Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидат по настоящото проектно предложение е Фондация “Център за устойчиво развитие, образование и напредък“, намираща се в община Неделино. В общината доминират тенденции, които не дават възможност за активно включване на хора с увреждания и неактивни и безработни лица, на пазара на труда, водещи до социална изолация и влошено качество на живот: липса на информираност; липса на обучение и придобиване на професионална квалификация за горепосочените целеви групи. С реализиране на проекта ще се създадат условия за активно включване и ще се провокира интересът на работодателите и институциите, които биха подпомогнали активното включване на бенефициентите по проекта. 
Целта на проекта е да осигури рамка и условия за включване в заетост и професионална реализация, за достоен и независим живот в общността.
По проекта ще се разкрие ЦСРИ, който ще предоставя в продължение на една година модерни, фокусирани и ефикасни услуги на 40 лица с увреждания и 20 неактивни и безработни лица, за да подкрепи тяхното връщане на трудовия пазар. Потребителите, включени в проекта, ще преминат различни обучения, които ще доведат до мотивиране и придобиване на знания, умения, компетенции, и професионална квалификация, даващи възможност да бъдат активни. Ще се предостави услугата "Социален асистент" в продължение на 6 месеца, с което ще се даде възможност на част от обучените да упражнят практически, придобитите знания и умения, а на нуждаещите се от тази услуга, оказване на помощ за по-добър живот. Три месеца преди края на проекта двама от бенефициентите ще бъдат назначени на пълен работен ден във Фондация "ЦУРОН". В резултат на дейностите по проекта, ще се създадат условия за преодоляване на изолацията и създаване на предпоставки за връщането на лицата от целевите групи на пазара на труда. Работодателите ще се убедят в потенциала на лицата обхванати в проекта и ще формират нагласи за наемане на работа като последват примера на Фондацията. Продължителността на проекта е 15 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ Компонент 1 и Компонент 2: Организацията и управлението на проектните дейности е хоризонтална оперативна дейност, която обхваща целия период на изпълнение на проекта. Доброто управление гарантира пълното и навременно постигане на целите и резултатите на проекта, планиране, подготовка, организиране, координиране, възлагане, контрол и отчитане на всяка от заложените дейности, осъществяване на комуникация и координация между отделните дейности, целеви групи, заинтересовани страни и Договарящия орган. • Текуща организация, координация и контрол на изпълнението на дейностите по проекта. • Определяне на индивидуалните ангажименти и отговорности на членовете на екипа. • Осигуряване на качествено изпълнение на дейностите и спазване на графика. • Провеждане на разширени екипни срещи с участието на всички ангажирани в изпълнението на проекта лица. • Текущо обработване и поддържане на документацията. • Комуникация с Договарящия орган. • Счетоводно обслужване и вътрешен мониторинг. • Изготвяне на текущи справки и отчети и финално отчитане на проекта. • Обсъждане на евентуални отклонения от времевия график и предложения за коригиращи действия при необходимост.. • Обсъждане на възможни рискове и тяхното управление. • Обсъждане на идеи за прилагане на успешни практики, съхраняване и документиране на генерираните знания и опит. Екип от четирима човека – ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител – ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите. Фондация ЦУРОН ще осигури необходимите ресурси за работата на екипа – офис помещение, режийни разходи и консумативи. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран с дейностите по управление на проекта почасово, като минималната месечна заетост ще възлиза на 52часа месечно. Основни дейности: • Управлява, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта. • Управлява и координира комуникацията между всички заинтересовани лица. • Отговорен е за качественото изпълнение на дейностите и спазване на графика. • Отговорен е за подбора на лицата, които ще получават услуги по двата компонента на проекта. • Подписва приемо-предавателни протоколи за изпълнени дейности и други документи. • Подписва граждански и трудови договори с лицата включени в заетост по проекта • Одобрява разходите по проекта. • Отговорен е за подготовката на докладите и придружаващите документи за представяне пред Договарящия орган. Координаторът на проекта ще бъде ангажиран с дейностите по проекта почасово, като минималната месечна заетост ще възлиза на 50часа месечно. Основни дейности: • Организира и координира предвидените в проекта дейности. • Координира комуникацията и съдейства за реализация на сътрудничеството между всички заинтересовани лица. • Участва в подбора на лицата, които ще получават услуги по двата компонента на проекта. • Планира и следи ежедневното изпълнение на дейностите по проекта. • Помага на ръководителя на проекта при изготвяне на междинните и окончателни технически и финансови отчети Техническият сътрудник ще бъде ангажиран с дейностите по проекта почасово, като минималната месечна заетост ще възлиза на 50 часа месечно. Той ще подпомага и улеснява работата на Ръководителя и Координатора, като осигурява ежедневните връзки с потребителите на услугите и персонала на ЦСРИ. Счетоводителят на проекта ще бъде ангажиран с дейностите по проекта почасово като минималната месечна заетост ще възлиза на 16 часа. Основни дейности: • Отговорен е за коректното и навременно отчитане на всички разходи, извършени по и от името на проекта. • Води счетоводната отчетност на проекта, извършва плащания с одобрението на Ръководителя на проекта, съхранява финансовата документация по проекта и я осчетоводява, изготвя разходни документи по проекта. • Отговорен за изготвянето на финансовия отчет на проекта. • Съблюдава за спазване на изискванията на Програмата при отчитане на разходите, а също така и съответствие на отчетите с изискванията на УО. 25 720.72 22 712.46
ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ Компонент 1 и Компонент 2: Информиране и публичност е задължителна дейност за Кандидата, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и заложени в договора за БФП, а именно публичност и информираност на обществото за получените средства и осъществените дейности, като изрично се подчертава съфинансирането от фондовете на ЕС, в случая от ЕСФ. Информационната кампания по проекта ще се провежда през целия период. По време на осъществяването на проекта ще информираме обществеността за получената от фондовете подкрепа по следните начини: • При всички дейности ще се поставя емблемата на ЕС, ще се упоменава ЕСФ и ще се слага общото лого за програмен период 2014-2020 г. и това на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. • Всички изработени промоционални материали ще съдържат всички атрибути, описани в Единния наръчник на бенефициента. • Във всеки свързан с проекта документ ще се посочва, че проектът се финансира от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. • Ще създадем Facebook страница на проекта, където ще въведем основната информация за целите, дейностите и резултатите по проекта, която след това редовно ще се актуализира, като подчертаваме финансовата подкрепа на ЕС. Първата публикация ще бъде направена до два месеца след сключване на договора за БФП. • Ще поставим външни табели пред помещенията, където ще се изпълняват дейностите на ЦСРИ и пред офиса за управление на проекта. • Ще поставим на видно за обществеността място в коридорите и на входа на помещенията, където ще работят наетите по проекта лица, по един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на ЕС. Плакатът ще съдържа всички атрибути, описани в Единния наръчник на бенефициента. • В началото на проекта ще отпечатаме и раздадем 400 брошури с информация за проекта, неговите цели и очаквани резултати, като подчертаваме финансовата подкрепа на ЕС. Още 250 брошури ще бъдат разпространени в края на проекта, с постигнатите резултати по проекта и с истории и постижения на участниците. Брошурите ще съдържат всички атрибути, описани в Единния наръчник на бенефициента. • Ще поставим стикери при закупуване на оборудването на подходящо видимо място върху всеки елемент на оборудването. • Ще се проведат две пресконференции. В началото и в края на проекта ще бъдат изпратени прессъобщения и покани за пресконференции до регионалната преса, обществените институции и работодатели с отношение към проекта. Екипът по проекта ще запознае представителите на медиите с целите, проектните дейности и произхода на безвъзмездната помощ, а накрая и с постигнатите резултати. В резултат се очаква да бъдат публикувани материали в регионалните медии. • Четири платени публикации в медиите. 2 581.56 2 481.96
СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА НАЕМ ЗА ПОМЕЩЕНИЯТА НА ЦСРИ Компонент 2: Целта е да осигурят подходящи помещения за работата на Центъра и предоставяните в него услуги. За дейността на ЦСРИ е необходимо сключване на договори за наем на помещения. Към момента на кандидатстване, Кандидатът разполага с предварително проучване за възможността да се вземат под наем подходящи помещения според методологията за дейността на ЦСРИ, утвърдена от директора на Агенция за социално подпомагане. Помещенията са с осигурен достъп за инвалиди и годни за експлоатация. Дейността на ЦСРИ ще се изпълнява в три помещения намиращи се на ул"Напредък" №99 и №101. Първото и второто помещение са на партер, а третото – на втори етаж, с обща площ 131 м2. Първото помещение е с площ от 40 м2/партерен етаж/ (в единия край има мивка) и санитарен възел. Това разпределение позволява да се оформи зала за групови занимания с трудотерапевт, музикотерапевт, социален работник. Второто помещение е с площ 35 м2/партерен етаж/ , разделено на две по-малки помещения с преходна врата между тях, с отделен вход и витрина към улицата. Площта е разделена съответно: 15,3 м2 и 19,7 м2; едното ще се ползва като приемна и тук ще се разположат работните места на Координатор грижи за възрастни хора, Социалния работник-администратор и социалния предприемач, а другото ще бъде кабинет за индивидуални консултации с психолог и юрист. Третото помещение е с площ от 56 м2. Помещението е завършено и е планувано да изпълнява функциите на кабинет по физиотерапия. Тук ще извършват дейността си главният рехабилитатор и невролога. Помещенията са с осигурен достъп за инвалиди. 3 000.00 3 000.00
ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ЗА ЦСРИ Компонент 2: Целите на тази дейност са: • подсигуряване на работния процес в Центъра и изпълнението на ежедневните задачи на персонала в него. • осигуряване на подходящо оборудване за кабинета по физиотерапия. За успешното функциониране на Центъра се предвижда доставка и монтаж на обзавеждане в съответствие с регламентираните изисквания за него, т.е. то да бъде надеждно, издръжливо, здравословно, екологосъобразно, ефективно и други. Това ще осигури работата на наетия персонал в ЦСРИ и безпрепятствено протичане на поставените задачи. Оборудването ще бъде два вида: оборудване за помещенията на ЦСРИ и оборудване за кабинета по физиотерапия. От досегашния си опит при работа с лица с увреждания смятаме, че подобряването на здравния им статус и освобождаването или намаляването на болката е една от основните предпоставки за възстановяване на мотивацията им за пълноценен живот и оттам и за трудовата им реализация, както и за социалното им интегриране и участие в обществения живот, възможностите им за общуване и обучение. Затова предвиждаме в ЦСРИ да се създаде кабинет за рехабилитационни, възстановяващи и рекреативни процедури. Нуждата от специализирана апаратура в тази насока е належаща. 32 194.01 32 194.01
ЗАСТРАХОВКА НА ПРИДОБИТОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ПО ПРОЕКТА Компонент 2: Цел: Застрахователно покритие на придобитото обзавеждане и оборудване при настъпване на определен риск (застрахователно събитие), което не е по вина на Центъра и изплащане на обезщетение на застрахования. Придобитото обзавеждане и оборудване за ЦСРИ и за двете работни места за хора с увреждания ще бъде застраховано, за да се положи грижата на добрия стопанин. Предвиждаме застраховка на стойност 2% от стойността на оборудването. Това ще внесе сигурност у кандидата и гаранция за изпълнението на поставените задачи. 437.66 437.66
ДОСТАВКА НА МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ ЗА ЦСРИ Компонент 2: Цел: Доставка на материали и консумативи за предоставяне на услуги в ЦСРИ За ежедневните дейности в Центъра са необходими канцеларски и битови материали и консумативи и материали за трудова и арт терапия. Освен това, тъй като много често диабетът е основно или съпътстващо увреждане, искаме да купим и по 50 комплекта месечно за измерване на кръвната захар. За кабинета по физиотерапия са необходими консумативи на стойност 1 200 лв. за една година. 6 839.40 6 839.40
ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ЗА ЦСРИ Компонент 2: Цел: подбор на квалифициран персонал за качествено изпълнение на целите на проекта и постигане на качество на полаганите в ЦСРИ грижи. За качествено изпълнение на целите на проекта и постигане на високи стандарти за качество на полаганите в ЦСРИ грижи за 40 лица с увреждания и 20 неактивни и безработни лица планираме да наемем следния персонал: Координатор Грижи за възрастни хора в общността, Социален работник администрация, Главен рехабилитатор, Специалист по трудова терапия, Социален предприемач и Социален работник на пълен работен ден, Медицинска сестра и Психолог на половин работен ден, Музикотерапевт и Хигиенист за 2 часа на ден. Следват описание на основните задължения на експертите на пълен работен ден. Координатор Грижи за възрастни хора в общността: • Осигурява цялостното управление и предоставяне на услугите в ЦСРИ. • Управлява, оценява и контролира работата на персонала. • Поставя цели и дефинира оценителни и оперативни критерии. • Разработва, внедрява и контролира процедури и политики и работни стандарти за качество. • Управлява административните дейности в ЦСРИ, контролира разходите за консумативи и услуги. Социален работник администрация • Оказва съдействие на потребителите за получаване на социална, здравна, финансова или административна помощ, когато е приложимо. • Води личните дела и съхранява личните досиета на лицата получаващи услуги в институцията . • Подпомага дейността на координатора. • Набавя, търси и архивира информация в ЦСРИ • Изготвя съобщения, покани, молби и друга документация по задание на координатора Главен рехабилитатор • Предоставя услуги в кабинета по физиотерапия на потребители с поставена медицинска диагноза и предписано лечение от физиотерапевт. • Провежда тестове на мускулите и ставите, за да оцени физическите проблеми на пациента. • Поставя цели и изработва програми на пациентите, за да намали болката и укрепи мускулите и подобри здравословното състояние, да възстанови подвижността на ставите и да възстанови баланса и координацията. • Инструктира пациентите и техните семейства за начина на провеждане на рехабилитационните процедури в домашни условия. • Записва и съхранява информация за здравния статус на пациентите и реакцията на организма и определя вид лечение Специалист по трудова терапия • Организира и провежда артерапевтична и трудотерапевтична дейност, която развива в потребителите умения за работа с различни материали и за организиране и структуриране на свободното време. • Провежда групова терапевтична дейност. • Диагностицира и прогнозира поведението на потребителите, • Подбира подходяща техника и материали за работа с потребителите. Социален предприемач • Консултира и подпомага потребителите, които се интересуват от започване на собствен бизнес. • Съдейства им за изграждане на мрежи и партниране. • Консултиране по бизнес планиране и подпомагане при попълване на бизнес - план. • Консултации по разработване на проекти. • Изказва становище при представяне на дадена бизнес идея • Изготвя примерен SWOT анализ на представеното предложение заедно с потребителя Социален работник • Съвместно с координатора, терапевтите и рехабилитатора изпълнява залегналите цели и задачи • Спомага изготвянето на индивидуалните планове за работа на всеки потребител на социални услуги. • Организира чествания на рождени дни, религиозни и национални празници и други мероприятия ненакърняващи достойнството, личното пространство и свобода на всеки един потребител. • Съдейства за организирането на екскурзии, излети и разходки с потребителите. • Води индивидуални и групови разговори и консултации с потребителите и техните семейства, за да оцени реалното им положение и потребностите им и да предложи най-подходящите услуги. • Предоставя консултативни и терапевтични услуги на потребителите, за да им помогне да развият умения и да придобият познания за справяне с техните социални и лични проблеми. 71 867.25 71 885.32
СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОРИ ЗА ВЪНШНИ УСЛУГИ С НЕВРОЛОГ И ЮРИСТ Компонент 2: Цел: предоставяне на пълна гама услуги за изпълнение на целите на проекта и постигане на високи стандарти за качество на полаганите в ЦСРИ грижи За качествено изпълнение на целите на проекта и постигане на качество на полаганите в ЦСРИ грижи за 40 лица с увреждания и 20 неактивни и безработни планираме да сключим договори за външни услуги с невролог и юрист. Неврологът ще посещава ЦСРИ два пъти месечно по 4 часа, за да прави прегледи и да дава консултации на потребителите. С невролога ще бъде сключен договор за предоставяне на услуга. Юристът ще консултира, съветва и подпомага потребителите по всякакви юридически въпроси, свързани с тяхната професионална реализация и правата им като хора с увреждания. С него ще бъде сключен абонаментен договор за правно обслужване. 3 855.36 3 655.23
ПОДБОР НА ЛИЦАТА, ЖЕЛАЕЩИ ДА ПОЛЗВАТ СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ ЦСРИ И СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ Компонент 2: Тази дейност се предхожда от широка информационна кампания за набиране на заявления от лица, желаещи да ползват комплексните услуги на ЦСРИ и услугата Социален асистент. Кандидатът ще предлага две от социалните услуги, дефинирани в ППЗСП: ЦСРИ за 12 месеца и Социален асистент за последните 6 месеца. По време на информационната кампания през първите три месеца на проекта преди започването на дейността на ЦСРИ ще бъде отправена покана за регистрация към две групи потенциални потребители на тези услуги: • лица с увреждания • икономически неактивни и безработни лица Екипът на проекта създава предварително критерии за оценка на кандидатите. Гарантира се равенството на всички кандидати без разлика по националност, пол, език, произход, религия, политически или други възгледи, имуществен или социален статус. През първия месец от дейността на ЦСРИ се изготвя индивидуален план за всеки от 60-те потребители на услугата ЦСРИ. Индивидуалният план се изготвя от екип от персонала на ЦСРИ, който задължително включва и психолог. Всеки индивидуален план за работа с участниците по проекта се утвърждава от ръководителя на проекта, или от нарочно упълномощено от него лице. Планът се базира на направената оценка на потребностите на лицето и е ориентиран към увеличаване на неговите персонални възможности за трудова реализация на пазара на труда. В индивидуалния план се вписват основните потребности и желания на участника, както и препоръките за необходимите рехабилитационни и образователни дейности, които при възможност се съпоставят с вида и характера на предпочитаната от него сфера на професионална реализация. Всеки индивидуален план съдържа основна информация: • данни за участника: име, лична карта, ЕГН, адрес, придобита образователна степен, здравословно състояние, трудова заетост, предпочитани от участника сфери на професионална реализация, предпочитани форми на трудова ангажираност; • рехабилитационни потребности: физиотерапия, мотивационни консултации, арт и трудова терапия, социална терапия, придобиване на умения по ориентиране и мобилност, придобиване на нови и коригиране на съществуващи умения и навици от сферата на самостоятелността в бита и всекидневието и общуването с други индивиди и т.н. • образователни потребности: насочени към подготовката на кандидата за включването му на пазара на труда. Накрая се изготвят препоръки за работа с участника. Крайната цел е повишаване на мотивацията и шансовете на потребителя за включване на трудовия пазар или започване на собствен бизнес. 0.00 0.00
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА КОМПЛЕКСНИ УСЛУГИ В ЦСРИ ЗА ЛИЦА С ФИЗИЧЕСКИ УВРЕЖДАНИЯ Компонент 2: Цел: Предоставяне на социална услуга ЦСРИ за 1 година по начин, съответстващ на нормативната уредба и отговарящ на високи стандарти за качество ЦСРИ ще обслужва в продължение на една година 40 лица с физически увреждания, подбрани след широка информационна кампания, като водещ критерий ще бъде тяхната възможност и мотивация за започване на работа. През първия месец ще се проведе среща с работодатели и институции, за да се проучат потенциални възможности за наемане на лица с увреждания. През първия месец на всеки потребител ще бъде изготвен индивидуален план за развитие от екип от ЦСРИ, който задължително включва и психолог. В центъра потребителите ще получат комплексни грижи: • Индивидуални и групови разговори и консултации с потребителите и техните семейства, за да се оцени реалното им положение и потребностите им и да се предложи най-подходящите услуги. • Консултативни и