Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнявайки този проект, общината ще подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 год., които са в невъзможност за самообслужване. Дейностите на проекта ще надградят създаденото  Звено за домашни грижи към Домашен социален патронаж, финансирано по ОП „РЧР” - схема „Помощ  в  дома”.
В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 50 лица с увреждания и техните семейства,  10 лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами. Ще бъдат подбрани 30  Лични асистенти, 10 Социални асистенти и 5 Домашни помощници, предоставящи ежедневна грижа на потребителите в  тяхната домашна среда. Предвидено е да се привлекат социален работник, медицинска сестра и психолог, които ще предоставят психологическа, социална и здравна подкрепа, която заедно с услугите личен/социален асистент и домашен помощник ще оформят един мултидисциплинарен екип за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и ще се осигури дългосрочна грижа от комплексни действия.
Комплекса от интегрирани услуги ще се предоставя на база оценки на индивидуалните потребностите и ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация,  равенство между половете. 
Водещи принципи при изпълнението на дейностите  ще е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, предвид индивидуалната му оценка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : С тази дейност се цели създаване на организация за ефективно управление, контрол на дейностите и успешно реализиране на проекта. Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Сформиране на екип в състав – Ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Разпределението на задълженията на екипа за управление се фиксират както следва: Ръководител: - Управлява цялостното изпълнение на проекта. - Ръководи и координира работата на екипа. - Отговаря за постигане целите на проекта при спазване на изискванията на ОП „РЧР”. - Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики; - Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на дейностите и резултатите на проекта. - Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети; - Отговоря за отчитането на проекта към Управляващия орган; - Представлява проекта пред местните институции. - Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. Координатор: - Организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. - Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта за: организиране и провеждане на обучения; екипни срещи; отчитане по проекта и др. - Следи за работата на обслужващия персонал. - Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. - Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта и подпомага дейността на останалите членове на екипа. Счетоводител: Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане; - Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на ОПРЧР; - Води финансовата и счетоводна документация на проекта; - Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред Управляващия орган; - Подпомага екипа при отчитане на проекта; - Организира цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; - Носи отговорност за първичните счетоводни документи; - Своевременно регистрира счетоводните операции; - Отговаря за правилното съставяне на първичните и вторичните документи съгласно Закона за счетоводството и следи за спазването на финансовата и бюджетна дисциплина. Технически сътрудник: -Следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта и отговаря за спазването на сроковия контрол по нея; - Завежда всички подадени документи за участие в набора и подбора на кандидатите; - Подпомага ръководителя при подготовката на месечните доклади, като събира и обработва база данни, набира необходимата информация за дейността на екипа; - Води протоколи на работните срещи; - Води входящата и изходящата кореспонденция и форма 76 за явяване на работа на работещите по проекта. 43 715.06 43 603.66
Подбор и обучение на персонала за предоставяне на услугите: С тази дейност се цели да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за изпълнение на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и с хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията си за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знания и умения на персонала, нает в рамките на операция “Нови алтернативи“. Подборът и наемането на персонал на трудов договор, предоставящ услуги в домашна среда, ще се осъществи чрез провеждане на ясна и ефективна процедура по подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете, отговарящ на нуждите на потребителите. Избраните кандидати ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 18 месеца. Предвижда се да бъдат наети 30 лични асистенти, 10 социални асистенти и 5 домашни помощника. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. в невъзможност за самоообслужване. Процесът на обучение се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 3 дни, в което ще се включат около 25 лица. Въвеждащото обучение ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР или други програми и проекти. Всички назначени лични асистенти (вкл. наети в рамките на операция “Нови алтернативи“, след приключването й), социални асистенти и домашни помощници ще се включат в две двудневни поддържащи обучения, общо – 45 лица. 2 550.00 2 400.00
Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугите в домашна среда.: Целта на дейността е равен достъп на хора с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване до интегрирани услуги в домашна среда при прилагане на индивидуален подход, съобразно индивидуалните потребности на кандидатите. Тази дейност включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на социалните услуги „личен асистент”, „социален асистент“ и „домашен помощник“ могат да кандидатстват: - Лица с увреждания с невъзможност за самообслужване, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Калояново, включително и техните семейства; - Възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Калояново. Подборът на потребителите ще се извърши от екипа за организация и управление на проекта по предварително разработена процедура, включваща различни критерии по точковата система, която ще съдържа: - подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; - извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; - класиране и подбор на потребителите на услугите. Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от социален работник, който ще се привлече от социална услуга в общината. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа при достъп до здравни услуги – връзка и придружаване до личен лекар или лекар-специалист; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитус при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител. През месец март 2016 г. ще се извърши второ оценяване на кандидат-потребители, които са били обслужвани в рамките на операция “Нови алтернативи“. 905.60 3 421.81
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Целта на дейността е подобряване на професионалните умения на назначения персонал при предоставяне на интегрираните услуги в домашна среда. Персоналът, който ще предоставя социални услуги в домашна среда ще получава допълнителна професионална подкрепа - психологическа подкрепа, консултиране и супервизия: Консултиране и подкрепа за социално включване – предвидени са 2 броя консултации по време на функционирането на социалната услуга в рамките на два дни. Консултациите са организирани в две групи или общо 32 часа. Предоставяне на супервизия на наетия персонал. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Предвижда се провеждането на групова супервизия на личните/социалните асистенти и домашните помощници в три групи по два часа , общо 12 часа. Предоставяне на психологическа подкрепа Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал - 30 часа за в рамките на действието на социалната услуга. Подкрепата, която е предвидена да се предоставя в рамките на тази дейност ще се осъществява от експерти –социален работник и психолог, с утвърден опит в сферата на социалните услуги, които ще бъдат привлечени от социална услуга, функционираща на територията на общината. 310.80 42.16
Предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда на база индивидуалните потребности на потребителите.: Основните цели на тази дейност са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Калояново в Звеното за услуги в домашна среда, създадено към Домашния социален патронаж по финансова схема „Помощ в дома“. Почасово предоставяне на интегрирани услуги за социално включване ще подкрепят и надградят дейността на съществуващото Звено и ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 50 лица с увреждания и техните семейства, 10 лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами. Предоставянето на ежедневна грижа на потребителите в тяхната домашна среда ще се извършва от 30 Лични асистенти (ЛА), 10 Социални асистенти (СА) и 5 Домашни помощници (ДП). На база изготвената оценка на потребностите ще се разработи подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от членове на екипа с подкрепата на назначените социален работник и медицинска сестра, и с участието на потребителя или негов законен представител, и е съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя. В индивидуалния план се залага и вида на услугата, която ще получава потребителя. Планът се актуализира на всеки 6 месеца, за да се провери и реализира потребността от промяна. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от личния/социалния асистент, или от домашния помощник, потребителите ще получават интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др. Назначеният персонал в Звеното за услуги в домашна среда - ЛА, СА и ДП, ще осигурят почасовите социални услуги в дома на потребителите, както следва: - Личният асистент ще полага грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. - Социалният асистент ще предоставя комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. - Домашният помощник ще предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. Планирано е да бъде наета медицинска сестра с релевантно образование, която ще изпълнява следните дейности: - Осигуряване на достъп до здравни грижи - придружаване до личен лекар или лекар специалист; съдействие за извършване на изследвания на потребителите и други; - Консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; - Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия. Всичките видове услуги, посочени по-горе ще се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. За предоставянето на услугите ще са изготвени и графици. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Предвидени са механизми за наблюдение, оценка и контрол на предоставяне на социалните услуги. Услугите ще се предоставят съгласно разработената Методология за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги. Предоставянето на услугите в Звеното за услуги в домашна среда ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Потребителите ще получават и социално-психологическа и мотивационна подкрепа и подкрепа за социално включване, описани подробно в дейност № 6 на проекта. 439 316.32 420 282.84
Мотивационна, социално-психологическа подкрепа за потребителите на услугите.: Целта на дейността е повишаване качеството на живот на потребителите и мотивация за справяне с трудни житейски ситуации и превенция на социалното изключване е институционализация чрез специализирана подкрепа. Предвидено е потребителите на социални услуги в домашна среда да получат професионална мотивационна подкрепа, социално-психологическа и подкрепа за социално включване, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности. Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите на социални услуги в домашна среда при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях - „личен асистент”, „социален асистент“ или „домашен помощник“, при конфликти с роднини и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се само изолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа ще е насочена и за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Подкрепата за социално включване ще се осъществява чрез осигурена възможност потребителите да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници; съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни; услуги, свързани със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други. По време на предоставяне на социалната услуга са предвидени 90 часа за извършването на психологическа и социално - мотивационна подкрепа на потребителите. Планирано е тази подкрепа да се осъществява от социален работник и психолог, които са служители на общинска социална услуга. 378.00 343.86
Разработване на Методология за почасово предоставяне на услуги в домашна среда: С реализацията на тази дейност се цели по-качествено предоставяне на интегрираните услуги, ясни и прозрачни правила за работа и осигуряване на инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността на предоставянето на услуги в домашна среда - социални услуги и достъп до здравни грижи. Предвидено е веднага след стартирането на проекта и преди реално да започне функционирането на социалните услуги в домашна среда да се разработи Методология за дейността на предоставяните почасово услуги в домашна среда. Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят, за да се гарантира тяхното качество и при прилагане на мултидисциплинарен подход. Методологията ще съдържа правила и процедури за предоставяне на услугата, съгласно действащото законодателство. Целта на тази дейност е свързана с регламентиране процеса на предоставяне на социалните услуги в общността „Личен асистент”, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на тези услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето и Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца. Целта на Методологията е да се повиши нейното качествено предоставяне в практиката, както и да предложи на местно ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността на предоставянето на социалните услуги в домашна среда. Методологията ще подпомогне назначения персонал да развият уменията си за предоставяне на социални услуги, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Водещ принцип при разработването на Методологията е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение и на основава на индивидуалната му оценка Методологията ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалните услуги „Личен асистент”, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“. Тя ще има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници Планирано е Методологията за дейността на предоставяните почасово услуги в домашна среда да бъде разработена от външен изпълнител с богат опит в сферата на социалните услуги. 1 150.00 1 150.00
Информиране и публичност: Целта е повишаване на информираността на общността за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в нагласите към целевите групи, включително и достъпно разясняване каква е интегрираната услуга и за кого е предназначена. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: - Брошури – общо 500 броя за оповестяване на дейностите на проекта; - Табели по проекта - 2 броя, които ще се поставят на сградата на общината и на Домашен социален патронаж. - Плакати – 30 броя., които ще се поставят на видни места в общината и кметствата. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат и други информационни подходи като: Публикации в местни вестници и регулярни публикации в сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция, на която ще бъдат поканени представители на дирекция "Социално подпомагане", общинска администрация, медии, местната общност. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно съществуване на Звеното за услуги в домашна среда на територията на Община Калояново. Предвижда на всички участници в конференцията ще се раздадат информационни материали - папки, химикали и тефтери. 1 013.28 1 493.76

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.