Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за цел да подобри условията на работа за заетите лица в МБАЛ-БУРГАС АД и включва дейности за подобряване на работната среда.
Основните дейности, предвидени за реализация са:
1.Въвеждането на ефективни и гъвкави форми на организация на труда и управлението на човешките ресурси с акцент върху заетите лица над 54 годишна възраст и възможности за съвместяване на личния и професионалния живот чрез разработени вътрешно фирмени документи, правила, планове, програми и реалното им въвеждане в действие;
2. Внедряване на софтуерна платформа за отчитане на гъвкаво работно време, изготвяне на графици и надграждане на съществуващата система за отчитане на труда и управление на човешките ресурси;
3. Удължаване на професионалния живот на лицата над 54-годишна възраст чрез разработване на годишен план за обучение на заетите лица и по-специално програма за обучение на лицата над 54 годишна възраст с цел придобиване на нови знания и умения и утвърждаване на практиката за учене през целия живот.
4. Осигуряване на нови лични предпазни средства, отговарящи на изискванията за работа в здравеопазването и осигуряващи защита от най-значимите рискове съгласно оценката на риска;
5. Дейности по информиране и публичност за финансовата подкрепа на Европейския съюз;
6. Организация и управление на проекта.
Индикаторите за постигане на целите на проекта са:
- предоставени за ползване съвременни лични предпазни средства - 688 лица
- запознати заети лица с новите форми на организация на труда и политиките за опазване на околната среда- 1056 лица
- въведена нова система за отчитане на труда чрез специализиран софтуер за управление на човешките ресурси - 1 бр.
- въведени нови иновативни модели за управление на човешките ресурси чрез разработени вътрешно фирмени документи 
- разпространени информационни материали за подкрепата на Европейския съюз при реализацията на проектните дейности
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Внедряване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, с възможност за отчитане на гъвкаво работно време, изготвяне и отчитане на графици и времеви ангажименти. Разработване на вътрешни документи, планове за обучение на заетите лица с фокус към индивидуални програми за обучение на лицата над 54 годишна възраст и опазване на околната среда.: Целта на дейността е оптимизация на управл. и разв. на ЧР в предприятието (вкл. наетите лица над 54г.), както и въвеждане на мерки за подобряване на действията за опазване на околната среда. В предприятието има внедрена информационна система за управление на човешките ресурси, но тя не осигурява автоматизирана обработка на графиците на работното време, отчитайки денонощния режим на работа в болницата и възможността за гъвкави форми на организация на работния процес. Необходимостта от надграждането на съществуващата информационна система се основава на потребност от организац. промени. Чрез реализацията на тази дейност ще се създаде възможност и решение за въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, което кореспондира със целите на настоящата процедура. Чрез системата ще има възможност да се въвеждат работни графици с цел отчитане на заетостта на лицата с гъвкаво работно време. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните служители. Дейността включва следните елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (вкл. лица над 54г.) – чрез въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост, дистанционна работа. Реализацията на тези дейности ще бъде чрез обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси. 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.) – съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014-2020 г. Проблемите са свързани с възрастта са загуба на знание, нарастване на конкуренцията от квалифицирани специалисти, увеличаване на физическото и умственото натоварване в резултат от възлагането на повече и по-разнообразни работи и функции. Те ще бъдат решени чрез разработването на планове за обучение на заетите лица, с акцент на лицата над 54г., които са 37% от заетите в предприятието и хората с увреждания, които са 4% от целевата група. 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към опазване на околната среда; Цялостната стратегията за развитие на здравното заведение е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови пациенти чрез предоставяне на по-качествени здравни услуги) и развитие на човешките ресурси. Неефективното управление на работните процеси и на работната сила, застаряването на работната сила и липсата на квалифицирани специалисти са сред проблемите, които в най-голяма степен застрашават устойчивото развитие на болницата и нейната конкурентоспособност. В тази връзка медицинското заведение има необходимост от организационни промени, които ще бъдат реализирани чрез елементите на дейност 1. Възможностите за гъвкаво работно време и ротация на работните места ще бъдат описани в специално разработени Вътрешни правила, утвърдени от ръководителя на предприятието. С оглед въвеждане на по-гъвкава организация на труда, работодателят се задължава да взема под внимание молбите на работниците и служителите за преминаване от работа на пълно работно време на непълно работно време, независимо дали молбите са за същото или за друго работно място, когато съществува такава възможност в предприятието; взема под внимание молбите на работниците и служителите за преминаване от работа на непълно работно време на работа на пълно работно време или за увеличаване продължителността на непълното работно време, ако възникне такава възможност, предоставя своевременно на подходящо място в предприятието писмена информация на заетите лица за свободните работни места и длъжности. 44 640.32 44 630.68
