Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към стимулиране и подкрепяне на предприемаческата активност и готовността за самостоятелна заетост на територията на Североизточен район чрез информиране на поне 260 души и мотивиране, консултиране и подкрепа на 200 безработни, неактивни и 60 наети лица, които да създадат поне 60 участници в самостоятелна заетост.Проектът ще мобилизира опит, експертиза и влияние от 6 партньора - Сдружение Бизнес агенция,център от типа едно гише за подкрепа на предприемачеството и социалните иновации, специализираното в бизнесобучения ЦПО Екселиа,обединението на 29 младежки НПО от Варна Сдружение Варна Европейска Младежка Столица, и иновационните центрове и стартъп хъбове Сдружение Споделено Работно място-Варна и Сдружение Български Бизнес Форуми, Община Варна, като център на Североизточен район и катализатор на предприемаческата активност, за да бъде тя ефективно насочена към перспективни и иновативни сфери в синергия с регионалните стратегии и инициативи и в синхрон с други местни инициативи.Проектът цели в продължение на 14 месеца във Варненска, Шуменска, Добричка и Силистренска област да се насърчи самостоятелната заетост в района като възможност за устойчиво интегриране на пазара на труда на безработните, предимно младите хора, и в частност тези, не ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, включително младите хора, изложени на риск от социално изключване, и млади хора от маргинализирани общности.Опитът на партньорите в проекти със социалночувствителни групи и активната социална програма на Община Варна ще бъдат приложени за разширяване на обхвата на целевите групи, включени в дейностите, за привличане и на участници от специфични групи, които по-трудно и по-рядко стартират предприемаческа дейност, като жените, младите хора, по-възрастните, хора с увреждания, дълготрайно безработни.Ще бъдат привлечени и подкрепени и наети лица с опит и умения, които имат нагласа за собствен бизнес, особено от сфери на бизнеса с висок иновативен потенциал
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Информиране, мотивиране и насърчаване да стартират и развият устойчива самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на поне 260 безработни и/или неактивни и наети лица в четирите области на Североизточен район-Варненска, Шуменска, Добричка, Силистренска област: 1.1.Подготовка на информационни, мотивационни срещи, Форуми Бизнес възможности и Стартъп Форум на Североизтока. Със стартирането ще бъдат сформирани 3 екипа за реализиране на трите основни дейности, като те ще имат общ ръководител/консултант с цел синергия на дейностите за постигане на общата и специфичните цели. Ще се проведат три кръга за информиране и мотивиране на предприемачеството и за насърчаване на креативността и засилване на интереса у тях към иновациите, дигитализацията и зелените бизнеси. За ефективно насочване на интересите на бефициентите към подходящи ниши, 6 експерта от Община Варна ще подготвят материали за възможностите за стартиране на нови бизнес проекти на базата на стратегическите документи на общината като център на Североизточния район, действащите проекти, актуалните инициативи. Така ще се създаде основа за насочване на инициативите към реални нужди в синхрон с развитието на регион за избягване на ориентирането само към традиционни сфери и често експлоатирани идеи на пренаситени пазари. 5 представители на другите партньори ще подготвят презентационни материали на база на техния опит в сходни дейности за трите кръга срещи. 1.2 Провеждане на информационните, мотивационни срещи и форуми Бизнес възможности. В първия кръг ще се проведат 5 информационни срещи (общо минимум 200 участника), в 4 града - 2 в Община Варна, за запознаване на желаещите да стартират бизнес, на които експертите ще презентират възможностите. Ще се организират като втори кръг срещи 10 мотивационни семинара - 4 в Община Варна, по 2 в другите градове - /общо минимум 200 участника/, на които в интерактивен формат и с помощта на подготвените филми и материали представителите на партньорите ще засилят мотивацията на участниците да стартират собствена устойчива стопанска дейност. В третия кръг дейности се планира провеждането на 6 Форума за бизнес възможности - 3 във Варна, по 1 в другите градове, които целят насърчаването на иновативното и креативно бизнес мислене и създаването на благоприятна среда за обмяна на успешни бизнес модели, опит и добри практики сред участниците за старт на собствен бизнес. Дейност 1 ще бъде закрита на 14-ия месец с провеждане на официален Стартъп Форум на Североизтока под патронажа на Община Варна за презентиране на новите фирми или самонаети лица пред предприемачи, инвеститори и бизнес-ангели. 