Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проект с наименование “Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и техните семейства на територията на община Мадан" цели да подобри качеството на живот на хора с увреждания и техните семейства и повишаване на мотивацията им за независим и самостоятелен живот чрез предоставяне на иновативни интегририани социално-здравни услуги, което от своя страна да даде възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за тях. Предвижда се осигуряване на заетост на 53 броя безработни/неактивни лица, полагащи грижи за зависими членове от семейството си, както и предоставяне на иновативни интегрирани услуги на 50 бр. лица.Предвижда се реализиране на следните дейности:
1)	Създаване на Филиал I към Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда/ЦППУСВОДС/-Мадан.
2)	Подбор и наемане на персонал във Филиал I на ЦППУСВОДС-Мадан, предоставящ услуги на потребителите. 
3)	Информационна кампания и подбор на потребители на иновативни интегрирани социално-здравни услуги – 50 броя.
4)	Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства.
5)	Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация „Социален асистент”.
6)	Информация и публичност.
7)	Организация и управление.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на Филиал I към Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда/ЦППУСВОДС/-Мадан. /Компонент 2/: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл.за техните семейства и за насърчаване на равните възможности се предвижда да се създаде Филиал I към ЦППУСВОДС-Мадан, в който ще работят 53 души персонал. ЦППУСВОДС-Мадан е създаден по проект "За по-активна, ефективна и устойчива социална политика, чрез иновативност на социалните модели, прилагани в община Мадан"-Процедура за директно предоставяне на БФП – „Независим живот”. Капацитета на Центъра е запълнен на 100%, а в резерви/чакащи потребители за получаване на услуги има близо 140 лица с увреждания и в невъзможност за самообслужване. Към момента на подготовка на настоящото проектно предложение по данни от ДСП, лицата с увреждания, които попадат в допустимите целеви групи по процедурата възлизат на 146 души. Това налага вземане на спешни мерки за подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и на тези лица, респективно подобряване на качеството им на живот. За целта по проекта се предвижда да се извърши оборудване и обзавеждане на помещение - общинска собственост, в което ще се предоставят услугите по настоящото проектно предложение, както следва: * Офис техника - 3 броя настолни компютри Х 1 200,00 лв. с вкл. ДДС и 1 брой принтер Х 240,00 лв. с вкл. ДДС; * Офис мебели: 3 броя компютърни бюра Х 228,00 лв. с вкл ДДС; 3 броя работни стола Х 122,40 лв. с вкл ДДС; 3 броя помощни шкафове с чекмеджета Х 552,00 лв. с вкл. ДДС; Помещението, предвидено за оборудване и обзавеждане дава възможност за осигуряване на условия за работа в създадения Филиал I. В рамките на проекта се предвижда да работи следния персонал–Управител-1 бр., Психолог–бр., Трудотерапевт –1 бр., Личен асистент/Соц. асистент–50 бр., които ще предоставят услугите на потребители от община Мадан – целева група по проекта, включваща лица с увреждания и техните семейства - 50 бр. За период от 14 месеца. Във Филиала на центъра ще се съхранява информация/документация за обслужваните/обслужващите лица, чрез създаване на специални досиета за всеки, поддържане и следене на графици, отчитане на работата, получаване на необх.консултация, психолог. подкрепа и супервизия от персонала. Потребители на услугата, вкл.семействата им, ще могат да посещават специалистите и във филиала при необходимост от индивид. работа с тях, извън времето, когато дейността се предоставя от специалистите, под формата на МОБИЛНА ГРУПА НА МЯСТО. Създаването на Филиала ще допринесе за осигуряване за уязвимите групи на основни социални и здравни услуги, за постигане на независимост и социална интеграция. Ще се разширят възможностите и подобряване качеството на живот на хората с увреждания и/или техните семейства, предоставени до момента в община Мадан, като се работи за насърчаване на равните им възможности и се разширява обемът, многообразието и целенасочеността на услугите, предоставяни в общността. Разкриването на съответните социални услуги отговаря на конкретните потребности на хората от целевата група по проекта и е в пълно съответствие със стратегиите и годишните планове за развитието на социалните услуги в община Мадан, включително с приетия Общински план за развитие за периода 2014-2020 г. и Областна стратегия за развитие на социалните услуги в област Смолян (2016-2020). 6 547.20 8 745.60
