Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност и удължаване на жизнения цикъл на  многофамилни жилищни сгради в град Кюстендил. 

Това са блокове както следва:

1.  бл. 43  на ул. "Гладстон" № 21;
2.  блок находящ се на ул. "Климент Охридски" № 5; 
3.  бл. 48 на ул. "Александър Димитров" № 41;
4.  бл. 121  ул. "Цар Освободител" № 328;
5.  бл. 120 ул. "Цар Освободител" № 326.

На база предварително разработени доклади от обследване за енергийна ефективност и техническите характеристики на
сградите, в проектното предложение са заложени  мероприятия, чрез които да се осигури повишаване на енергийните характеристики на сградите, намаляване на разходите за енергия, подобряване цялостния облик, създаване на по-добри условия за живот и топлинен комфорт на гражданите на гр. Кюстендил. 

Инвестициите в мерки за енергийна ефективност, освен енергоспестяващ ефект, ще служат като пример за добра практика на местно ниво и ще насърчат прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на жилищните сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1:Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени четирима експерти: Ръководител на екип, Координатор, Счетоводител и Юрист. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на № 189 ОТ 28 юли 2016 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на работни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване. 40 322.55 40 067.60
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Кюстендил ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани и осигурени следните събития и съответно материяли : Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника - 1 бр. Финална пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника - 1 бр. Поставяне на временен билборд - 5 бр. Поставяне на обяснителна табела - 5 бр. Събитие първа копка с осигурено озвучаване, кетъринг и снимков материал - 5 бр. Изработване на рекламни материали, в това число: - рекламни чадъри с извита дървена дръжка - 1000 бр. , - мобилно зарядно подходящо за брандиране - 100 бр. - информационни брошури - 500 бр. На официалната интернет страница на Община Кюстендил ще бъдат публикувана информация за напредъка на проекта. Изработката на всички рекламни материали ще бъде съобразено с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Кюстендил, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 20 161.29 11 496.00
Дейност 3:Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 4 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност и една процедура за избор на изпълнител, който да извърши независим финансов одит. Редът, по който ще бъдат избрани изпълнителите, ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 6 месеца, в рамките на проекта. 0.00 0.00
Дейност 4: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: Тази дейност обхваща три отделни поддейности. - Проектиране, Авторски надзор и дейности по СМР. Изработването на работни проекти за петте сгради, включени в настоящото проектно предложение, ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийни и технически обследвания. Всички задължителни мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите ще бъдат отразени и в работните проекти. Работните проекти ще бъдат съгласувани с необходимите държавни институции, след което ще бъде преминато към извършване на СМР дейностите. В края на тези процеси обновените сгради трябва да постигнат най-малко клас на енергопотребление "С" и да бъдат изпълнени дейности за удължаване на жизнения цикъл на сградите. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградите са: - изпълнение на енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни и съпътстващи за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата); - при необходимост изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраните да упражняват строителен надзор външни фирми, така и от специалисти "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Кюстендил. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работните проекти за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок. 2 356 858.29 2 814 038.57
Дейност 5: Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Изготвените работени проекти, след съгласуване с всички необходими институции. На база съгласуваните работни проекти, главният архитект на община Кюстендил ще издаде разрешителни за строеж на обектите, които ще бъдат реализирани в рамките на настоящия проект. Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъдат изготвени окончателни доклади за годността на обектите, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното въвеждане на обектите в експлоатация. 15 000.00 18 880.00
Дейност 6: Извършване на финансов одит на проекта : Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв, извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, като докладите за одит се прилагат към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент в рамките на настоящия проект включва проверка на окончателния финансов отчет за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи и др. Осъществяваният одит, в рамките на проекта, ще даде възможност да се изключи варианта за допускане на грешки с неблагоприятни последици върху изпълнението му. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти; • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; 20 161.29 6 360.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.