Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности, който ще започне работа през първия месец от сключването на договора и работата му ще продължи до 30 месец. За целта ще се издаде заповед на Кмета на Общината за сформиране на екипа. Експертите ще работят в работно време, поради което ще бъдат издадени индивидуални заповеди за всеки член на екипа за определяне на задълженията и отговорностите му. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост.
Задачите на екипа ще бъдат следните:
- Срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта;
- Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки;
- Организация и контрол на строителните и ремонтни работи - по време на строителните работи екипът, заедно с представители на сдруженията на собственици, ще осъществява контрол за качеството им, за качеството на вложените материали, за спазване на сроковете и др.
- Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Възнагражденията на членовете на екипа са определени съгласно ПМС 189 от 28 юли 2016 год. и са съобразени с часовите ставки и определен брой часове положен труд.
Предвидената стойност в бюджета е в размер на 26 376.29 лева. Допустимият размер съгласно насоките за кандидатстване е 2% от преките допустими разходи и определената сума отговаря на изискването. Изчислена е на база сформиран екип от служители на бенефициента за съответните дейности за управление и изпълнение на проекта, като са предвидени броя часове за ангажираност и съответната часова ставка, както следва:
Ръководител: 934 часа х 6,96 часова ставка = 6 500.64 лв.
Координатор: 1 234 часа х 4,74 часова ставка =5 849.16 лв.
Счетоводител: 464 часа х 11,87 часова ставка = 5 507.68 лв.
Експерт "Строителство": 1 234 часа х 4,74 часова ставка = 5 849,16 лв.
Експерт "Обществени поръчки": 535 часа х 4,99 часова ставка =2 669.65 лв.
Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа гарантира точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г.
|
26 376.29
|
20 997.90
|
Извършване на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР на многофамилни жилищни сгради : Дейността ще стартира след провеждане на процедурата за избор на изпълнители за проектиране и авторски надзор и СМР и сключване на договори с тях в 13 месец от договора за БФП и ще продължи 14 месеца. В обхвата на инженеринга ще бъдат включени:
1. Проектиране – екипът на проекта ще предаде на изпълнителите изходни данни за проектиране. То ще се извърши във фаза Работен проект съгласно ЗУТ , Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба в зависимост от допустимите и одобрените за финансиране дейности. След приключване на проектирането ще стартира съгласуване и одобрение на работните проекти и издаване на разрешения за строеж на сградите.
2. Строителство – след издаване на разрешенията за строеж на шестте сгради ще започне строителството с подписване на Протокол обр. 2 за откриване на строителна площадка. Дейностите в пет от многофамилните жилищни сгради, които постигат под 60 % енергийни спестявания ще включват:
-изпълнение на енергоспестяващите мерки, предписани като задължителни в обследванията за енергийна ефективност на сградите;
- изпълнение на мерките за конструктивно възстановяване/ усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградите
- изпълнение на мерки свързани с подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградите;
- изпълнение на съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването;
В една от многофамилните жилищни сгради, която постига над 60 % енергийни спестявания - на ул. "Христо Ботев"№6, освен гореизброените дейности ще се извърши и ремонт на стълбищните клетки, площадки и коридори и др.
3. Авторски надзор – по време на изпълнение на СМР ще се осъществява авторски надзор, съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Той ще стартира с откриване на строителните площадки и ще приключи до въвеждането на обектите в експлоатация. Дейността включва:Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и съответствие с изготвените проекти; Координиране на работата на инженерните специалности; Приемане на завършени етапи от СМР; Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителя при възникнали неясноти, несъответствия с проектите възникнали по време на строителството; Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия; Изготвя екзекутивна документация.
Съгласно Архитектурните заснемания РЗП на сградите е: за пет сгради под 60 % спестявания - 8 200 кв.м., а за сградата на ул. "Христо Ботев" № 6 над 60% е 1 855 кв.м.
Предвидената стойност за инженеринг включва разходите за проектиране, СМР и авторски надзор. Разходът за проектиране и авторски надзор е предвиден в рамките на Референтни стойности за допустими дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на МЖС към 25.01.2016 г. в размер на 8 лв./кв.м. Разходът за СМР е съгласно окрупнени Количествено - стойностни сметки изготвени на база предвидените задължителни мерки в Обследвания за енергийна ефективност и Техническите паспорти на сградите. Разходът за кв.м е в рамките на Референтни стойности за допустими дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на МЖС към 25.01.2016 г.
Стойността на тази дейност включва и разходите за съгласувателни процедури в размер на 6 000 лв. - по 1 000 лв. на сграда.
По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи.
|
1 249 640.53
|
1 305 373.03
|
Извършване на Оценка за съответствие на работните проекти и упражняване на независим строителен надзор : Дейността е планирана да започне през 16-тия месец от изпълнението на проекта и ще продължи 13 месеца. Преди стартиране на дейността ще бъдат проведени процедурите за избор на изпълнители и ще бъдат сключени договори с тях. Дейността обхваща следните основни етапи:
1. Изготвяне на оценки за съответствие на проектите: Реалното изпълнение на дейността ще започне след изготвяне и съгласуване на работните проекти. Изпълнителите ще трябва да изготвят следните документи:
- комплексен доклад за съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ, при спазване на изискванията на чл. 142, ал. 5 от ЗУТ;
- оценка за съответствието на част „Конструктивна“, съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ;
- оценка за съответствието на инвестиционните проекти в част Енергийна ефективност съгласно изискванията на чл. 169, ал. 1, т. 6, при спазване на изискванията на чл. 142, ал. 11 от ЗУТ на Закона за устройство на територията, Закона за енергийната ефективност и наредба № 7 от 15.12.2004 г. за топлосъхранение и икономия на енергия в сградите.