1.3 Информационни дейности за популяризиране на срещите Ще се извърши заснемане на серия от 5 мотивационни филма от по 5 минути за 5 целеви групи - младежи, хора над 29 г., дълготрайно безработни, хора с увреждания, безработни жени. Ще се отпечатат планираните информационни материали за срещите - флаери, плакати, като се цели с тях да се покрият основно малките населени места в региона. Проектът ще има собствена онлайн платформа, разработена и поддържана от Партньор 3. Предвижда се на нея да се публикуват филмите от всички дейности. Филмите по Дейност 1 ще се изработят от Партньори 4 и 5. За осигуряване на интерес към планираните срещи и форуми ще се организира информационна кампания, базирана основно в социалните мрежи (Фейсбук страница и кампания, Линкдин, Инстаграм), разработена от партньор 3.Ще се разчита на професионално планиране и изпълнение на кампанията, но и на привличането като информационни партньори на хора и организации, които подкрепят необходимостта да бъдат открити и подкрепени младите хора, избрали да бъдат предприемачи, както и да бъде насърчено предприемачеството сред наети хора с висок иновативен потенциал и сред хора от социалночувствителни групи като алтернатива на безработицата. Ще бъдат привлечени като информационни партньори различни видове организации, свързани с целевите групи - младежки и социални НПО, университети, учебни центрове, посреднически бюра, както и с браншови организации и индустриални клъстери, АЗ, Бюрата по труда по избраните градове, активни личности с ярка обществена позиция и висока популярност. Ще бъдат поканени за медийни информационни партньори също и местните медии. 35 336.00 21 592.33
Предоставяне на 40-часови обучения по предприемачество на 200 лица (от които безработни и/или неактивни 200 лица) - проектнобазирани присъствени интерактивни практически работилници на принципа "учене чрез правене" за придобиване на най-важните генерични и професионални компетенции за подбор на бизнесидеи, разработване на жизнеспособни планове и модерни методики за управление на бизнеспроектите: Стартирането на собствен бизнес изисква познания и умения както от сферата на мениджмънт управлението на организацията,човешките ресурси,операциите,финансите, информацията,риска,така и компетенции в областта на себепознаването,саморазвитието на лидерски умения и способности за вътрешна мотивация и страст към иновациите. Програмата на курса е насочена към овладяване на тези умения и към подкрепа за разработване на уникален за всеки обучаем план за саморазвитие за справяне с предизвикателствата на предприемачеството и след приключване на обучението.Курсът “въоръжава” обучаемите с пълния набор техники,методи и концепции за генериране на иновативни бизнес идеи,оценяването им според конкретната личност-предприемач,разработването на ефективен, реалистичен и кредитоспособен бизнес-план и планирането на силен и убедителен старт на собствения бизнес.Обучението цели обучаемите да опознават и развиват своите силни и оценят критично своите слаби страни,както и своите функционални, съдържателни и адаптивни умения през призмата на най-подходящия за тях бизнеспроект,да планират своето саморазвитие, да владеят източниците на мотивация и страст за промяна,да саморазвиват лидерски умения,да генерират сами множество бизнес идеи за свой собствен бизнес по най-модерните техники от последните години,да оценят критично и изчерпателно силните и слаби страни на своите бизнес-идеи с оглед тяхната реалистичност, успеваемост и адекватност на регионалните и местните условия,да планират подробно, ефективно и ефикасно свой собствен бизнес, да са подготвени за финансиране и първия етап на самостоятелна предприемаческа дейност. Програмата включва 5 модула за общо 40 часа: Модул 1. УВОД В ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВОТО(6 уч.ч.).Pредприемачеството преди и днес–ползи за предприемача,Предприемаческа дейност и предприемачески процес – възможности и заплахи. Предприемаческата екосистема в България и в Североизточния район за планиране.Иновации и предприемачество – “предприемачески прозорци”,“зони за иновации","дигитализация","зелен бизнес","интернет на вещите","индустрия 4.0",SAAS.Проекти в областта на мерките за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност."Зелени" бизнеси.Предприемачески стратегии–видове и избор.Lean startup подход. Модул 2. ЛИЧНОСТТА НА ПРЕДПРИЕМАЧА(5 уч. ч.).Мотивация на предприемача.Предприемачески риск,.Характеристика на предприемача.Основни типове предприемачи, личностни спецификации.Предприемачът като лидер.Личност, ценности и възгледи,Самооценка и саморазвитие – инструменти и техники. МОДУЛ 3.РЕШЕНИЕ ЗА СТАРТИРАНЕ НА СОБСТВЕН БИЗНЕС (7 уч.ч.).Поставяне на цели,планиране на дейности и резултати.SMART подход,СТИЕП анализ на външната среда, Петте перспективи за оценка изпълнението на дейността.Типове бизнес модели.Валидиране на хипотези в реална бизнес среда,SWOT анализ – анализ на силните, слабите страни,възможностит и заплахите.Регионален,личен и бичнес SWOT анализ,Предприемаческа идея.