Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Постигането на по-висок икономически растеж и създаването на повече и по-добри работни места са основни приоритети на ЕС. В тази връзка, особено важен е фокусът върху борбата с безработицата сред най-уязвимите групи на пазара на труда - младежите, продължително безработните и по-възрастните хора. Проект „Нови работни места в „Козметик-лайн“ ООД“ има за цел да допринесе за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица от тези най-уязвими групи като осигури достъп до заетост на безработни младежи на възраст до 29 г. вкл, както и на продължително безработни и/или неактивни лица, на възраст над 30 г. и/или безработни над 54 г. Проектът следва да постигне: Включване в устойчива заетост и предоставяне на възможност за професионална реализация на 8 безработни и/или неактивни лица от целевата група по проекта за срок от 12 месеца. Създаване на качествени условия на труд за новоразкрити работни места. Мотивация за активно включване и създаване на възможност за повишаване на конкурентоспособността и пригодността за заетост на наети по проекта лица. Прозрачност и законност на проектните дейности и популяризиране ролята на ЕСФ и ОПРЧР 2014-2020 за реализацията им. За постигане на поставените цели и планираните резултати ще бъдат изпълнени следните дейности и мерки: 1. Подбор и наемане на 8 безработни и/или неактивни лица за срок от 12 месеца; 2. Включване в професионално обучение на до 2 наети по проекта лица; 3. Оборудване на четири новооткрити работни места; 4. Застраховане на оборудване, закупено по проекта; 5. Мерки за информиране и публичност. 6. Организация и управление на проектните дейности. Продължителност на проекта – 15 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на безработни и/или неактивни лица за срок от 12 месеца: Дейността има за непосредствена цел включване в устойчива заетост и създаване на възможност за професионална реализация на 8 безработни и/или неактивни лица (безработни младежи на възраст до 29 г. вкл. и продължително безработни и/или неактивни лица над 30 г., и/или безработни лица над 54 г.) за срок до 12 месеца. В изпълнение на тази цел работодателят ще разкрие 8 нови работни места на пълно работно време в съответствие с нуждите на „Козметик-лайн“ ООД и ще сключи трудови договори за длъжности, както следва: търговски представител, двама, код по НКПД 33223003; склададжия, един, код по НКПД 43212014; организатор маркетинг, един, код по НКПД 33393019; организатор работа с клиенти (Интернет търговия), двама, код по НКПД 33393020; продавач разносна търговия, един, код по НКПД 52430002; фризьор, един, код по НКПД 51412001. Длъжности „Фризьор“ и „Организатор работа с клиенти (Интернет търговия) ще обслужват само допълнителната икономическа дейност – търговия на дребно. Останалите длъжности обслужват основната и допълнителната икономическа дейност. Дейността включва подготвителен етап (1-8 проектен месец), в който ще се извършат необходимите правни и фактически действия по разкриване на всяко от 8-те работни места и ще се извърши набиране и/или подбор на лица от целевата група за включване в заетост, и основен етап (4-15 проектен месец) – сключване и изпълнение на трудов договор за всяка от 8-те позиции. Кандидатът предвижда включване в субсидирана заетост на лицата, наети по проекта, за срок до 12 месеца. Съгл. прогнозните срокове за сключване и изпълнение на ДБФП, субсидираната заетост ще обхване ок. 6 месеца от 2016 г. и ок. 6 месеца от 2017 г. Кандидатът предвижда целевата група по проекта да включва безработни и неактивни лица, представители на следните специфични категории: 1. безработни младежи на възраст до 29 г. вкл. – 1 (един); 2. продължително безработни и/или неактивни лица над 30 г. и/или безработни лица над 54 г. – 7 (седем) 79 442.39 79 442.39
Включване в професионално обучение на наети по проекта лица: Дейността има за непосредствена цел създаването на възможност за повишаване конкурентоспособността и пригодността за заетост на до 2 наети по проекта лица, ако същите не притежават изискуемата от длъжността „Организатор работа с клиенти (Интернет търговия)“ степен на професионална квалификация или квалификация по част от професия. Дейността цели и мотивиращ ефект за започване на работа от безработни и/или неактивни лица, особено на младежи до 29 г. без квалификация и професионален опит и/или „обезкуражени“. Съгласно изискванията на работодателя за работното място, условие за заемане на длъжността „Организатор работа с клиенти (Интернет търговия)“ ще бъде наличието на теоретични и практически знания и умения в сферата на: управление на уеб-приложение тип „Електронен магазин“, уеб технологии, Интернет маркетинг, техника на онлайн разплащания, основи на електронната търговия, които са част от утвърдената от МОН учебна програма за професионално образование по професия „Организатор на уеб