терапевтични услуги на потребителите, за да им се помогне да развият умения и да придобият познания за справяне с техните социални и лични проблеми. • Процедури в кабинета по физиотерапия с професионален рехабилитатор. • Тестове на мускулите и ставите, за да оцени физическите проблеми на пациента. • Изработване на програми на пациентите, за да се намали болката и да се подобри здравословното състояние. • Инструкции на пациентите и техните семейства за начина на провеждане на рехабилитационните процедури в домашни условия. • Записване и съхраняване информация за здравния статус на пациентите и реакцията на организма и определя вид лечение. • Прегледи при невролог. • Артерапевтична и трудотерапевтична дейност. • Групова терапевтична дейност. • Чествания на рождени дни, религиозни и национални празници и други мероприятия. • Организирането на екскурзии, излети и разходки с потребителите. • Консултации и съдействие за потребителите, които се интересуват от започване на собствен бизнес. • Консултации и съдействие за изграждане на мрежи и партниране. • Консултиране по бизнес планиране и развитие и разработване на стратегии за продукти и клиенти. • Консултации по разработване на проекти и бизнес планове. • Съдействие за получаване на социална, здравна, финансова или административна помощ, когато е приложимо. • Консултации с юрист. Половината пациенти ще преминат обучение за дигитална компетентност, а другата половина – по английски за начинаещи. Освен това всички потребители ще преминат през две мотивационни обучения: „Трениране на социални умения“ и „Справяне със симптомите“. На края на проекта всеки потребител ще си създаде „видеовизитка“ за работодателите, която ще представя не само образованието и квалификацията на кандидатите за работа, но и какво може и иска да прави. Визитките ще бъдат представени на заключителната среща с работодатели. Центърът ще бъде мястото, където и други младежи и възрастни хора с увреждания да започнат проучване за съществуващи обучения и работни места и да получат мотивационна и психологическа подкрепа. 4 361.59 3 523.81
ПРОВЕЖДАНЕ НА ПЪРВА РАБОТНА СРЕЩА С РАБОТОДАТЕЛИТЕ И ИНСТИТУЦИИТЕ В ОБЩИНА НЕДЕЛИНО И РЕГИОНА Компонент 2: Цел: Информиране и представяне на възможностите на хората от двете групи лица-обект на настоящия проект и промяна на нагласата на работодателите спрямо тях. Чрез информирането им за възможностите и потенциала на тези лица се цели наемането им от работодателите и връщането им към заетост, което пряко ще се отрази върху качеството им на живот. Проектът предвижда две срещи с работодатели и релевантните обществени институции в рамките на инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората от двете групи лица-обект на настоящия проект и промяна на нагласата на работодателите спрямо тях. Първата среща има за цел да установи нуждите на работодателите нагласите им за назначаване на лица от уязвимите групи по място, време, възможни сфери на дейност и професии, които могат да бъдат упражнявани от такива лица. Тази информация в началото на проекта ще позволи на екипа на проекта и на персонала на ЦСРИ при предоставяне на социалните услуги да насочват вниманието на потребителите и да разширят пригодността на кандидатите за работа. Тази първа среща с работодателите е необходима, защото достъпът на хората с увреждания до пазара на труда трябва да се разглежда като отговорност и на двете страни. При осигуряване на работни места за хората с увреждания или хора отделени от работния процес поради зависим член от семейството все още работодателите са резервирани и негласно отбягват наемането на лица от тези групи. Премахването на физическите пречки пред хората с увреждания в повечето случаи е по-незначителният проблем. Големият проблем е, че повечето работодатели не знаят как или направо се страхуват да общуват с хора с увреждания или обременени лица. На тази първа среща ще се търси ефекта на установения диалог за да обясним на работодателите ползите от многообразието на работното място и нуждата от трайно установени практики и стратегии за наемане на такива хора, от една страна, но и ще очертаем пречките, с които се сблъсква един работодател, по отношение на квалификация, компетенции и други нужни качества на работника за справяне с поставените му задачи. По време на цялата кампания за информиране и публичност ще се опитаме да убедим работодателите, че наемането на хора с увреждания и в неравностойно положение е не само възможно, но носи и големи предимства за фирмата. На срещата ще се постараем да разбием два устойчиви мита за наемането на хора с увреждания. Първият – че хората с увреждания няма да бъдат достатъчно ефективни и ще се наложи колегите им да вършат част от тяхната работа. Проучванията обаче показват друго – наетите лица с увреждания често са по-продуктивни и по-надеждни от колегите си без увреждания, както и че при тях текучеството е много по-малко. Това означава, че вложените в тях инвестиции са максимално ефективни и се възвръщат много по-бързо. Друго разпространено схващане е, че хората с увреждания са подходящи само за нискоквалифициран труд и не могат да се издигат. Изследванията отново показват, че това не е така – голяма част от хората с увреждания имат нужното образование и квалификация, показват и желание за по-нататъшно усъвършенстване и израстване в кариерата. В настоящата икономическа ситуация бизнесът страда от липсата на добре подготвени и мотивирани кадри, които бързо да се приспособяват към новите изисквания на пазара. Хората с увреждания са част от неизползвания ресурс на пазара на труда с различни умения на различни нива. Многобройни проучвания показват, че разнообразните, хетерогенни екипи насърчават творчеството, иновациите и по-доброто вземане на решения. Хората с увреждания могат да дадат своя принос към многообразието на мисълта, защото носят свежа перспектива, и така да допринесат за иновациите на работното място. 198.00 198.00
