Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма „САБА” ООД е основана през 1995 г. От основаването й до момента основната й дейност е производство на обувки. Централата на фирмата се намира в гр. София, а производствената площадка в с. Късак, община Доспат. Основните продукти на фирмата са: мъжки, дамски и детски обувки, като към момента преобладаващо е производството на дамски обувки. Характерно за това производство е големия дял на ръчен труд, тъй като поради разнообразието на моделите е невъзможно много от процесите и операциите да бъдат автоматизирани.
Фирмата има разработена и внедрена собствена система за проследяване и контрол на качеството на произвежданите изделия.
Проектното предложение се основава на препоръка от извършен енергиен одит съгласно Условията за кандидатстване по настоящата процедура. В съответствие с предложената мярка в Енергийния одит, „САБА” ООД ще инвестира в закупуване и въвеждане в експлоатация на ново специализирано оборудване, което ще доведе до подобряване на условията на труд, скъсяване на времето за производство, повишаване на производствения капацитет, намаляване себестойността и повишаване на качеството на произвежданата продукция. Закупуването и внедряването в експлоатация на новото оборудване ще доведе и до намаляване енергоемкостта на производствения процес, тъй като машините, предвидени за закупуване в рамките на проектното предложение, са от ново поколение с нисък разход на енергия. Машините са с висока прецизност на настройките и дават възможност за много бърза пренастройка от един модел обувки на друг. 
В рамките на проекта, кандидатът предвижда да изпълни дейности за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятието, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 12 броя машини за производство на обувки): Изпълнението на дейността се състои в закупуване, доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следните ДМА съгласно таблица 1.5 от Енергийния одит: 1. Дигитален кътер за разкрояване на кожа – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 25 kW Ширина на работната зона 3240 mm Дължина на работната зона 1000 mm Максимално тегло на материала ≤30 kg/m2 Средна производителност 200 чифта/час 2. Автоматична машина за перфориране и щампиране на обработена кожа – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.2 kW Ширина на работната зона 700 mm Дължина на работната зона 600 mm Мощност на щампиране ≤ 180 тона Средна производителност 350 чифта/час 3. Машина за лазерно рязане и гравиране с две работни глави – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 1.3 kW Ширина на работната зона 1000 mm Дължина на работната зона 800 mm Скорост на рязане ≤ 2000 mm/s Средна производителност 360 чифта/час 4. Хидравлична машина за валкиране и оформяне на боти и ботуши – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 1.8 kW Средна производителност 120 чифта/час 5. Машина за подлепване на шевове с водонепропусклива лента с нагорещен въздух – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 3.00 kW Температура на затваряне ≤ 650 °С Средна производителност 50 чифта/час 6. Шпиц автомат за затваряне на предната част на обувката – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 7.00 kW Брой работни програми ≤ 100 броя Средна производителност 250 чифта/час 7. Пат автомат със задно и странично залепване с термопластично лепило на въже и коване на петата – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.20 kW Средна производителност 200 чифта/час 8. Машина за оформяне на мокасини – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.50 kW Средна производителност 60 чифта/час 9. Машина гамба за разглаждане на кончовете на ботушите – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 6.00 kW Възможен ъгъл на завъртане на ходилото 270 ° Средна производителност 60 чифта/час 10. Машина за разглаждане на саята върху калъпа с топъл въздух и пара – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 6.50 kW Средна производителност 180 чифта/час 11. Пневматична функ преса за залепване на ходилата с две работни станции – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 0.40 kW Средна производителност 200 чифта/час 12. Пневматична машина за коване на токове – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 0.10 kW Средна производителност 250 чифта/час Дейността се отнася към Мярка 1 от Енергийния одит. Придобиването на оборудването, представляващо ДМА, е необходимо за изпълнението на мярка 1, включена в обследването за енергийна ефективност. - След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и - „Избор с публична покана” за закупуване на 12 бр. машини за производство на обувки (от 1-ви до 4-ти месец) - Следващата стъпка е сключване на договор с избрания/те изпълнител/и (от 4-ти до 5-ти месец) - Доставка на производственото оборудване, необходимо за изпълнението на Мярка 1 (от 5-ти до 10-ти месец) - Монтаж, тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка (от 10-ти до 12-ти месец) Принос: Чрез закупуването на оборудването ще бъдат постигнати следните енергийни спестявания: - Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 49 053 kWh/год. - Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 35.74% - Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 53.65% Всички машини предвидени за закупуване в рамките на дейността са от най-висок клас в производството на обувки и са със завишена производителност. След осъществяване на енергоспестяващата мярка, средната производителност може да достигне 1200-1440 чифта на ден, което представлява удвояване на капацитета и намаляване наполовина на времето за производство. 