приложения“, специалност „Електронна търговия“. Последното изисква като минимум преминат курс за професионално обучение по горепосочените модули и получена квалификация по част от професията „Организатор на уеб приложения“, специалност „Електронна търговия“, 3-та СПК. В професионално обучение ще бъдат включени лицата, одобрени за заемане на длъжността „Организатор работа с клиенти (Интернет търговия)“, ако при назначаването им същите не притежават изискуемата от длъжността професионална квалификация по професия. За целта с лицата ще бъде сключен подходящ вид трудов договор. Дейността включва подготвителен и основен етап. Подготвителният етап включва идентифициране на нуждата от провеждане на обучения и избор на външна обучаваща организация. Подготвителният етап ще има продължителност не повече от два месеца и ще започне през трети проектен месец. Основният етап включва провеждане на теоретично и практическо професионално обучение и приключва с полагане на изпит и издаване на валиден сертификат/удостоверение от обучаващата организация, съгласно изискванията на ЗПОО. Основният етап ще има продължителност не повече от шест месеца. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на ЗПОО и при следните условия: Професия „Оранизатор на уеб приложения“ (код 482040), специалност „Електронна търговия“ (код 4820401); Хорариум на обучението – 600 уч. часа, от които теория: 250 уч. часа и практика: 350 уч. часа; Брой на обучаваните лица: 2; Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение по част от професия „Оранизатор на уеб приложения“, специалност „Електронна търговия“. Посочените хорариуми не включват времето за явяване на изпит. 2 250.00 2 250.00
Оборудване на новоразкрити работни места: Непосредствена цел на дейността е обезпечаване на качествени условия на труд за 4 от разкритите работни места за „складаждия“ – един, „търговски представител“ – двама (за София и Северозападна България и за София и Южна България) и "продавач, разносна търговия" - един. Качествените условия на труд ще създадат предпоставки за оптимална ефективност и производителност на труда, и за удовлетвореност от работата. Това ще се постигне чрез оборудване на работните места, съгласно нуждите, произтичащи пряко от трудовите функции и задължения на съответните длъжности, както следва: 1. Търговски представител – информира, консултира и демонстрира на клиентите качествата на предлаганите стоки и условията за покупката им като използва рекламни материали (особено добре се възприемат електронни презентации), каталози, мостри и др.; поддържа постоянен контакт с клиентите; приема поръчки, извършва продажби; посещава и намира клиенти в поверения му район; работи както в офиса на фирмата, така и на места, посочени от клиентите; използва офис техника, включително компютър с програмни продукти за текстообработка, електронни таблици, Интернет, презентации и др. Изискване на работодателя за длъжността е наличие на свидетелство за правоуправление на МПС. Изброените функции изискват оборудване на всяко работно място с преносим компютър (лаптоп) с операционна система и софтуер за текстообработка, таблици и презентации (офис пакет), както и със служебно превозно средство, тъй като не може да се изисква от представителите на целевата група да разполагат със собствено такова. Кандидатът планира да закупи 2 (два) бр. мотопед, тип „Скутер“. Мотопедът има сравнително ниска стойност и се отличава с икономичност и маневреност, особено ценни в градовете. 2. Продавач разносна търговия - извършва продажби извън офиса на фирмата и доставки на едро и дребно до клиенти в страната. Изискване на работодателя за длъжността е наличие на свидетелство за правоуправление на МПС. Длъжността изисква оборудване на работното място с транспортно средство. За целта кандидатът предвижда закупуване на един лекотоварен автомобил, тип "Ван". 3. Склададжия – организира приемането, съхраняването и предаването на стоки и материали в склада на фирмата (към момента поддържаме над 800 артикула - продукти за коса, лице и тяло, козметични уреди, разнообразни инструменти за подстригване и оформяне на коса, консумативи и инструменти за маникюр и педикюр); приема и отпуска стоки и материали срещу оформени по съответния ред складови разписки; оформя складови документи, фактури, отчети и справки; води картотека за постъпилите и отпуснатите стоки и материали; използва офис техника, включително компютър със софтуер за текстообработка и таблици, както и специализиран софтуер за организация на складовата дейност, позволяващ извеждане и генериране на необходимите документи и справки. Изпълнението на описаните функции изисква обособяване на самостоятелно работно място в офиса в гр. София, където се помещава склада на фирмата, чрез закупуване на нужните офис-мебели (бюро, работен стол, етажерка, шкаф, контейнер), както и оборудване на работното място със стационарен компютър с операционна система, софтуер за текстообработка и таблици, специализиран софтуер за организация на складовата дейност, монитор и мултифункционално устройство за принтиране, сканиране и копиране на документи. Дейността включва подготвителен етап по избор на изпълнител/и - външни доставчици , и основен етап - доставка и въвеждане в експлоатация на активите. 