Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

“ФОРМЕКС” ЕООД – дружество специализирано в производството на серпентини за битови и промишлени бойлери, инженеринг, проектиране, производство и ремонт на машини и оборудване за преработка на храни и тютюн, находящо се в гр. Варна. Дружеството извършва механична обработка на различен тип детайли/корпусни и ротационни/, специализирано е в изработката и ремонта на машини за хранително вкусовата и тютюневата промишленост и металообработващи машини. Компанията разполага с машинен парк с основно оборудване включващо CNC машини за механична обработка, машина за плазмено рязане с ЦПУ, абкант, стари заваръчни апарати и старо универсално оборудване.
Проектното предложение е свързано със създаване и развитие на конкурентните предимства на “ФОРМЕКС” ЕООД, основаващи се на подобрена енергийна и ресурсна ефективност, чрез закупуване и внедряване в производство на енергийно ефективно оборудване, внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението, внедряване и сертифициране на ISO 50001. 
В проектното предложение са заложени дейности свързани с изпълнението на препоръчаните мерки за енергийна ефективност в Енергийния одит и дейности свързани със заложените услуги за изпълнение:
-Дейност 1 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от ЕО“: Струг с ЦПУ- 1бр.;
-Дейност 2 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от ЕО“: Винтов компресор- 1бр.;
-Дейност 3 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от ЕО“: Заваръчен инвертор- 1бр.;
-Дейност 4 „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от ЕО“;
- Дейност 5 „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“;
-Дейност 6 „Извършване на ЕО по образец („обследване за енергийна ефективност”)“;
-Дейност 7 „Публичност и визуализация“.
Всички дейности заложени в проекта са в режим „de minimis”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от Енергийния одит“(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Струг с ЦПУ - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Струг с ЦПУ и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Закупуването на енергийно и ресурсно ефективнен Струг с ЦПУ е свързано със струговата обработка на голямогабаритни ротационни детайли с висока точност. Новата машина ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани обработката на голямо габаритни детайли - фитинги и фланци DN400 за високо-обемни бойлери до 2куб м. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 1 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: С енергоспестяващата мярка е свързан процеса на струговане на челно цилиндрични повърхнини и нарязване на резби. В момента струговането се извършва на универсален струг ТРК -80 POREBA с мощност 25 кW. Точността на машината е ниска и това налага залагането на големи прибавки за обработка. Производителността на машината с отчитане времето за закрепването и базиране на заготовката и свалянето на детайла е 1/2 броя за час. Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на Струг с ЦПУ, който е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата машина, е с мощност 22,5 кW и производителност е 4 броя за час/ отчита се времето за закрепване на заготовката и свалянето на детайла/, по 15мин на детайл. За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл- фланец с диаметър ф620мм. В момента средногодишното производство на предприятието е 2016 броя/год. унифицирани детайла. Новия Струг с ЦПУ ще изработва по прогнозен план на предприятието 16128 детайла/год. Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност: - Намаляване на количеството метални отпадъци – машината е голяма точност и прецизност и позволява обработка без прибавки; - Намаляване на количеството технологичен брак. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Струг с ЦПУ - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. 192 766.60 190 740.00
Дейност 2: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от Енергийния одит“ “(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Винтов компресор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Винтов компресор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 2 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани със захранване с въздух машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200 и ексцентър преса ЕП16. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 2 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Захранването с въздух на машина за плазмено рязане и ексцентър преса става със стар компресор с мощност 5,5 kW и производствен капацитет 0,5 м3/мин. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, която е с по-висок производствен капацитет, което да доведе до повишаване капацитета на работа на наличните пневматични машини. Новия Винтов компресор, с .работно налягане 9,5bar. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Макс.-2,1 м3/мин. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Мин.0,4 м3/мин. Мощност на двигателя 15кW. Захранващо напрежение 400V/50Hz. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 2 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Разширяване на производствения капацитет - възможност за рязане на б=45мм на машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Винтов компресор - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол. 27 837.00 20 150.00
Дейност 3: "Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от Енергийния одит“ (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Заваръчен инвертор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Заваръчен инвертор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 3 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за всички дейностите свързани с изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 3 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Енергоспестяващата мярка е свързана с процеса заваряване изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. В момента „ФОРМЕКС“ ЕООД разполага с подобно оборудване - заварочен апарат ръчна заварка TIG. В момента заваряването се извършва на заваровъчен апарат ръчна заварка TIG с мощност 4,5 кW. Оборудването е ниско производително. Като се отчете времето за заваряване на унифициран детайл, констатираната производителност е 8 броя детайла за час. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор. Тя ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Новият заваръчен инвертор е с мощност 4,9 kW. Производителността с новия апарат при автоматична заварка тип MIG/MAG в защитна среда СО на унифицираното изделие е 12 броя на час. Забележка: за сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифицирано изделие, което е заварка тип TIG на два броя тапи към тръби Ф14х1.2 и Ф42х2 и последващата им заварка към фланец. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 3 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Заваръчен инвертор - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. 4 837.00 3 770.00
Дейност 4: „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от Енергийния одит “: Дейността включва внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система на „ФОРМЕКС" ЕООД и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 4 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата Мярка 4 е свързана с внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) във „ФОРМЕКС“ ЕООД, която позволява анализ и навременна корекция при възникнали проблеми и смущения в машини и оборудване и спомага за внедряването, поддържането и подобряването на система за управление на енергията съгласно европейски стандарт EN ISO 50001:2011. Мярка 4 внедряване на СМЕ ще доведе до подобряване енергийната ефективност. СМЕ е включено в енергоспестяваща Мярка 4 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. В технологичният процес се полага ръчен труд. В предприятието се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията. Енергоспестяващата Мярка 4: Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява Електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията, монтиране на хардуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 4 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ); - Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.; - Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на актива. - Подписване на приемно - предавателен протокол. 4 260.00 3 301.39
Дейност 5: „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт във „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност. Дейността включва: 1.Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва: Етап I - Въвеждащо обучение на ключов персонал от „ФОРМЕКС“ ЕООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011; Етап II – Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности: -Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011; -Разработване Политика за енергийно управление; -Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ. -Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия. Ще се разработят също така: -Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление; -Базова линия / базови линии за потребление; -Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия; -Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия; -Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти (със или без тегловен показател на критериите); -План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -План за мониторинг и измерване. Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ Етап IV - Внедряване на СЕУ: -Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ; -Разработването и изпълнението на благоприятни Енерго-Спестяващи Мерки (ЕСМ) съгласно критериите и оценките за приоритизация; -Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление. -Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ. -Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството на „ФОРМЕКС“ ЕООД. 2.Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 както следва: Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация. Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001; Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Стъпки за изпълнение на дейността: -Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите; -Сключване на договор с избраните изпълнители; -Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ Условие за издаване на сертификат е положително заключение от извършен одит на системата за управление от одиторския екип. Обща стойност на разходите за дейността в размер на 13600,00лв. 13 600.00 13 200.00
Дейност 6 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „ФОРМЕКС“ ЕООД . Дейността е извършена предварително. Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „ФОРМЕКС” ЕООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения. - Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност; - Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения); 2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата; 3. Изпълнение на договора за услугата; 4. Подписване на приемно предавателен протокол. Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение 7 500.00 7 500.00
Дейност 7: „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Стъпки на изпълнение на дейността са както следва: - Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация; - Доставка на следните средства за Публичност и визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 535.00лв. 535.00 290.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.