Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел е осигуряване на подкрепа за продължаване на процеса по деинституционализация,чрез реализиране на модели за качествена алтернативна грижа за деца и/или младежи, настанени в Дома за деца,лишени от родителска грижа „Асен Златаров“(ДДЛРГ) в гр.Враца,включително и за деца с увреждания. Проектните дейности са:подготовка и провеждане на обществени поръчки,подбор и наемане на персонала,дейности по преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите услуги ,oбучения и супервизия на персонала,предоставяне на социалните услуги „Център за настаняване от семеен тип за деца” (ЦНСТ), „Преходно жилище за деца от 15-18-годишна възраст”(ПЖ),„Наблюдавано жилище за младежи от 18-21 г.”(НЖ),„Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства”(ДЦДМТМУТС) и „Център за обществена подкрепа”(ЦОП),включително осигуряване на услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица,в част от ЦОП (до 4 места).Целеви групи са:на ЦОП-деца и семейства в риск;деца,изведени от специализирани институции и настанени в резидентни услуги.Към настоящия момент резидентни услуги ползват 42 деца с увреждания.Потенциални потребители са и децата от ДДЛРГ "Ас. Златаров"- Враца с  настанени 43 деца и младежи;на ДЦДМТМУТС-деца с тежки множествени увреждания и техните семейства,ползващи резидентната услуга ЦНСТ;на ЦНСТ-деца, лишени от родителска грижа,с изчерпани възможности за оставане и връщане в биологичното семейство, настаняване в семейството на близки,роднини или приемно семейство;на ПЖ-деца от 15-18 г., изведени от специализирани институции;на НЖ-лица от 18-21г.,които напускат специализирани институции,ПЖ и ЗЖ и им предстои да водят независим начин на живот.Потребността, която ще бъде удовлетворена чрез реализиране на проекта е целевите групи да получат съпътстващи социални услуги в общността.Очакваните резултати са закриване на ДДЛРГ-Враца и разширяване обхвата на социалните услуги на територията на община Враца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде съгласно ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1.Доставка на специализирано транспортно средство (специализиран микробус 9+1 с платформа за лица с увреждания);; 2.Доставка на работно облекло за персонала; 3.Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонала, ангажиран в социалните услуги за деца и/или младежи, предвидени да бъдат разкрити на територията на община Враца: Екипите на ЦНСТ, ПЖ, НЖ, ДЦДМТМУТС и ЦОП са определени съгласно Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността и са както следва: -ЦНСТ - 10,5 служители: ръководител- 0.5 бр., социален работник- 1,5 бр., социален сътрудник - 1 бр., детегледач- 6 бр., мед. сестра- 1 бр., 0,5 бр.-трудотерапевт. -ПЖ- 5,5 служители: социален работник-1 бр., трудотерапевт-1,5 бр., социален сътрудник- 3 бр. -НЖ- 1 служител: 0.5 бр.- ръководител, 0.5 бр.- социален работник -ДЦДМТМУТС- 12 служители: Ръководител- 0.5 бр., социален работник-1 бр., психолог-1 бр., педагог- 1,5 бр., рехабилитатор-1 бр., логопед-1 бр., мед. сестра-1 бр., трудотерапевт-1 бр., детегледач- 2 бр., шофьор -1 бр. и хигиенист-1 бр. -ЦОП- 20 служители: Ръководител- 0.5 бр, социален работник- 4, психолог- 4 бр., педагог-3,5 бр. , логопед-1 бр., социален сътрудник- 4 бр., хигиенист -1 бр., касиер-домакин-1 бр., работник по поддръжката -1бр. За всички служители ще се закупи работно облекло и ще Ще се осигури обслужване от служба по трудова медицина, съгласно Законът за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ). 1 400.82 0.00
Дейности по преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите услуги от резидентен тип или в алтернативна грижа, както и ползването на дневните и консултативните форми на социални услуги: Дейността е свързана с провеждане на опознавателни срещи, които ще се извършат между децата и младежите, които ще бъдат настанени в услугите ЦНСТ, ПЖ, НЖ и екипите назначени за предоставянето им, както и с подаване на документи за ползването на дневните и консултативните форми на социални услуги. Част от дейността е подготовката на всички социални услуги, преди настаняването и ползването им от потребителите, както и заплащане на