Разпознаване на шансове – генериране и оценка на идеи. МОДУЛ 4.СЪЗДАВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕН БИЗНЕС (16 уч.ч.).Планиране и управление на операциите,Ценообразуване и ценови политики,Маркетингов план – анализ, стратегия, маркетингов микс,Канали на дистрибуция,Финансови прогнози,Групова динамика.Работа в екип – ефективност на екипната работа.Подбор и управление на персонал,Бизнес комуникации 2.0,Съдържание на Бизнес план/application.Модели бизнес планове.Методически указания за попълването и презентирането за финансиране, pitch deck. МОДУЛ 5.ИНСТИТУЦИОНАЛНА СРЕДА,РЕГУЛАЦИЯ И ПОДКРЕПА ЗА МАЛКИТЕ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ(6 уч.ч.)Етично бизнес поведение,корпоративна социална отговорност, Безопасни условия на труд – законова рамка.Персонал, правни отговорности и застраховка,Трудово законодателство,Данъчна политика за МСП,Финансиране на МСП.Кредитиране.Рисково кредитиране.ICO.Финансово планиране.Капитал и видове източници на финансиране.ЕС,България и предприемачеството-възможности за финансиране. 47 680.00 19 443.04
3. Предоставяне на комплекс от консултантски услуги съгласно индивидуално разработени планове за подкрепа за започване и развитие на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес на поне 260 лица (от които безработни и неактивни 200 лица) и стартиране на поне 60 предприятия в Североизточен район.: 3.1 Индивидуални планове След информиране и мотивиране бенефициентите ще бъдат привличани за регистрация и консултиране относно индивидуалните си потребности от обучение и консултации, като всеки ще получи индивидуален план за обучение и развитие. След регистрация в проекта всеки участник ще бъде насочен към старши експертите на Кандидата, които ще изготвят анализ на потребностите на лицето съгласно разработената методика и ще подготвят индивидуален план за всяко лице. Планът ще включва и действия за избор и насочване към конкретна финансираща програма,към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие. Експертите на Кандидата и партьорите ще консултират бенефициенти през целия период на проекта в рамките на планираните 40 часа на участник, но и ще следят и оценяват изпълнението на плана, развитието на уменията и компетенциите и ще преработват плана при нужда. 3.2 Консултации Ще се предостави цялостен комплекс от консултантски услуги съгласно индивидуално разработени планове за подкрепа за започване и развитие на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес/самонаетост на поне 260 лица (от които безработни и/или неактивни 200 лица) за стартиране на самостоятелна заетост на поне 60 лица в Североизточен район. Екипът 3 по Дейност 3 ще се състои екип до 16 души, които ще провеждат индивидулани консултации за общо 40 часа на участник в рамките на 6 месеца. Всички партньори предоставят експерти за консултациите в зависимост от целевите групи,с които имат най-богат опит.Те ще включват следните елементи с различна тежест в зависимост от конкретните нужди на бенефициента, като могат да бъдат добавени нови елементи при евентуални специфични потребности на участника. 1.анализ на основните затруднения пред потенциалния предприемач и разработване на план за преодоляването им и за саморазвитието му 2.представяне и индивидуално обсъждане на "предприемачески ниши и прозорци" съгласно стратегическите нужди и възможности на региона за преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите 3.консултации и обсъждане на добри практики в стартирането на собствен бизнес в България -примери и истории на успеха,с акцент върху иновациите,дигитализацията, "зелен" бизнес 4.консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с личностните спецификации, индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група и регионалните възможности и перспективи 5. подкрепа за разработване на подробен индивидуален бизнесплан 6. консултации за подготовка на управлението на бизнес дейността и първи стъпки,стартъп маркетинг и стратегии за излизане на пазара,консултации по лицензионни и регистрационни режими за отделни дейности 7.подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ 8.консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ 9. консултации за подготовка за презентиране на бизнесидеята пред инвеститори и финансиращи институции, fundraising и инвестиционна презентация, идентифицирането на чужди пазари и изграждане на капацитет за напасване на продукта към пазара в сътрудничество с чуждестранните партньори, 10.менторски консултации за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието, специфика и предимства на наемането на хора с увреждания. Всички партньори активно ще снабдяват платформата с новини, материали,филми,ще пишат в блога,ще се включват в подкаст,уебинари и видеоконференции. 241 280.00 153 821.33

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.