Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на настоящият проект е да подобри работната среда в "ПОДДЪРЖАНЕ ЧИСТОТАТА НА МОРСКИТЕ ВОДИ" АД, чрез осигуряването на по-добри и безопасни условия на труд и въвеждане на ефективни нови форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси. 

Специфични цели на проекта:
1) Да се въведат гъвкави форми на заетост, които да спомагат за съвместяването на личния и професионалния живот на заетите;
2) Подобряване условията на труд чрез закупуването на специално работно облекло, лични предпазни средства и колективни предпазни средства, които ще спомогнат за минимизиране на рисковете в работната среда и респективно до намаляване на заболеваемостта на целевата група;
3) Създаване на социални придобивки и условия за ефективна почивка и отдих на заетите в предприятието.

Предвижда се за изпълнението на описаните цели да се изпълнят следните дейности: 
Дейност 1 Управление на проекта
Дейност 2 Управление на човешкие ресурси
Дейност 3 Извършване на строитeлно-ремонтни дейности с цел подобряване условията на труд 
Дейност 4 Осигуряване на специално работно облекло, лични и колективни предпазни средства
Дейност 5 Ресертифициране по BS OHSAS 1800:2007
Дейност 6 Създаване на стаи за почивка и отдих
Дейност 7 Осигуряване на публичност и визуализация

Предвижда се проекта да се изпълни за 12 месеца. Планира се проекта да подобри условията на труд на 130 заети лица, от които 45 лица над 54 г. и 3ма трудоустроени.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Управление на проекта: Тази дейност има за цел, да се: - Осигури успешно изпълнение и отчитане на проекта; - Следи за отклонения от заложеното в плана за действие; - Разрешават незабавно текущо възникнали проблеми; Дейност Управление на проекта включва: 1. Сформиране на екип, който ще бъде отговорен за изпълнението на проекта. Екипът ще се състои от Ръководител, Координатори и Счетоводител. Всеки един от тях ще има ясни и точни задължения при изпълнението на проекта. Екипът за управление ще отговаря за отчитането на проекта пред УО, както и за изготвянето на всички междинни и окончателни отчети. При стартиране изпълнението на проекта ще се създаде досие, в което ще се съхраняват всички документи свързани с изпълнение на дейностите. Членовете на екипа ще са назначени на граждански или трудов договор по проекта. 2. Детайлно обсъждане от екипа на целите, предвидените дейности и очакваните резултати. В тази част се предвижда и идентифициране на възможни проблеми при реализацията на проекта, както и разглеждане на различни алтернативи за разрешаването им. 3. В съответствие с плана за действие по Проекта, управленският екип изработва детайлна разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава графика за тяхното изпълнение. В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане. 4. Всеки месец ще се провеждат срещи за изпълнение на проекта, като на тези срещи ще се обсъжда какво предстои, какво е направено до момента, обсъждане на евентуални затруднения при изпълнението на проекта и следене на разходването на средствата. 5. Установяване на система за вътрешен контрол и мониторинг, включително водене на отчетност по проекта – документална и счетоводна. За правилното функциониране на системата ще бъде отговорен управляващият екип, като вътрешният контрол и мониторингът ще бъдат прилагани за всички дейности по проекта. 6. Подготовка на процедури за избор на изпълнител. - Дейността е от съществено значение за реализацията на проекта, имайки предвид, че в нейните рамки ще се осъществява цялостното ръководство и ще бъдат установявани и разрешавани текущо възникналите проблеми. 10 008.00 10 007.36
