Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът подпомага изпълнението на стратегическата цел на Приоритетна ос 2: "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. Изпълнението на проекта ще  подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания ( в това число и деца с увреждания ) и на хора над 65 години в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.От друга страна проекта има за цел да предостави възможности за връщане на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките с увреждания и нямат възможност да започнат работа. Настоящият проект, ще усъвършенства и надгради операция "Помощ в дома" и ще постигне устойчивост на процедура "Нови Алтернативи", по която в момента общината предоставя социална услуга „Личен асистент” и ще създаде устойчив модел за предоставяне на услугата  в домашна среда. Дейностите на създадения център за услугата в домашна среда са лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално–битови дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващи и създаване на нови Центрове за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Дейността включва прием на заявления от кандидат потребители и лични асистенти, оценка и класиране на лични асистенти и потребители на социалната услуга и предоставяне на услугата "Личен асистент" и медицински услуги, като медицински услуги, ще могат да ползват всички лица подали заявления и след оценката на потребностите е установено, че имат нужда от тази услугата. Предоставяне на услугата "Личен асистент", медицински услуги и психологическа подкрепа ще се предоставя в дома на потребителите. Целта на дейността е да се изберат: 1. потребители сред представителите на целевата група – лица с най големи нужди или с висока степен на социална изолация в това число и деца с увреждания. 2.най- подходящите лица, с които да бъда сключени трудови договори за предоставяне на услугата „ Личен асистент”. 3. Да се назначи медицински специалист за предоставяне на медицински услуги на нуждаещите се лица подали заявление. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет за „Личен асистент”. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати некласираните лица, по проект "Нови възможности за грижа", ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Социланата услуга, ще се предоставя на първи етап на 16 потребители от 16 лични асистенти в продължение на 20 месеца, на втори етап ще бъде съставена оценка на потребностите на всички лица ползващи услугата "Личен асистент" по схема "Нови алтернативи" до 29.02.2016г. След изготвена оценка на потребностите, се съставя списък на класираните кандидат потребители и техния индивидуален месечен бюджет, в който се включват чакащите лица от първия етап на проекта, подредени в низходящ ред и се предоставя на най - нуждаещите се 30 лица за 16 месеца услугата "Личен асистент". Предоставяне на услугата "Личен асистент" и медицински услуги, ще се извършва в домашна среда. За пълноценно функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда ще бъдат закупени: два преносими компютъра, скенер, принтер, два офис стола, две бюра, мобилен телефон и абонаментна карта за 22 месеца които ще спомогнат за изпълнението и отчитането на проекта. Също така ще бъдат закупени канцеларски материали и консумативи. Ще бъде осигурено работно облекло на личните асистенти - изискване по КТ. Всички закупени материални активи, ще бъдат застраховани. Закупуването на всички материални активи, канцеларски материали и консумативи, работно облекло за личните асистенти, ще бъде осъществен спазвайки разпоредбите на ЗОП. Поради ниската стойност на услугата – под 20 000 лв. без ДДС и съгласно ЗОП, Община Ветово може да не сключва писмен договор, като ще докаже разхода чрез първични платежни документи. Всички придобити обзавеждания и оборудвания ще бъдат застраховани, при спазване разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. Изборът на изпълнител за изготвяне на оценка на потребностите и нуждите и изготвяне на методология за дейността на Центъра за почасови предоставяне на услугата за социално включване, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП. - изготвяне оценка на потребностите и нуждите на всеки един кандидат потребител - предвидени средства за двата етапа общо - 5400,00 лв. - Изготвяне на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услугата за социално включване в общността или в домашна среда - предвидени средства - 2000,00 лв. 449 150.00 445 461.65
