Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи: Изпълнението на дейността се състои в осъществяване и предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на ОПОС на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други. |
80 000.00
|
79 654.26
|
Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с професионална компетентност в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното и европейско право. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС, услуги за осъществяване на процесуално представителство, включително с обезпечаването на всички необходими съдопроизводствени дейности от страна на МОСВ. |
890 000.00
|
283 786.19
|
Предоставяне на услуги за подбор и осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС: Изпълнението на дейността следва да осигурява подбор на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС. В изпълнение на дейността следва да бъде избран изпълнител, който да извършва процедура/и на подбор на персонал . Управляващият орган в заявка до избрания изпълнител посочва необходимостта от експертни лица, за които следва да бъде проведена процедура за подбор и назначаване. В заявката се определят месечното възнаграждение, условията и характера на длъжността и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Възложителят ще има право на участие при избора и/или одобрение на предложените кандидати за съответните позиции, както и да одобрява проекта на трудов договор с всяко едно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица и изплащане на месечните възнаграждения и осигуровки съгласно националното законодателство. |
813 580.00
|
807 307.65
|
Oбработка и окомплектоване на документи свързани с изпълнение функциите на УО на ОПОС: Съгласно изискванията на Регламент (EС) № 1303/2013 на Съвета от 17 декември 2013 година относно определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент (EO) № 1083/2006, съхранението на документи по ОПОС се извършва с цел установяване на адекватна одитна пътека на всички нива на управление и изпълнение на ОПОС, включително при извършването на оценки на програмата и в процеса на докладване.
Настоящата дейност следва да осигури необходимите дейности свързани с поддържането на архив, който да осигури предоставянето на възможност за получаване на документална информация при управление на процесите, свързани с подготовката и изпълнението на ОПОС, функционирането на системите за управление и контрол на ОПОС, подготовката и провеждането на процедурите за избор на проекти за финансиране по ОПОС, изпълнението на проектите, финансирани по ОПОС, включително избора на изпълнителите на отделните дейности, включени в проектите; мониторинга и контрола на проектите, финансирани по ОПОС, както и докладването на нередности по ОПОС. Изпълнението на дейностите ще осигури текущото и дългосрочно съхранение в архив, съгласно нормативната база на Европейския съюз и изискванията на националното законодателство.
Настоящата дейност включва изпълнението на следните задачи: обработка, окомплектоване на документите, съставяне на описи на съдържанието на класьорите по видове документи за архивиране и процедури, етикиране, подреждане, транспортиране и др. дейности свързани с обработка и съхранение на документи на хартиен и електронен носител. |
10 080.00
|
80.00
|
Наемане на лектори във връзка с обучения организирани в рамките на ОПОС : Повишаването на административния капацитет на отговорните структури (представители на Управляващия орган, бенефициенти, партньори и др.) с цел ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите, свързани с програмиране, управление, наблюдение, оценка и контрол на ОПОС 2014-2020 г. е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасоченото и добре фокусирано обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще се отрази върху ефективното изпълнение на поставените задачи. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно изпълнение и управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. Необходимо е провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област с цел придобиване на умения и компетенции на служителите/бенефициентите и др. |
40 000.00
|
12 780.00
|
Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ОПОС: В процеса на изпълнение на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г." се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган на ОПОС не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги. |
24 000.00
|
15 455.73
|
Подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания, анализи и др. документи свързани с изпълнението и управлението на ОПОС: При осъществяване дейността на Управляващия орган на ОПОС възникват казуси и необходимост от вземане на решения със значителна сложност от различни области: финансовата, инженерната, техническа, биоразнообразие, управление и развитие на човешките ресурси и др. , които често изискват специфична експертиза. Извършването на анализи, подготовката на становища, проучвания, изследвания, изготвянето на доклади с предложения за необходимите конкретни практически действия, които да бъдат предприети в посочените области е фактор за доброто управление и изпълнение на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”.
В рамките на настоящата дейност ще бъдат финансирани възнаграждения и услуги за:
- възнаграждения и осигуровки, съгласно националното законодателство на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изискванията и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
- предоставяне на експертиза в различни области при констатирана необходимост;
- предоставяне на услуги за изпълнение на оперативни дейности и др.
Чрез изпълнението на дейността ще бъде осигурена експертна помощ от различни икономически оператори, която се изразява в подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания , анализи, подпомагане на УО при изпълнение на оперативни дейности и др. в различни етапи на изпълнението и управлението на ОПОС . |
1 430 000.00
|
1 100 105.03
|
Предоставяне на хамалски услуги : Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ОПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности. |
44 000.00
|
25 711.20
|