Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда осигуряване на добри и безопасни условия на труд за заетите лица в БЕЛАСИЦА АД, като удовлетворява потребността им от балансиран трудов живот, предпазване от професионални заболявания,поддържане на здравето през целия трудов живот и остаряване в добро здраве, улесняване на връщането на работа след отпуск по болест, организация на работния процес и условията на труд спрямо нуждите на по-възрастните работници и служители.
Целевата група по проекта са:
- заети лица в предприятието – 64 лица;
- заети лица над 54 год. – 52 лица, от които 7 лица с увреждания.
Проектът цели подобряване качеството на работните места в БЕЛАСИЦА АД чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, въвеждане на иновативни модели и системи за управление на човешките ресурси за лицата над 54 год. и насърчаване социалните иновации в предприятието.
Дейностите по проекта ще доведат до устойчиви нива на заетостта и подобряване на качеството на работната сила.
В резултат на изпълнение на проекта ще се подобри работната среда, организацията и на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна ще подобри качеството на работните места и ще рефлектира положително върху производителността на труда в компанията.
Основни дейности по проекта:
1.	Организация и управление на проекта.
2.	Избор на изпълнители по проекта.
3.	Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси.
4.	Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
5.	Осигуряване на социални придобивки за работещите.
6.	Дейности за информация и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси. Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели. Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачно му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности. Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение. За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики/работни задания на неговите членове. Екипът ще се състои от следните длъжности: Ръководител на проекта и Счетоводител. Заедно с посочените длъжности ще бъде избран външен изпълнител за организация на проекта, който ще трябва да отговаря за цялостната координация на изпълнението и установява ефективен контакт между екипа за организация и управление, външните изпълнители и представителите на целевата група, за коректното изпълнение на план-графика и включените дейности в него, с цел постигане на всички планирани индикатори по проекта. Избраният външен изпълнител пряко ще организира всяка една дейност и носи отговорност за качеството, сроковете и резултатите на дейностите. Също така оперативно организира дейностите по отчитането на проекта, осигурявайки необходимата документация, подготовка на проекти на доклади за изпълнението и други. Външният изпълнител ще организира месечните екипни срещи по проекта и изготвя протоколи от срещите на екипа, ще изготвя изходящата документация по проекта и приема входящата, отговаря пряко за подготовката и изпълнението на дейностите за информация и публичност, подпомага цялостно екипа при изготвяне на документи, справки, отчети и др. по проекта. 7 521.78 7 515.66
Избор на изпълнители по проекта: Дейността е необходима и задължителна за спазване разпоредбите на глава IV от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ, изискванията на Условията за кандидатстване по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“ и приложимото законодателство. Кандидатът не е възложител по чл. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при избора на изпълнители и доставчици по проекта следва да спазва разпоредбите на глава IV от ЗУСЕСИФ. Съгласно изискванията на чл.50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., външните изпълнители по проекта ще бъдат избрани чрез публикуване на съобщения за набиране на ценови предложения, както следва: 1) Доставка на работно облекло и лични предпазни средства за стойност от 15120.00 лв. без ДДС 2) Доставка на луминистцентни осветителни тела на обща стойност 2200.00 лв. без ДДС 3) Доставка на газов мотокар на обща стойност 29 900.00 лв. без ДДС 4) Доставка на колективни предпазни средства – Електротелфери на обща стойност 2340.00 лв. без ДДС 5) Доставка на колективни предпазни средства – Промивни вани на обща стойност 1500.00 лв. без ДДС 6) Осъществяване на дейности по строително-ремонтни работи на стойност 16 507.00 лв. без ДДС 7) Предоставяне на услуги за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) на обща стойност 5 000.00 лв. без ДДС 8) Предоставяне на услуги по застраховане на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане на обща стойност 800.00 без ДДС 9) Предоставяне на услуги за осигуряване на информация и публичност на обща стойност 1100.00 лв. без ДДС 10) Предоставяне на услуги за публикуване на публикация на обща стойност 550.00 лв. без ДДС 11) Предоставяне на услуги за управление на проекта на обща стойност 2 015.75 лв. без ДДС. 0.00 0.