Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Социалното предприемачество на ниво политики на ЕС e идентифициранo като ключов инструмент за иновации и преодоляване на проблемите на бедността и социалната изолация и се идентифицира като инструмент за постигане на стратегическите цели, заложени в Европа 2020. Идеята за създаване на ново социално предприятие ще послужи като мост за успешна интеграция на уязвимите групи и осигурена административна подкрепа на НПО-сектора. Планираните проектни дейности ще осигурят условия за адаптация чрез психологически и образователни консултации в подкрепа за заетост на 6 лица в неравностойно положение на пазара на труда – безработни младежи до 29 г. -4-ма и 2-ма продължително безработни/безработни - самотни родители / безработни над 54-г. Ще се наеме подходящо помещение, обзаведено и оборудвано с надеждна компютърна и офис техника за създаване на нови работни места и стартиране на административен екип в помощ на НПО сектора и стартиращи предприемачи. Ще се разработи интернет сайт и ще се доставят материали и консумативи, обезпечаващи дейността на новоназначените специалисти. Назначените на трудов договор експерти "Разработване на програми и проекти" ще бъдат подпомагани от сформиран ангажиран екип от ръководител и счетоводител, осигурявайки им постоянни работни условия, обучавайки ги и въвеждайки ги в сферата на разработване, управление на проекти по национални и европейски програми, в търсенето на партньорства и донорски организации за финансиране на социални каузи. Новоназначените служители ще се включат в обучение по КК6 “Обществени и граждански компетентности” за затвърждаване на хоризонтални принципи и придобиване на умения в европейската интеграция. Устойчивостта на социалното предприятие ще бъде подпомогната от сформиран екип за организация и управление, който ще съблюдава напредъка на всеки един етап. Ще се организира ефективна кампания за популяризиране на проекта с визуализиращи средства за отразяване на получения принос на ЕС и ЕСФ за реализиране на проектната идея.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Основната цел на дейността се състои в създаване на условия за психологическо и професионално подпомагане на социално-уязвими лица за встъпване в трудова заетост чрез осигурени текущи консултанции от психолог и консултант професионално ориентиране. Ще бъдат назначени на трудов договор 2 лица на длъжностите психолог и консултант професионално ориентиране за период до 12 месеца. Допустимо е психологът и консултантът да не попадат в дефинициите за неактивни и безработни лица. Консултантите ще бъдат назначени в периода 1-ви-7-ми месец на проекта, тъй като се предвижда те да подпомагат поетапно включването на младежите в проектните дейности и да проведат процеса по подбор на кадри за новосъздаваното социално предприятие. След окончателно назначаване на лицата от целевата група, психологът ще направи психологическо обследване. Обследването ще включва провеждането на индивидуални и групови консултации, както и специализирани тестове на база, на които ще се изготвят индивидуални оценки на потребностите на съответните лица. Психологът ще предложи различни мерки за ориентиране на пазара на труда на лицата като ще се включва индивидуална работата с всяко едно от лицата от уязвимите групи. Психологическо подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Социалната подкрепа е важен ресурс за предпазване на индивидуалното здраве и поддържане на добро равнище на психичното благополучие. Консултантът по професионално ориентиране ще окаже подкрепа на лицата от целевата група в развитие на умения за общуване и работа в група; подкрепа в процеса по време на работа; професионално ориентиране; подкрепа за формиране на трудови навици. Чрез съвместни срещи под формата на тренинги и терапевтични методи ще се разиграват казуси с цел мотивация на лицата от целевата група към придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за адаптиране към условията на вече заето работно място. Етапи: - 1-ви – 15-ти месец - избор на дипломиран психолог и консултант професионално ориентиране с висше образование в съответната област /бакалавър, магистър, доктор/ и минимум 2 години релевантен опит. Ще бъдат подготвени обява за работа според изискванията на програмата за избор на подходящи лица, които пряко ще подпомагат целевата група. След направения подбор ще бъдат назначени две лица на трудов договор за период до 12 мес., като се предвижда психологът да работи до 50 часа месечно (според работните дни за месеца), а консултантът професионално ориентиране ще бъде назначен на 8 часов работен ден. Ще се подготвят и длъжностни характеристики на лицата с подробно разписани отговорности и задължения за работа във фирмата и по-специално с целевата група по проекта; – участие в подбора на целевата група на лицата назначени на длъжностите психолог и консултант професионално ориентиране; – психологически обследвания на лицата от целевата група, индивидуални и групови психологически консултации, развитие на умения за общуване и работа в група, подкрепа в процеса по време на работа, професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици. 0.00 7 407.34
