Дейност по въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт HACCP: ЕВРО-ТРЕЙД ООД предвижда в настоящата дейност да извърши две поддейности. Първата поддейност ще бъде въвеждане на система за управление в съответствие със стандарт НАССР / от месец 7 до месец 11/, а втората поддейност ще бъде сертифициране на система за управление в съответствие със стандарт НАССР / от месец 9 до месец 14/. Обхвата на стандарта ще бъде "Производство и печат на гъвкави опаковки от полиестер, полиетилен, полипропилен, маслоустойчива хартия, алуминиеви фолиа и др. Производство и печат на самозалепващи етикети". Основната дейност на ЕВРО-ТРЕЙД М ООД е производството на етикети и опаковки за хранително-вкусовата и сладкарската промишленост. Фирмата е основен доставчик на етикети и опаковки за продуктите на производството на търговски марки като ВЕРЕЯ, Димитър Маджаров, Бор Чвор, Опицвет, Родопея, ресторантите от веригата Happy и др. Основната дейност на ЕВРО-ТРЕЙД М ООД е подложена на постоянни проверки от одиторите на клиентите на предприятието. Извършват се постоянни проверки свързани с безопасността и чистотата на процеса по производството на опаковките и етикетите, които в повечето случай са в пряк контакт с хранителният продукт за директна консумация /при опаковките за краве масло и за сандвичи, както при фолиата използвани за капачки на киселото мляко и мн. др./. Тези проверки отнемат дълго производствено време, възпрепятстват работата на работниците и са трудоемки. Стандртизираното производство ще сведе до минимум съответните контролни одити и проверки. Освен това е от изключителна важност, че въвеждането и сертифицирането на стандарта НАССР ще се повлияе положително върху контрола на критичните точки и ще се минимизира риска от замърсяване на продукцията при производството и дистрибутирането й. За да успее фирмата да запази лидерските си позиции на пазара, гъвкавостта си, да подобри качеството и да предотврати риска от замърсяване на продукцията, фирмата планира въвеждането и сертифицирането по стандарт НАССР. Това ще доведе и до увеличаване на пазарния дял на фирмата на външните пазари, поради факта, че ще има възможността да отговори на стриктните изисквания за контрол и безопасност на продукцията в ЕС, ще повиши фирменият имидж и ще увеличи конкурентноспособността си. HACCP е съкращение на Hazard Analysis and Critical Control Point, което в превод означава "Анализ на опасностите и контрол на критичните точки". Критичните точки са точки от технологичния цикъл на храните, в които има вероятност да се появят биологични, химически и физически опасности, които да окажат негативно въздействие на храните и човешкия организъм. Критичните точки за контрол трябва да се управляват, с цел задържане нивото на опасността, нейното намаляване или елиминиране. НАССР системата има изключително превантивен характер, свързан с предотвратяване на рисковете от замърсяване на храните и намаляване вероятността от тяхната поява. В основата на изискванията на HACCP са залегнали принципите на Codex Alimentarius. Публикациите на Codex Alimentarius, съдържат препоръки, касаещи безопасността на храните, които са включени в законодателствата на страните членки на ЕС и като общ документ е разработена директива 93/43/EEG на Съвета на Европа, която е базирана на тези препоръки. Обхватът на приложение на HACCP системите, покрива цялата хранителна верига – от първичното производство (на плодове, зеленчуци, животни и други за човешка консумация), през производство, транспортиране, съхранение, дистрибутиране, търговия, опаковане и преопаковане, сервиране, до крайната консумацията на храната от човека. Принципите и предварителните стъпки за изграждане на НАССР система, описани в Кодекс Алиментариус (Codex Alimentarius) са в основата на всички останали стандарти свързани с безопасността на храните: ISO 22000 , IFS Food , IFS Logistics, IFS Broker, BRC (Global standard for food safety).