ПРОВЕЖДАНЕ НА РАЗВИВАЩО ОБУЧЕНИЕ „УВЕРЕНОСТ И ПРАКТИЧЕСКИ УМЕНИЯ В ЕЖЕДНЕВИЕТО“ ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА Компонент 2: Компонент 2 Цел: 20-те безработни и неактивни лица, получаващи услуги по проекта, да формират професионални компетентности и да усвоят техники за придобиване на увереност и практически познания за справяне с ежедневните предизвикателства. Чрез провеждане на развиващото обучение за безработните и неактивни лица се цели в тях да се формират професионални компетентности, като им се предложат техники за придобиване на увереност и практически познания за справяне с ежедневните предизвикателства. Обучението на лицата от целевата група съчетава теоретически и практически аспекти, свързани с комуникацията в семейна и делова среда: • намаляване на притеснението от публично говорене • по-лесно запознаване и сприятеляване • умение да разбира по-добре себе си и другите • лицата ще са по-уверени с другия пол • повишаване на уменията за работа в екип • подобряване на самочувствието • умения за привличане и задържате вниманието 2 297.31 2 297.21
ОБУЧЕНИЕ ПО КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 4 „ДИГИТАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ“ ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА Компонент 1: Цел: 20-те безработни и неактивни лица, получаващи услуги по проекта, да усвоят дигитални компетентности Дигиталните компетенции са жизнено важни за участието в днешната икономика и съвременното общество. Дигиталните умения са преносими и помагат да се овладеят и други ключови компетенции като комуникационни, езикови умения или основни умения по математика и природни науки. Дигиталната компетентност ще позволи на обучените лица с увреждания уверено и критично да използват технологиите на информационното общество за работа, почивка и комуникация. Освен това овладяването на дигитални компетентности ще им помогне да използват умело социалните мрежи и ще намали социалната им изолация. Обучението цели повишаване конкурентоспособността на обучаемите и тяхната професионална пригодност в дългосрочен план и е в синхрон с Европейската рамка за дигитална компетентност на гражданите, известна още като DIGCOMP. 4 959.66 4 959.68
ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ ПО СПЕЦИАЛНОСТ „СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ“ Компонент 1: Цел: 20-те безработни и неактивни лица, получаващи услуги по проекта, да придобият на професионална квалификация втора степен по специалност „Социален асистент“ Обучението за придобиване на професионална квалификация втора степен по специалност „Социален асистент“ е една от комплексните взаимно допълващи се услуги, които ЦСРИ ще предостави на целевата група „Икономически неактивни лица“. Обучението ще бъде предоставено на 20 безработни и неактивни лица. Обучението ще се проведе в рамките на 660 часа разпределени по 8 учебни часа на ден. С това обучение, се цели разширяване и усъвършенстване на знания и умения у лицата, което ще помогне за тяхната професионална реализация и връщането им на пазара на труда. След приключване на обучението част от успешно завършилите ще бъдат назначени като Социални асистенти за период от 6 месеца по 4 часа на ден, което ще затвърди тяхната професионална подготовка и ще им позволи да търсят и други видове заетост. Кандидатът ще извършва самостоятелно обучение по професионална квалификация. Наименование на обучаващата организация - Център за професионално обучение към Фондация „Център за устойчиво развитие, образование и напредък“ Номер на лицензията на НАПОО - № 201212973 Наименование и код на професията, код на специалността: Социален асистент, специалност Подпомагане на възрастни. Професия „Социален асистент“, код 762040, Специалност „Подпомагане на възрастни“, код 7620402, втора степен на професионална квалификация Хорариум на обучението 660 часа Брой на обучаваните лица 20 Документ, доказващ завършеното образование - Свидетелство за професионална квалификация 22 202.54 22 220.92
ПРОВЕЖДАНЕ НА РАЗВИВАЩО ОБУЧЕНИЕ „ТРЕНИРАНЕ НА СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ“ ЗА ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ Компонент 2: Цел: 40 лица с увреждания да развият социални умения за активно поведение извън домашна среда, чрез изграждане на основни умения за общуване. Развиващото мотивационно обучение за трениране на социални умения ще бъде насочено към развитие на социалните умения на хората с увреждания за активно поведение извън домашна среда, чрез изграждане на основни умения за общуване. С придобитите знания от проведеното обучение те ще добият самочувствие за пълноценно и равноправно съществуване в общността и ще съумеят бързо да се интегрират в променящото се общество. Предвижда се включването на следните модули в обучението: Модул I “Основни разговорни умения” /4 учебни часа/ ще има за цел