Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Дейностите, които са предвидени да се изпълнят в рамките на проекта са свързани с извършване на строителни дейности и доставка на оборудване и обзавеждане с оглед привеждането на съществуващата материална база на обекта на интервенция по проекта в пълно съответствие със стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата.
Предвижда се изпълнение на СМР за вътрешно преустройство на съществуващата сграда, както и изграждане на изцяло нова пристройка в която да бъдат настанени потребителите на услагата, в съответствие с процеса по привеждане на съществуващата специализирана среда на услугата в съгласно изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги.
Проектът включва изграждане на инсталация за използване на алтернативен източник на енергия - слънчева енергия за отопление, осветление, вентилация и охлаждане. Предвидени са и  дейности за благоустрояване на дворното простраство, мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
Предвижда се закупуване на ново оборудване и обзавеждане, отговарящо на съвременните изисквания за енергийна ефективност и адекватно на потребностите на целевите групи и спецификата на предоставяните социалните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР: Изпълнението на СМР е основната проектна дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на дефинираните цели на проекта. Предложението за инвестиция включва преустройство на съществуща двуетажна сграда (със ЗП от 290,83м2 и РЗП от 581,66м2) и пристрояване към нея на едноетажна сграда за разширение на съществуващия Дом за стари хора гр.Г.Делчев (ДСХ). Сградата и имота са публична общинска собственост. Предвид промените в Условията на кандидатстване относно максималната стойност на проекта на общината, след извършено обсъждане е взето решение за преработване на инв.проекти и изменение на Разрешението за строеж на обекта, чрез въвеждане на етапност на изпълнение на новопроектираната пристройка. Предвидената за изграждане нова пристройка е разделена на: - Първи етап /811.57м2/ за 24 потребителя - включена в настоящото ПИИ; - Втори етап /304,15м2/ за 10 потребителя, като втория етап ще се реализира при евентуално бъдещо разширяване на капацитета на услугата. Дом за стари хора е разположен в двуетажна общинска сграда със застроена площ 290,83 кв.м. Сградата е част от бивше военно поделение с предишно предназначение за лечебица. През периода 2009-2011г. с финансиране от Проект "Красива България" и общинско съфинансиране е преустроена в ДСХ с утвърдени 24 места за настаняване. Помещенията, с които разполага институцията в момента са недостатъчни за да отговори на стандартите и критериите за качество на РГВХ. ДСХ разполага с 9 бр. спални помещения, в т.ч. 3 бр. с по две легла и 6 бр. с по три легла. Броят на леглата е съобразен с утвърдения максимален брой места за настаняване. На всеки етаж има по три санитарни помещения, едно от които е приспособено за потребители, ползващи инвалидна количка. Достъпната среда е осигурена посредством рампа (неотговаряща на норм.изисквания) и асансьор, който не е пригоден за самостоятелно ползване /без придружител/. Съгласно изготвените доклад за обследване на техническите характеристики на сградата, конструктивно становище е видно, че сградата не позволява никаква възможност за вътрешно преустройство за да отговори на изискванията на реформирането на ДСХ. Към инв.проект е приложено Становище от м.12.2022г. с анализ и преценка за икономическа целесъобразност за възможни проектни решения с цел изпълнение на стандартите и критериите за РГВХ за обекта на интервенция по проекта - ДСХ гр.Г.Делчев. Становището съдържа описание на съществ.положение, ограниченията на съществ.материална база и препоръки за проектиране и изпълнение. Становището съдържа ясна обосновка, че няма други възможности съществ. материална база на ДСХ да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да се приведе в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги. За обекта на интервенция по проекта е изготвен работен проект в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4, надлежно съгласуван е с всички експл.дружества и други органи, съгласно действащата норм.уредба и одобрен от гл.архитект на Общината с издадено разрешение за строеж. Изготвените инв.проекти включват и мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Основните СМР включват: изкопни работи за подравняване на терена; изграждане на подпорни стени; ново строителство за пристройка, вкл.изграждане на вътрешни инсталации - Електро , ВиК, ОВК, слаботокови инсталации, ФЕЦ за собствени нужди, благоустрояване на дворно пространство и др. Съгласно одобрения инв.проект, след изпълнението СМР, новоизградената пристройка ще отговаря на изискванията за клас "А" на енергопотребление. 2 228 887.94 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В рамките на дейността се предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, като част от цялостното обновяване и модернизация на обекта на интервенция по проекта. Видът и количеството на предвидените доставки са подробно посочени в техническата спецификация, която е част от проектното предложение и е изготвена в съответствие с изготвените от проектантите отделни части на инвестиционен проект. Към момента съществуващото оборудване и обзавеждане в Дома за стари хора е остаряло, амортизирано и не предлага необходимите условия за стандарт и качество. Необходимо е да се закупи ново обзавеждане и оборудване, отговарящо на нуждите на възрастните хора и работещите в услугата. В изготвената техническа спецификация, приложена към проектното предложение са посочени съответните видове и количества артикули. Техническата спецификацията е изготвена по образец, като е съобразена с приложената към обяснителната записка по част Архитектура разстановка и спецификация на подвижното обзавеждане по видове помещения: здравен кабинет, склад и гардеробно персонал, кухненско обзавеждане на 2 бр.стаи тип боксониери, стаи за обитаване единични и двойни, трапезария, кухненски бокс, разливно, миялно, съществуваща сграда втори етаж, дневни, офис социален работник, стая за гости и др. Остойностяването на артикулите от техническата спецификация е извършено по пазарни цени, към момента на кандидатстване, като са съпоставени единичните цени от получени три независими оферти от доставчици. Предвиденото оборудване и обзавеждане ще се изисква да отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност и да бъде адекватно на потребностите на целевите групи и спецификата на предоставяните социалните услуги. Всички помещения за живеене ще са обзаведени, съобразно индивидуалните нужди на настанените потребители. Материалната база, както и предвиденото за доставка и монтаж ново и оборудване и обзавеждане ще гарантират безопасна и сигурна среда за лицата в надтрудоспособна възраст и хората с увреждания. 175 143.60 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът ще се състои от членове на следните длъжности: ръководител екип, координатор, счетоводител, инженер, експерт "Обществени поръчки". Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани на финансиращата програма. Експерт "Обществени поръчки" ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. Инженерът по проекта който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на програмата. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от компетентните контролни и одитни органи. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен за изпълнението на всички мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, а именно: - в уеб сайта на общината ще бъде включено кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - монтиране на временен билборд по време на строителството на обекта; - монтиране на постоянна обяснителна табела (плакат) след приключване на проекта; - организирани и проведени 2 публични инф.събития - в началото и края на проекта; - посочване на финансовата подкрепа на ЕС във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта; 38 160.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.