режийните им разходи за период от 3 месеца. В рамките на три месеца от проекта ще бъдат извършени опознавателни срещи между децата/младежите, които ще бъдат настанени в услугите ЦНСТ, ПЖ, НЖ и екипите назначени за предоставянето им. Първата среща е предназначена за лицата, предоставящи социалните услуги до момента и персонала в новите услуги. В нея ще се разгледат досиета на потребителите, ще се обсъдят характерни прояви, състояния и потребностите им. Втората, третата и четвъртата среща ще се проведат в услугите, които към момента ползват потребители съвместно с екипите от двете услуги. Времетраенето на една опознавателна среща ще е в рамките до 2 академични часа. При случай, че потребителите на новооткритите социални услуги не се намират на територията на град Враца, екип до пет представители на новите услуги ще ги посетят на място в услугите. За тях се планират същият брой срещи за опознаване, предвидени са средства за гориво, за осъществяване на срещите, както и за командировъчни на служителите 80 147.48 87 047.49
Център за настаняване от семеен тип за деца: В центъра е създадена среда близка до семейната, при която децата получават необходимата им индивидуализирана грижа и подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в него са насочени към създаването на условия и нагласи на децата за равнопоставено участие в живота на местната общност. Предоставянето на социалната услуга ще се осъществи при изпълнение на стандартите и прилагане на критериите, регламентирани в Приложение 3 на Наредба за критериите и стандартите за социални услуги за деца и съгласно утвърдено от Изпълнителен директор на АСП и Председателя на ДАЗД и Методическо ръководство за предоставяне на социалната услуга ЦНСТ. Екипът на ЦНСТ ще е от 10,5 служители: ръководител- 0.5 бр., социален работник- 1.5 бр., съциален сътрудник -1 бр. и детегледач- 6 бр., мед. сестра- 1 бр. , 0.5 бр.-трудотерапевт. В ЦНСТ ще се осигури специална аптечка в работния офис на персонала, в която ще има основни лекарства за оказване на първа помощ и оказване на първични здравни грижи. Децата няма да имат достъп до аптечката с лекарствата. Изписването и даването на лекарствени средства се осъществява съобразно назначенията от лекар и медицинските разпоредби и се отразява в медицинската документация, водена в ЦНСТ. Храненето на всяко дете ще е съобразено с необходимостта от спазване на определена диета и ще се извършва съобразно индивидуалните нужди. 583 182.56 562 237.05
Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст: Преходно жилище (ПЖ) е услуга от резидентен тип за деца в риск по смисъла на Закона за закрила на детето от 15 до 18-годишна възраст, осигуряваща настаняване на 8 деца като мярка за закрила, в която получават подкрепа от специалисти за придобиване на знания и практически умения за водене на относително самостоятелен начин на живот и подготовката им за включване в живота на общността. Капацитетът на услугата е 8 деца. Социалната услуга ПЖ ще се предоставя и управлява от Община Враца. Услугите, предоставяни в ПЖ са в съответствие с критериите и стандартите за местоположение и материална база, за хранене, здравни грижи, образователни услуги и информация, организация на свободното време и личните контакти и квалифициран персонал, който се състои от 5,5 служители: социален работник-1 бр., трудотерапевт-1,5 бр., социален сътрудник- 3 бр. В преходното жилище потребителите на социалната услугата ще бъдат стимулирани да развиват личните си умения и навици, да се чувстват сигурни и готови за предприемане на следваща стъпка към интеграция в общността. Услугата се предоставя в среда и условия, наподобяващи в максимална степен домашните условия и атмосфера и начин на общуване в семейството. За всеки потребител се извършва оценка на потребностите и планиране при предоставяне на социалната услуга, като се зачита мнението на потребителя и възможността му за самостоятелно вземане на решение. Всяко потребител ще бъде записан на подходяща форма на обучение в учебно заведение, съобразно възрастта. Личните контакти ще се организират съгласно Плановете за действие. 226 850.37 218 977.42
Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 г.: Наблюдаваното жилище (НЖ) е форма на социална услуга за оказване на подкрепа и консултиране на лица, навършили 18 години, които напускат специализирана институция, преходно жилище или защитено жилище и им предстои да водят независим начин на живот, както и с цел превенция на настаняването им в специализирана институция. Услугите са основани на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и са съобразени с конкретните потребности на всяко прието лице. Услугата Наблюдавано жилище оказва на подкрепа и консултиране на лица, навършили 18 години, които напускат специализирана институция, преходно жилище или защитено жилище и им предстои да водят независим начин на живот. Възможно е и приемането на лица до 21 г. възраст в риск от общността, които нямат семейства или не получават семейна подкрепа и се нуждаят от професионална помощ в прехода към самостоятелен живот. Екипът на услугата включва ръководител-1/2 бр. и социален работник-1/2 бр. Ръководителят организира, ръководи и контролира цялостната дейност на НЖ, спазвайки нормативните изисквания. Основните цели са: Оказване на подкрепа на младежи в неравностойно социално положение, чрез предоставяне на социални услуги, обезпечаващи техните възможности за справяне с трудностите, свързани както с реинтеграцията им към общността, така и с успешната професионална реализация; Да подпомага социалната интеграция и професионалната реализация на младите хора в неравностойно социално положение като развива личностните ресурси и съдейства за създаване на тесни връзки и сътрудничество между младежите в нужда и местните институции и общността; Да предостави условия за самостоятелен и независим живот на младите хора, под наблюдението и с подкрепата на екип от професионалисти. В НЖ са създадени условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция на потребителите на социалната услуга; Осъществяване на дейности за постигане на социално включване;Осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща среда, близка до семейната, с възможност за подкрепа и изява. При работа с потребителите се прилага индивидуален подход. 105 004.94 87 820.77
Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги: Дейността е свързана с предоставянето на услугата Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги. В дневния център ще се осигури включваща, приемаща и стимулираща развитието среда. Центърът ще насърчава и подкрепя социалното, емоционалното и културно развитие на всеки потребител като доказателство на това, че всеки човек може да развие потенциала си и да бъде ценен участник в живота на общността. Дневният център подкрепя социализацията и интеграцията на децата чрез индивидуален подход, съобразен с нуждите и потребностите. Предоставяните услуги имат за цел да отговорят най-пълно на потребностите и желанията на децата и младежите с цел осигуряване на тяхното благополучие. Всички услуги ще се предоставят целодневно и почасово. Ще се оказва психологическа подкрепа на семействата в областите, в които срещат трудности при възпитанието и развитието на своето дете. Дават се насоки за работа вкъщи, като се проследяват получените резултати. Дневният център /ДЦ/ ще подкрепя социализацията и интеграцията на децата и/или младежите чрез индивидуален подход,съобразен с нуждите и потребностите. Специалистите ще се грижат, подкрепят и подпомагат потребителите в процеса на изграждане на навици за самостоятелен живот. Предоставяните услуги имат за цел да отговорят най-пълно на потребностите и желанията на децата и младежите с цел осигуряване на тяхното благополучие. Дневния център предлага специализирано оборудване и обзавеждане, в зависимост от конкретните потребности на децата/или младежите,както и предоставянето на храна, задоволяването на ежедневните,здравните, рехабилитационните потребности, организацията на свободното време и личните контакти. Предвид целевата група по проекта, а именно деца с физически и тежки множествени увреждания закупуването на превозно средство по проекта е наложително. Специализираните транспортни средства за хора с увреждания, с които разполага Община Враца, са недостатъчни за ежедневното извозване на деца с увреждания, посещаващи детски градини и