|
17 100.00
|
17 100.00
|
Дейност по въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 14001:2015: Още от своето създаване "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД демонстрира загрижеността си за намаляване на глобалното замърсяване чрез контрол на въздействията, които оказва върху околната среда със своите дейности и услуги. За момента това се изпълнява чрез вътрешни периодични обучения на служителите и ръководството относно начин на изпълнение на процедурите, допринасящи за опазването на околната среда. В натоящата дейност ще бъдат извършени две поддейности - първата е въвеждане на БДС EN ISO 14001:2015/ от месец 7 до месец 11/, а втората се изразява в сертифицирането на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 14001:2015/ от месец 9 до месец 14/. По този начин фирмата цели многократно да подобри политиката, която следва във връзка със запазване на екологично равновесие и намаляване на негативните въздействия от дейността си. Планираният обхват на действие на стандарта ще бъде "Производство и печат на гъвкави опаковки от полиестер, полиетилен, полипропилен, маслоустойчива хартия, алуминиеви фолиа и др. Производство и печат на самозалепващи етикети" Фирмата си поставя като основна цел, свързана с въвеждането и сертифицирането по стандарта, да определи своите измерими показатели за оценка, които да бъдат обективни, удостоверими и възпроизводими. Неминуеми са предимствата от въвеждането на сертификата за предприятието. Доверието на партньорите и заинтересованите страни ще се повиши многократно /освен клиента и служителите, с този стандарт ще бъдат разглеждани и интересите на външни за организацията страни – партньори, доставчици, посетители, съседи, местни жители, контролни органи, инвеститори, неправителствени организации/. Повишаването на екологичното съзнание на служителите, промяната в мисленето и навиците им ще спомогне на организацията да управлява своите екологични проблеми, което ще доведе до по-добри екологични показатели. Предприятието ще може да наложи ефикасен контрол на потреблението на ресурсите, което ще рефлектира положително за намаляване на разходите. Системата има възможност да бъде интегрирана с други изисквания за управление, като ще спомогне да се достигнат, както икономическите цели на ЕВРО-ТРЕЙД М ООД, така и целите, свързани с околната среда.
В предприятието ще бъдат ангажирани всички нива на персонала в организацията по отношение на управлението на отпадъците. Ще бъде отделено голямо внимание на физическото състояние на организацията и реалното изпълнение на изискванията, например по отношение на чистота, разделност при събиране на отпадъците, съхранение на опасни вещества и др.
Този стандарт може да се разглежда като част от цялостната система за управление, която обхваща организационната структура, дейностите по планиране, отговорностите, методите, процедурите, процесите и ресурсите за развитие, внедряване, изпълнение, оценяване и поддържане на политиката по опазване на околната среда.
Необходимите стъпки за изпълнението на поддейностите са:
1)Сформиране на екип ( месец 1 от изпълнението на проекта);
2)Избор на изпълнител за Поддейност 1:(от месец 7 до месец 8)
3)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност1:(месец 8)
4) Въвеждане на БДС ISO 14001:2015 в предприятието:(от месец 8 до месец 11)
5)Избор на изпълнител за Поддейност 2:(от месец 9 до месец 11)
6)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност2:(месец 11)
7)Сертифициране на въведеното в предприятието БДС ISO 14001:2015;(от месец 11 до месец 14) |
22 600.00
|
22 600.00
|
Дейност по разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД: С изпълнението на настоящата дейност "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД планира да въведе ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието. Той ще бъде специално разработен във връзка с процесите протичащи в предприятието на VBA програмен език. Този софтуер ще обхване процеса на планиране, контрол и отчитане от цялостния производствен процес. В дадения момент процедурите по планиране на продукцията, планирането на човешките ресурси, планирането на доставките и производствените процеси, планирането на складовите дейности и спедицията на предприятието се извършват изключително трудоемко. Всички справки се изготвят и изчисляват само ръчно от служителите и това води до чести грешки, пропуски, занижен контрол на продукцията и на сроковете за нейното изработване. Въвеждането на подобен ИКТ базиран софтуер ще реши всички изброени проблеми и ще подобри цялостната дейност на "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД във всичките й процеси. Чрез въвеждането на ИКТ базирано проследяване и отчитане на свършената работа с уникални за предприятието ключови индикатори ще се подобри прозрачността за реалното измеряемо състояние на показатели, чиито контрол и подобряване ще доведе до по-добри финансови резултати както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Използването на ИКТ системите от всички служители ще доведе до повишаване на тяхната организационна компетентност и професионално развитие. Въвеждането и използването на ИКТ системата за планиране, контрол, проследяване и отчитане ще доведе до подобрена комуникация и организация на работата както в, така и между различните процеси и нива в йерархията на фирмата. В момента не се знае нито производителността на служителите, нито ефективното използване на машините. Чрез изграждането и внедряването на уникални за предприятието измеряеми индикатори за представянето му като:
-% производителност на хората и % ефективност на машините /и двете базирани на детайлно измерени стандарти/;
-причини за загубата на производитленост и ефективност, измерени в % от общото време по време на смяната;
-% на брак и причините за неговото формиране;
-% необосновано време;
-% време за настройка на машините за всеки един продукт базирано на стандарти (оптимално време за неговото извършване),
ще се даде възможност ежедневно/ежеседмично/ежемесечно да се знае реалното състояние и потенциал на предприятието.
