Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

В проекта са предвидени дейности за подобряване хидротехническите характеристики на мост-канал и дюкер под р. Луда Яна, включващи реконструкция на: 
Подобект № 1: Хидротехническо съоръжение от напоителен канал „Паша арк” - мост-канал при км.9+020, попадащ в землищата на гр.Пазарджик и с.Мало Конаре, община Пазарджик и Подобект № 2: Дюкер под река Луда Яна, община Пазарджик, област Пазарджик.
Съоръженията се експлоатират с цел извършване на услугата „доставка на вода за напояване”. Предвидените ремонтни дейности ще се извършат в границите на съществуващите съоръжения, без да засягат съседни имоти. При разработването на проекта се дава решение за ремонт на съществуващите съоръжения, с което се транспортират необходимите водни маси за напояване на прилежащите територии. Напоителен канал „Паша арк” е втория по големина канал на НС „Алеко-Пазарджик”, която обхваща обработваемите площи разположени в долното течение на реките Тополница, Луда Яна и Потока. Водоизточници на канала са яз.Батак и р. Марица. Съоръжението (Подобект № 1) е разрушено от високи води през 2006 г. в следствие на пропадане на устоите от двата бряга. След аварийно възстановяване през 2007 г. мост–каналът отново е отнесен от реката. В момента водите от канала се провеждат чрез 3бр. стоманени тръби, които премостват речното корито. 
Участъка (Подобект № 2) на НК „Паша арк” от км. 9+842,65 до км. 9+937,04 с дължина 94,39 м. предмет на настоящия проект, обхваща дюкера на канала под р. Луда Яна-км.2+700 и 20 м. от канала преди входната шахта на дюкера. Дюкера под р. Луда Яна е с дължина 71,75 м. Водата се провежда с две стоманобетонови коруби b/h - 1.90/0.70 м. От висока вълна през 2010 г. дюкера аварира и са отнесени дигата на корекцията и част от обработваемите площи на участък с дължина 140 м. след дюкера. В следствие на пропадането, стоманобетоновите коруби са се напукали напречно и в действителност дюкера не изпълнява пълноценно предназначението си.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за реконструкция/рехабилитация/ремонт на сгради и друга недвижима собственост, изцяло свързани с напояване, включително такива, използвани за опазване на околната среда на мост-канал и дюкер под р.Луда Яна, община Пазарджик, област Пазарджик, „Напоителни системи” ЕАД - клон „Тополница”: С изпълнение на дейността с настоящият проект се цели подобряване хидротехническите характеристики на хидротехническите съоръжения и предвижда реконструкция на: мост-канал на км 9+020 и дюкер под р.Луда Яна, собственост на „Напоителни системи”ЕАД - клон „Тополница”. Всяка част на премостващата конструкция е привързана към съществуващия канал. Ситуационно съоръжението е по трасето на течащите по канала води и перпендикулярно на речното корито. Строителните работи около конструкцията на мост-канала трябва да се извършат прецизно, с оглед избягване на подкопаване и запазване на стабилитета на отделните секции. Изискванията спрямо качестватана материалите, които ще се влагат, са описани в частта за изпълнение на строителството. За изпълнение на строителните работи няма да се налага изграждане на временни пътища. По протежение на целия коригиран участък от р.Луда Яна има пътища по левия и десния бряг на реката. Мокрото сечение на канала е определено на база максимално водно количество от 6,5м3/сек. Ширината на дъното идълбочината на канала са конкретизирани в заданието за проектиране. Дебелината на стените, вида и разположението на основните и укрепителни елементи са определени на базата на статико – динамичен анализ и оразмеряване. Предвижда се елементите насъоръжението да се изградят изцяло монолитно от бетон клас В30 и да се армират с армировка от стомана клас АІІІ и АІ .Фундаментите се анкерират към терена посредством инжекционни микропилоти. Предвижда се на входа и изхода на мост-канала да се монтира постоянно водомерно устройство. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект, техническата спецификация за избор на изпълнител, КС. 2 132 948.38 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорно течение. Предметът на настоящата поръчката включва: доставка на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за хидротехническо съоръжение мост-канал на км 9+020 и дюкер под р.Луда Яна, собственост на „Напоителни системи”ЕАД - клон „Тополница”. Доставка на Разходомери за безнапорен поток /открити канали/- 2 броя. (2 х 19 633,00 лв) включително изграждане на 2 броя шахти (2 х 4 300,00 лв.) 47 866.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относиминормативни документи 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималнитеизисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всичкизадължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора застроителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажниработи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. затехническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване отВъзложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение заползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г. 27 000.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да се извършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане на най-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности, за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите по договорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства, които да се монтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка на хидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 11 800.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектни предложения от„Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1„допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 23 708.14 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 21 329.48 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.