Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Преди училище" по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж” е изготвен по схема: BG05M20P001-3.001. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Р България, София-област, община Самоков. Продължителността на проекта е 12 месеца.
Основната цел на проекта е да се подпомогне децата, произхождащи от етническите малцинства, да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и личностна реализация. Проектът е насочен към приобщаване и интеграция на децата от етническите малцинства в 2 детски градини, намиращи се на територията на община Самоков.
Основните дейности са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Допълнително обучение, по български език за деца, за които българският език не е майчин;
Дейност 3: Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда;
Дейност 4: Работа с родителите от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства или такива, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина;
Дейност 5: Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;
Дейност 6: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: интеграция на децата от етническите малцинства в предучилищната подготовка и възпитание.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 110 броя деца от етническите малцинства и 40 броя родители.
Общата стойност на проекта е 138 560,00 лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от трима души: ръководител екип - 1 брой, администратор на проекта - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между партньорите и екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на децата, произхождащи от етническите малцинства. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на екипа, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите по отношение на децата, произхождащи от етническите малцинства; • контрол върху дейността по допълнително обучение, при необходимост, по български език за деца, за които българският език не е майчин (вкл. деца, търсещи или получили международна закрила); • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • окончателен отчет изготвен от ръководителя на екипа с приложени документи, доказващи извършването на дейностите. 13 080.00 13 080.00
Допълнително обучение, при необходимост, по български език за деца, за които българският език не е майчин (вкл. деца, търсещи или получили международна закрила): Целта на тази дейност е да подпомогне успешната адаптация в детските градини на децата, за които българският език не е майчин. Така ще се гарантира равен достъп до предучилищното образование на децата от етническите малцинства. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства. Подбраните деца от целевата група ще бъде 110 деца. 110 деца ще бъдат разделени на 8 групи. В рамките на дейността с гореизброените 8 групи в рамките на 1 година ще бъдат организирани и проведени по 128 учебни часа годишно допълнителни занятия за децата, чийто роден език не е български. Ще бъдат назначени 4 броя учители ангажирани с дейността, като всеки учител ще води по 2 групи. При подготовката на материала и провеждането на обучението по български език ще се наблюдава да има съобразеност с дидактическата детерминанта за възрастовите особености на децата. В процеса на работа ще се цели децата от ромски произход да преодолеят допусканите характерни грешки на различни равнища като неправилната артикулация на отделни звукове /най-чисто шушкавите съгласни, ненужното разтегляне на гласни звукове и др./, неправилните ударения в устната реч, наличие на акцент, трудностите при употребата на глаголи с представки, грешки при съгласуването - липсата на ср. р. в ромския език и др. Заниманията ще са насочени към преодоляването на тези грешки и децата да се подготвят за добро владеене на книжовния български език. Играта ще бъде пръв помощник в работата на преподавателя. Индивидуалният подход, груповите занятия, фронталната работа ще помагат за изграждането на нови умения и навици. За извършване на обучението ще се използват следните педагогически методи: 1.Диферинциран подход при разпределение на групите за обучение. 2.Използване на учебни средства и пособия за помощ в работата на групите. 3.Осигуряване на по-добра материална база за обучението на групите с цел да се събуди желанието у децата за учене. 4.Използване на технически средства за по- нагледно разясняване на материята. 5.Анализ на типичните грешки, които се допускат в предметите на обучение и отстраняването им под формата на игра, тестове и състезания. 6.Развитие на комуникативно-речевите способности на децата. Методи и похвати за развитие и усъвършенстване на устната диалогична и монологична реч на децата. 7. Да се стимулира духовното обогатяване на децата от етническите малцинства. 17 934.00 18 051.38
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на тази дейност е да: Организира децата от етническите малцинства и техните връстници в клубове по интереси. Организира прояви насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Тази дейност кореспондира с две от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Провеждане на подбор на деца от целевата група – 110 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи. Провеждане на подбор на деца които не са представители на етнически малцинствени групи, с цел постигане на интеграционен ефект, но участват в дейностите по проекта – 70 деца от 1-ва, 2-ра, 3-та и Подготвителна групи. Децата, които ще бъдат включени в реализацията на проекта ще бъдат избрани според желанията им. Ще се изберат 180 деца за включване в следните допустими дейности. За участие в клуб “От извора – фолклорен калейдоскоп” ще бъдат включени всички 180 деца в съответните секции както следва: - в секция "Фолклорни чудесии" ще бъдат включени 180 деца. Дейността ще цели съхраняване и развиване на културната идентичност чрез запознаване с български и ромски приказки, песни и танци, с обичаи и свързаната с тях ритуалност. Децата ще научат повече за приказките, обичаите, танците, песните и игрите на българи и роми. Ръководени от добре планувана дейност участниците ще се запознават с песни, танци характерни инструменти за двата етноса.Ще наблюдават честването на Българската и Ромската нова година, Баба Марта, песните и обичаите , свързани с тях, както и някои от църковните им празници.Ще се изработи презентация на един традиционен празник.Ще се запознаят с носиите от региона. - в секция за "Фолклорна работилничка" ще бъдат включени 180 деца. Целта на работата в тази секция ще бъде да се използват знанията за традициите и обичаите, като основа за съхраняване и развиване на културната идентичност на роми и българи. Ефикасните мотивиращи дейности моделиране, апликиране, пеене, танци ще допринесат за утвърждаване на благоприятна среда и желание за работа. Запознаването и възпроизвеждането на национални традиции и фолклорни празници ще засили интереса и ще спомогне за утвърждаване на доверие и от страна на родители и деца за по-активно включване в учебния процес. - в секция "Театрално студио" ще бъдат включени 180 деца. Ще се сформира секция, в която пред децата ще се разкрие магията на театралното изкуство. Участниците ще се държат свободно на сцена,ще усъвършенстват произношението си на български език, ще подобрят владеенето му, ще развият артистичните си умения. Ще се подготвят драматизации, на приказки от двата етноса. - в секция "Малкият художник" ще бъдат включени 180 деца. Децата от тази секция ще усъвършенстват уменията си да пресъздават обекти и явления от действителността чрез рисуване и оцветяване. Ще се обогатява творческата им фантазия и въображение. Чрез развиване на познавателни и изобразителни умения ще се постигне обогатяване на художественото възприемане. Децата от секцията ще рисуват по зададена тема - най-характерното от празниците на двата етноса. Ще се запознаят с основните празници за двата етноса. Чрез изпълнението на тези дейности в горепосочените секции ще се съхрани и развие културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда 45 750.00 45 327.87