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности": След набиране на конкретни участници в проектните дейности – 6 представители на целевата група - Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица – безработни младежи до 29 г. – 4 лица и 2 лица продължително безработни лица и/или безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст и/или безработни над 54-годишна възраст , ще се създадат условия за включването им в целенасочено обучение за придобиване на ключова компетентност КК6 „Обществени и граждански компетентности“, където в рамките на 30 уч.ч. ще получат познания за пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за основните социални и икономически структури, толерантност и общочовешки принципи. КК6 ще спомогне на лицата за справяне с конфликти в обществения живот и да бъдат подготвени за условията на очакваната работна среда. В рамките на 30 уч.ч. всички обхванати в проектните дейности лица - 6 Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица - ще преминат през КК6 на тема: “Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС”. Целта на обучението по ключови компететнтности КК6 “Обществени и граждански компетентности” е свързана със запознаване на спецификата и структурата на ЕС, тенденции и влияние на нормативи и европейски регламенти, свързани с членството на България. В рамките на обучението лицата ще получат познания за европейските права на човека в ЕС, за справяне с професионалния живот и реализация извън страната, съблюдавайки основните изисквания за кандидатстване по проекти на ЕС и страните членки, за това какво трябва да подготвят като набор от документи, активни мрежи и платформи за търсене на партньорства, за работата в екип и усъвършенстване на способи, заложени в нормативите на отделните страни. Ще се отдели внимание на специфичните изисквания на ЕС относно конфликт на интереси и постановленията за разходване на средства от безвъзмездна помощ. След приключване на обучението по ключови компетентности, обучаващата организация или обучителят ще удостовери завършването му със съответен документ - Сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения по тема “Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС” с хорариум от 30 уч.ч. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Основната цел на дейността се състои в оборудване и обезпечаване на новосъздадените работни места, както и осигуряване на материали и консумативи в административно звено, за да се организира качествен работен процес с преки отговорности в създаването на услуги в социалното предприятие. Ще бъде наето помещение, където да се обособи дейността на новосъздаденото социално предприятие в централната част на гр. Варна. Във връзка с обособяване на нови работни места в новосъздаденото социално предприятие към „Евроконсулт 2014-2020“ ЕООД, ще бъде закупено следното оборудване: - 3 бр. Компютри с включени операционни системи и офис пакети, които ще се използват от лицата назначени на длъжностите: Експерт “Програми и проекти“. Конфигурациите ще се използват от назначените лица във връзка с работа с клиенти от офиса. Съответните дълготрайни активи ще се използват за въвеждане на бази данни, онлайн кореспонденция с клиенти, участие в разработване, изпълнение и мониторинг на проектни предложения, консултантски услуги, подготовка на документи и др. Предприятието ще осигури за собствена сметка още 2 бр. преносими компютри при необходимост. - стопански инвентар за обезпечаване на работните места в социалното предприятие - ще се закупят: 4 бр. офис стола и 1 бр. модулна система с шкафове за съхранение на документация. Съответният инвентар е необходим за обособяване на 3 нови работни места, които ще се използват от лицата от целевата група. Фирмата ще осигури собствено оборудване за останалите 3 работни места, които ще бъдат създадени по проекта. - материали и консумативи – ще бъдат закупени канцеларски материали и консумативи във връзка със спецификата на работа на експертите по отпечатване, размножаване на документи, формуляри и представяния. По проекта се предвижда изработка на уеб сайт, който ще е пряко свързан със оперативната дейност на наетите лица. Част от техните задължения ще са свързани с публикуване на информация в интернет за обявени и предстоящи програми и схеми за финансиране към