Дейност 2 Управление на човешкие ресурси: В обхвата на тази дейност се предвижда изпълнението на две поддейности, а именно: - Създаване на програма за баланс между личния и професионалния живот чрез системи и методи в рамките на програмата за развитие на човешките ресурси в организацията. - Създаване на електронна платформа за провеждане на дистанционно обучение, инструктажи и други. * Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Поради тази причина се предвижда да бъде разработена специална програма за баланс между личния и професионалния живот чрез системи и методи в рамките на програмата за развитие на човешките ресурси в организацията и Създаване на стратегия за баланс между личния и професионалния живот на служителите чрез следните мерки в лицето на: - разработване на програма за гъвкаво работно време и обучение за баланс между личния и професионалния живот, и 6 броя за гъвкаво работно време. Тези обучения и уъркшопи ще бъдат разработени от специалисти човешки ресурси и ще бъдат предоставени за ползване и прилагане от мениджърите на дружеството на техните служители . Очаква се те да доведат до повишаване на ефективността на персонала, по-добро обслужване на клиенти, както и да се подобри здравословното състояние на нашите служители като респективно броят на болнични листове се очаква рязко да намалее. * Създаване на електронна платформа за провеждане на дистанционно обучение. Целта на електронната платформа за обучение е да се оптимизират процесите по въвеждане в работа на новонаетите служители и по-бързата им интеграция в организацията, както и гаранция за качеството на обученията, тъй като съдържанието им ще се контролира и създава от експерти, като оригиналното му състояние ще се запази. Платформата за обучение ще допринесе и за финансовата ефективност при провеждани на обученията, тъй като ще се спестят разходи за наем на зали и заплати на обучители. Електронната платформа за обучение създава среда за непрекъсната стимулация на служителите към учене през целия живот и е изключителен инструмент за обучение на служители по нов и модерен начин, като чрез самостоятелните занятия, които електронното обучение позволява, служителите на възраст над 45 години придобиват безценни съвременни знания, които им спомагат за удължаване на професионалния стаж и увеличават тяхната конкурентоспособност на пазара на труда сред по-младите хора, а обратно – младите поколения, които растат в средата на интернет възприемат значително по-лесно материя, представена в тази, дистанционна форма. След като ПЧМВ АД придобие тази платформа за обучение, би могла да постави на нея задължителните първоначални обучение по безопасност и здраве на работното място и първоначалния инструктаж, в теоретичната им част, както и противопожарни инструктажи, във вид на интересни анимации и клипове – това не засяга настоящия бюджет . 18 700.00 18 700.00
Дейност 3 Извършване на строитeлно-ремонтни дейности с цел подобряване условията на труд : Съгласно Наредба № 07/23.09.1999г. издадена от Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването, предприятията са длъжни да осигурят на своите работници и служители покриване на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работното място и при използване на работното оборудване. Целева група са работниците и служителите в предприятието, в т.ч. лица на възраст над 54г., както и лица с увреждания. Във връзка с това предприятието планира да извърши строително- ремонтни работи, както следва: * Ремонт на стая за почивка терминал за базови масла: същата е с размер около 25 кв.м., използва се от оператори и старши оператори. Планира се да се боядисат с латекс стените и таваните ; * Ремонт в "Лаборатория в Брегова пречиствателна станция": помещението е с размер 30,23 кв.м., в т.ч. коридор 1- 12,48 м²; коридор 2- 3,75 м²; лаборатория-14 м². Използва се от лаборант – химик, технолог, еколог, зам. началник БПС, хигиенист. Предвижда се да бъдат извършени следните СМР дейности: демонтаж на съществуваща теракотна настилка, демонтаж балатум, направа изравнителна замазка под теракотна настилка, доставка и полагане на теракотни плочки, направа на цокъл, боядисване с латекс на стени и тавани, демонтаж на фаянсови плочки-работна маса; демонтаж на фаянсови плочки-допълнителен плот; демонтаж на фаянсови плочки-мивка; доставка и полагане на фаянсови плочки-работна маса; доставка и полагане на фаянсови плочки-допълнителен плот; доставка и полагане на фаянсови плочки-допълнителен плот, доставка и монтаж на дървен шкаф под лабораторната маса, доставка и монтаж на мивка със смесител. 20 317.00 20 313.39