Работа с родителите от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства или такива, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина: Целта на тази дейност е работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина. Ще бъдат включени 40 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. За постигане целите на тази дейност родители на деца от малцинствени групи ще бъдат привличани към училищния живот, чрез включването им в различни дейности: кулинарен конкурс, отбелязване на празници, разиграване на обичаи, изработване на предмети, демонстрация на умения като плетене, бродерия и др. според способностите и професиналната реализация на родителите от етническите малцинства включени в проекта. Родителите от етническите малцинства ще вземат участие в мероприятията организирани от децата включени в проекта - празници, участие в тържества и инициативи. Планирана е индивидуална работа с проблемни родители и с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебни занятия. По проекта ще работи експерт „Индивидуална работа с родителите". По проекта ще бъдат назначени 3 броя образователен медиатор. Тяхната задача е да следят за посещаемостта на децата, да провеждат индивидуална работа с родителите на децата, които не посещават редовно задължителна предучилищна подготовка в детските градини и трудните случаи да бъдат насочвани към експерт „Индивидуална работа с родителите”. Образователните медиатори ще поддържат непрекъсната връзка с родителите и ще ги информират за проблемите и постиженията на техните деца в учебния процес. Ще се работи за изграждане на родителски капацитет и умения за общуване с децата и учителите, за въвеждане в училищния живот, за тяхното овластяване при вземането на решения, касаещи децата им и организация на работата. 15 600.00 15 583.66
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Целта на тази дейност е работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Създаване на предпоставки за повишаване ангажираността и осведомеността на родителите, посредством системна работа с родителите и постигане на сътрудничество между родители и учители. Ще се проведе избор на родители на деца от етническите малцинствени групи от целевата група – 40 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. Избор на 20 родители на деца които не са представители на етнически малцинствени групи. С избраните родители ще се проведат родителски срещи по 2 броя за 1 година. Ще бъдат подготвени и предоставени на родителските срещи информационни материали за родителите за обогатяване на знанията им по теми, касаещи развитието на децата, семейната динамика, родителските функции и др. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на родителите, чиито деца попадат в основната целева група по проекта (40 родители), вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване. Проучването ще има за цел да събере информация за: структурата и съдържанието на семейните отношения и статуса на детето в семейството, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и професионалната реализация на родителите, доминиращия тип на възпитание в семейството и др. информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за оптимизиране на взаимовръзката „родител - педагог“. Наред с горепосочената информация проучването ще включва: - Изготвяне на общностен профил на семействата на децата от основната целева група по Проекта, даващ информация за културните особености и предпочитания, нагласите към образованието, как се възприема учебно-възпитателната работа от родителите, какви са техните препоръки, от какво са доволни и/или недоволни при възпитанието на учениците. В резултат от проучването ще бъдат направени обобщени изводи за наличие на затруднения за децата и родителите, свързани с възпитанието и обучението, ще бъдат набелязани мерки и предписания за търсене на пътища за справяне с проблемите; - Идентифициране на „специфични случаи“, които ще бъдат комуникирани с експертите от районната администрация, педагозите, медиаторите, за изготвяне и предприемане на индивидуални програми/планове за действие; - Идентифициране на родителите, с които ще може да се партнира при изпълнението на по-нататъшни проектни дейности. Проучването ще бъде проведено на 3 етапа: в началото, в средата и в края на проекта на базата инструментариум, включващ: - анкетна карта за родители от български произход; - анкетна карта за родители от ромски и/или друг етнически произход; - анкетна карта за педагозите. След извършване на анкетирането, ще бъде направен анализ и обобщаване на данните, с извеждане на основни изводи за крайните резултати и на количествени и качествени индикатори за успеваемостта на поставените по Проекта цели. В рамките на настоящата дейност ще бъдат организирани две кръгли маси идва информационни семинара. Кръглите маси ща бъдат на тема: “Участие на родителите в образователната интеграция на деца от етническите малцинства”. Те ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на децата от етническите малцинства и тяхната интеграция в предучилищната система. По време на кръглите маси ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на етническите малцинства в образователната система. Ще бъдат разгледани добри практики, както в България, така и в ЕС. 43 696.00 43 607.25
Осигуряване на информиране и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на община Правец за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 200 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 200 броя и диплянките ще бъдат 300 броя. За популяризиране на проекта ще се осъществят 2 публикации в пресата. За целите на проекта ще се изготвят 6 табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, за интегриране на учениците от етническите малцинства. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Наука и образование за интелигентен растеж» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 2 500.00 2 488.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.