Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., процедура за подбор на проекти BG05M9OP001-2.010 "Развитие на социалното предприемачество", има за цел да улесни достъпа до заетост и да се осигури подкрепа за социално включване на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика в община Ардино, област Кърджали. Дейностите на проекта са насочени към разширяване на съществуващото общинско предприятие "Център за услуги в домашна среда" в община Ардино за осгигуряване на заетост чрез:
- Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване и заетост;
- Социална и професионална интеграция на представителите на уязвимите групи в сектора на социалната политика;
- Оборудване на новосъздадени работни места в сградата, представляваща общинска собственост, предоставена за нуждите на проекта в гр. Ардино;
- Подкрепа за осигуряване на заетост в период от 12 месеца;
- Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставени услуги;
- Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество;
Проектното предложение е насочено към хората с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица на територията на община Ардино. Чрез социалната икономика и социалното предприемачество, ще бъдат разрешени част от съществуващите остри проблеми, свързани с безработицата и трудовата заетост на уязвимите групи в общината. Реализирането на проекта ще допринесе за изпълнение на Стратегията за развитие на социалните услуги в община Ардино 2016-2020 г., приета с Решение №172/ 26.10.2016 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологично подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: За изпълнение на тази дейност ще бъде привлечен психолог, който ще организира срещи с лицата от уязвимите групи. Срещите ще бъдат групови и индивидуални, в зависимост от възрастовите особености, здравословното и психологично състояние. Дейността основно ще бъде насочена към психологическо подпомагане и прилагане на техники и подходи за справяне със стреса и повишаване на самооценката на лицата от целевата група. Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към определени дейности в зависимост от знанията и уменията им. Ще придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда, адаптиране към неговите изисквания за търсене на избор за подходяща заетост. 0.00 3 232.29
Социална и професионална интеграция на представителите на уязвимите групи в сектора на социалната политика: В тази дейност ще се включат мерки за поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот със спецификите на всеки отделен случай. Това ще се постигне чрез: - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Организиране на свободното време, отдих и развлечение; - Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; - Дейности, които поощряват автономността и независимостта / помощ за лицето да поддържа личната си автономност, помощ за осъзнаване на индивидуалните си способности, да намира собственото си жизнено пространство/; - Разработване на индивидуални трудови терапевтични и интеграционни програми за хората от целевата група и тяхното практическо приложение. 0.00 10 832.44
Общинско предприятие "Център за услуги в домашна среда": Създадено с Решение №94/09.05.2012 г. на Общински съвет - Ардино и приет Правилник за дейността му. Структурата, управлението и числения състав са определени, съгласно насоките за кандидатстване по Схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома" по бюджетна линия BG051PO001-5.1.04, Приоритетна ос 5 "Социално включване и насърчаване на социалната икономика" по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. Състои се от управител и касиер-домакин. Основните отговорности и задължения на общинското предприятие са: - Осигурява текущото изпълнение на проекта по отразените дейности; - Организира привличането на наставници и други специалисти, чрез които ще се реализират дейностите; - Организира набиране на целева група от 32 души, на които ще се създава заетост в срок от една година; - Планира и координира с общината разработването на програми, вътрешни отчети, индивидуални работни планове; - Организира и следи за навременното и правилно попълване и съхранение на документацията; - Отговаря за ефективното разходване на материалите. Води строга отчетност на предоставените материали, изработените стоки, в съответствие с Закона за счетоводството. - Идентифицира и уведомява ръководителя на проекта за изготвяне на месечни отчети, критични проблеми. При формиране на трудовото възнаграждение на касиер-домакина е заложен резерв от 9% . 0.00 15 295.45
Подкрепа за осигуряване на заетост за период 12 месеца: На 32 души от целевата група ще бъде осигурена заетост. В дейността ще бъдат включени единствено новонаети лица, като трудовите и осигурителните отношения ще се уредят при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Трудовата дейност ще се реализира в помещенията в сградата, представляваща общинска собственост /бивше БКС/ гр. Ардино, а някои от дейностите ще бъдат в домовете на наетите лица. Лицата ще извършват същите и сходни дейности, по които ще бъдат назначени. Ще бъде създадена трудова заетост в изработването на стоки и услуги, ще бъдат обявени за продажба, с което ще се реализира социалната им възвръщаемост и екологичност, както следва: - Приготвяне на сладка и конфитюри от билки и диворастящи плодове с органичен характер и продажбата им, съгласно