Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основен приоритет на проектното предложение "Грижа в дома в община Димитровград" е развитие и повишаване на възможностите за подобряване качеството на живот чрез осигуряване на индивидуализирана подкрепа за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа, чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на територията на всички населени места в общината, вкл. и в контекста на пандемични ситуации. За целта се предвижда функционирането на Звено за грижа в дома, в което ще работи екип от здравни специалисти и специалисти по социални дейности  за предоставяне на почасови мобилни здравни и социални услуги в домашна среда. Наетия персонал ще премине обучение, целящо изграждане на подходящ капацитет за предоставяне на услуги за грижа в дома. Екипът на Звеното ще извърши индивидуална оценка за идентифициране на специфичните нужди и потребности на всеки потребител, на базата на която на целевите групи ще бъде осигурена индивидуална специализирана подкрепа, в това число социално-битови дейности, медицинско обслужване, рехабилитация, социална и психологическа подкрепа, доставка на храни и лекарства от първа необходимост, заплащане на битови сметки, съдействие за заявяване на неотложни административни и битови услуги, промоция, профилактика и консултиране на потребителите за социално-значими заболявания. Водещ принцип при изпълнението на дейностите по проекта ще бъде обвързването им със специфичните нужди и потребности на лицата от целевите групи за преодоляване на социалната изолация и осигуряване на по-добри условия за живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания на възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.Доставка на храна и продукти, заявяване на административни и битови услуги. Осигуряване на транспорт, супервизия и обучения на персонала, предоставящ услугите: а) Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания ще стартира в първи проектен месец, с продължителност съгласно удължаването на предоставянето на услугата. Услугите ще бъдат предоставяни почасово, съобразно утвърдената Методика за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в дома в община Димитровград, на база извършена оценка на потребностите, индивидуален план за грижа и подбор на потребителите. Посещенията в дома на потребителите ще се извършват по график, съобразно идентифицираните нужди. б) Доставката на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите), ще се извършва по предварително подадена заявка от потребител, при стриктно спазване на противоепидемичните и организационни мерки. Услугите се предоставят до дома на потребителя. За персонала, предоставящ услугите ще бъде осигурен транспорт от/до дома на потребителите, който ще се осъществява по изготвен график и маршрути, съобразени с постъпилите заявки и нуждите на потребителите, с МПС, предоставени от Община Димитровград или наети, вкл. и ползване на обществен транспорт. За осъществяване на дейностите се предвижда функционирането на Звено за грижа в дома, числеността и състава на което ще е съобразен с броя и индивидуалните потребности на потребителите и което ще включва следните специалисти: Ръководител на социална услуга: 1; Организатор (координатор) дейности: 1; Социален работник: 2; Медицинска сестра: 6; Диетолог: 1; Сътрудник социални дейности: 1; Домашен санитар: 12; Социален асистент: 21; Снабдител/доставчик: 6; Шофьор, лек автомобил: 5. При необходимост, могат да бъдат наемани и други членове на персонала. С наетите лица ще бъдат сключени трудови договори/допълнителни споразумения към трудовите договори. Конкретните им задължения и отговорности ще бъдат разписани в длъжностни характеристики. Месечните възнаграждения на персонала са планирани на база Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027, като разходите за тях са определени по реда на КТ, вкл. всички дължими доплащания и осигурителни вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство и при спазване на цитираната Методология. В зависимост от потребностите на потребителите, с цел подкрепа на дейностите при предоставяне на услугата, могат да бъдат назначавани специалисти на граждански договор и/или почасова работа (психолог, лекар, рехабилитатор, други специалисти). в) Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.За да не се прекъсва предоставянето на услугите по „Патронажна грижа +", подборът на персонал ще приключи минимум една седмица преди стартиране на дейността, като се проведе въвеждащо обучение на новоназначените, вкл. специализирано за предоставяне на услугите по утвърдената Методика в общината. За целият персонал ще се провеждат надграждащи/периодични обучения, ежемесечно ще се изпълняват индивидуални и групови супервизии. г) Предоставянето на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, както и дейностите по промоция, профилактика и консултиране на потребителите и оказване на грижи за психичното, физическото и социалното им здраве ще се осъществява от назначените медицински и др. специалисти при посещенията им в домовете на потребителите; ще се предоставят информационни материали; ще се осигуряват консултации с диетолог и други специалисти при необходимост. Дейността ще допълва, без да дублира подкрепата към най-уязвимите групи от населението, които се подпомагат в рамките на Програмата за храни и основно материално подпомагане. 2 588 552.93 781 307.70

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.