Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на проектно предложение „Благоустрояване на пешеходна централна зона - Етап I“ ще допринесе за подобряване на качеството на жизнените условия посредством заложените за изпълнение урбанистични, ландшафтно-екологични и рекреационно-естетически дейности, като същевременно свързва основна устройствена зона на град Кюстендил и елементите й с обкръжаващата природна среда. 
Комбинацията от тези дейности ще допринесе за превръщането на град Кюстендил в привлекателен център както за местното население така и за туристите и бизнеса. Чистата екологична среда, даваща равен достъп до функциите, които изпълнява в съчетание с осигуряването на по-добрия достъп до домовете на хората и развитието на алтернативния транспорт е предпоставка за успешното и устойчиво развитие на град Кюстендил, който се явява един от 36-те града, центрове на агломерационни ареали.  
Проектът ще повлияе положително на цялата общност в град Кюстендил и региона, тъй като предлага координирано изпълнение на важни местни политики за решаване на проблемите, свързани с модернизиране и реконструиране на физическата среда на значими обществени пространства в града. Предвидените дейности са взаимосвързани и ще осигурят синергия и трайно подобряване на целевата територия, от гледна точка на достъпност, сигурност, екологични условия и качеството на живот в град Кюстендил. Подобряването на икономическата, социална, жилищна и природна среда и обслужващата инфраструктура в Община Кюстендил от своя страна ще допринесе до увеличаване на инвеститорския интерес, а оттам и до укрепване на икономическия просперитет и пазара на труда и увеличаване на заетостта в Община Кюстендил.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1:Организация и управление на проекта: За целите на изпълнение и управление на проекта ще се сформира проектен екип, който ще изпълнява функции по организационните и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от следните членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - инвеститорски контрол; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; Дейността ще се извършва от служители на Община Кюстендил, които няма да получават възнаграждения за извършената работа. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП „Региони в растеж“ 2014 - 2020; финансово управление на проекта; докладване на нередности; архивиране; информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Управляващия орган (УО) съгласно клаузите на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта. 0.00 0.00
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Благоустрояване на пешеходна централна зона - Етап I“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатитеот него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г .. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянна обяснителна табела. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. 0.00 0.00
Дейност 3: Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. 0.00 0.00
Дейност 4: Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР за обект „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“: Дейността включва Изпълнение на инженеринг – проектиране, изпълнение на дейности по СМР и авторски надзор. Дейността ще бъде извършена от избран изпълнител съгласно ЗОП, спазвайки и основавайки се на принципите на лоялна конкуренция, ефективност и прозрачност. В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: (1) Дейности, свързани с изработването на технически проект: - Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на техническия проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание - ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. - Съгласуване и одобрение на техническия проект и издаване на разрешение за строеж. (2) Изпълнението на строително-монтажните работи на обект „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“ ще започне след издаването на разрешение за строеж и ще включва следните етапи: Етап 1: Откриване на строителна площадка; Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка; Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа на възложителя и въвеждането му в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч. приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 3/31.07.2003г.; документ за въвеждане в експлоатация. (3) Дейности свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: авторски надзор при строителството на обекта от откриването на строителната площадка до въвеждането му в експлоатация; участие в съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай за установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; изготвяне на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо строителен надзор; изготвяне и заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обекта. 198 333.00 243 523.88
Дейност 5 Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ и въвеждане на обекта в експлоатация: По-детайлно, за дейностите на строителен надзор, Изпълнителя ще следва изискванията на чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: Съобразно изискванията на чл. 166 от ЗУТ: 1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, въвеждане в експлоатация на обекта „Основно обновяване на незастроените със сграда площи в УПИ VIII, кв. 176“, регламентиран в чл. 168, ал.1 от ЗУТ , а именно: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол по отношение пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - спиране на строежа ако се изпълнява в условията на чл. 224, ал. 1 и/или чл. 225, ал.2 и/или в нарушение на изискванията на чл. 169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ; 2. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа; 3 750.00 4 500.00
Дейност 6: Извършване на независим финансов одит: Одитът на проектите по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020 се използва от УО като надежден източник на увереност при верификацията на разходите. За изготвянето на одиторски финансови отчети ще се извършва финансов одит на цялостното изпълнение на проекта от лицензирани експерт-счетоводители. Фирмата - изпълнител ще бъде избрана съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Основната цел на извършвания одит е да се предостави на община Кюстендил доклад за фактически констатации и да се формират констатации (потвърждения) относно: o всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; o първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одитора следва да се увери, че всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; o неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; o счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Резултатите от извършения одит на проекта ще бъдат представени в изчерпателен доклад, който ще съдържа фактически констатации. Одиторът задължително следва да потвърди, че са извършени одиторски процедури и са проверени 100% от декларираните допустими разходи по източници на финансиране, съгласно процентните отношения в договор за БФП. 515.83 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.