участниците да придобият основни знания и практически умения за започване на разговор. Ще бъде приложен активен метод - групово-динамична форма на обучение. По време на обучението всеки участник ще получи индивидуална консултация, в която ще се обсъдят силните и слаби страни на обучаемия, на база попълнени тестове, чек листове и участието в групата. Модул II „Техники за ефективна комуникация“ /5 учебни часа/ ще има за цел участниците да придобият основни знания и практически умения, свързани с общуването с непознати. Ще бъде приложен активен метод - групово-динамична форма на обучение. Всеки от участниците ще има възможност да получи методически указания за това как да се държи по време на комуникация; езика на тялото; справяне с неприятни ситуации. Всеки участник ще бъде лично консултиран за това как да не се демотивира от негативното отношение и да запази достойнството си. Модул III “Самостоятелно справяне при лекарствена терапия” /6 учебни часа/ ще има за цел участниците да придобият основни знания и практически умения за това как да следят приема на лекарствени продукти. Какви са основните правила при приемането на лекарства. Разчитане на лекарствени листовки. Начин на съхранение на лекарствени продукти. Опасности от предозиране с лекарства. Лоши практики и други. Модул ІV „Организация на свободното време” /5 учебни часа/ цели да даде на обучаваните концептуални основи и умения за управление на дейностите в свободното време. Придобитите в процеса на обучение, умения са насочени към: • „вътрешния свят на човека” и чувството на пълноценност ; • дейности за развитие на личността; • уплътняване на свободното време спрямо интересите и предпочитанията на човека; • развитие на физическа активност (спортна) – на открито, пешеходна, състезателна и др., съобразена с физическите възможности на лицата. • стимулиране и развитие на творческия потенциал и др. 3 926.77 3 926.73
ОБУЧЕНИЕ ПО КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 2 "ОБЩУВАНЕ НА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ" – АНГЛИЙСКИ ЗА ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ Компонент 1: Цел: 20 лица с увреждания, които ползват услугите на ЦСРИ, да преминат през обучение по английски за начинаещи. Ще бъдат обучени 20 лица с увреждания, които ползват услугите на ЦСРИ. Всеки от 40-те потребители на ЦСРИ ще получи обучение по една ключова компетентност – английски или дигитални умения, като се съобразим по възможност с техните индивидуални желания и потребности. Обучението по английски език ще бъде на ниво за начинаещи и ще се проведе в рамките на 120 учебни часа, разпределени в 30 присъствени дни по 4 часа. Обучението ще съответства на първо ниво от Европейската референтна рамка и при успешно покриване на учебния теоретичен и практически материал ще доведе участниците до овладяване на предвидените умения и компетентности за нивото. Обучението цели повишаване конкурентоспособността на обучаемите и тяхната професионална пригодност в дългосрочен план. Освен това началните познания по английски ще им позволят да използват по-уверено компютърни програми и Интернет. 5 745.10 5 675.55
ОБУЧЕНИЕ ПО КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 4 „ДИГИТАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ“ ЗА ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ Компонент 1: Цел: 20 лица с увреждания, които ползват услугите на ЦСРИ, да преминат през обучение за дигитална компетентност. Дигиталните компетенции са жизнено важни за участието в днешната икономика и съвременното общество. Дигиталните умения са преносими и помагат да се овладеят и други ключови компетенции като комуникационни, езикови умения или основни умения по математика и природни науки. Дигиталната компетентност ще позволи на обучените лица с увреждания уверено и критично да използват технологиите на информационното общество за работа, почивка и комуникация. Освен това овладяването на дигитални компетентности ще им помогне да използват умело социалните мрежи и ще намали социалната им изолация. Обучението цели повишаване конкурентоспособността на обучаемите и тяхната професионална пригодност в дългосрочен план и е в синхрон с Европейската рамка за дигитална компетентност на гражданите, известна още като DIGCOMP 4 958.25 4 961.06
ПРОВЕЖДАНЕ НА РАЗВИВАЩО ОБУЧЕНИЕ „СПРАВЯНЕ СЪС СИМПТОМИТЕ“ ЗА ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ Компонент 2: Целта на обучението е лицата с увреждания да се научат как да избегнат влошаване на състоянието или да повлияят положително хода на болестта. Обучението ще се осъществява въз основа на учебна документация и презентационни материали. През това обучение ще преминат всички 40 лица с увреждания, които получават грижи в ЦСРИ. В курса на обучение ще се акцентира върху придобиване на умения за разпознаване и овладяване на предупредителните сигнали на кризата, планиране на стъпки при влошаване на състоянието и справяне с хроничните симптоми. Придобитите знания и умения ще дадат възможност на участниците да бъдат по-уверени в себе си и по-самостоятелни; да не се чувстват безпомощни; да увеличат знанията си за проявите на болестта; и да знаят какво да правят, когато болестта им се изостри. В хода на обучението обучаваните ще: • придобият представа кои са техните лични предупредителни сигнали, както и да натрупат известен опит в обсъждането на тези сигнали с техния лекуващ лекар и помагащото им