Чрез контрола и подобряването на изброените индикатори ще се оптимизират разходите, ще се намали себестойността на произвежданите продукти, което в крайна сметка ще доведе и до много по-висока конкурентоспособност на българския и на европейските пазари. Дейността ще бъде извършена спазвайки следните стъпки:
-Сформиране на екип по проекта / от месец1 до месец 2/;
-Извършване на процедура за избор на изпълнител / от месец 11 до месец 13/;
-Сключване на договор с избрания изпълнител и извършване на услугата / от месец 13 до месец 17/;
-Тестване и подписване на приемопредавателен протокол / месец 17/;
-Изготвяне на финален отчет и доклад на дейността /месец 18/. |
97 500.00
|
97 300.00
|
Дейност за извършване на реинженеринг на процесите в "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД : В настоящото проектно предложение фирма "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД ООД планира извършването на реинженеринг на всички процеси в предприятието а именно:
-Получаване на суровина (широчина на ролите от 0,2-1,6 м);
-Планиране на производството (количества краен продукт, използван ресурс и краен срок за изпълнение на база на получените заявки от клиенти);
-Разролване (подготовка на ролите чрез изрязването им на необходимата ширина) на различни широчини, за което в повечето случай за момента се използва външна услуга;
-Печат и щанцоване;
-Контрол на произвежданите количества спрямо производствения план;
-Транспортиране на произведената продукция в склад готова продукция;
-Транспортиране до клиента;
-Отчитане на произведените количества и вложените в тях ресурси;
като с настоящата дейност се цели фундаментално преосмисляне на работния процес и достигне до подобрения в основните специфични показатели на ЕВРО-ТРЕЙД ООД. Поддейностите планирани в процеса по реинженеринг на фирмата ще бъдат:
-Изготвяне на анализ на управленските системи, процедури и процеси на всеки отдел на предприятието с цел да се подобрят и оптимизират настоящите работни потоци, дейности, процедури, организация и управленски системи. Ще се анализира производственият цикъл, както и процесите на планиране, проследяване, контрол и отчитане на дейността на предприятието. Също така ще се преразгледа и анализира цялостната организационна структура;
-Вземайки предвид специфичните нужди на "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД ООД ще бъдат избрани процесите, които ще бъдат препроектирани;
-Ще бъде изготвен технически модел на всички решения за подобряване на цялостната дейност на ниво отделни специфични нива;
-Ще бъде изготвен и приложен специален наръчник с процедури, в който ще са описани подробно начините за изпълнението им;
-Ще бъде извършено въвеждане на препроектираните процеси в дейността на предприятието;
-Ще бъдат извършени обучения на ръководния (висшия и средния мениджмънт) във възприемане на методологията за търсене на постоянно организационно подобрение в отделите и дългосрочен подход към повишаване на производителността и ефективността чрез оптимизация на процесите и подобряване на процедурите. Обученията ще бъдат: теоретично обучение, включващо серия от семинари за повишаване на управленските умения и организационна култура на Ръководството и служителите и практическо обучение на място чрез ежедневна комуникация със служителите на "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД на работната площадка;
В момента във фирмата съществуват пропуски от следния тип:
-времеви загуби, при планиране на поръчки и както и в производствения процес;
-недостатъчна натовареност на машините в производството, поради пропуски в планирането на необходимите човеко-часове, което понижава производствения капацитет и производителността на предприятието;
-организационни проблеми нуждаещи от промяна на последователността на процесите и съвместяване на няколко дейности от една позиция;
-Пропуски в комуникацията между административните отдели и производствените еденици, както и комуникацията вътре в тях;
Всички тези ключови пропуски ще бъдет разрешени посредством изпълнение на настоящата дейност, а именно извършване на реинженеринг в предприятието и фундаментално преосмисляне на процесите в предприятието. |
56 000.00
|
55 400.00
|
