Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Професионалната гимназия по земеделие "Тодор Рачински" е единствената ПГ в общината и е уникална за региона. Училището подсигурява професионални кадри за селското стопанство, основен отрасъл в областта. Възпитаниците на училището са търсени кадри в страната и в чужбина. Те имат успешна реализация на пазара на труда. Специалностите в гимназията са насочени в четири направления: Производител на селскостопанска продукция, Икономист-земеделско стопанство, Електрообзавеждане на транспортна техника, Фермер-земеделец. 
Проектното предложение е насочено към обновяване на основния корпус и физкултурния салон, като част от основната училищна инфраструктура. Предвижда се освежаване на прилежащото дворно пространство, като мероприятия, които ще бъдат извършени са асфалтиране, подмяна на съществуващите тротоарни плочки и изграждане на спортна площадка. За целите на проекта ще бъдат извършени задължителните енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, които ще включват подмяна на дограма, цялостен ремонт на покрив, отоплителна инсталация. Необходимо е да се извърши и подмяна на ел. и ВиК инсталациите. За обекта ще бъде представена декларация, че представеният сертификат за енергийни характеристики на сградата е издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, и е валиден. За целите на проектното предложение ще бъде изговен инвестиционен проект, който ще включва: всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в енергийното и в техническото обследване; мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Като резултат от изготвянето на инвестиционния проект и строителството ще бъдат издадени всички необходими разрешителни. Обновяването на материалната база на училището ще доведе до цялостно подобряване на учебния процес и ще улесни въвеждането на нови методи на обучение. Подобрените условия в учебното заведение ще се отразят благоприятно на мотивацията на учениците за по-добро и по-активно обучение и реализацията им на пазара на труда. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта : Организацията и управлението на проекта е процес, чрез който ще бъдат реализирани дейностите по проекта. За да бъдат изпълни дейностите по проекта точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с проектното предложение и приложенията към него, Министерство на образованието и науката ще създаде екип за управление на проекта по отношение на координацията, организацията, управлението на дейностите, приемане на работата на изпълнителите на отделните дейности и подготовка на техническото отчитане към Управляващия орган на ОПРР, и други определени във функциите на отделните членове на екипа. По отношение на осчетоводяването на операциите по проекта и финансовото отчитане на проекта към Управляващият орган, МОН предвижда да възложи частично управлението на външни за бенефициента лица и тъй като цената на извършваната услуга попада в стойностните граници, посочени в ЗОП ще възникне задължение за спазване съответните разпоредби на ЗОП. Разходите заложени в бюджета за външните лица по счетоводно и финансово отчитане са без ДДС, тъй като се предполага, че разхода ще бъде невъзстановимо ДДС, данъка е заложен в бюджетен ред 20.1. Екипа по организация и управление ще е съставен от следните длъжности, като за всяка длъжност е посочена и минималната изискуема образователно-квалификационна степен или длъжност: 1. Ръководител на проекта - Милен Ботев Ботев – държавен експерт в отдел „Планиране на бюджета“, дирекция „Финанси“(МОН). Ръководителя е с висше образование с образователно-квалификационна степен магистър и притежава повече от 3 години опит в управлението и изпълнението, и координацията на инфраструктурни проекти. 2. Експерт "Бюджетно планиране и мониторинг на разходите" - минимална квалификация „бакалавър“ от област на висше образование „Социални, стопански и правни науки“; 3. Специалист „Координация на дейностите в ПГЗ „Тодор Рачински“, гр. Генерал Тошево“ - директорът на гимназията; 4. Главен координатор на проекта - минимална квалификация „бакалавър“ със специалност от област на висше образование „Технически науки“ или „Социални, стопански и правни науки“; 5. Координатор на проекта - предвижда се по проекта да работят двама координатори, които ще изпълняват различни дейности. Минимална квалификация - „бакалавър“ със специалност от област на висше образование „Технически науки“ или „Социални, стопански и правни науки“;; 6. Юрист на проекта - минимална образователно-квалификационна степен магистър "Право"; 7. Технически сътрудник по управление на проекта - завършено средно образование; 8. Външните за бенефициента лица ще бъда съсредоточени в областта на Счетоводно и финансово отчитане. Специализираните счетоводни услуги ще се изразяват в следното: Оперативна обработка на счетоводната документация; Отразяване на разходите по отделни счетоводни аналитични партиди на ниво проект; Изготвяне на финансови отчети във връзка с изпълнението и отчитането на проекта; Изготвяне на справки и предоставяне на счетоводната документация при извършване на проверки от национални и европейски контролни органи. В изпълнение на своите отговорности и задължения при координацията и управлението на проекта е необходимо членове на екипа да извършват проверки на място. Предвид факта, че всички членове на екипа, с изключение на Специалист „Координация на дейностите в ПГЗ „Тодор Рачински“ изпълняват своите задължения в гр. София, е необходимо някои от тях да бъдат командировани до гр. Генерал Тошево. Командировъчните (пътни, дневни и квартирни) са предвидени за членове на екипа за проверки на място (планови и внезапни), свързани с отчитане напредъка по проекта, по сигнал, при междинни или финални технически отчети, при оказване на съдействие при изпълнение на служебните задължения на упълномощени лица на Одитиращи органи и Управляващия орган на ОПРР. Разходите за осъществяване на командировките ще бъдат съобразени с Наредбата за командировките в страната и вътрешните правила на Министерство на образованието и науката. 20 250.00 26 587.79