Дейност 4 Осигуряване на специално работно облекло, лични и колективни предпазни средства: При изпълнението на трудовите си задължения, често работниците на открито са изложени на определени рискове като риск от падащи предмети и риск от падане от високо, контакт с опасни вещества, риск от подхлъзване на разляти смазочни материали, изложени са неблагоприятни атмосферни условия – дъжд, сняг, студ, жега и други. Предприятието планира да закупи лични предпазни средства, които са съвременни, комбинират се и надграждат съществуващите такива или ще подменят вече износени и остарели такива. Целева група са работниците и служителите в предприятието, в т.ч. лица на възраст над 54г., както и лица с увреждания. По проекта се предвижда закупуването на следните видове специално работно облекло и лични предпазни средства: * Защитна каска от ABS с текстилна околожка: 55бр., за длъжности: Ръководител техническа поддръжка, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Технолог, Кантарджия, Оператор на силозен склад, Стифадор, Кранист, Докер, Докер-мотокарист, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Шофьор на товарен автомобил, Зам. Началник по технич.част, Оператор, предпазва от травми на главата; * Работни обувки водоустойчиви, анатомични, масло-киселиноустойчиво и антистатично: 117бр. за длъжности: Ръководител техническа поддръжка, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Кантарджия, Шофьор на тежкотов. Автомобил, Оператор на силозен склад, Стифадор, Кранист, Докер, Докер-мотокарист, Н-к БПС, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Огняр водогреен котел, Шофьор на товарен автомобил, Пазач невъоръжена охрана, Капитан, Механик, Моторист, Кормчия, Н-к филиал Бургас, Зам.филиал/Механик, Технолог приемане на поръчки, Диспечер, Капитан, Механик, Корабен моторист, Моряк, Началник ТБМ, Зам.началник ТБМ/Логистик, Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, Оператор, предпазват от хлъзгане и падане, удари върху стъпалата на краката; * Полиуретанов дъждобран: 73бр., за длъжности: Ръководител техническа поддръжка, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Шофьор на тежкотов. Автомобил, Оператор на силозен склад, Стифадор, Докер, Докер-мотокарист, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Шофьор на товарен автомобил, Механик, Кормчия, Механик , Моряк, Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, Оператор, предпазват от намокряне и преохлаждане на тялото; * Работни ръкавици, устойчиви на химикали: 56 чифта, за длъжности: Шофьор на тежкотов. Автомобил, Оператор на силозен склад, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Огняр водогреен котел, Шофьор на товарен автомобил, Механик, Моторист, Кормчия, Механик, Корабен моторист, Моряк, Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, Оператор, предпазват от замърсяване на ръцете с масла и механични опасности; * Ръкавици кожени: 89 чифта, за длъжности: Ръководител техническа поддръжка, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Шофьор на тежкотов. Автомобил, Стифадор, Кранист, Докер, Докер-мотокарист, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Огняр водогреен котел, Шофьор на товарен автомобил, Капитан, Механик, Моторист, Кормчия, Зам.филиал/Механик, Капитан, Механик, Корабен моторист, Моряк, Зам. Началник по технич.част, предпазват ръцете от механични опасности; * Сгъваем респиратор срещу твърди тела и флуиди, с клапа за издишане: 22бр., за длъжности: Оператор на силозен склад, Докер, Докер-мотокарист, Зам. Началник по технич.част, Оператор, предпазват от вдишване на прахови аерозоли при работа на открито; 36 065.73 35 924.30
Дейност 4 Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства (продължение): * Силиконова полумаска: 13 бр., за длъжности: Оператор на силозен склад, Докер, Докер-мотокарист, предпазва от вдишване на газове и прахови аерозоли; Предпазни поликарбонатни очила, с директна вентилация, защитават от киселини, пръски и прах: 13бр., за длъжности: Оператор на силозен склад, Докер, Докер-мотокарист, предпазват от риск от проникване на прах в очите; * Лек пластмасов, мидообразен предпазител на слуха: 19бр, за длъжности: Механик, Моторист,Корабен моторист, предпазва от увреждане на слуха от шум; * Сигнално зимно яке непромокаемо: 24бр., за длъжности: Изпълнителен директор, Ръководител техническа поддръжка, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Стифадор, Н-к БПС, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Еколог, Лаборант химик, Хигиенист, Н-к филиал Бургас, Зам.