училища и дневни центрове и центрове за почасови услуги. Ще се закупи един брой фабрично ново и неупотребявано специализирано транспортно средство за хора с увреждания за нуждите на Община Враца, категория М2, снабдено със съответните 9+1 места, оборудвано с хидравлична платформа за качване на хора с инвалидни колички и сгъваема електрическа степенка на входната врата за трудно подвижни пътници, както и с устройство за укрепване на инвалидни колички. Необходимо е транспортното средство да бъде оборудвано и с колани за закрепване на инвалидна количка към пода, триточкови колани за всички седалки с автоматично натягане, колани с регулираща височина, с ограничител на усилието, климатроник. Пътническата част трябва да е остъклена. 507 934.14 486 580.74
Център за обществена подкрепа, включително осигуряване на услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация чрез създаване в част от ЦОП до 4 места за спешно настаняване : Център за обществена подкрепа е комплекс от социални услуги предназначени за деца и семейства с цел предотвратяване на изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, обучение и подкрепа на приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. В ЦОП се осигуряват услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация. Създадени са 4 места за спешно настаняване. Капацитета е 100 консултативни случаи. В ЦОП се оказва психологическа подкрепа и консултиране на деца за: възстановяване и подобряване на връзките им със семейството; развитие на умения за живот; справяне с агресия, трудно поведение, подобряване на взаимоотношенията с връстници, педагогическа подкрепа на деца, които срещат трудности в училище; подкрепа на семейството, информиране и консултиране на родителите за: осигуряване на безопасна и сигурна среда за детето, повишаване на уменията им за полагане на добри грижи за детето, предотвратяване на риск от насилие; изготвяне и подаване на различни документи в местни и държавни институции; търсене и намиране на работа; получаване на здравни услуги-избор на личен лекар профилактични прегледи, необходимост от лечение в болница; възможностите за ползване на други услуги, както и осигуряване на спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация-4 места за спешно настаняване. Услугите се предоставят от екип от 20 служители, състоящ се от: Ръководител- 0.5 бр., социален работник-4, психолог- 4 бр., педагог-3,5 бр., логопед-1 бр., социален сътрудник-4 бр., хигиенист-1 бр., касиер-домакин-1 бр., работник по поддръжката-1 бр. Във връзка с предоставяне на услугата е планирано да се закупят 10 брой конвекторни печки, за осигуряване на необходимата температура във всички помещения, тъй като е констатирано, че монтираните климатици не са достатъчни. Средствата са планирани в бюджетен ред 5.5. В ЦОП се води цялата задължителна документация съгласно нормативните документи. Поддържането и начините на ползване на документацията се определят при спазване на изискванията за поверителност, достъпност и съхранение. Ползвателите ЦОП са: Деца от 0до18 години в риск и техните семейства; Бременни жени, родители/законни представители на дете в риск; Кандидати за или вече одобрени приемни семейства или осиновители; Лица-бъдещи родители, близки и роднини на дете, което ползва ЦОП, чиито потребности попадат в обхвата предоставяната подкрепа; Деца и младежи от специализирани институции, услуги от резидентен тип, приемни семейства; Младежи, напускащи специализирани институции, услуги от резидентен тип, приемни семейства. Насочването става чрез ОЗД, МКБППМН, Детска педагогическа стая, полиция, съд, прокуратура и само заявили се клиенти, които по своя преценка са се насочили към ЦОП. При изготвяне на индивидуална оценка, детето е в центъра на вниманието; вземат се предвид факторите на средата; включва се работа с децата и семействата; оценката е насочена към използване и развиване на наличните предимства, както и към определяне на проблемите; Тя се основава на подход на сътрудничество между компетентните институции и служби; включва обективна и методично събрана информация; гарантира равни възможности. 557 378.86 527 983.81

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.