Подбор и наемане на персонал във Филиал I на ЦППУСВОДС-Мадан, предоставящ услуги на потребителите. /Компонент 2/: Дейността дава възможност за преодоляване на бедността, чрез създаване на 53 бр. работни места към Филиал I на ЦППУСВОДС - Мадан. Предоставя и възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Бенефициента ще проведе подбор в съответствие с КТ за длъжностите Управител, Трудотерапевт, Психолог, Личен и Социален асистент, и ще се сключат трудови договори по КТ с избрания персонал. Възнагражденията са определени на база МРЗ/МОД2016, като бенефициента включва и коефициенти 1.3 за квалификация и опит за длъжности (“Личен асистент” и “Социален асистент”), вкл. разходи за брутни възнаграждения, осигуровки за сметка на работодателя /както и всички доплащания по приложимото национално законодателство - обезщетения за неизползван отпуск, доплащане за прослужено време и др./ на физически лица. Екип: * 1 бр. УПРАВИТЕЛ - Код по КИД – Q/8411; Код по НКПД -1344/7003; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/ от месец пети на проекта, за което време да полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Отговорен за цялостната дейност на Филиал I на ЦППУСВОДС-Мадан; * 1 бр. ПСИХОЛОГ - Код по КИД – Q/8411; Код по НКПД - 2634/6001; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/от месец пети на проекта, за което време полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще предоставя услугата в домашна среда и в общността, като оказва мотивационна, психологическа или др. тип подкрепа, на потребителите на услугата, вкл за техните семейства за всяко лице по 1 път месечно; оказва психологическа подкрепа и супервизия на персонала във Филиала на ЦППУСВОДС-Мадан – за всяко назначено лице по 1 път на 3 месеца , както и допълнителни посещения и срещи при необходимост и според потребността на обслужвани/обслужващи. * 1 бр. ТРУДОТЕРАПЕВТ - Код по КИД – Q/8411;Код по НКПД - 5329/1008; Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца /от месец пети на проекта, за което време да полага труд Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще имат ангажимент да предоставят услугата в дом.среда и в общността почасово, ще посещава потребителите на услугата (като всяко лице съгл. график ще бъде посетено по 1 път месечно). Ще има задължения: да извършва трудотерапия, съобразена с вида заболяване, фазите му и функционалното му и психично състояние на лицето. * 50 бр. ЛИЧНИ/СОЦИАЛНИ АСИСТЕНТИ - Код по КИД – Q/8411;Код по НКПД 5322/1002; Код по НКПД 5322/1003; К-1,3. Срок за работа в рамките на проекта - 14 месеца/от м. пети на проекта, за което време ще работят Х максимум 5ч/ч/дневно. Ще предоставят услуги на лицата в дома или извън него, като задоволяват потребностите им; инициират действия насочени към насърчаване и мотивация за самостоятелно справяне в ежедневието; участие на пазара на труда; соц. контакти; осъществяват соц. подкрепа на семейството на обслужвaното лице; извършват допълнителни дейности при необходимост според тяхната компетентност и в съответствие с потребността на обслужваните лица. При подбора на персонал за работа – длъжност „личен/социален асистент с приоритет ще се включват лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. 310 970.76 315 475.31
Информационна кампания и подбор на потребители на иновативни интегрирани социално-здравни услуги – 50 броя./Компонент 2/: Целевата група, включена в настоящото проектно предложение са хора с увреждания и техните семейства на територията на община Мадан. По данни от ДСП-Мадан лицата с увреждания са 146 души. Планираният брой лица, които ще бъдат включени в предвидените дейности са 50 души с увреждания. Дейността се изпълнява за да се осигури достъп до иновативни интегрирани социално-здравни услуги, според специфичните потребности на хората с увреждания, въз основана индивидуалната им оценка. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Мадан, вкл.публикуването на същата на официалната интернет страница на общината. Ще се подготвят листовки от екипа по проекта, включващи информация за начина и условията за кандидатстване за предоставяне на услуги по проекта. Ще се привлекат доброволци, които да ги разпространят. В изпълнение на дейността ще се изготвят Оценки на потребностите на целевата група, вкл. Анализ. Ще се изготви Методология за работа на Филиал I към ЦППУСВОДС-Мадан. Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. 5 000.00 5 000.00