филиал/Механик, Началник ТБМ, Зам.началник ТБМ/Логистик, Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, предпазва при работа в близост до движещи се машини – ПТП и от преохлаждане на тялото; * Сигнално лятно яке от плат: 22бр., за длъжности: Изпълнителен директор, Ръководител техническа поддръжка, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Стифадор, Н-к БПС, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Еколог, Н-к филиал Бургас, Зам.филиал/Механик, Началник ТБМ, Зам.началник ТБМ/Логистик, Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, предпазва при работа в близост до движещи се машини – ПТП; * Зимен комплект/ яке и полугащеризон/ от плат- непромокаем и Летен комплект/ яке и полугащеризон/ от плат: 2х114бр., за длъжности: Ръководител техническа поддръжка, Експерт организация на труда, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Кантарджия, Шофьор на тежкотов. Автомобил, Оператор на силозен склад, Стифадор, Кранист, Докер, Докер-мотокарист, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Огняр водогреен котел, Шофьор на товарен автомобил, Пазач невъоръжена охрана, Капитан, Механик, Моторист, Кормчия, Зам.филиал/Механик, Технолог приемане на поръчки, Диспечер, Капитан, Механик, Корабен моторист,Моряк Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, Оператор, зимният предпазва от замърсяване и преохлаждане на тялото, а летния от запрашена работна среда; * Ватирана блуза с дълъг ръкав от плат: 114бр., за длъжности: Изпълнителен директор, Ръководител техническа поддръжка, Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Н-к "Пристанище ПЧМВ", Зам.Н-к по ТЧ на Пристанище, Кантарджия, Шофьор на тежкотов. Автомобил, Оператор на силозен склад, Стифадор, Кранист, Докер, Докер-мотокарист, Зам.н-к БПС и ел.монтьор, Координатор, Ръководител транспорт, Монтьор ремонт на машини и оборудване, Помпиер, Огняр водогреен котел, Шофьор на товарен автомобил, Пазач невъоръжена охрана, Капитан, Механик, Моторист, Кормчия, Зам.филиал/Механик, Технолог приемане на поръчки, Диспечер, Капитан, Механик, Корабен моторист,Моряк Зам. Началник по технич.част, Старши оператор, Оператор, предпазва от преохлаждане на тялото; * Сигнална жилетка от плат- непромокаема: 12бр., за длъжности: Експерт здравословни и безопасни условия на труд, Докер, Докер-мотокарист, предпазва при Опасност от ПТП; * Средства за корекция на зрението: 11бр., за длъжности: Специалист, контрол на документи, Технически сътрудник, Технолог, Кантарджия, Координатор, Ръководител транспорт, предпазват при зрително напрежение. След извършването на дейностите включени в Дейност 3 "Извършване на строително-ремонтни дейности с цел подобряване условията на труд" е необходимо да бъдат поставени климатици, които да подобрят микроклимата на работната среда. Планира се да бъдат закупени 4 бр. климатици, които да бъдат разположени в "Офис контейнери 1", "Офис контейнери 2", "Офис-контейнер на Пристанище за генерални товари" и в "Лаборатория". 0.00 0.00
Дейност 5 Ресертифициране по BS OHSAS 1800:2007: "ПОДДЪРЖАНЕ ЧИСТОТАТА НА МОРСКИТЕ ВОДИ" АД е сертифицирано по BS OHSAS 1800:2007 от 15.10.2014 , като същия е валиден до 14.10.2017г. С цел запазване на постигнатите безопасни условия на труд се предвижда да бъдат предприети стъпки за ресертифицирането по BS OHSAS 18001:2007. Тази дейност включва: 1.Провеждане на ресертификационен одит на системата за управление на здравето и безопасността в съответствие с изискванията на стандарта OHSAS 18001:2007. Дейността включва одит на изготвените документи от сертифицирани одитори на акредитираната сертификационна организация и одит на място за прилагане на разработената и внедрена Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд /СУЗБУТ/, съгласно изискванията на OHSAS 18001:2007 Забележка: При констатирани несъответствия от одита следва тяхното отстраняване и отразяване на съответствието в Доклада от проведения ресертификационен одит. 2. Решение за сертификация и издаване на сертификат. Дейността включва даване на становище за издаване на сертификат за сертифициране на разработената и внедрена Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд /СУЗБУТ/, съгласно изискванията на OHSAS 18001:2007 и издаване на самия сертификат. 4 200.00 4 200.00