Обучение на персонал за предоставяне на услуги: Екипът за управление на проекта изготвя списък с лицата, които следва да бъдат включени в обучението, При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност.За целта Ръководител може да потърси съдействие от териториалните дирекция „Социално подпомагане” – информация за преминали идентични обучения за предоставяне на услугата "Личен асистент" по схеми финансирани по ОП РЧР 2007-2013г. и 2014-2020г. Целта на обучението е да се формират професионални компетентности на кандидатите за лични асистенти, като им се предложат по общи теоретични познания за социалните услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно положение. Лицата одобрени за лични асистенти по проекта, ще получат необходими за удовлетворяване на основните потребности на хората с трайни увреждания - ползватели на услугата "Личен асистент"; Ще се повиши компетентността на кандидат лични асистенти свъзана с изготвянето и изпълнението на индивидуални планове на потребителите на услугата. 3 320.00 1 860.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ, социални услуги.: За изпълнение на дейността ще бъде назначен психолог. В продължение на 22 месеца психологът по проекта ще осигури супервизия и психологическа подкрепа на екипа на управление на проекта. След назначаването на личните асистенти, ежемесечно ще бъде предоставяна психологическа подкрепа на лицата предоставящи социалната услуга. Община Ветово не разполага с психолог и на територията на общината няма регистрирани безработни лица с необходимата квалификация. Консултирането на личните асистенти е част от терапевтичната дейност на психолога. В хода на работа , всеки личен асистент регулярно ще се среща с психолог. Консултациите могат да бъдат индивидуални и групови, като в груповите да участват потребителя с личния си асистент. Груповите консултации ще помагат на личните асистенти и потребителите на услугата да се чувстват по-сигурни и емоционално свързани да имат по-ясна комуникация и справяне с ежедневните задачи. Изборът на психолог за осъществяване на дейността, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП. 9 430.00 9 350.00
Мотивационна и/или психологическа подкрепа и/или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. : Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. Община Ветово не разполага с психолог и изборът на психолог за осъществяване на дейността, ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на ЗОП. След стартирането на предоставяне на услугата, потребителите могат да получат индивидуално подходящи грижи, които да помогнат за включването им в социалния живот. Предоставяната подкрепа ще спомогне за намаляване на чувството им за изолация от обществото. Проектът ще позволи не само на потребителите, но и на личните асистенти да получат специализирана терапевтична помощ и психологическа подкрепа, която иначе би била недостъпна за тях. Психологически услуги, ще могат да ползват всички лица подали заявления и след оценката на потребностите е установено, че имат нужда от тази услугата. 9 430.00 10 657.15
Информация и публичност: Изпълнението на тази дейност ще допринесе за визуализация на проектните цели, дейности и резултати, както и на финансовия принос на Европейския съюз за реализацията на проекта. Представянето на проекта чрез така заложените разнообразни информационни средства, разпространяването на рекламно-информационни материали и дейности по публичност ще осигури широка информираност сред представителите на целевите групи и пълна прозрачност и публичност на проекта. Ще бъде осигурено помещение за текущ контакт и връзка с работещите лични асистенти и обслужваните потребители, изработване на табела и монтаж в помещението, ще се отпечатат и разпространят пълноцветна диплянки и плакат , ще се организира една пресконференция, където ще се раздадат рекламни материали на всички участници – за финално предоставяне на резултатите. Изработване на банер, който ще се поставя пред помещенията при провеждане на обученията и пресконференцията за популяризиране на проекта. 4 650.00 5 153.15
Организация и управление: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от четирима члена – ръководител, сътрудник, координатор и счетоводител. На първата среща на екипа ще бъде детайлизиран плана за действие и конкретните ангажименти на членовете на екипа. Ежемесечните срещи ще отчитат напредъка по изпълнение на проекта, резултатите от изпълнението на проекта, констатирани евентуални пропуски, несъответствия и мерки за преодоляването им. Екипа за управление е изцяло ангажиран с организация на проектните дейности, съблюдаване резултатите от тях и отчитането им. Дейността е включена с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с Управляващия орган, институции, изпълнители и други заинтересовани страни; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; 24 000.00 19 636.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.