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, включително мотивационна/ психологическа подкрепа за лицата зависими от грижи./Компонент 2/: Дейността ще се осъществява от в следната последователност: 4.1.Организиране и провеждане от екипа по проекта на информационен ден за формулиране на цели и задачи и за предоставяне на подробна информация относно изпълнението на дейностите по проекта. Ще вземат участие избрания персонал, който ще осъществява интегрираните услуги в рамките на проекта. 4.2. Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите и техните семейства. Осъществява се от Психолога и Трудотерапевта, които на база индивидуалната оценка и личните наблюдения определят от каква подкрепа има нужда потребителя/лицата които полагат грижи за него. Извършват ежемесечно посещения на място в дома на потребителите или индивид. срещи/посещения в кабинета им във Филиала; В съответствие с компетентностите си оказват помощ при формирането и доизграждане на умения за самостоятелно справяне, интеграция в общността, вкл. участие на пазара на труда, преодоляване на соц.изолация на потребителите/семействата им, извършват психологическа подкрепа, медико-социални услуги, подпомагат в ежедневието лицата/потребители; Трудотерапевта ще има ангажимент да извършва трудотерапия, съобразена с вида заболяване, фазите му и функционалното и психично състояние на лицето. Участва в изготвянето на индивидуален план за работа на база оценка на потребностите на потребителите от медико - социални услуги. 4.3. Психологическа подкрепа и супервизия за персонала - провеждане на индивидуални и групови консултации с персонала, предоставящ услуги, супервизия и методическа подкрепа. Реализира се от Психолога, който оказва психологическа подкрепа и супервизия на персонала веднъж на тримесечие, вкл. индивидуални консултации по своя преценка и/или при изявен интерес от страна на представител на персонала. Целта е да се предоставят качествени, професионални услуги отговарящи на потребностите на лицата от целевата група. Консултира персонала за работата им във връзка с физическото, емоционално и интелектуалното развитие на потребителите на новите соц. услуги; Подпомага организацията на ежедневието и връзката м/у обслужван/обслужващ, вкл. следи за отношенията по време на работа на персонала във и със семейството на обслужваното лице. 12 748.03 5 482.94
Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация „Социален асистент” – 37 броя./Компонент 1/: Предвиденoто обучениe за придобиване на професионална квалификация в изпълнение на ДЕЙНОСТ 5 в рамките на настоящото проектно предложение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО.То ще се извърши по професии и специалности, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката и ще доведат до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверено със съответния документ съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО.Обучението по придобиване на професионална квалификация ще се осъществява от лица,на които завършеното образование,придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност е в съответствие с норм.уредба и държ.образователно изискване за извършване на съответното обучение на възрастни. Предвиденото обучение по тази дейност е както следва: * Обучение за придобиване на професионална квалификация-професия "СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ" с КОД на професията: 762040, КОД на специалност: "ПОДПОМАГАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ" – 7620402: продължителността на курса ще бъде с общ хорариум от 300 учебни часа, съответно по максимум 8 /осем/ учебни часа дневно, като времетраенето на 1 учебен час е 45 минути.Обучението за придобиване на професионална квалификация "СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ". Ще бъдат обучени 37 лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. След завършване на професионалното обучение специалност 7620402 – „ПОДПОМАГАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ”,обучаваният трябва да притежава качествата:трудова дисциплина; прецизност и отговорност; способност за работа в екип. 22 200.00 22 200.00
