Транснационална среща за обмен на добри практики в сферата на културното предприемачество и повишаване достъпа до фолклорните изкуства и занаяти.: Целта на транснационалната среща е да се установи стабилна и устойчива партньорска среда за развитие на дейностите по проекта - ориентирани към трансфер на иновативни норвежки предприемачески практики - в сферата на куптурното наследство, организиране на нови форми и формати на културни събития и подобряване на достъпа до култура и разширяване на аудиторията на фолклорното изкуство на различните етноси. В срещата ще участват всички членове на партньорския консорциум, Областната и общинската администрация; неправителствените организации и норвежкия партньор - заинтересовани страни, участващи в процеса за опазване и социализация на културните артефакти в целевите територии. Формата на срещата ще бъде дискусия за планиране и организиране на съвместни действия между партньорите . Бенефициентът - СНЦ "Био-Б-Еко" ще презентира подготвените технически задания и технологични проекти на ефективни техники за културна анимация, които ще бъдат трансферирани и адаптирани в целевите територии на България. На дискусия ще бъде подложен и проекта за сценарий на пътуващия атракцион - "Фолклорна етно-творилница." Чрез срещата ще бъде реализиран подготвителния етап от проекта - разпределение на дейностите и отговорностите между партньорите; внедряване на системи за комуникация , управление на проекта /на основата на "Гугъл-документи"/ , а също така и система за мониторинг и оценка на напредъка на проекта.
На срещата ще бъдат обсъдени и утвърдени технологичните проекти на дигиталните инструменти за популяризиране на културното наследство и подобряване на достъпа до местните артефакти:
-дигитална техника за културна анимация "Медийна изкуствотека" . Тя ще създаде възможности на партньорите от проектния консорциум, а също така и на всички заинтересовани страни- да организират нови културни събития с високо качествено, експресивно и естетическо въздействие, в съответствие с модерния стил и начин на живот на публиките в целевите територии.
- иновативен инструмент „Дигитален етно-импресарио“. Чрез тази платформа културните оператори и заинтересованите страни ще получат модерен инструмент за достигане до потенциалните публики - чрез социалните мрежи и съвременните комуникационни канали и медии.
Представителите на партньорите , заедно с екипа за управление на проекта, ще обсъдят артистичните качества и възможности за естетично въздействие на предварително подготвения сценарий за пътуващия атракцион -„Фолклорна етно-творилница“.По време на срещата ще бъде приета оценка на възможностите за повишаване капацитета на целевите групи -чрез трансферираните иновативни практики и ще бъде планирана очакваната промяна в целевите територии - по отношение развитието на културното предприемачество и подобряване достъпа до култура. Партньорите ще бъдат запознати с планираните дейности за разпространение резултатите от проекта и информация за възможностите на заинтересованите страни /във всяка една от целевите територии да адаптират и внедрят резултатите и продуктите, съобразно своята роля и място в културния процес.Ще бъде планирана подготовката на мултимедийни презентации, представящи двата инструмента за културна анимация- "Медийна изкуствотека" и „Дигитален етно-импресарио“. Те ще представляват ръководство за ползване на създадените в рамките на проекта на всички продукти и резултати от всички желаещи организации и институции от целевите територии. На транснационалната среща партньорите ще обсъдят и утвърдят подготвения комуникационен план за осигуряване на максимална информация и публичност за дейностите, продуктите и резултатите от проекта. В края на транснационалната среща партньорите ще участват в пресконференция с поканените местни, регионални и национални медии. На нея ще бъде обявен старта на проекта; планираните дейности и очакваните резултати.
|
29 975.00
|
29 400.00
|
Организиране на „Медийна изкуствотека“ за обмен и трансфер на иновативни норвежки практики и презентиране на занаятчийските изкуства, бита и фолклора на норвежките викинги и етносите от Родопа планина, Тракия и Южното Черноморие..: Създаването на „Медийна изкуствотека“ е насочено към разширяване на условията и възможностите за предприемачество на основата на движимото културно наследство и подобрязане на достъпа до местното фолклорно изкуство, бит и занаяти.
Представители на различни групи от участници в културния процес ще могат да ползват различни възможности на „Медийната изкуствотека“:
- Експертите и специалистите участващи в управлението на местното културно наследство, а също така музейнте и читалищните работници щ е имат възможност да включват образци от местното движимо културно наследство в дигиталнатаа плагформа.