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси и по-конкретно на целевите групи по проекта. Необходимостта от промени в наличната в дружеството система за развитие на човешките ресурси следва поставените проблеми и цели за развитие обвързани със стратегията за развитие на предприятието, в която са определени следните критични фактори: - основният персонал в дружеството е с повече от 30 годишен стаж с голям практически опит, но и на възраст над 54 години; - голяма част от персонала предстои да се пенсионира в близките 3 години; - незадоволителен е броят на специалистите с висше образование; - има недостиг на машинни и електронни инженери, специалисти с технически умения; - част от ръководителите на отделните звена са със средно специално образование; - при големи поръчки и недостиг на квалифицирани кадри се ползват услугите на пенсионирани служители, което затруднява организацията на работа и се намалява производителността на труда. Заключението на стратегията за развитие на човешките ресурси, свързана с подобряване условията на труд е, че оценката на състоянието на професионално-образователната структура и възрастовия състав изисква прилагане на конкретни мерки, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси. За минимизиране на риска от влошаване качеството на човешките ресурси, в резултат от изпълнение на дейността ще бъдат разработени и внедрени следните социални иновации: - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години), които представляват над 80% от всички работещи в предприятието; - въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - политики за лесно връщане на работа след продължително заболяване. Като основен резултат от въвеждането на иновативна социална политика по отношение управление на човешките ресурси ще доведе до повишаване производителността на труда и качеството на произведената продукция. 5 000.00 5 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: БЕЛАСИЦА АД има внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа ISO 18001:2007. Във връзка осигуряването на изискванията на системата и националното законодателство, дружеството има сключен договор от 2011г. със СТМ. Със Заповед от Изп. директор се прилага „Програма за предприемане на мерки за предотвратяване,намаляване и ограничаване на риска на раб. места” 2016/2017г. Във връзка с посочената Програма, БЕЛАСИЦА АД кандидатства по настоящата процедура за финансиране на мерките, посочени за подобряване ЗБУТ и за повишаване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,включващи: 1.Идентифицирана област:Неблагоприятен микроклимат–поставяне на топлоизолация на вратите в у-к Леярна, представляващо СМР за 2.Идентифицирана област:Неблагоприятен микроклимат–осигуряване на адекватно работно облекло зимно и лятно за всички служители на предприятието. 3.Идентифицирана област:Риск от неблагоприятно въздействие на факторите на работната среда-осветление–подмяна на старите с нови осветителни тела в у-к Леярна, представляващо оборудване по смисъла на Указанията за тълкуване на термините оборудване,обзавеждане,ДНА и стопански инвентар към Условията за кандидатстване. 4.Идентифицирана област:Опасност от увреждане на горните дихателни пътища,дразнене и възпаление на лигавиците,алергии,увреждане на кожата,дерматити,екземи при вдишване на прах,аерозоли:1) подмяна на съществуващите КПС-електротелфери и вани за у-к Галваничен с оценен риск 108, което по методиката за ОР от съответната СТМ го определя като „необходими са мерки за намаляване на риска” попадащ в скалата 70lt;Rlt;200. Посечените КПС представляват по смисъла на пар.1, т.6 от ЗБУТ за технологично решение,което изолира пространството,в което се проявява опасност за работещите от увреждане. Необходимостта от подмяната на електротелфери 2 бр. и вани 5 бр. се поражда от това,че към момента съществуващите не са подменяни с години,амортизирани са и представляват риск при тяхното използване. 2) монтиране на аспирационна система за у-к Леярен,представляващо СМР за по ефективно пречистване на въздуха в помещението. 