Организация и управление на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПРР. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат възложени по съответния законов ред. Съставът на екипа за управление на проекта включва 2 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект-ръководи работата на екипа и отговаря за цялостното изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто управление и изискванията за изпълнение на Управляващия орган; осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН.
2. Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; осъществява координация между всички участници в строителния процес на обекта;
3. Финансист - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с подизпълнителите. В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвени междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете определени в Общите условия. |
6 120.00
|
5 907.32
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки.: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се възложи изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, за:
1. "Изпълнение на строително - монтажни работи за изграждане на многофамилни жилищни сгради - социални жилища и Кризисен център в част от секция А3 и Б2 от същата сграда в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“.
2. „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за социални жилища и Кризисен център, по обособени позиции:
ОП 1: Доставка и монтаж на обзавеждане и кухненско оборудване за нуждите на социалните жилища.
ОП 2: Доставка и монтаж на обзавеждане и кухненско оборудване за нуждите на Кризисен център.
3. „Упражняване на строителен надзор по рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет: „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции, както следва: Обособена позиция 5: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория на обекти от високото строителство и благоустрояване и озеленяване на прилежащия терен.
4. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на обект: "Многофамилни жилищни сгради - социални жилища и Кризисен център в част от секция А3 и Б2 от същата сграда в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“.
5. „Изпълнение на мерки за информация и публичност по Рамкова процедура за осигуряване на информация и публичност на Община Бургас".
6. "Организиране на събития в рамките на проекта по Рамкова процедура на Община Бургас".
7. „Независим одит на проекта“. |
0.00
|
0.00
|
„Изграждане на Кризисен център в част от секция А3 и секция Б2 от социални жилища в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, в УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“.: Обектът се намира в УПИ VIII, кв. 151, зона Д на ж. р. Меден рудник - най-големият жилищен район на гр. Бургас. Имотът е в непосредствена близост до един от централните булеварди на ж. р. Меден рудник - бул. "Захари Стоянов", който е и основна транспортна артерия, свързваща жилищния комплекс с градското ядро. Проектът предвижда изграждане на Кризисен център с общ капацитет 15 места в новострояща се жилищна сграда за социални жилища. Сградата е проектирана с два типа секции - А и Б, като в част от секции А3 и Б2 на две нива – полуподземен и първи етаж са обособени помещения за нуждите на Кризисен център за деца и лица, пострадали от насилие, трафик или друга форма на насилие. Обектът е със застроена площ - 1 037,14 м2., РЗП - 3 505,77 м2 и РЗП за актуване - 2 881,48 м2.
Входът му е отделен от жилищните входове и е с достъп от обслужващата улица от югозапад. Достъпната среда за центъра е осигурена посредством асансьор, който едновременно ще обслужва живущите в секция А3 и кризисния център. За да се осигури безпрепятственото функциониране на двете отделни звена, е предвидено асансьорът да бъде с двустранно отваряне с контролиран достъп.
Организация на пространството на Кризисния център ще бъде следното:
* Полуподземен етаж - разливна, дневна с библиотека, стая за почивка/съблекалня, перално помещение, санитарно помещение - персонал;
* I етаж - стаи за настаняване - 5 броя, приемна стая, дневна - персонал, фоайе (рецепция), санитарни помещения.
Проектното решение и строителството на новата сграда ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за сгради, като успешна комбинация от достъпност, качество на средата и екологосъобразност, включително разположение и изложение на помещенията, съобразени с климата, енергийно ефективни системи за отопление и охлаждане, с оглед създаване на най-добри условия за потребителите. Използването на технологии за енергийна ефективност и оползотворяване на ресурсите имат за цел да допринесат за минимизиране на разходите по поддръжка и обитаване на сградите и в същото време да се превърнат в демонстрационен модел за устойчиви сгради с изключително социални функции. |
243 727.12
|
287 079.07
|
Изпълнение на строителен и авторски надзор. Въвеждане на обекта в експлоатация.: Строителният надзор отговаря за спазване на изискванията за влагане в строежите само на строителни продукти, които осигуряват изпълнението на основните изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и отговарят на изискванията, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите, и с наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от същия закон. Консултантът отговаря за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така проверява дали Изпълнителят на СМР извършва дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на специализираното законодателството (основно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове към него).
Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Консултантът, изпълняващ строителен надзор на обекта, ще гарантира че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за изпълнение на СМР в рамките на установения времеви график и в границите на одобрения бюджет. Консултантът ще осъществява контрол на строителните продукти, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им, както и проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност. Същият ще осъществява координация по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежите, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Строителният надзор ще осигурява правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба №3 – за съставяне и подписване от всички страни и др. След приключване на строително-монтажните работи изпълнителят ще изготви окончателен доклад по реда на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, както и технически паспорт на строежа съгласно Наредба №5/28.12.2006 г, а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя.
Контрол по време на изпълнението на СМР ще осъществят авторите на инвестиционния проект (авторски надзор). Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписва в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.
Авторският надзор по проекта ще бъде възложен на основание чл. 79, ал. 1, т.3 от ЗОП и във връзка с чл. 162 от ЗУТ - на стойност 3 500 лв. |
5 522.94
|
6 440.15
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане.: Дейността включва доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на Кризисния център, съобразено с нуждите на потребителите и функционалността на помещенията.
Предвидено е оборудване и обзавеждане, отговарящо на нормативните изисквания и подходящо за предоставянето на социалната услуга от резидентен тип "Кризисен център".
За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане за Кризисния център, съгласно приложена към проектното предложение остойностена подробна техническа спецификация.
Предвиденото обзавеждане е съобразено с типа и размерите на помещенията и тяхната функционалност. Основните групи обзавеждания за помещенията включват:
- Кухненско обзавеждане, оборудване и кухненски инвентар;
- Обзавеждане на спални помещения включително легла, нощни шкафчета, гардероби за лични вещи на ползвателите и други;
- Оборудване и обзавеждане на общите помещения, включително разливна (трапезария), дневна с библиотека, приемна стая, перално помещение;
- Оборудване и обзавеждане на стаите на персонала - съблекалня/стая за почивка, дневна персонал, фоайе (рецепция);
- Оборудване, обзавеждане и аксесоари за санитарни възли;
- Медицинско оборудване, аптечни артикули;
Помещенията ще бъдат оборудвани и с необходимата техника за обслужване на ежедневните нужди на потребителите на Центъра – кухненско оборудване, печка, хладилник, аспиратор и др. Предвиденото обзавеждане ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за предоставяне на социални услуги, като успешна комбинация от функционалност, достъпност и практичност. |
54 907.00
|
61 889.74
|
Изпълнение на мерки за информация и публичност. : В рамките на дейността ще се осигури публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализацията на проекта.
За изпълнение на дейностите по информация и публичност са предвидени:
* Провеждане на 2 пресконференции в началото и края на проекта - с обща стойност 1 140.00 лв.
* Изработване и монтиране на 1 брой временен билборд с конструкция тип "Пиза" - стойност 1 240.00 лв.
* Изработване и монтиране на 1 брой постоянна информационна табела - стойност 220.00 лв.
Организирането и провеждането на публичните събития, като пресконференция в началото на проекта, поставянето на временна и постоянна информационна табела, ще бъдат в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“.
След подписване на ДБФП за одобрение на проектното предложение ще се проведе встъпителната пресконференция. На нея ще бъде представен екипа за управление на проекта, целите, дейностите, графика за изпълнението му, очакваните резултати и размера на договореното финансиране. В края на проекта след изпълнение на предвидените дейности, екипа по проекта ще представи постигнатите резултати на организирана финална пресконференция.
По време на реализацията на проекта ще бъдат поставени 1 временен билборд, в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. След завършване на строително-монтажните дейности, същия ще бъдат заменен с 1 постоянна информационна табела.
В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности. Ефективното разпространение на информация ще бъде извършвано и чрез публикуване на регулярна и изчерпателна информация на интернет страницата на Община Бургас – www.burgas.bg, и предоставяне на информацията до национални, регионални и местни медии, с оглед навременното осведомяване на широката общественост за изпълнението на проекта.
На всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на ЕС, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. |
2 600.00
|
156.00
|
Независим финансов одит на проекта.: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект.
При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган - дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите.
Независимият финансов одит ще бъде извършен от лицензирана фирма за независим финансов одит, като в обхвата на проверката ще се проверят за съответствие процедурите за външно възлагане на дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива, относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.
Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта.
В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. |
3 000.00
|
2 160.00
|