- Майсторите, занаятчиите и местни творци и изпълнители също ще имат възможност да разпространяват информация за своето сценично творчество; за своите изделия и предмети на бита или на художественото творчество - чрез създадената ресурсна база.
- Младите хора, любители на фолклора и занаятите също така ще могат да правят публикация, както на създадена и интерпретирана от тях фолклорно продукция, така и на образци от местното народно творчество, занаяти и кулинарно изкуство, цифровизирано чрез тяхните смарт комуникационни устройстав
- Владеещите местното кулинарно изкуство и традиции ще публикуват интересни рецепти с автентични вкусове, като по този начин ще се разширява достъпа до богатствата на културното наследство- характерно за съответната територия.
- Тур-оператори, екскурзоводи, ресторатьори и хотелиери ще повишат своя капацитет в сферата на културното предприемачество и подобряване достъпа на туристите и гостите на територията. По този начин ще бъде разширено културното потребление и ще бъдат привлечени нови публики - оставащи до този момента встрани от културно-историческите богатства на територията.
Избраните целеви територии се характеризират със силно развит морски, планински, винен и културен туризъм. Създадената дигитална „Медийна изкуствотека“ ще подпомогне местните доставчици на туристически продукти и услуги- при разширяване на тяхното порт-фолио и обогатяване предлагането с нови продукти и услуги.
Изскуствотеката ще бъде създадена така, че да може да поддържа профили на съответните културни образци - с текстове, снимки, графични елементи , аудио и видеофайлове и показания за еолокация и маршрути за достъп. Иновативните техники за културна анимация, експонирани в културно потребление в Норвегия и България, са във фокуса на настоящата дейност. Тези процеси могат много успешно да бъдат приложени и в творческото пресъздаване на богатата българска култура с дълбоки исторически корени. За създаване на дигиталното съдържание ще бъде проведено проучване и идентификация на висококачествени образци на културното наследство, артефакти, музейни експозиции и други иновативни техники за културна анимация в Норвегия и България. Изследването е ориентирано към идентификация и описание на най-импозантните български и норвежки културни паметници и артефакти. Акцентът ще бъде поставен върху културното наследство от района на норвежките фиорди и целевите територий на България. Ще бъдат идентифицирани заинтересованите страни - активни субекти от неправителствения сектор, държавни и местни организации и институции, работещи в сферата на опазването и социализацията на културно-историческото минало и неговите съвременни форми за експониране и презентация. Проучването ще бъде извършено чрез метода „контент-анализ“ в норвежкото и българското интернет-пространство. Специален акцент ще получат формите за опазване на движимите културни образци и тяхното качествено ново битие в информационната ера. Специално внимание ще бъде отделено и на особеностите на местното кулинарно изкуство от целевите райони. Ще се търсят онези социални-икономически и естетически измерения, създаващи условия за интензивен междукултурен диалог, в който участват културни оператори, организатори на културен туризъм, доставчици на културни продукти и услуги , а така също и аудиториите, публиките и потребителите от България и Норвегия.
|
61 250.00
|
61 000.00
|
Реализиране на стратегия за привличане на нови публики и потребители чрез доставка и внедряване на платформа за подобряване на достъпа и организацията на културни събития „Дигитален етно-импресарио“. : Реализацията на стратегията и дигитална платформа - „Дигитален етно-импресарио“ са насочени към привличане на публика, разширяване на аудиторията и познавателно въздействие на културно-историческите ценности. Чрез тези инструменти всички заинтересовани страни - участници в съхранението и социализацията на културното наследство могат да създават свои профили. Всеки един от профилите представя съответната организация или предприемачи – предоставящи екскурзоводски услуги; презентиращи или експониращи недвижимо, движимо и дигитално културно наследство; предоставящи нови знания за културно-историческото минало и др. Модулите са структуриране по следния начин – текстово, снимково и графично съдържание; видео и аудио-файлове; обозначение на геолокацията в „Гугъл-карти“ и администраторски панел за участие в културния календар и организиране на събития.