обкръжение; • са способни да разпознават дали имат хронични симптоми на болестта, какви са те, какви техники за по-добър контрол над хроничните симптоми съществуват и кои са най-подходящите за тяхната ситуация; • правят разлика между симптомите на болестта и симптомите, предизвикани от лекарствата. Научават се как да оценяват ежедневно страничните реакции към лекарствата и техниките за справяне с тях в “домашни” условия. • Съумяват да разпознават някои от по-често срещаните ефекти от лекарствата, както и да разграничават леките от тежките странични ефекти, за които трябва да се съобщи на лекаря незабавно. • Знаят как да съобщават за симптомите и как да общуват със здравните специалисти ефективно. В резултат на изпълнението на дейността участниците могат да правят разлика между предупредителни сигнали, хронични симптоми, странични ефекти от лекарствата и естествените промени в настроението, което им позволява да подобрят уменията си за контролиране на собствената болест в бъдеще. 4 741.01 4 741.15
ПОДБОР ЗА НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ПО УСЛУГАТА “СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ“ Компонент 2: Цел: Подбор на лица, които ще предоставят услугата социален асистент. Чрез тази дейност ще се осигури нужния персонал за предоставянето на услугата “Социален асистент“ на хората с увреждания. 0.00 31 707.06
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА „СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ“ ЗА ЛИЦА С ФИЗИЧЕСКИ УВРЕЖДАНИЯ Компонент 2: Кандидатът ще предлага услугата Социален асистент за последните 6 месеца на проекта. Целта на тази дейност е потребителите, които имат нужда от тази услуга – хората с увреждания, които изпитват проблеми в ежедневните си дейности и имат нарушена комуникация със семейство и институции да получат тази услуга и да подобрят качеството си на живот. Потребителите на услугата Социален асистент ще бъдат 20 лица с увреждания, на които ще бъде назначен Социален асистент по 4 часа на ден през последните 6 месеца на проекта. С оглед на отдалечеността на община Неделино, респективно силно ограничения достъп до социални услуги на хората с увреждания, нуждата от предоставяне на услугата е належаща, а подкрепи в такива инициативи липсват. 48 689.06 14 716.45
ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ЗА ДВЕ РАБОТНИ МЕСТА ЗА ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ Компонент 1: Целта на дейността е осигуряване на подходящи условия за упражняване на трудова дейност от хора с увреждания. Сградата, в която се намира офисът на ЦУРОН, е в съседство на ЦСРИ. Офисът, където ще бъдат настанени двете лица с увреждания, е с осигурен достъп за инвалиди. Избора на обзавеждане и оборудване ще бъде съобразено с осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труда. 3 944.26 3 944.26
ПОДБОР И ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗАЕТОСТ НА ДВЕ ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ ВЪВ ФОНДАЦИЯ "ЦУРОН" Компонент 1: Цел: 2 безработни лица с физически увреждания да започнат работа и да бъдат включени на пазара на труда В края на проекта потребителите в ЦСРИ в резултат на получените грижи ще бъдат мотивирани, с по-добри умения за самостоятелен живот, изградени механизми за справяне със стреса и депресията, с основни познания по английски и с усвоени компютърни умения. Комплексните грижи ще повишат тяхната конкурентоспособност и ще увеличат шансовете им за намиране на работа. Фондация „ЦУРОН“ поема ангажимента да наеме двама от тях (в рамките на Дейност 6 по К1) през последните три месеца на проекта на пълен работен ден на длъжности: Социален работник-администрация /33533011/ и Офис мениджър /33413004/ . Те ще допринесат за разширяването и подобряването на дейността на Центъра, като нагласата на работодателя е наетите лица да останат на работа и след изтичане срока на проекта. Организацията се грижи за своите кадри и ще направи всичко възможно за бързото въвеждане и приобщаване на новоназначените лица в работния процес. Назначените двама служители в ЦУРОН ще работят по бъдещи проекти на фондацията, включително устойчиво развитие на създадения ЦСРИ. Задълженията им ще включват сътрудничество за провеждане на ежегодния фестивал на хората с увреждания, организиран от ЦУРОН, създаване на база данни на хората с увреждания, които са потенциални бъдещи потребители на предлаганите в създадения ЦСРИ услуги, автоматизиране на дейностите в ЦУРОН и създаване на компютърен архив на документацията. 5 841.47 5 841.47
ПРОВЕЖДАНЕ НА ЗАКЛЮЧИТЕЛНА СРЕЩА МЕЖДУ РАБОТОДАТЕЛИ, ОБУЧЕНИТЕ ЛИЦА ОТ ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ И ФОНДАЦИЯ „ЦУРОН“ Компонент 2: Заключителната среща с име: „Лични срещи с бизнеса“ ще се осъществи между участниците в първата среща и запознати по време на проекта потенциални работодатели. В тази среща ще вземат участие Организацията-кандидат по проекта, работодатели, обучени и мотивирани лица по проекта, в това число обхванати в заетост и неактивни но получили услуги по проекта. Срещата има за цел да запознае работодателите с хората от целевите групи, владеещи поне една ключова компетентност и/или професионална квалификация, с подобрено физическо и психическо здраве, търсещи мечтаното работно място. На срещата ще бъдат представени и видеовизитките на безработните и неактивни лица. 198.00 198.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.