С приемо-предавателен протокол ще бъде предоставена цялата документация, необходима за изготвянето на оценките. След изготвянето им Главният архитект на Община Силистра ще одобри инвестиционните проекти и ще издаде разрешения за строеж.
2. Упражняване на независим строителен надзор – дейността ще стартира с подписване на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво (Акт Образец № 2 съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) за всеки един от обектите и ще приключи с въвеждане в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството. По време на целия строителен процес изпълнителите ще трябва да:
- Осъществяват постоянен контрол върху количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали в СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
- Законосъобразно започване на строежа;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания.
Съгласно Архитектурните заснемания РЗП на сградите е: 10 055 кв.м.
Предвидената стойност за изработване на оценки за съответствието и упражняване на строителен надзор е в размер на 3,48 лв./кв.м. Община Силистра има сключени договори за изготвяне на оценки на съответствието и упражняване на авторски надзор на стойност 3,28 лв./кв.м и 3,67 лв./кв.м. За определяне на заложената стойност в бюджета е взета предвид средната стойност по вече сключени договори, а именно 3,48 лв./кв.м.
Съобразно Референтни стойности за допустими дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на МЖС към 25.01.2016 г. и съгласно писмо на УО на ОПРР изх. № 99-00-6-4019/28.10.2016 г. - "За обществени поръчки за избор на изпълнител на строителни и монтажни дейности, открити до 31.12.2015 г., се прилагат публикуваните към 26.10.2015 г. референтни стойности, а за всички обществени поръчки, обявени след 31.12.2015 г., следва да се спазват референтните стойности, публикувани към 25.01.2016 г.". Съгласно тези изисквания на УО цената за извършване на Оценка за съответствие на работните проекти и упражняване на независим строителен надзор е до 3,75 лв./кв.м .
По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. |
34 991.40
|
13 864.80
|
Въвеждане на обектите в експлоатация: След приключване на строително – монтажните работи на обектите съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база, ще се пристъпи към подавания на искания за издаване на Разрешения за ползване от РДНСК. Към тях ще се приложат изготвените окончателни доклади от лицата, упражняващи строителен надзор, Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежите.
Дейността включва дължимите държавни такси за въвеждане на обекта в експлоатация в ДНСК- в размер на 6 000 лева за шестте многофамилни жилищни сгради. Държавните такси са проучени предварително към момента на кандидатстване и са предвидени съгласно съответните нормативни документи.
|
6 000.00
|
0.00
|
Извършване на независим финансов одит: Одит на проекта ще бъде извършен от външен, независим и регистриран одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще получи достъп до всички документи и информация, която счита за необходима, вкл. тази, която е създадена и съхранявана в електронен формат. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец, представен от Управляващия орган. При окончателното искане за плащане одиторът на проекта ще завери финансовия отчет.
Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигури адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установи тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата и приложимите указания с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта.
Стойността, предвидена в бюджета на проекта е 3 900 лв. без ДДС и при определянето и са взети предвид данни от проведени обществени поръчки със сходен предмет и е определена приблизителна пазарна цена. При изпълнение на проект "Зелена и достъпна градска среда" Община Силистра има сключен договор за извършване на независим финансов одит на стойност 3 600 лв. без ДДС. При изпълнение на проект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност в образователна инфраструктура в Община Силистра" Община Силистра има сключен договор за извършване на независим финансов одит на стойност 4 200 лв. без ДДС. За определяне на заложената в бюджета цена е взета средноаритметичната стойност на горепосочените договори. Приложени са договорите с изпълнителите.
По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. |
3 900.00
|
4 680.00
|
Информация и комуникация : При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки:
- Изработване на 2 бр. билборд с информация за проекта - Ще бъдат поставени на работната площадка на обекта и ще са с размери 400/300 см. Билбордовете ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се поставят постоянни обяснителни табели;
- Изработване на 6 бр. постоянни обяснителни табели– Табелите ще бъдат поставени на фасадите на шестте многофамилните жилищни сгради най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билбордовете. Управляващият орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелите. Минималният размер на табелата е 50/70 см.;
- Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития;
- Отпечатване на 300 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта;
- Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Ще се проведе церемония "Първа копка" за откриване на обекта. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. На събитията ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията.
Пакет информационни материали за популяризиране на дейностите по проекта, който ще включва изработване и доставка на следните продукти:
- Изработка и доставка на 100 бр. магнитен уред за почистване на прозорци;
- Изработка и доставка на 100 бр. чадъри - с ръчно отваряне, 23-инча, 8 панела, изработен от PVC с печат;
- Изработка и доставка на 100 бр. флаш памет 16G;
- Изработка и доставка на 100 бр. календари -с индивидуален дизайн 50/70 см., пълноцветен едностранен печат, 7 листа;
Пакетът ще има за цел да осигури популяризирането на дейностите по проекта и възможностите за финансиране на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и в частност Европейския фонд за регионално развитие. Това ще спомогне за повишаване на доверието на обществото относно действията по инвестиране на средствата от ЕФРР и ще изгради увереност в непосредствените резултати за хората.
Стойността, предвидена в бюджета за тази дейност е в размер на 12 549,03 лв. без ДДС. Формирането на цените на билбордовете, постоянните табели, информационните брошури и банера е на база извършени обществени поръчки от Община Силистра и сключени договори с избрани изпълнители. Информация за проведени такива поръчки е представена в Таблица за проведени процедури по проекти. В таблица „Многофамилни жилищни сгради 26.02.2018 г.“ са поместени линкове за цените на пакета информационни материали. |
12 549.03
|
6 610.80
|