Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

"Вихрен трейд" ЕООД е собственик на обувна фабрика с дългогодишни традиции. Чрез реализацията на проекта фирмата ще създаде 18 нови качествени и устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица в регион на България, в който безработицата е близо 4% по-висока от средната за страната. Това ще бъде постигнато чрез реализация на комплекс от дейности в рамките на проекта. Подборът на хората, на които ще бъде осигурена заетост по проекта ще се реализира в сътрудничество с представителите на териториалните структури на Агенция по заетостта (ДБТ), като ще се бъде осигурено и взаимодействие с местната власт – община и кметства, и местната общност за идентифициране и привличане на подходящи кандидати за работа, които към момента са неактивни на пазара на труда. 
На подбраните лица ще бъде осигурена заетост за най-малко 12 месеца при условията на схемата за предоставяне на БФП, а на най-малко 50 % от тях ще бъде гарантирана трайна заетост във фирмата. Целта на Кандидата е 50% от новонаетите лица да бъдат от приоритетните целеви групи - 6 броя младежи до 29-годишна възраст и 3 броя лица над 54 години. Намеренията на „Вихрен трейд“ ЕООД са да задържи на работа всички новонаети лица, в случай, че качеството и резултатите от работата им отговарят на изискванията. За осигуряване на качеството на новите работни места ще бъде закупено съвременно оборудване съотносимо към длъжностите, на които ще бъдат назначени лицата. В допълнение за новонаетите лица ще бъде осигурено подходящо професионално обучение. Кандидатът очаква постигане на дългосрочен ефект върху целевата група и цялостно в дейността на фирмата след реализиране на дейностите по проекта. Във фирмата ще получат възможност мотивирани за работа хора, които да се утвърдят като ценни кадри в обувната промишленост. Получавайки не само възможност за заетост, но и повишили квалификацията си и натрупали трудов опит, те ще продължат да работят като опитен персонал, на който фирмата да разчита.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление, наблюдение и контрол по проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира четиричленен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Те ще са на позиции, както следва: - ръководител на проекта; - двама координатори по проекта; - счетоводител по проекта. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде ангажиран в рамките на 700 часа, двамата координатори за по 580 часа, а счетоводителят за 535 часа, които ще бъдат разпределени в зависимост от ангажиментите на членовете на екипа по изпълнението на дейностите. Единият от координаторите ще бъде по-тясно ангажиран с подготовката и реализацията на дейностите за професионално обучение и обучение по ключови компетентности, а другият с подбора на лицата, наблюдението и координацията на адаптирането на новонаетите служители на техните нови работни места. На счетоводителя ще бъде вменена финансова отговорност при разходването на средствата по проекта. В рамките на техните задължения се включва общото ръководство и наблюдение от страна на бенефициента по изпълнението на проекта в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Осъществяването на координация и комуникация с Договарящия орган и други заинтересовани страни (териториални структури на Агенция по заетостта, община, кметства, представители на местната общност, външни изпълнители). Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната документация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган. Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съответствие с разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. 20 560.00 0.00
Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни. Предвижда се да бъдат закупени и поставени/разпространени: - 2 бр. информационни табели; - 1 бр. информационно табло, което ще бъде поставено на сградата на фирмата на мястото на изпълнение на дейностите; - 500 бр. брошури формат А4 с целите и дейностите на проекта, които да бъдат разпространени след представители на целевите групи; - 30 бр. самозалепващи стикери, които ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, закупено за целите на проекта. В допълнение бенефициентът предвижда да бъдат организирани и 2 бр. публични събития – 1 в началото на изпълнението на проекта за неогвото представяне и 1 в края на изпълнението на дейностите за представяне на постигнатите резултати. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ 2 020.00 0.00
Подбор на представители на целевата група за включване в заетост: В рамките на проекта се предвижда да бъде осигурена заетост на общо 18 лица: - 6 лица на длъжност „крояч, обувни изделия“; - 12 лица на длъжност „машинен оператор, шиене на обувки“. Екип от служители и екипа за управление ще изработи изисквания към лицата, които ще бъдат наети на новите работни места. Изискванията няма да бъдат по какъвто и да било начин дискриминационни спрямо потенциалните кандидати, като ще се дава предимство на лица със средно и по-ниско образование. Фирмата поставя акцент на даването на шанс на безработни и неактивни лица до 29-годишна възраст, продължително безработни лица или безработни и/или неактивни лица над 54-годишна възраст, като се предвижда 50 % от новонаетите да бъдат от тези целеви групи, като конкретната бройка от всяка целева група ще е следната - 6 броя младежи до 29-годишна възраст и 3 броя лица над 54 години. Изискванията за кандидатите ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция. В допълнение ще бъде осъществена връзка с местната община и кметовете и кметските наместници от населените места, както и с представители на местната общност, с оглед идентифицирането и привличането на неактивни лица, които биха могли да бъдат включени в проекта. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на безработните лица: Дейността цели гарантиране на заетостта и професионална реализацията на 18 лица без работа в обувната промишленост за 12 месеца. Ще бъдат наети 18 безработни и/или неактивни лица на следните длъжности: - 6 лица на длъжност „крояч, обувни изделия“; - 12 лица на длъжност „машинен оператор, шиене на обувки“. В рамките на дейността ще се сключат договори с избраните лица за срок от 12м. с опцията за подписване на безсрочен договор след изтичането на този период. Трудовите договори ще бъдат на 8 часов работен ден. В рамките на дейността ще се осигурява отчетност на назначените лица за извършената работа, както и ще се поддържа непрекъснат контакт с тях с цел поддържане на адекватна обратна връзка. По време на този период лицата ще имат възможността за натрупване на трудов стаж и ще получат допълнителна квалификация чрез обучение на работното място и обучение чрез опит. По конкретно те ще имат възможност да участват в дейностите, извършвани от фирмата в производството на обувки, което да гарантира натрупването на стаж в сферата и да осигури трайна интеграция на лицата във фирмата. Ще бъде осигурена трайна заетост след изтичане на проекта на най-малко 50% от новонаетите (не по-малко от 9 лица), като намерението на кандидата е да запази заетостта на всички осемнадесет лица, в случай, че качеството и резултатите от работата им отговарят на изискванията. С всички новонаети лица ще бъдат сключени трудови договори, ще им бъде осигурено подходящо работно облекло и условия на труд в съответствие с приложимото законодателство. Ръководството и екипът по управление ще използва методите на наблюдение, отчитане и обратна връзка. Екипът по управление ще държи непрекъсната връзка с представителите на целевата група. За целите на ефективността от вътрешната оценка, екипът по проекта ще провежда регулярни оперативни срещи с целевата група и ръководството на Кандидата. 117 668.16 0.00
Професионално обучение за новонаетите лица: Целта на дейността е представителите на целевата група да повишат професионалните си компетенции и придобият професионална квалификация, релевантна към изискванията на заеманите от тях длъжности. За целта ще се осигури обучение за повишаване на квалификацията на всички 18 новоназначени лица. Обученията за придобиване на професионална квалификация ще бъдат за придобиване на първа квалификационна степен по специалност 5421001 "Обувно и кожно-галантерийно производство" по професия 542100 "Работник в обувно и кожно-галантерийно производство". Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 300 часа. Обучението ще има теоретични и практически часове, като минимума часове ще е съобразен със законовите изисквания. Ще бъде осигурена подходящо разпределение на темите в учебните програми за отделните специалности с оглед формирането на ефективни групи занимания по съвпадащите предмети. Обученията ще се провеждат в продължение на 6 месеца всеки делничен ден. След приключването на обучението лицата ще имат възможност да положат държавни изпити, като успешно издържалите ги ще получат свидетелства за професионална квалификация, а останалите удостоверения за преминато професионално обучение. 10 800.00 0.00
Осигуряване на оборудване за новоразкритите работни места: Дейността има за цел да осигури необходимите материални ресурси за разкриване на новите работни места, каквито в момента не са налични в достатъчни количества и обем във фирмата. В допълнение новозакупеното оборудване ще осигури по-добри условия на труд и по-високо качество на работните места. Следното оборудване ще бъде осигурено за нуждите на оборудване на новоразкритите работни места: За шестте лица на длъжност „крояч, обувни изделия“ ще бъдат закупени 1 бр. номерир машина /печатарка/ - предназначена за поставяне на номера на артикулите, печати и други символи с дневен производствен капацитет около 1800 чифта; 1 бр. преса за кроене /щанц машина/ - предназначена за кроене на детайли от естествена кожа /лицеви и хастарски/ със среден капацитет 210 чифта. За дванадесетте лица на длъжност „машинен оператор, шиене на обувки“ ще бъдат закупени 1 бр. траш машина – предназначена за изтъняване на периферията на детайлите с цел безпроблемното им зашиване със среден капацитет 300 чифта; 1 бр. шевна зиг заг машина – предназначена за ушиване на специални зиг заг тегели с цел тяхното скачване и съединяване със среден капацитет 240 чифта на работна смяна; 3 бр. прави шевни машини - предназначени за прошиване на равнинни детайли със среден капацитет 250 чифта; 5 бр. ботилкови шевни машини - предназначени за ушиване на основни и декоративни лицеви тегели на обемни детайли със средна производителност 215 чифта. Планираното оборудване е спрямо изискванията на работното място, така че новите служители да бъдат напълно обезпечени и да могат да извършват трудовите си задачи качествено. Фирмата разполага с останалото оборудване, необходимо за новосъздадените работни места. 63 890.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.