Закупуване на лични предпазни средства за заетите лица, в съответствие с утвърдения списък на работни места и видове работи и съгласно извършената оценка на риска.: Цел на дейността е да бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства за заетите лица в здравното заведение, отговарящи на количествени и качествени изисквания, с цел постигане на минимизиране на рисковете при работа. Заетите лица в здравеопазването са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на работния процес, обуславя изключително важното значение на осигуряване на необходимите средства за лична защита и специално работно облекло за работещите. Изготвената оценка на риска от службата по трудова медицина идентифицира като водеща опасност за медицинските специалисти - опасност от работа с биологични агенти при работа с пациенти с неизяснен здравен статус. Естеството на тяхната работа - предоставяне на пряка помощ за хората с физически или душевни проблеми - налага здравето и безопасността да бъдат приоритет в сектора. Въпреки това европейските данни сочат, че дялът на здравните работници, които считат, че тяхното здраве и безопасност са поставени в риск поради естеството на работата им, е по-висок от средния за всички сектори в ЕС. Наборът от рискове, пред които са изправени здравните работници, включва: биологични рискове, напр. инфекции, предизвикани от наранявания с игли, химически рискове, вкл. лекарства, които се използват за лечение на рак и дезинфектанти, физически рискове, напр. йонизираща радиация, ергономични рискове, напр. обслужване на пациенти, психо-социални рискове, вкл. насилие и работа на смени. В съответствие с фирмената политика за намаляване на риска и програма за неговото управление здравното заведение е изпълнило задълженията си съгласно нормативните изисквания - редовно се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло и се оказва контрол за носенето им, провеждат се инструктажи по безопасност и здраве, редовни заседания на Комитета по условия на труд, периодични медицински прегледи. За целевата група, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят лични предпазни средства. Чрез реализацията на проекта ще се осигурят лични предпазни средства за медицинските специалисти за предпазване от един от определените като най-значими рискове-опасност от работа с биологични агенти, контаминиране с кръв при контакт с пациенти, както и досег с кръв и телесни течности. Предоставените към настоящия момент лични предпазни средства - латексови ръкавици(еднократни) и предпазни медицински маски са за еднократна употреба и е необходимо закупуване на нови с цел осигуряване на необходимите количества за обезпечаване на медицинската дейност без риск и при високо ниво на защита за условията на работното място. Новозакупените ръкавици ще осигуряват надеждна защита от микроорганизми; висока еластичност; отлично прилепване към ръката; сигурен захват и комфорт при носене. Престилка еднократна и операционни шапки се използват с оглед на минимизиране опасностите за служителите при работа с биологичен материал, риск при контакт с пациенти, опасност от зараза с биологични агенти. Към настоящия момент, болничното заведение не разполага с достатъчно на брой Престилка еднократна и операционни шапки. Престилки, еднократни и операционни шапки за работа на лекари в операционна зала и при извършване на манипулации са необходими с цел минимизиране на риска за заетите лица при извършване на оперативна дейност и манипулации. С оглед на това, в проекта се предвижда закупуването на престилки еднократни и операционни шапки за всеки служител, който, съгласно утвърдения списък на ЛПС следва да разполага с такива за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Чрез новите престилки еднократни и операционни шапки ще се осигури надеждна защита на тялото и главата от попадане на кръв и секрети и заразяване с чужди бактерии. 133 159.68 133 198.59
Информиране и публичност: Основната цел при изпълнението на дейностите за информиране и публичност е да се информира обществеността относно същността и целите на проекта, постигнатите в процеса на неговото изпълнение резултати, ползите за целевите групи и финансовата помощ на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. за реализирането на проекта. Чрез изпълнението на дейността ще бъде предоставена информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта, според изискванията на програмата в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент(ЕС) 1303/2013 на Европейския съюз, и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия по информиране и публичност ще включват следните елементи: • Емблемата на ЕС в съответствие с графичните изисквания; • Упоменаване на Европейски социален фонд и Европейския фонд за регионално развитие (или Европейски структурни и инвестиционни фондове) • Логото на програмния период 2014 - 2020 г. Информация за проекта, включваща кратко описание, дейности и резултати ще бъде публикувана на сайта на дружеството www.mbalburgas.com, като ще се откроява подкрепата на Европейския съюз. За