Очакваме , че ползотворна роля ще изиграе качествения трансфера на иновативните дигитални практики и инструменти , обединени в уеб-апликацията „Дигитален етно-импресарио“. Осъщественият трансфер ще допринесе за привличане на нови публики и разширяване капацитета на местните културни предприемачи от целевите територии, в сферата на културно-историческото наследство и трансфера на знания - чрез културно сътрудничество между български и норвежки предприемачи. В този аспект в продуктът от Дейност 3 е поставен фокус върху достъпа до култура в местни и регионални области, например чрез развиване на публика, предприемачество в областта на културата и подобрен достъп за етническите и културните малцинства до културата.
По този начин местните организации и институции, фолклорни творчески състави, творци , изпълнители и занаятчии ще могат да използват електронните инструменти за организиране и популяризиране на културни събития - интегрирани със социалните мрежи. Те ще могат да обявяват своите прояви, мероприятия и инициативи, а потребителите ще полздат секция "регистрация". Чрез този иновативен електронен модул реалните и потенциалните участници в събития ще могат да избират различни разновидности на участието , да резервират часове за посещения , да заплащат входни такси и билети, да получават ваучери за участие и други организационни документи – характеризиращи начина на участие в мероприятието, събитието или посещението. Особено популярен и нашумял сред съвременните дигитални форми за включване на аудиторията и публиката в творческия процес са инструментите за краудсорсинга /споделяне на съдържание/ . Тази иновативна дигитална практика, която е популярна в Норвегия е адаптирана за участие на местните жители, посетители и гостите на целевите територии в съхранението и социализацията на историческите културни паметници. Новаторски е и секцията за поддържане на видеосъдържание ,свързано с културно-историческото наследство на четирите целеви територии. Сформиране на дигитално съдържание и създаване на видео-канал „Фолклорна етно-творилница" - в YouTube.
Счита се , че културното наследство е бизнес-ниша без достатъчен пазарен потенция и възможности за интензивно развитие и напредък. Всички статистически източници показват небивал ръст на рекреативната индустрия и в частност – предприемачеството в сферата на културното наследство и културния туризъм. За повишаване на икономическите ползи в партньорския консорциум са включени представители на всички групи от заинтересованите страни - областна и общинска администрации и неправителствени организации - работещи в сферата на социализация на културните артефакти.
„Дигитален етно-импресарио“ подпомага развитието на мултимедийни техники за културна анимация за експресивни презентации, демонстриращи синтез между различните фолклорни жанрове. Внедряването на този дигитален инструмент ще окаже въздействие върху подобряване на достъпа на местните жители, туристите и гостите на целевите територии до автентичните ценности на местната култура, идваща от дълбока древност.
|
43 250.00
|
15 843.61
|
Провеждане на обучения на предствители на членове от партньорския консорциум и заинтересованите страни от четирите целеви територии за трансфер и прилагане на иновативните норвежки практики за стимулиране на предприемачеството и повишаване достъпа до фолклорните изкуства, бит и занаяти. : В предметното поле на настоящото обучение ще бъдат коментирани някои от модерните бизнес-моделите за културно предприемачество и формите и каналите за културно потребление. Тези модели и практики саподходящи за трансфериране от Норвегия към България и съответстват на социо-културните промени в съвремените общества. Променен е характерът на социализация на културното наследство, чрез модерните цифрови технологии историческите културни ценности стават достъпни без никакви ограничения във времето и пространството. При това тази достъпност се характеризира с експресивен мултимедиен формат с висок интензитет на въздействие. Променен е начинът на предлагане и структурата на предлаганите продукти и услуги в сферата на културното наследство. Някои от традиционните професии постепенно изчезват или се редуцират в други, като паралелно с това се появяват нови професии и бизнес модели, изискващи качествено нови професионални умения и знания. Все по-голямо значение придобива цифровата грамотност и възможностите за работа с различни видове обществени или частни цифрови техники за културна анимация. Настоящото обучение е планирано да отговори на потребностите от повишаване на капацитета на служителите , експертите от областната и общинската администрации, членовете на партньорските организации, а също така и на представители на заинтересованите страни от целевите територии. Те ще придобият знания за подкрепа на предприемачеството /на базата на културното наследство/ и повишаване на достъпността до културните ценности и артефакти – на основата на внедряване на иновативни техники за културна анимация и културно потребление. Обучението ще бъде