Дейност 6 Създаване на стаи за почивка и отдих: В обхвата на тази дейност се предвижда да се преоборудват и обзаведат, ремонтираните по дейност 3 стаи за отдих и почивка на служителите, които работят в основната база на дружеството. * Оборудване на стая за почивка терминал за базови масла - Хладилник - 1 бр. - Необходим за съхранение храната на персонала - Микровълнова - 1 бр.- Необходима за притопляне на домашно приготвена храна - Доставка на двойни шкафчета - 1 бр.- Необходим за обзавеждане на кът за бързо приготвяне на домашно приготвена храна, съхранение на посуда и нейното измиване * Оборудване на стая за отдих и съблекалня на Пристанище за генерални товари - Доставка на маса - 1 бр. - Необходими за обособяване на кът за хранене - Доставка на пейки с облегалки 3,00м - 2 бр. - Необходими за обособяване на кът за хранене - Доставка на пейки с облегалки 1,00м - 2 бр. - Необходими за обособяване на кът за хранене - Хладилник - 1 бр.- Необходим за съхранение храната на персонала - Микровълнова - 1 бр. - Необходима за притопляне на домашно приготвена храна - Оборудване Съблекалня Пристанище за генерални товари - Доставка на двойни шкафчета - 1 бр.- Необходим за обзавеждане на кът за бързо приготвяне на домашно приготвена храна, съхранение на посуда и нейното измиване - Доставка на климатична система - 1 бр. Необходимо за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението Оборудване на стая за отдих в Брегова Пречиствателна Станция - Доставка на климатична система - 1 бр. - Хладилник - 1 бр. - Необходим за съхранение храната на персонала - Микровълнова - 1 бр. - Необходима за притопляне на домашно приготвена храна * Обзавеждане на кухня към "Лаборатория" Закупуване и монтиране кухненско обзавеждане, което включва: - Шкаф под мивка - 1 бр. - Шкаф голям -1 бр. - Шкаф малък - 1 бр. 10 622.00 10 622.00
Дейност 7 Осигуряване на публичност и визуализация: Публичността на проекта ще се осъществява съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и Приложение І на Регламент № 1828/2006. Доброто взаимодействие със средствата за масова информация и осигуряването на пълна информираност и максимална публичност са гаранция за качественото и прозрачно изпълнение на проекта от страна на бенефициента. В обхвата на тази дейност се предвижда включването на: 1. Публикуване на статии в местни и национални вестници и/или списания и/или електронни медии, в които ще бъде описан предоставената помощ от ЕСФ, планираните дейности и постигнатите резултати, както и ползата от този проекта за фирмата и нейните служители - 4 бр.; 2. Поставяне на информационен плакат с размер А3 - 2 бр.; 3. Постоянна информационна табела - 1 бр. 4. Изготвянето и разпространяването на информационни химикалки - 150 бр. и тефтери - 150 бр. Същите ще бъдат разпределени както на служителите на дружеството, така и на клиенти и контрагенти на фирмата. Очаква се средствата за масова информация текущо да отразяват поетапното изпълнение на Проекта, като за целта непрекъснато ще им бъде подавана актуална информация (посредством брифинги, съобщения, интервюта от страна на Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Водещата организация). Още в самото начало на Проекта ще бъде изработено прессъобщение с информация за Проекта. В края на Проекта също ще бъде издаден информационен лист, който ще запознае обществеността с резултатите от Проекта. Крайният отчет по Проекта ще отрази силните и слабите страни от работата, ще посочи допуснатите грешки и ще послужи като основа за отстраняването им за в бъдеще. Този отчет ще послужи за установяване на добра практика и методология при изработването и изпълнението на подобни проекти. Тази дейност има за цел да информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него, както и да акцентира върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. 2 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.