логото на ЕС и оперативните програми ще се прилагат изискванията на Регламент 821/2014 г. по отношение на шрифт и цветност. Информационна табела ще бъде поставена на входа на здравното заведение, която ще информира обществеността за подкрепата от Европейския съюз. Проектът включва набор от дейности по информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския фонд за развитието на човешките ресурси, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект. Ще бъде изготвена бланка за документите, които ще бъдат издавани и ползвани по време на изпълнението на проекта, чрез която участниците, изпълнителите и обществеността ще получат информация за оперативната програма и финансирането от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Всички разработени документи ще съдържат емблемата на ЕС, упоменато Европейски съюз, наименованието на ЕСФ и ЕФРР, логото на програмния период 2014-2020 г. и наименованието на финансиращата програма ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020, наименованието на проекта и адреса на единния информационен портал. Планираните дейности за информиране и публичност са: 1. Отразяване финансирането на проекта на всички отпечатани документи; 2. Поставяне на една табела на централния вход на здравното заведение. Табелата ще съдържа информация, че проектът е финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020, както и други задължителни елементи според изискванията на Договарящия орган; 3. Предоставяне на 100 броя химикали с логото на логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на представители на целевата група. 4. Предоставяне на 100 броя чаши с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. 5. Текущо информиране на дейностите по проекта на интернет страницата на МБАЛ-Бургас АД www.mbalburgas.com. 6. Публикация в местна печатна медия за резултатите от реализация на проекта, заключителна информация. 7. Публикация в местен информационен сайт за резултатите от реализация на проекта, заключителна информация. 720.00 720.00
Организация и управление на проекта.: Целта на тази дейност е да се осигури качествено и ефективно изпълнение на заложените дейности, целесъобразно и ефикасно изразходване на средства от бюджета на проекта, стриктно изпълнение на дейностите и постигане на заложените в него резултати и индикатори. Дейността е свързана с организацията и успешното управление на проекта и стартира още през първия месец. Членовете на екипа са: Ръководител проект-1, Координатор-1 и Експерт обществени поръчки-1, които са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 12 месечен период на изпълнение. Дейността на Екипа ще е съобразена с изискванията за отчитане на проектните дейности, дефинирани от Договарящия орган, контрол за изпълнението на сключените договори с външни изпълнители, отчетни форми за организиране на дейностите, свързани със заетите лица в дружеството. Целия екип е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението, изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност. Екипът за управление на проекта ще следи за съблюдаване на хоризонталните принципи при изпълнение на проектните дейности: -Равни възможности и недопускане на дискриминация- при изпълнение на дейностите ще се осигуряват равни възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация; -Равенство между половете-при предоставяне на възможности за дистанционни обучения и работа, гъвкаво работно време и насърчаване оставането на възрастните работещи в заетост по-дълго време. -Устойчиво развитие - дейност 1, включваща мерки, насочени към опазването на околната среда и ресурсна ефективност. Екипът ще осъществява своята дейност в административните офиси в сградата на МБАЛ-Бургас АД. Екипът за организация и управление ще отговаря за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Отговорността на всички членове на екипа ще бъде гарантиране изпълнението на разпоредбите на ЗУСЕСИФ/ЗОП, относно допустимостта на извършваните разходи, както и съответствието на тези разходи с изискванията, предвидени в настоящата схема за финансиране. Ръководителят, координаторът и експерт обществени поръчки ще организират съвместно изпълнението на всички дейности, предвидени в проекта. Координаторът на проекта ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство и по начин, по който разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Координаторът ще гарантира, че данните, посочени в отчетните доклади по проекта (междинни и заключителен), отговарят на тези в счетоводната система и документация, и са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията. Етапите на дейността са: 1. Формиране на екипа за управление на проекта 2. Стартираща среща на екипа за управление на проекта, приемане на план за работа, разпределение на отговорности; 3. Разработване на документация за подготовка на процедурите за избор на външни изпълнители 4. Контрол върху изпълнението на дейностите възложени на външни изпълнители; 5. Организиране на коректна точна и своевременна отчетност по проекта посредством информационна система, позволяваща идентифициране на разходите по проекта, лесно проследяване и одитна пътека. 6. Подготовка на документи относно отчитането на проекта и осигуряване на финансиране - искания за плащане, междинни и финални технически и финансови отчети, доклади и комуникация с договарящия орган. 10 000.00 9 463.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.