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Дейността по подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители се определя въз основа на условията и реда за възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки или услуги нормативно регламентирани в Закона за обществени поръчки. Провеждането на конкурси от възложителя е с цел осигуряване на публичност, ефективност и ефикасност при разходването на средствата, които ще бъдат предоставяни от Европейския фонд за Регионално развитие и Националния бюджет във връзка с изпълнението на настоящия проект. Предвиждат се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители: 1. Проектиране и Строителство, реконструкция и ремонт (Инженеринг) във връзка с Модернизация на образователната инфраструктура в Професионалната гимназия по земеделие „Тодор Рачински“ – гр. Генерал Тошево; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството и оценка на съответствието, съгласно Закона за устройство на територията; 3. Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта; 4. Финансов одит на проекта; 5. Публичност и визуализация; 6. Счетоводни услуги, свързани с организацията и управлението на проекта Същите ще бъдат съобразени с изискванията на възложителя, като при подготовка на документацията ще бъдат взети мерки, които да не ограничават правото на конкуренция чрез включване на условия или изисквания, които де не дават необосновано предимство или необосновано да ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки. Тръжната документация ще бъде съобразена с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка, за да бъдат спазени сроковете за изпълнение на дейностите по проекта. По процедурите за Счетоводни услуги и Публичност и визуализация се предвижда сключване на рамково споразумение, което да обхване всички европейски програми, по които МОН е бенефициент. 0.00 0.00
Дейност 3 - Проектиране и Строителство, реконструкция и ремонт (Инженеринг) и авторски надзор във връзка с Модернизация на образователната инфраструктура в Професионалната гимназия по земеделие „Тодор Рачински“ – гр. Генерал Тошево: ПГ по земеделие „Тодор Рачински“ – гр. Генерал Тошево е създадена през 1989 г. До ден днешен тя е запазила облика си и по настоящем разполага учебен комплекс, състоящ се от двуетажен учебен корпус, физкултурен салон, работилници и административни кабинети. За сградата е съставен акт за публична държавна собственост. През Юни.2016г. е направено детайлно обследване за енергийна ефективност и е издаден Сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ. Представеният сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация, е валиден до 20.06.2019 г. и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата. През годините (2007-2008г.) е извършена частична подмяна на дограмата, което към момента на интервенцията е оказало влияние за повишаване на енергийната ефективност на сградата. В доклада от обследването за енергийна ефективност са предписани задължителни енергоспестяващи мерки, които ще бъдат изпълнени с реализацията на проекта. Чрез изпълнение на ремонтни дейности по сградните инсталации ще се подобрят условията за провеждане на учебния процес, както и ще намалеят необходимите средства за режийни разходи. В сградата ще бъдат създадени условия за достъп на хора с увреждания. Фасадната реставрация на сградата ще й предаде красив и приветлив вид, отговарящ на европейските норми. Проектното предложение е насочено към обновяване и модернизиране на сградите на учебния корпус и физкултурния салон, както и на спортната площадка и прилежащото дворно място. За обекта няма разработен инвестиционен проект в пълна проектна готовност (вкл. разрешение за строеж), ето защо в проектното предложение се предвижда проектиране, включващо всички проектни части на технически проект, като ще се спазят всички изисквания на ЗУТ и на УО на ОПРР. В проекта ще бъдат предвидени необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. След изготвянето на инвестиционния проект, издаването на Разрешение за строеж и изготвяне на доклад по оценка на съответствието ще стартират дейностите свързани с обновяването и модернизирането на образователната инфраструктура, като успоредно с това ще се изпълнява и авторски надзор от проектантите по съответните части. 967 012.60 1 138 412.22
Дейност 4 - Дейности, свързани с Упражняване на строителен надзор по време на строителството и оценка на съответствието, съгласно Закона за устройство на територията: Дейностите, които следва да изпълнява избрания изпълнител са свързани с упражняване на строителен надзор по време на строителството и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, съгласно Закона за устройство на територията. Избраният изпълнител ще бъде лицензирана фирма за строителен надзор – консултант съгласно чл.168 ал.2 от Закона за устройство на територията за проектни предложения, включващи строежи от първа до четвърта категория. МОН ще изиска да бъде направена Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензираната фирма консултант /независим строителен надзор/ за строежите, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ и Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Консултанта по строителството следва: - да съблюдава стриктно изпълнението на строително-монтажните работи и тяхното съответствие с