проведено под формата на онлайн-обучителен курс с два електронни модула, с общо седем обучителни теми. Обучителният курс е организиран на основата на най-новите и модерни методи и принципи на актуалната , за новите времена, конективна педагогика и психология. Тези принципи са изградени върху презумцията, че обучаемите вече разполагат и имат достъп до голяма част от достиженията и постигнатите знания /в хода на развитие на съвременната цивилизация/- чрез своите смарт комуникационни устройства. Електронните обучителни модули са организирани така, че да могат да бъдат ползвани от сродните неправителствени организации и други заинтересовани страни- работещи в трите целеви територии. Специфичните цели на обучението са: разкриване на възможностите за създаване на нови културни и икономически ползи в местните общности. Обучаемите ще придобият умения за развитие на иновативни и експресивни методи за презентиране и популяризиране на модерни модели за културно потребление на културното наследство. Възстановените уникални и традиционни продукти и художествени изделия, е необходимо да бъдат надграждани със съвременни и модерни технологии, отговарящи на стила и начин на живот на съвременните потребители. Ще бъдат придобити знания и умения на партньорските организации за повишаване на цифровата грамотност на местните предприемачи, институции и организации– свързани със съхранението и социализацията на културното наследство. Ще бъдат представени възможностите за междукултурен диалог и възможностите им за бизнес взаимодействие с единния европейски цифров пазар. Завършилите успешно обучителния курс ще придобият знания и умения за организиране на мероприятия, инициативи и събития в една нова, променена социално-икономическа обстановка и социо-културна среда. Чрез модерните цифрови технологии историческите културни ценности стават достъпни без ограничения във времето и пространството. Тази достъпност се характеризира с експресивен мултимедиен формат с висок обхват на въздействие. Членовете на партньорските организации и заинтересованите страни ще повишат своя капацитет адекдатно на новите модели на културно потребление , съобразно изискванията за нови професионални умения и знания с повишено качество. Те ще подобрят своя цифровата грамотност и възможностите за работа с различни видове цифрови техники за културна анимация. |
29 650.00
|
29 600.00
|
Организиране на пътуващ атракцион - „Фолклорна етно-творилница“, представящ фолклорните изкуства и занаяти на потомците на норвежките викинги и етносите от България“. : Цялостната организация на пътуващия атракцион „Фолклорна етно-творилница“ ще се осъществява от Кандидата -СНЦ "Био-Б-Еко". Отделните събития и тяхната подготовка в целевите територии, като отговорности и реализация, ще бъдат разпределени между всички членове на партньорския консорциум. Заинтересованите страни /участниците в процеса на съхранение и социализация на местното културно наследство/ във всяка една от целевите територии ще имат възможност да адаптират, съобразно своята специфична дейност, създадените в рамките на проекта дигитални техники за културна анимация. Чрез тези иновативни инструменти те ще се подготвят и включат в съответния местен спектакъл от пътуващия атракцион. СНЦ "Био-Б-Еко" ще участва в трансферирането на иновативни културни практики и инструменти на територията на Розовата долина, администрацията на община "Родопи" ще реализира тези дейности в Тракийско-Родопската яка, Сдружение "Бартина" ще отговаря за изпълнение на дейностите в територията на Високи Западни Родопи и водещият партньор СНЦ "Био-Б-Еко" ще контролира и прилага норвежки новаторски методи и техники за презентиране на културното наследство на територията на курортните зони - на юг от Бургас. Общото за изброените територии е наличието на богато нематериално културно наследство и неговата относително ниската популярност. Подготовката и организацията на нови форми за представяне на местните културно-исторически ценности ще допринесе за подобряване на достъпа до местните културни богатства и увеличаване на социално-икономическите ползи за местните общности. В тези, относително по-слабо развити, територии ще бъдат приложени няколко новаторски подхода - изграждащи качествено нова, експресивна и артистична архитектура на спектаклите. Във всяка от целевите територии експериментално ще бъдат включени импозантни местни архитектурни паметници, които ще бъдат аранжирани като сцена на спектакъла. Мултимедийното представяне на историческите ценности, чрез аудио и видео презентации, ще разкрива тяхната културна стойност в съответния исторически контекст. Този замисъл ще бъде реализиран на голяма видеостена в дъното на сцената. Пред сцената ще функционира център с демонстрационни представления на местните занаятчийски производства, а също така и на кулинарното изкуство. Тези няколко художествени центъра ще бъдат съчетани с провеждане на културни диалози - със специалисти по управление, опазване и социализация на историческите артефакти от съответната територия.
