Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда създаване на единна точка (фронт–офис) за информиране, консултиране и насочване на населението при ползване на различни соц. услуги на местно ниво. Това е важна стъпка в процеса по плавното въвеждане на реформите в областта на соц. услуги и личната помощ, които да достигнат до най-уязвимите групи от населението на община Лясковец. Общината като доставчик на социални и интегрирани здравно-социални услуги и като орган на местната власт има задължението да идентифицира, планира, организира, и възлага извършване на дейности за задоволяване на потребностите на своята общност. Тя има основен ангажимент и да защитава и гарантира правата на най-уязвимите групи във всички сфери на обществения живот и да създава подходящи условия за гарантиране на достъп до тях. Фронт – офисът ще бъде мястото, където наетият служител ще изпълнява дейности по обезпечаване на правомощията на Общината произтичащи от ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Основна причина  за проекта е фактът, че към настоящия момент тези закони се прилагат от експерти на територията на Общината, които са ситуирани в различни админ. сгради и гражданите не могат да получат навременна информация относно правата си. Проектното предложение предлага адекватни мерки и дейности – наетият служител ще предоставя информация според потребности на всеки нуждаещ се. Изпълнението на проекта ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на соц. услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на Общината. В проекта се ще включат и общ. служители, ангажирани с политиките в соц. сфера, служители на доставчици на соц. и интегрирани здравно-соц. услуги. Те ще преминат обучения, необходими за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП и ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на соц. услуги. Ще им се предостави и супервизия, съгласно Закона за социалните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности насочени към повишаване на общинския капацитет в областта на социалната политика за подобряване качеството на живот на най-уязвите групи от населението на община Лясковец: С реализацията на дейността се цели създаването на фронт-офис, където наетият служител конкретно и детайлно ще запознава представителите на уязвимите групи с видовете социални и здравно-социални услуги, които се предоставят на територията на община Лясковец и на областно ниво. Той ще предоставя информация за възможности по прилагането на Закона за социалните услуги, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания. Провеждане на разговори на достъпен език и предоставяне на необходимата информация, съдействие при подготовка за кандидатстване за ползване на съответна услуга. Прием на заявления и/или декларации за включване в механизма за личната помощ; проверка за съответствие с нормативните изисквания и други. Общинските служители, ангажирани с политиките в социалната сфера, служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги ще преминат обучения, необходими за изпълнение на задълженията и отговорностите им по Закона за личната помощ и Закона за хората с увреждания, както и по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Ще им се предостави и супервизия , съгласно Закона за социалните услуги. „За обезпечаване на дейностите по проекта в бюджетен ред 2.1. са заложени разходи в размер на: 10 661.94 лв. с вкл. ДДС, както следва: - Разходи за оборудване (компютър и принтер) – 3 200.00 лв. с вкл. ДДС; - Разходи за обзавеждане (климатик) – 1 400.00 лв. с вкл. ДДС; - Разходи за канцеларски материали – 61.94 лв. с вкл. ДДС ; - Разходи за обучения и супервизия на експертите – 6 000.00 лв. с вкл. ДДС. Разходи за възнаграждение за новоназначено лице - 37488.74 лв. (б.р. 1.1. от т. 7 „Бюджет“),а именно:1 лице на длъжност „Специалист информация“ за период от 23 месеца, както следва: 1 лице за 12 месеца - 17 883.00 лв. и 1 лице за 11 месеца- 19 605.74 лв. 52 484.24 20 059.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.