проекта. В случай на констатирани несъответствия следва да информира Възложителя (МОН) и ръководителя на екипа по управление на проекта незабавно и да предприеме мерки за тяхното отстраняване с действия предоставени му от закона. - да извършва дейности по приемане на всички видове строително-монтажни работи, да изисква сертификати за произход и декларации за съответствие, отговарящи на изискванията на приложимата нормативна база. - да състави всички видове актове и протоколи за подготовка, откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво и за приемане на завършени видове строителни и монтажни работи при изпълнението на строежите, на отделни етапи или части от тях съгласно НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. - да уведоми всички участници в строителния процес, при съставяне на акт за установяване на всички видове строителни и монтажни работи, подлежащи на закриване, удостоверяващ, че са постигнати изискванията на проекта. Приложение № 12 се съставя от строителя, проектантите по съответната част и технически правоспособните физически лица по съответните части към лицето, упражняващо строителен надзор. - да проследи издаването на всички видове разрешителни от съответните компетентни органи, да изготви окончателен доклад и да окомплектова цялата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. - да съблюдава за качественото изпълнение на мерките за енергийна ефективност; - да съблюдава за изпълнението на конкретните мерки за опазване безопасността и здравето на учениците и персонала в училището, да проследи взимат ли се мерки съгласно ЗБУТ и дали се изпълняват качествено проектните дейности адресирани към хората с увреждания и достъпна архитектурна среда. - да изготвят и проверят количествено - стойностни сметки и да ги подготвят за предавана на Възложителя, по конкретно на Ръководителя на проекта за управление. Завършването на строителството и въвеждането в експлоатация се извършва по реда на Закона за устройство на територията. 23 020.83 7 416.00
Дейност 5 - Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта.: В проектното предложение се предвижда обновяване на физкултурния салон, ремонт на спортните площадки, изграждане на кабинет по информатика и информационни технологии, като част от мерките за модернизация на учебния процес в Професионалната гимназия по Земеделие. Необходимостта от закупуване на оборудване за физкултурния салон и ремонтираните спортни площадки е обоснована от наличието на морално и физически остарял инвентар в областта на спорта. В новите програми за обучение на учениците в горния курс има необходимост от увеличаване на часовете по спорт. В тази връзка ново закупеното оборудване е необходимо за постигане на целите на проекта за подобряване качеството на образователната среда чрез осигуряване на възможност за нова организация на учебния процес чрез подобряване на инфраструктурата, спорт и отдих, както и осигуряване на помещения за извънучилищни занимания. Предвижда се да бъде закупено ново оборудване за физкултурния салон и спортната площадка. Същите ще се ползват за обучението на учениците по Физическа култура и спорт. За обезпечаване на учебния процес по информатика, информационни технологии, информационни технологии в професията и провеждането на учебни часове по други учебни предмети с помощта на интерактивни методи на преподаване се предвижда закупуването на съвременно оборудване. С доставянето му ще се постигне втората цел по проекта за повишаване на привлекателността на училищната среда сред учениците чрез обновяване на материалната база, осигуряване на съвременно оборудване и обзавеждане на Професионална гимназия по земеделие "Тодор Рачински". В учебния корпус е предвидено закупуването на ученически маси, столове, библиотечни шкафчета , бюра за учителите и бели дъски. Тяхната необходимост е крещяща предвид лошото състояние на наличното обзавеждане и оборудване, заложено за подмяна. 68 093.97 91 825.62
Дейност 6 - Финансов одит на проекта: Финансов одит на проекта – одитът на проекта ще се извършва от звеното за вътрешен одит в министерството. Финансов одит на проекта ще се изготви към искането за окончателно плащане. Доклада на одитора следва да съдържа заключение по ефективността, ефикасността и целесъобразността на направените разходи във връзка с постигането на целите на проектното предложение. Доклада ще бъде приложен към искане за окончателно плащане по проекта. При изпълнение на дейността ще се спази Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 3 900.00 3 893.09
Дейност 7 - Дейности по публичност и визуализация: Дейностите по публичност и визуализация са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията по проекта ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, МОН и професионалната гимназия от настоящето проектно предложение ще качат на сайтовете си информация за сключения договор за БФП. Ще бъде изготвен и поставен билборд преди официалната церемония "Първа копка", както и постоянна табела или билборд с големи размери, които ще бъдат поставени в гимназията на видимо за обществеността място не по-късно от 3 месеца след приключването на проекта. В допълнение към това ще бъде организирана официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка", както и за откриването на обекта. На всички изготвени материали ще бъде поставено логото на оперативната програма в едно с логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат изготвени стикери за доставеното оборудване и обзавеждане закупено по проекта. Също така се предвижда да бъдат изготвени информационни и рекламни материали с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 664.26 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.