Дейност за инвестиция в ново оборудване допринасящо за постигане на съответствие със заложените в проекта стандарти както и допринасящо за процесите по реинженеринг в "ЕВРО-ТРЕЙД" М ООД: В настоящата дейност "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД планира придобиването на 1 бр. технологично оборудване /ДМА/ - Машина за рязане на бобини. Тя разролва материала и отрязва от него материал с необходимата ширина. Машината е необходима при въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие със стандарт НАССР. Тя ще допринесе за опазването на околната среда и ще подобри многократно процеса на производство, като ще скъси сроковете за обработка и ще премахне необходимостта от използване на външна услуга за разролване на материала използван за суровина на производството. Суровините, които се използват в "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД ООД са разнообразни, от тънки полиестери и алуминиеви фолиа (7-40 микрона), до самозалепващи и други хартии ( до 300гр./кв.м). Фирмата е клиент на едни най-големите заводи в Европа за производството на такива суровини. Доставяната суровина представлява „джъмбо“ роли за производство на опаковки и етикети, това са роли по 600-1200кг с ширина до 1200мм. Всяка една такава рола трябва да бъде пригодена за работа чрез нарязването и на съответните по-малки роли, от които се произвеждат над 3000 вида различни размери етикети и опаковки. Във момента това разролване се извършва чрез възлагане на външна услуга към други фирми. Това обаче усложнява контрола по безопасност и хигиена на материала и затруднява получаването на сертификат НАССР, заложен като дейност в настоящото проектно предложение. След закупуването на заложената в настоящата дейност машина, която ще бъде със затворен цикъл на работа, ще може да се гарантира абсолютно изолиране на материала през процеса на рязане и разролване и по този начин ще се даде възможност да се изключи риска от замърсяване на материала, от който се произвеждат опаковките за хранителните продукти, етикетите и останалите видове продукти, които се произвеждат в предприятието. Машината е изключително икономична, с нисък разход на електроенергия и бърз цикъл на работа. Заложената за закупуване машина ще окаже ползотворно влияние и върху ресурсната ефективност на предприятието. При използването й няма да се генерира почти никакъв технологичен брак на продукцията. Тези характеристики и качества на машината ще допринесат при въвеждането и стандартизирането на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 14001:2015, което също е заложено като дейност в настоящия проект.
Машината ще има огромен принос и в процесите свързани с реинженеринг на дейността. Чрез нея ще може да се гарантира спазване на заложените срокове за изработка на дадена поръчка, ще се гарантира точно планиране на необходимите материални ресурси както и човеко-часовете необходими за изработването й. Предприятието ще намали себестойността на единица продукция поради факта, че ще преустанови възлагането на тази дейност на външни фирми и ще спести както от разходи за изпълнение от външни фирми така и от разходи за транспорт.
Планираната в рамките на настоящата дейност инвестиция допринася пряко за изпълнението на дейността и проекта с оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за въвеждане и сертифициране на заложените в проекта стандарти, както и за извършване на услугата по реинженеринг на целия производствен процес. С изпълнение на конкретната и заложените в проекта дейности ще се осигури развитие и укрепване на управленския капацитет за подбряване моделите на управление и организацията на основните процеси в дейността на предприятието и по този начин ще се увеличи конкурентоспособността и експортния потенциал на "ЕВРО-ТРЕЙД М" ООД.
Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са:
1)Сформиране на екип (от месец 1 от изпълнението на проекта);
2)Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2);
3)Сключване на договор с избрания изпълнител (от месец 2);
4)Доставка на ДМА и подписване на приемнопредавателен протокол (от месец 2 до месец 5);
5)Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация,подписване на финален приемопредавателен протокол /месец 6/. |
99 062.78
|
97 791.50
|
Дейност за осигуряване на информираност и публичност на проекта: Дейността за информация и публичност ще бъде изпълнена според Насоките за кандидатстване и с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и финансиращите органи. Тя ще се извършва при спазване на техническите характеристики на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от ОП "Иновации и конкурентноспособност" 2014-2020г. |
1 200.00
|
595.00
|