2 229 000.00 2 229 000.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му) : Дейността включва следните услуги: 1. Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 2. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 - След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160 от 1 юли 2016 г. Предвижда се да се публикуват съобщения за набиране на ценови предложения за Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001 (от 1-ви до 2-ри месец) Принос: осигуряване спазване правилата и нормативните документи за изпълнение на проекти по процедура „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия” с оглед изплащане на одобрената безвъзмездна помощ на проекта. - Следващата стъпка е сключване на договори с избраните изпълнители (2-ри месец) - Извършване на услуги по въвеждане на система за енергиен мениджмънт, в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011 и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (от 3-ти до 8-ми месец) - Извършване на сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт, в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011 и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (от 9-ти до 10-ти месец) Принос: Целта на системата за енергиен мениджмънт, съгласно този международен стандарт е да позволи на предприятието да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. Въвеждането на този стандарт ще доведе до намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. ISO 50001:2011 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за обществени поръчки за оборудване, системи, процеси и персонал, които допринасят за енергийните характеристики. ISO 50001:2011 се прилага за всички променливи, влияещи на енергийните характеристики, които могат да бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност. 17 000.00 16 650.00
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Дейността включва извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването има за цел да анализира съществуващата технология и съпътстващите я енергийни системи и да се оцени нивото им на енергийна ефективност. Въз основа на генерираните оценки да се предложат решения за намаляване на енергийните разходи. 18 000.00 18 000.00
Публичност и визуализация: САБА ООД ще спази всички мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. Кандидатът планира да изпълни минимум следните мерки за визуализация: • Публикуване на кратка информация за проекта на уеб сайта на САБА ООД, с описание на целите, резултатите и финансовата подкрепа на Европейския съюз. • Поставяне на плакат (обозначителна табела) с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще бъде с размер минимум А3 и ще бъде поставен на видно място на мястото на изпълнение на проекта. • Поставяне на временен билборд с информация за проекта на видно за обществеността място. Билбордът ще бъде с размери: минимум 50x70 см и ще съдържа следната информация - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието и общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Билбордът ще бъде отстранен не по-късно от три месеца след приключването на проекта и ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. • Поставяне на постоянна табела с информация за проекта на видно за обществеността място. Постоянната табела ще бъде поставена в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда и не по-късно от три месеца след приключването на проекта. Размерите на табелата ще бъдат минимум 50x70 см и ще съдържа следната информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г., наименованието на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието и общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. • На всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени информационни стикери. На всеки стикер ще бъде отпечатана минимум следната информация: емблемата на ЕС, упоменването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014- 2020 г., номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансиращата оперативна програма и подкрепящия фонд. 1. След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160 от 1 юли 2016 г. Предвижда се да се публикуват съобщения за набиране на ценови предложения за изпълнение на мерките за визуализация (от 1-ви до 2-ри месец) Принос: осигуряване спазване правилата и нормативните документи за изпълнение на проекти по процедура „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия” с оглед изплащане на одобрената безвъзмездна помощ на проекта. 2. Изработване на материалите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 3-ти месец) 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.