Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на настоящото проектно преложение ще се осъществи рекултивация и закриване на старо съществуващо депо „Долна Митрополия“, разположено в ПИ №015017 по кадастрална карта в землището на гр. Долна Митрополия, ЕКАТТЕ 22215, местността „Върбака”. Поземления имот е частна общинаска собственост, за който е съставен акт №3180 от 06.04.2007 г. одобрен от Кмета на Община Долна Митрополия.
Тъй като сметището не съответства на действащите нормативни изисквания и създава опасност за околната среда е преустановена неговата експоатация с решение №1/10.09.2016 г. на директора на Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) - Плевен. За осъществяване на дейностите по рекултивация и закриване е разработен инвестиционен проект във фаза "Работен проект", съгласуван по надлежния ред и за обекта има издадено Разрешение за строеж. В работният проект е предвидено рекултивацията да бъде изпълнена в следната последователност:
1.Почистване на отпадъците и формяне тяло на предепонирани отпадъци;
2.Изграждане на газоотвеждаща система;
3.Направа на техническа рекултивация;
4.Направа на биологична рекултивация;
5.Изграждане на система за повърхностно отводняване на депото;
6.Изграждане на система за контрол и мониторинг;
7.Възстановяване на 30см хумус б/у почистените площи, намиращи се извън петата на предепонираните отпадъци.
С натоящето предложение ще бъде финансирана почистването на отпадъци, предепонирането им и оформяне на тялото на депото чрез техническата рекултивация. Работния проект предвижда и биологична рекултивация, която не е предмет на настоящото проектно предложение, тази дейност ще бъде изпълнена със собствени средства.
За да бъде постигнат крайният резултат по настоящата процедура, дейностите заложени в проекта за техническа рекултивация на депото за неопасни отпадъци във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14 ще бъдат изпълнени съгласно т.7 План за изпълнение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Дейности по подготовка и изпълнение на проект за рекултивация и закриване на старо общинско депо за отпадъци в землището на гр. Долна Митрополия.: Залага се индикативна дата за стартитане изпълнението на дейностите по проекта 01.04.2020 г. след подписване на ДБФП. Дейностите по подготовка и изпълнение на проекта за "Рекултивация и закриване на старо общинско депо за отпадъци в землището на гр. Д. Митрополия", включват следните поддейности: Под-дейност 1 - Разработване на инвестиционен проект за рекултивация и закриване на старо общинско депо за отпадъци в землището на гр. Д. Митрополия. Целта й е постигната, като е издадено разрешение за строеж №33 от 16.07.2015 г., Работния проект е разработен, като са спазени всички разпоредби на приложимите нормативни актове. Тази под-дейност е стартирала през 2014 година след като обема на сметището е запълнен и е доказана неговата отпаднала необходимост. В същото време депото вече не отговаря на изискванията на европейските директиви и е опасно за околната среда в региона. Близостта на обекта до река Вит и особеностите на терена, налагат да бъде определена комисия по чл. 18 от ППЗОЗЗ за определяне на размера и границите на терена за рекултивация. Терена е определен с Протокол от 09.12.2014 г. депото е в землището на гр. Д. Митрополия, ПИ 015017 с площ на парцела 14,293 дка. Проектната документация за рекултивация включва СМР, които са свързани с изпълнение на изискванията за рекултивация на съществуващото депо. Описаните в Работния проект видове дейности са неотложни за реализацията на проекта. Работният проекта за рекултивация на депото е изготвен във всичките задължителни части: Технологична, Техническа рекултивация, Биологична рекултивация, Геодезия, Инженерно-геоложки доклад, Устойчивост на откосите, План за безопасност и здраве, Пожарна безопасност, Организация и ПСД и Контрол и мониторинг. Проектът е изготвен въз основа на сключен Договор №РД–12–133 от 04.09.2014 г. между Общ. Д. Митрополия и „Стройексперт–инженеринг” ЕООД със срок на изпълнение на поръчката е 11 календарни дни. Тази под-дейност е приключила. Под-дейност 2 - Изготвяне на анализ относно остойностяването на дейностите и обосновка за доказване на необходимостта от дейности, без които техническата рекултивация не би отговаряла на нормативните изисквания. Разработката на анализите и обосновките са стартирали преди подаване на проектното предложение и са подготвени на базата на сключен договор с Община Долна Митрополия. С реализацията на анализите се постига основната цел за изпълнение на проекта, а именно извършен мониторинг на пазара и остойностяване на дейностите за реализация на проект за техническа рекултивация на депото. Обосновката за доказване на необходимостта от дейности е направен на базата на направен собстоен анализ на цялата проектна документация и предпроектни проучвания.Тази под-дейност е приключила. Под-дейност 3: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки (избор на изпълнители по Дейност 4, Авторски надзор и оценка на съответствието в случай на изменение по чл. 154 от ЗУТ). За изпълнението на тази под-дейност ще бъдат избрани външни изпълнители.Поръчката за избор на изпълнител на Дейност 4 ще бъде обявена в АОП, обжалване и сключване на договор с потенциален кандидат се предвижда в срок от 6 месеца след сключване на АДБФП. Като част от реализирането на Дейността е заплащането на административни такси. Описанието на дейност 1 продължава в отделен документ приложен в т. 12 пораради липса на място ограничено от броя символи. 65 835.20 63 709.15