ЕС, предоставяне на онлайн консултации и отговаряне на запитвания чрез специална секция за целта. Цялото оборудване ще бъде застраховано с цел гарантиране на неговата цялост и наличност. Етапи на дейността: - 1 -ви месец - 2-ри месец - проучване на наемите на помещения в централния район на гр. Варна; Подготовка за доставка на оборудване, материали и консумативи и изработка на сайт, както и застраховане на оборудването - проучване на оферти, изпращане на запитвания към фирми. - 3ти - 15-ти месец - Доставка на заложеното оборудване, материали и консумативи, изработка на уеб сайт и застраховка на оборудването. - 4-ти- 15-ти месец - сключване на договор за наем с физическо или юридическо лице за период от 12 месеца за обособяване на новото социално 0.00 20 301.08
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Дейността има за осн. цел постигането на Целта на процедурата за създаване на работни места за представители от уязвимите социални групи с ниска конкурентоспособност на пазара на труда. Поставеният проблем сред широк набор от НПО и млади организации, е трудностите в осигуряване на достачъчно капацитет за участие в различни форми за финансиране, за които се изискват специфични знания и умения. Чрез новосъздадено социално предприятие към „Евроконулт 2014-2020“ ЕООД ще се сформира млад екип от експерти, които след достатъчно встъпителен и обучителен период, ще подпомагат успешно кандидатстването на стартиращи бизнеси или фондации, сдружения от социалния сектор в Програми за реализиране на техните идеи. Ще се организира качествен подбор на желаещи и ще се предприемат дейности по набирането им от уязвимата социална група – Лица в неравностойно положение на пазара на труда – безработни младежи до 29 г. – 4-ма и 2-ма продължително безработни лица и/или безработни лица - самотни родители (осиновители) / майки (осиновителки) / безработни над 54-г., които да вземат участие в проекта и да бъдат назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Дружеството ще подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 6 представители от целевата група. Осигурявайки гъвкавост, водещата организация ще назначи общо 6 лица- 4-ма на 8-ч. ТД и 2-ма на 4-ч. ТД на следната длъжност: - Експерт програми и проекти НКПД 24226004 - общо 6 лица на длъжност с ангажименти за пряк контакт с клиентите на консултантската фирма. Тяхната задача ще бъде да намират и посрещат нови и бъдещи клиенти, консултантски услуги, извършване на всякакъв тип дейности свързани с представянето на продуктите, създаване на клиентска и партньорска мрежа с бълг. и чуждестранни партньори, както и осъществяването на различни видове споразумения. Фирмата кандидат е определила работните позиции, съгласно потребностите от административни дейности в региона и на база създадени контакти с различни търговски, производствени или неправителствени структури, които биха били подпомогнати при кандидатстване по национални и европейски програми и разработване на проекти. Новоназначените експерти ще участват в набирането, обработването и оценката на информация за възможностите за финансиране на проекти на клиенти по европейски програми, в разработването на цялостни проектни предложения на клиентите за кандидатстване по Европейски програми. Новите лица ще се обучат последователно в качественото да управляват проекти, финансирани по европейски програми, да подбират, набират, обработват и оценяват информацията за участие на дружеството в конкурси и търгове. Постепенно ще се въвлекат в подпомагането участия в различни търгове, конкурси и др., чрез попълване на административни документи. Новоназначените специалисти програми и проекти ще бъдат подкрепяни и наблюдавани, обучавани от сформиран функционален екип от административен отдел на социалното предприятие, състоящ се от ръководител и счетоводител. Ръководителят ще менаджира дейността на социалното предприятие в рамките на 4/8 ч. ТД, ще подсигурява условия, ще взема решения за стартиране на отделни поддейности, инициативи, промоционални сесии, ще разработва методики и вътрешни правила за осигуряване на достатъчно клиенти, така че стартът на дейността да е успешен, ще договаря условия за доставки, ще назначава и ще разпределя задължения и отговорности. Назначеният на непълен работен ден счетододител ще поддържа данъчно и социалното отчитане на дейността, връзките с институции и агенции, с оглед нормативната уредба на страната, ще съблюдава изискванията по назначаване на персонал, поддържането на офиса и материалната обезпеченост. Ще бъде назначен и офис-мениджър на 8 ч. ТД към екипа на СП, който ще отговаря за приемане на обаждания, посрещане на клиенти, както и водене на кореспонденция на СП. 0.00 43 345.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.