Спектаклите от пътуващият атракцион са ориентирани към създаване на ново битие на нематериалното културно наследство. Чрез този подход очакваме своеобразен творчески ренесанс на културните артефакти и тяхната съвременна интерпретация, заедно с надграждащите ги нови, иновативни технологии. Мултимедийният характер е в основата на цялостната архитектура на спектакъла , изразена в ефективно съчетание от изразните средства и експресивни ефекти. Освен традиционната сцена, на която се провеждат културни диалози-свързани с богатствата на местното културно наследство, на голяма видео-стена се визуализира местното фолклорно и танцово изкуство. показват се видео-филми, представящи културното наследство на Норвегия и България. В демонстрационните работилници майстори-занаятчии ще демонстрират своите умения за производство на уникални предмети на бита и художественото творчество- хапактерни за съответната целева територия. При демонстрациите на кулинарно майсторство ще бъде показано и гастрономическото изкуство, свързано с характерните кулинарни традиции в целевите територии и района на норвежките фиорди.
В тази естествена , наситена с културно-исторически внушения среда, ще бъдат демонстрирано цялото богатство на местното културно наследство. Това представлява експеримент за превръщането на елементи от градската среда и местностите от околностите на населените места, свързани с културно-историческото минало в своеобразна сцена на демонстрационните спектакли. |
78 200.00
|
78 000.00
|
Управление на дейностите по проекта: УС на СНЦ „Био-Б-Еко утвърди екипа за управление на проекта още през периода на подг отовка на проектното предложение. За ръководител беше избран Председателят на Сдружението от с. Борино , а за координатор доверие бе гласувано на представител на Община "РОДОПИ". Ръководството и управление на дейностите за информация и публичност и дейностите за оценка напредъка на проекта и качеството на реализираните дейности и разпространението на резултатите беше поверено на СНЦ "Био-Б-Еко".
Ръководителят притежава опит в ръководството на проекти – ръководил е проекти със сходни и аналогични цели и дейности. Координаторът притежава комуникативност и организаторски качества – за да координира действията на партньорите и външните изпълнители, в съответствие с организационния план. От своя страна мениджърът „Комуникация и публичност“ владее съответните методи за контрол и тестване на получените резултати, осъществяване на обратна връзка със заинтересованите страни, публиките и аудиторията на събитията. Той ще контролира и изпълнението на комуникационния план, ефективността, обема и обхвата на дейностите за информация и публичност , както и разпространението на резултатите от проекта в България и Норвегия.
За качествената комуникация и добрата отчетност между членовете на екипа за управление на проекта, партньорите по проекта и експертите, специалисти и творци, участващи в изпълнението на дейностите, ще бъде внедрена електронната система за управление на проекта – „Google Документи“ . Чрез тази система ще се осъществява цялата комуникация, обмяна на документи и синхронизиране на дейностите - в един общ, организационен план-график.
За административно и счетоводно обслужване на управлението ще бъде избран външен изпълните –с подходяща експертиза и квалификация. Външният изпълнител ще има ангажимент за внедряване на система за мониторинг и наблюдение ефективността от реализацията на проекта. Задачата на външния изпълнител е да се измери ефективността на дейностите, които са реализирани в рамките на проекта и по какъв начин резултатите могат да подобрят условията за предприемачество, подобряване достъпа до култура и културното потребление в сферата на културното наследство. Оценката в настоящето проектно положение е двукомпонентна. От една страна трябва да се оцени, чрез систематизирани методи управлението, т.е работата на екипът за управление на проекта както и техническите лица и експертите, уменията им за управление и оказване на методическа подкрепа, така както и резултатността при изпълнението на общите дейности и организираните събития. От друга страна трябва да се обърне сериозно внимание на проектните интервенции. Тук своето място заемат всички процедури по възлагане на изпълнението от външен изпълнител. Това са дейности по проучване, идентификация; презентиране; създаване на ресурсни бази с най-качествените образци от културното наследство на България и Норвегия и организиране на турне за експресивно представяне на богатството от фолклорни традиции, занаяти, бит и занаяти, архитектура – идващи от дълбоката древност и демонстриращи своята културна стойност в новия, съвременен контекст.