Дейност 2. Дейност по изпълнение на СМР за техническа рекултивация на депо, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14 : Дейността по техническа рекултивация ще се извършва върху площ от 13771,1 дка. За нейното изпълнение е определен изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка и избор на изпълнител. За цялостната рекултивация е сключен договор №РД-12-113/05.10.2018 г., съгласно който за техническа рекултивация са оферирани 1,189,349.35 лв. с ДДС, от които: - за Подготовка на техническа рекултивация - 320,204.64 лв. - за Техническа рекултивация - 869,144.71 лв. Тъй като пределната стойност от 55 лв. с ДДС/кв.м по 13771 кв.м. дава 757,405.00лв. за Техническа рекултивация, разликата от 111,739.71лв. ще бъдат за сметка на Общ. Д. Митрополия. Общинското депо за отпадъци е разположено в землището на гр. Д. Митрополия, ЕКАТТЕ 22215, в местността „Върбака” и представлява поземлен имот с кад. № 015117 по КВС на землището. За него има АОС. Начинът на трайно ползване на земята по скица от кадастъра е депо. Същото е в експлоатация от 1992 г. Съгласно одобрения работен проект се предвиждат за успешното закриване на депото да бъдат изпълнение следните дейности: - Почистване на отпадъци и оформяне тяло на предепонирани отпадъци; Изграждане на газоотвеждаща система; Направа техническа рекултивация;Направа биологична рекултивация;Изграждане на система за повърхностно отводняване на депото;Изграждане на система за контрол и мониторинг;Възстановяване на 30см хумус върху почистените площи, намиращи се извън петата на предепонираните отпадъци.В настоящето проектно предложение е недопустимо финансирането на биологичната рекултивация, в тази връзка тя ще бъде изпълнена за сметка на Община Долна Митрополия. По отношение на техническата рекултивация, тя не би могла да се случи без почистване на съседните терени и предепониране на обемите отпадъци: Обемът на съществуващите отпадъци е определен на база геодезическо заснемане от 2014 г. и изчертаните 13 броя напречни профили, на които са нанесени линиите на съществуващ терен, депонирани отпадъци, отпадъци за предепониране и граници на парцел и възлиза на Vобщ.=63 200м3 . Съобразно площта и границите на парцела, отреден за депо и приетия проектен наклон на откос на предепонираните отпадъци е определено, че общият обем на бъдещия купол следва да бъде Vкуп.=60 000м3. Съгласно съставеният в одобреният работен проект баланс на обемите, всички депонирани отпадъци в границите на бъдещия купол - до кота 51.30 м. трябва да останат на място (ново тяло на депото), като същите са с обем V= 30 000 м3, а останалите с обем 33 200 м3 следва да се предепонират над съществуващите отпадъци (над кота 51,30) при коефициент на уплътнение 1,11.Към датата на издаване на протокола от 09.12.14г. по чл. 18 от ППЗОЗЗ, отпадъците са депонирани по цялата площ на имот №015017 и извън него като заемат и покриват част от полски път №000271 и имот №015016. Реалнo сметището е разположено на площ от 18464 м2. За да бъде осъществен проекта следва да бъдат изпълнени мероприятия по почистване на отпадъците от съседните имоти и слаедва да бъде оформено тялото на депото. За да отговаря на изискванията на европейските директиви в проектните части Вертикална планировка и Устойчивост на откосите е проектирана технологията на предепониране на отпадъците, тяхното преоткосиране и са приети наклоните така, че да бъдат поети отстранените отпадъци извън парцела и тези между границата на парцела и петата на откоса. Поради усложнената хидро-геоложка обстановка на района, близостта на образувалата се широка долина на р. Вит с водонаносен хоризонт, характеризиращ се с разнозърнести чакъли и пясъци, чиято водопроводимост е от 60 до 1100 м2/д., те представляват естествен дренаж на подпочвените води.Поради доказаната дълбочина от 3,50м на подземните води, ги прави уязвими към просмукване през почвата на евентуални замърсители. След дадено предписание от Басейнова дирекция Дунавски район - гр. Плевен в проекта се залага допълнителен долен изолиращ екран, който да предпази подземните води. В проекта е предвидено да бъдат изградени съоръжения за мониторинг и контрол. 1 185 370.60 1 527 447.88