4: Организатор работа с клиенти - осигурява дейността на интернет-магазина на компанията, включително за своевременната обработка на поръчки заявени през интернет-магазина и организацията на съответните доставки, водене на комуникация с клиенти по електронен път и др., като извършва служебните си задължения от разстояние. Изброените функции изискват оборудване на всяко работно място с преносим компютър (лаптоп) с операционна система. 42 513.07 42 493.88
Застраховане на оборудване, закупено по проекта: Дейността има за непосредствена цел защита на бенефициента и вложените финансови средства, чрез минимизиране на риска от неблагоприятни последици при настъпване на застрахователни събития (пожар, експлозия, природни бедствия, авария, пътно транспортно произшествие, вандализъм, кражба и грабеж) със закупените по проекта превозни средства – едно лекотоварно МПС, тип „Ван“ и два мотопеда, тип „Скутер“. Косвено, дейността цели създаване на качествени условия на труд за новоназначените търговски представители и продавач разносна търговия, като гарантира възстановяване на активите в случай на повреда или пълна загуба, т.е. намалява риска от невъзможност за изпълнение или неблагоприятни условия за изпълнение на трудовите задължения. Дейността включва подготвителен етап по избор на застраховател (3-ти проектен месец) и основен етап - сключване на имуществена застраховка „Каско на МПС“ за закупените превозни средства за срок от 12 месеца, но не повече от срока за изпълнение на проектните дейности. 1 488.54 1 488.54
Мерки за информиране и публичност: Дейността има за цел: разгласяване и популяризиране ролята на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 за реализацията на проекта; информиране на обществеността относно изпълняваните дейности и постигнатите резултати; постигане на прозрачност при разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва набор от информационни и комуникационни мерки и дейности, съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020, които се провеждат през цялото времетраене на проекта и са насочени към широката общественост и участниците в проекта, до които се достига по различни информационни канали, в т.ч., но не само, при пряк контакт или чрез Интернет. Част от дейностите ще бъде изпълнена от Бенефициента и част ще бъде възложена на външни изпълнители. Първият етап от дейността е в 1-2 проектен месец – интензивно информиране на обществеността за стартиране на проекта чрез различни канали и средства (публикации в Интернет, информационни плакати), избор на външни изпълнители за изработване и доставка на рекламни и промоционални материали. Вторият етап обхваща 3-14 проектен месец, в който се осъществяват текущи мерки, изработват се и се доставят рекламните и промоционални материали, предоставят се на клиенти и контрагенти, изпълняват се задължителните информационни мерки относно документооборота и обозначаване на закупеното оборудване. Третият етап обхваща 15-ти проектен месец и приключването на дейностите по проекта, когато се провеждат интензивни информационни мерки за оповестяване на постигнатите резултати. 2 450.00 2 450.00
Организация и управление на проектните дейности: Дейността има цел: законосъобразност на проектните дейности; изпълнение на целите на проекта и задълженията по ДБФП; обезпечаване на принципа на добро финансово управление – икономичност, ефективност и ефикасност на разходваната по проекта безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва съблюдаването на всички изисквания, посочени в Договора за безвъзмездна финансова помощ, Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“, както и приложимото национално и общностно законодателство, което налага сериозно планиране, концентрирани усилия и детайлно познаване на изброените документи. Дейността по организация и управление ще гарантира: придобиване на необходимите ресурси с най-малки разходи, при спазване на изискванията за качество на ресурсите; постигане на максимални резултати от използваните ресурси при осъществяване на проекта; висока степен на постижение на целите на проекта при съпоставяне на действителните и очакваните резултати. Дейността включва подготвителен етап (1-ви месец) по сформиране на квалифициран екип за управление на проекта с опит в подобна дейност и основен етап (1-15-ти проектен месец) – същинската организация и управление на проектните дейности. Дейността се осъществява през цялото времетраене на проекта. 13 680.00 13 680.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.