Необходима е комплексна обективна оценка на постигнатите резултати, ефекти и ползи за целевите групи от изпълнението на проектите. При изпълнението на оценката трябва да се следват принципите и подходите на оценката с участие на целевите общности. Съществен дял от събраната информация обхваща мненията, коментарите и споделеният практически опит на партньорските екипи на неправителствените организации, експертите, въздействието върху публиките и широката аудитория на културните артефакти.
Анализите и изводите се правят преди всичко от гледна точка на целевите групи и общности, като целенасочено се търси обратна връзка от хората. Ето защо и в планираните дейности е интегриран подход за организирани на проучвания и анализи, анкетни допитвания и индивидуални събеседвания.
|
19 075.00
|
19 000.00
|
Публичност и визуализация: Участниците в реализацията на дейностите и представителите на целевите групи от четирите целеви територии ще бъдат запознати с финансовата подкрепа на Норвежката програма за култура и ФМ на ЕИП 2014-2021г. и в частност с финансовото обезпечаване на бюджета за изпълняваните дейности по проекта. Всички очаквани продукти и резултати ще отговарят на изискванията на „Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021“. Това ще подчертава, пред целевите групи, значението на Норвежката програма за повишаване на достъпа до култура и подкрепата за културното предприемачество. Представителите на целевите групи ще получат информация за партньорските отношения с Fjellugla Kompetanse AS, нейната роля в изпълнението на проекта и постигнатите резултати.
Членовете на партньорските организации и участниците в реализацията на дейностите по проекта ще бъдат подробно запознати с идентифицираните и модерни и иновативни практики за презентиране на културното наследство в Норвегия. Ще бъде разширен техния капацитет за установяване на партньорски връзки с други организации от Норвегия за установяване на контакти и трансфер на иновативни техники за културна анимация. Заинтересованите страни от трите целеви територии ще бъдат заподнати с възможностите за социално включване, повишаване заетостта и развитие на нови, оригинални и иновативни предприемачески модели - привличащи все повече потребители на местните културни ценности. В настоящият момент предприемачеството в сферата на културата продължава да бъде подценявано като равностоен и печеливш бизнес-сектор. Като правило организациите и институциите, подкрепящи бизнеса и мотивиращи и обучаващи младите предприемачи считат, че това е бизнес-ниша без достатъчен пазарен потенция и възможности за интензивно развитие и напредък. Това отношение е рецидив , натрупал инерция в предходната индустриална епоха. Ще бъде разпространена информация за статистически източници показващ небивалия ръст на рекреативната индустрия и в частност – предприемачеството в сферата на културното наследство и културния туризъм. На тази основа ще бъде откроено значението за трансфер на иновативни норвежки практики, разширяващи културното потребление.
Сред представителите на целевата група от заинтересовани страни ще бъдат разпространени информация и указания за адаптиране, внедряване и използване на продуктите- създадени като резултат от дейностите по проекта.
За представителите на печатните и електронните медии от четирите целеви групи ще бъде осигулена максимална прозрачност и публичност относно напредъка на проекта; качеството на създадените продукти и въздействието от резултатите по проекта- ориентирани към подобряване социализацията на културното наследство в относително по-отдалечени и периферни, спрямо урбанизираните центрове, територии на България.
Основната цел на дейностите за публичност и информация е запознаване на местните общности с реалните промени в живота на хората и културните процеси в целевите територии, настъпили в резултат от реализацията на проекта . Чрез различни информационни канали и взаимодействие с всички заинтересовани страни ще бъдат разпространени продуктите и резултатите от проекта - като паралелно с това ще бъде подчертано, че те са постигнати благодарение на Норвежкия финансов механизъм и ФМ на ЕИП. Освен разпространението за напредъка на проекта и резултатите от неговата реализацияще бъдат откроени и общите цели на Норвежкия финансов механизъм: Намаляване на икономическите и социални неравенства в Европейското икономическо пространство и Укрепване на двустранните отношения между Норвегия и България.
За качеството на дейностите за публичност и информация оттоворност ще носи специално назначен експерт от Екипа за управление. Той притежава необходимия опит и експертиза за изпълнение на разработения "Комуникационен план"
|
18 450.00
|
18 450.00
|