Информация и публичност/Компонент 1 и Компонент 2/.: Мерките за информация и публичност се изпълняват съгласно изискванията и условията, определени в Единния наръчник на бенефициента да прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 Предвиждат се информационни и комуникационни форми, материали и инструменти за популяризиране на дейностите, постигнатите резултати и целевите групи по проекта пред широката общественост, както следва: 1. До два дни след сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ на официалния сайт на община Мадан ще се публикува информация за проекта - кpaткo опuсанuе,включuтелно целu u резултатu, като откроява фuнансовата подкрепа от Европейскuя съюз; информацията ще се актуализира ежемесечно и/или при настъпване на обстоятелства за това - сведения за проекта, за неговия напредък, постижения и резултати, снимки. 2. Плакат/табела – 2 бр.; 3. Печатни информационни материали (брошури) – 200 бр. 4. Промоционални материали - фланелки; шапки по 110 бр. 5. Банерu/реkламнu пана – 1 бр. 6. Информацuоннu cтukepu за оборудването - 30 бр. 7. Платени ПР публикации- 5 бр. 3 700.00 2 960.00
Организация и управление./Компонент 1 и Компонент 2/: Дейността се създава с цел качествено управление и реализация на проекта, което зависи от умението на Екипа за организация, изпълнение и управление на проекта (ЕОИУП), да осъществи и проконтролира ефективно възлагане на обществените поръчки в пълно съотв. със ЗОП и при спазване на принципите за целесъобразност, икономичност, ефективност и прозрачност. Дейността, създава предпоставки за реализация на проектните дейности и гарантира постигането на неговите специфични цели. Ще се назначи ЕОИУП, който ще бъде отговорен за качествено и законосъобразно изпълнение на заложените в проекта дейности и реализация на конкретните цели.Екипа ще отговаря и за изпълнение и отчитане на проекта.Сформирането на екип от специалисти с подходяща квалификация и опит, и подходящо разпределение на функциите между тях ще създаде предпоставки за успешното изпълнение на проекта, което ще гарантира постигането на заложените специфични цели, индикатори и резултати.В съответствие с изискванията на Управляващия орган, ЕОИУП ще изготвя и представя регулярно Технически и Финансови доклади/отчети. ЕОИУП ще изготви и ще следва одобрена от Представляващия бенефициента Ефективна система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, която ще включва методи, регламенти, правила, процедури, техники, функционални характеристики на участниците и други по управление на проекта. Ще се осъществява вътрешна оценка периодично по време на изпълнението на всяка дейност, както и след приключване на проекта. На различни етапи от реализацията на проектните дейности ще се използват различни методи за оценка на степента на изпълнение на проекта - осъществяване на оперативни (ежеседмични и/или веднъж месечно) и периодични (на всяко тримесечие) процедурни срещи с ръководството на представляващия бенефициента, целящи извършване на междинен мониторинг и текущ контрол, чрез който ще се извършва своевременно отчитане на постигани резултати, планираните цели, проведени наблюдения и оценки за хода на проекта, формуляри за обратна връзка от участници и др., медийно отразяване, вътрешни одитни пътеки и др. инструменти за “мониторинг”, “анализ” и “контрол“, които очертават зоната на “разумно - допустимият риск”, в която ще се движи изпълнението на проекта, за да се гарантират неговата предвидимост, отчетност и устойчивост; Ще са делегирани отговорности на Екипа по изпълнение на проекта: Ръководител-1 бр., Координатор-1 бр., Технически сътрудник-1 бр., Счетоводител-1 бр. Те ще извършат актуализация на предвиденото в условията на подписания договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и изготвяне на корекционен времеви план – график за реализацията на дейностите по проекта и план за разходване на средствата, съгласно одобрения бюджет от Управляващия орган.Ще имат отговорности по отчитане на проекта и неговото успешно финализиране. ЕОИУП ще осъществи предварително планиране, точно спазване на изискванията, вкл.архивиране и съхранение на информацията в двата ясно разграничими етапа: изпълнение на проекта; съхранение на проектната документация (техническа и финансова), позволяващи тяхното последващо използване, мониторинг, устойчивост и контрол. 30 000.00 29 857.24

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.