изискванията на Закона за безопасност на храните; - Събиране, сушене и пакетиране на билки и диворастящи плодове; - Приготвяне и предлагане в заведенията за хранене на ястия от традиционното кулинарно наследство/баклава, къпана баница и др./; - Изработване на плетива от вълна - ръкавици, чорапи, шапки и др.; - Изработване на гоблени пана; - Изработване, чрез бродерия от плат на шалове, кърпи, шапки, ръкавици, с реклама на общината; - Изработване на стелки от картон и хартия за обувки; - Изработване на торби от плат за търговия за многократна употреба; - Изработване на предмети за бита - саксии, поставки, сувенири и други за пълноценното оползотворяване на полиетиленовите туби за вода с различни размери; - Изработване на детски играчки от естествени материали - растения, дърво, плат, тъкани; - Изработване на сувенири от естествени природни материали /камък, дърво/ и придаване на художествен вид; - Изработване на поздравителни картички по годишния празничен календар; - Ръчна изработка на празнични изделия; - Изработване на различни изделия от дърво - дръжки, рамка, кошчета за смет, кутии и др.; - Изработване от хартия и картон на различни изделия - торби, пликове, папки, подвързии за книги и др.; - Изработване на артчанти; - Изработване на кошничарски изделия от слама и други материали за плетене; - Пакетиране на органична тор; - Услуга по събиране и депониране с цел продажба на хартия от домакинствата за намаляване на ТБО. - Изкопаване и засаждане на растения, озеленяване; - Услуги в дома - пренасяне на покъщнина, дърва, товаро-разтоварни работи и др.; - Чистене на комини; - Нарязване и цепене на дърва; - Ремонтни работи в дома С Решение на Общински съвет-Ардино, ще се актуализира Правилника за дейността на общинското предприятие "Център за работа в домашна среда". Ще бъдат определени цени на изработените стоки, както и на услугите, които ще се предоставят. Стоките, които ще се изработват по време на заетостта са в обхвата на Заповед №РД-05-926 от 01.11.2016 г. на Националния статистически институт за утвърждаване на Номенклатурата на промишлената продукция-2016, издадена на основание на Закона за статистиката /ДВ бр.91/2016г./ 0.00 244 297.13
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Наставникът ще подпомага новоназначените лица за период от 6 месеца. Всеки наставник отговаря за минимум 1 и максимум 7 души-представители на целевата група. Общо ще бъдат привлечени 6 наставници за 32 души бенефициенти. Те ще отчетат своята дейност до минимум 40 ч. месечно. Наставниците ще бъдат опитни специалисти от Общинска администрация или новонаети такива и ще бъдат назначени на същите длъжности с минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които ще бъдат наставници. Отношенията между работодателя и наставника ще се уредят с нов трудов договор/заповед или допълнително споразумение към съществуващ такъв. 0.00 8 833.61
Оборудване на новосъздадени работни места, адаптирани за лица с увреждания и извършване на ремонт на помещенията: Новосъздадените работни места ще бъдат в помещенията на Първия етаж, където ще се обособи "Ателие за заетост", представляващи санитарни възли, салон, кухненски блок /бивша столова на БКС гр. Ардино/. За целта са наложителни основни строителни-ремонтни дейности, които включват: - Ремонт на салон /зала/- кърпежи, боядисване, смяна на дограма - 101 м2; - Подмяна на врати с нови за адаптиране за лица с увреждания - 3 бр.; - Цялостен ремонт на санитарните възли - 15 м2; - Подмяна на подова настилка - 101 м2; - Кухненски блок - 70 м2; С решение на Общински съвет - Ардино, помещенията са предоставени за нуждите на проекта. Необходимото оборудване за реализиране на дейностите по проекта са: - Кухненско оборудване /Кухненски печки, Хладилник и др./ - Оборудване на работния салон / Маси, столове, дърводелски инструменти и др. / Тук ще бъдат реализирани основните дейности по проекта. В самата зала ще се обособи кът за Базар на стоките, произведени, чрез предприемачеството от целевата група. 0.00 112 996.36
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработените стоки и предоставените услуги: В рамките на тази дейност са включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, проучване на съществуващия пазар на стоките, анализиране на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища. В тази връзка ще бъдат предприети следните действия: - Проучване на наличието на стоките, които ще се произвеждат в търговската мрежа на територията на общината; - Провеждане на разговори с отговорните лица в търговската мрежа за търсенето на подобни стоки; - Анализиране на цените на стоките, тяхната себестойност и печалба, на стоките, които ще се произвеждат, както и на наличните в търговската мрежа; - Прогнозиране на търсенето на стоките, които ще се произведат и тяхната реализация в срок от една година; - Анализиране на възможните начини за продажба - на дребно, на едро, чрез доставка в домовете, покупки от специално пригоден щанд за целта, съчетана продажба с бонуси и др. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното включване: В рамките на тази дейност ще се реализират мерки, свързани с организиране и участие в събития, свързани със социалното предприемачество и популяризиране на социалния ефект. За целта ще се използват различни комуникационни канали - интернет, печатни издания. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.