Дейност 3. Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление на проекта ще се възложат на външен изпълнител, БФП за тези дейности се предоставя по чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗУСЕСИФ. Дейността ще стартира с подписването на АДБФП.Първо ще бъде проведена процедура по ЗОП за избор на фирма, която да осъществи организацията и уравлението на дейностите по проекта. За да бъдат изпълнени те точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с проектното предложение ще има следния състав: 1.Ръководител екип (РЕ): ще поеме отговорността по изпълнението и контрола на всички дейстия на екипа, ще коодинира цялостния процес на управлението и отчитането на проекта. 2. Координатор на изпълнение на дейностите (КИД): ще подготвя документи, необходими за верификация на разходите и дейностите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация. 1.3. Счетоводител: трябва да притежава познания в сферата на финансовото отчитане на проекти по ОПОС или други програми финансирани със средства на ЕС. Той ще изготвя финансови отчети във връзка с изпълнението и отчитането на проекта; ще изготвя справки и ще предоставя счетоводната документация при извършване на проверки от национални и европейски контролни органи. 1.4. Технически сътрудник по проекта ще извършва административно-технически дейности; приема, регистрира и предоставя на ръководителя или главния координатор служебната кореспонденция; получава и изпраща кореспонденцията на екипа; уведомява членовете на екипа за управление за предстоящите работни срещи; води протоколите от заседанията; свежда взетите на заседанията решения до преките им изпълнители, следи и контролира изпълнението на поставените задачи и отчитането им в определения срок; подпомага дейността на членовете на екипа, отговаря за воденето и съхраняването на документацията по реализация на проекта. 1.5. Експерт Техническа рекултивация, които следва да притежава висше образование и/или опит в сферата на хидротехническото строителство, хидромелиоративно строителство или друга еквивалентна специалност, даваща компетенции и познания на съответния специалист в областта на изграждането, рекултивацията и закриването на депа. При определяне състава на екипа се описват точно: - Екипът по проекта ще носи отговорност за напредъка по изпълнение на дейностите и тяхното отчитане към Управляващия орган на ОПОС - Задълженията на членовете, които трябва да произтичат от дейностите по проектното предложение, тяхното наблюдение, контрол и отчитане към УО на ОПОС; -Изискванията, на които трябва да отговарят членовете на екипа с оглед функциите и задълженията ще бъдат определени за съответната позиция по отделно в процедурата по ЗОП. Определянето на членовете на екипа, следва да са включени в управлението и изпълнението на проекта въз основа на техния опит и квалификация, съответстваща на изискванията, определени от общ. Д. Митрополия, неоходими й за успешното приключване и отчитане на проекта. Дейностите по информация и комуникация включват публичност и визуализация на проекта, те ще бъдат възложени за изпълнение на екипа по проекта. Чрез тях ще бъде информирано обществото за изпълнението и напредъка на проекта, източниците за финансиране и дейностите. Информацията и комуникацията по проекта ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПОС 2014-2020 г. АДБФП. В тази връзка ще се качи информация на сайта на Общината за сключения АДБФП. Ще бъде поставен билборд и ще бъде изготвена и поставена табела след приключване на строителството. На всички изготвени документи ще бъде поставено логото на оперативната програма в едно с логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция по повод стартирането и при приключване на проекта.Предвижда се изготвените материали да са с логото на програмата и на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 61 500.00 61 200.00
Дейност 4. Информация и комуникация: В Дейност 4. Дейностите по информация и комуникация включват публичност и визуализация на проекта. Те са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията по проекта ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, община Долна Митрополия още качи на сайта си информация за сключения договор за БФП. Ще бъде изготвен и поставен билборд по време на периода на строителството и ще бъде изготвена и поставена постоянна обяснителна табела след приключване на строителството с информация за извършената инвестиция по проекта. На всички изготвени документи ще бъде поставено логото на оперативната програма в едно с логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Също така се предвижда да бъдат изготвени две публикации в местни/регионални медии. Предвижда се изготвените информационни материали да са с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4 200.00 3 780.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.