5.Идентифицирана област:Опасност от заболяване на мускулно-скелетната система.Травми и увреждания,скелетно-мускулни микротравми от пренапрежение при повдигане и пренасяне на тежести.Болки в кръста и ставите при продължителна монотонтна работа с еднообразни движения,при работа в необлагоприятна среда и Идентифицирана област:Подхлъзване и падане на едно ниво с товара при неравен или хлъзгав под.Наранявания,особено премазване на пръстите на краката при изпускане на тежки товари. Порязвания.Травматични увреждания на тъкани и органи–осигуряване използването при повдигане и пренасяне на тежести на газов мотокар при продължителна работа, представляващо КПС, като са отчетени физиологичните норми съгл. чл.12 от Наредба № 16/31.05.99г. Рискът е оценен с 126, което по методиката за ОР от съответната СТМ го определя като „необходими са мерки за намаляване на риска” попадащ в скалата 70lt;Rlt;200. За всички описани мерки в програмата, срокът за минимизирането им е 31.12.2017 г. За подобряване условията на труд по проекта се предвижда и осигуряване на ЛПС за най-рисковите длъжности–Пресьор на гореши метални заготовки, Галванотехник, Галванотехник-байцване и Леяр-формовчик. Необходимостта от осигуряване на ЛПС за посочените длъжности, произтича от факта, че те работят в среда, при която лесно и бързо се износват (в рамките от 1 до 12 месеца), а липсата на ЛПС би довела до сериозно увреждане на здравето на работещите, дори наранявания, които биха довели до смърт. Осигуряването на ЛПС за посочените длъжност ще намали трудовия травматизъм. 67 867.00 67 866.39
Осигуряване на социални придобивки за работещите: В проектното предложение се планира осигуряване на социални придобивки за една от целевите групи по проекта – хора с увреждания. В предприятието ще бъде осигурен достъп на хората с увреждания и по-конкретно изграждане на рампа за директен външен достъп до Склада с готова продукция (СГП). Достъпът до него може да бъде осъществен от основното производствено помещение, но до него достъпа е през централния вход, през който е необходимо да се качи едно ниво стълби, или през втори вход, за който е необходимо да бъде заобиколено цялото предприятие. С изграждането на рампата достъпа до СГП ще се улесни достъпа на лицата в предприятието, които имат увреждания, свързани със сърдечно-съдови заболявания (2 лица) и за които не се препоръчва извършване на физическо натоварване, което би могло да влоши състоянието им. Изградената рампа е предназначена и за едно лице с очно заболяване, което трудно се придвижва по неравни повърхности и стълби, предвид намаленото му зрение. Нивото на достъп от земята до СГП е около 1-1.5 и към момента са изградени стълби, които с времето са ерозирали и тяхното използване от лицата с увреждания става по-трудно и с риск от падане и нараняване. За изграждането на рампата са предвидени закупуване на подходящо некорозиращо желязо, както и противохлъзваща (релефна) основа, като по този начин ще се предотвратят опасни ситуации по време на лоши климатични условия, като снеговалеж и дъжд. Рампата ще бъде изградена с възможно най-малък ъгъл, така че да е удобна за лицата, които ще я използват. 500.00 500.00
Дейности по информиране и публичност: Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския социален фонд за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Изпълнението на дейността ще бъде съгласно изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности: - изработване и разпространение на 3 000 информационни листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение; - изработване на 20 плакати с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта; - изработване на 100 информационни стикера, които ще се поставят върху закупеното оборудване по проекта и ще показват източника за финансиране; - изработване на 50 тефтера и 100 химикала, които ще се раздават на обществеността с цел популяризиране на приноса на ЕФС и ОП РЧР за финансиране на дейностите по проекта; - публикуване на 1 платени публикации в местната преса, за представяне на целите и дейностите на проекта, целевите групи, резултатите, към които той се стреми и на приноса на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта; - публикуване на подробна информация за проекта на интернет страницата на кандидата и периодично публикуване на актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. 1 650.00 1 650.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.