждаме, че за тази дейност ще бъдат изразходвани 70% от предвидените за разработката консумативи. Останалата част ще бъдат потребени в Дейност 2 за разработване и тестване на прототипи.
Осигурявайки цялата тази материално-техническа база, ще бъдат създадени необходимите условия за безпроблемната работа на екипа по проекта. Предвиждаме всички дейности, свързани с изследване, тествания, изпитания и измервания на новоразработвания продукт да бъдат извършени изцяло от нашите експерти.
Под ръководството на проф. Спасов на този етап ще се произведе гранулирана активна пяна в големи количества с различна форма и размери. Ще се проведат изследвания на морфологията, структурата и здравината на продукта. Ще се тестват на адсорбционните му свойства в статичен режим спрямо моделни замърсители на вода – твърди частици, органични отпадъци и тежки метали. За изясняването на конкретни физикохимични параметри ще се използват различни аналитични техники за анализ - електронна микроскопия, определяне на големина на порите, механични изпитвания и адсорбционни измервания.
Предвиждаме, че тази дейност ще отнеме 70% от предвидените човекочасове по проекта. |
251 617.80
|
179 908.13
|
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти и придобиване на оборудване за формуване и изготвяне на потребителска опаковка - 1 бр. машина за топло пакетиране, 1 бр. вакуум помпа, 1 бр. 3D принтер) : Тази дейност е естествено продължение на Дейност 1 и ще обхване финалния етап от разработката продукта. Вече разработеният иновативен материал ще бъде приложен за тестване в съществуващи системи и апарати за пречистване на питейна вода. Ще бъдат проведени изследвания в динамичен режим посредством свързване към водопреносната мрежа. Ще се изследват и възможностите за формуване на материала и прилагането на активната въглеродна пяна под формата на гранули и цилиндри с различна големина. Резултатите ще бъдат анализирани при необходимост продуктът ще бъде модифициран.
За успешната реализация на иновативния продукт от голямо значение е изследването на качеството на пречистената вода и доказването на приложните свойства на продукта. Активната въглеродна пяна ще бъде използвана за филтриране на поток от вода от водопреносната мрежа в налични на пазара системи. Активният въглен, използван за пречистване на питейна вода, има средна продължителност на употреба от 3 до 6 месеца поради насищане на порите с онечиствания. При ускорена симулация заложената продължителност на етапа от 6 месеца ще позволи да се изясни времето на живот на предлагания от нас продукт при различен дебит и време на експлоатация. Качеството на пречистената питейна вода ще бъде изследвано в сертифицирана лаборатория.
За изпълнението на тази дейност ще бъде използвана отново лабораторната база, описана в Дейност 1, както и закупеното оборудване и консумативи (30% от общото предвидено количество на последните). Допълнително ще бъдат необходими уреди за формуване на материала в различни форми и размери и пакетирането в подходяща потребителска опаковка. Потребителската опаковка е тази, която ще остане върху активния реагент в хода на неговата експлоатация – например филтърна хартия с размери на порите, не позволяващи увличане на части от въглеродната пяна извън филтриращата система. За тази цел ще закупим машина за топло пакетиране, вакуум помпа и 3D принтер.
Тази дейност ще бъде извършена изцяло от екипа по проекта. Предвиждаме, че за изпълнението й ще бъде потребено около 30% от предвиденото човековреме по проекта. |
107 836.20
|
52 110.68
|
Защита на интелектуална собственост на национално равнище (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен консултант): Тази дейност ще бъде извършена чрез наемането на външна консултантска компания, специализирана в защита на интелектуална собственост. Ангажиментът на консултанта ще бъде да подготви необходимата документация за входиране на заявка за патент върху разработваната по проекта иновация, както и заплащането на необходимите съпътстващи такси. Екипът по проекта ще подпомогне работата на консултанта с подготовка на съответната техническа документация. |
7 000.00
|
6 890.00
|
Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез разработване на бизнес план от външен консултант): За да се оценят финансовите и икономически аспекти от последващо внедряване в производство и пазарна реализация на разработваната иновация, е необходимо да се изготви детайлен бизнес план. Той ще разглежда реалистичен, оптимистичен и песимистичен сценарии и ще включва:
- анализ на потенциала на пазарната ниша и възможните приходи от продажби по години/тримесечия,
- анализ на инвестициите за осигуряване на необходимото оборудване, нематериални активи, стоково-материални запаси, оборотен капитал,
- анализ на себестойността на продукцията (product costing),
- анализ на производствените разходи и анализ на критичната точка (break-even point analysis),
- анализ на рентабилността (profitability analysis),
- анализ на възвръщаемостта на инвестицията,
- анализ на рисковете и чувствителността (risk and sensitivity analysis).
Тъй като за изготвяне на по-горе изложените елементи на бизнес плана ще бъде необходима информация за технологията на производствения процес и стратегията за пазарна реализация, тази дейност ще бъде извършвана паралелно с Дейности 5 и 6. |
10 000.00
|
9 800.00
|
Разработване на технологии за производство на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): Разработването на технологията за производство на иновативния продукт е съществена част от анализите, свързани с изследване на възможностите и ограниченията за внедряването му в производство. Те ще включват:
- анализ на етапите на технологичния процес,
- разработване и адаптиране на технологичните етапи за индустриално производство,
- оценка на необходимото оборудване, материали, човешки и други ресурси, необходими за рализацията на производствения процес.
Предвид необходимостта от специфична инженерингова експертиза, тази дейност ще бъде извършена от външен/ни консултант/и. |
36 250.00
|
36 080.00
|
Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): За да се оцени потенциала на разработвания продукт за пазарна реализация, е необходимо да се проведат съответните пазарни анализи и проучвания. Те ще включват:
- анализ на пазарната ниша и потенциала й за развитие,
- анализ на бариерите за навлизане на пазара,
- анализ на конкуренцията,
- SWOT анализ и др.
На тяхна база ще се разработи маркетингова стратегия и план за поетапна пазарна реализация на продукта.
Предвид спецификата на дейността, за изпълнението й предвиждаме да наемем външен/ни консултант/и с доказан опит в пазарните проучвания и разработването на маркетингови стратегии. |
20 000.00
|
19 750.00
|
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез изготвянето и монтажа на 4 броя информационни табели (2 броя за периода на реализацията и 2 броя за период след приключване на проекта) и изготвянето на информационни стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти.
Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати.
В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет.
В офиса в гр. Ловеч, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020.
В допълнение, закупеното по проекта оборудване ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. |
290.00
|
230.00
|