Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Пътища АД стартира дейността си през 1993 г. първоначално учредено като еднолично дружество с ограничена отговорност съгласно Търговския закон, което впоследствие е преобразувано в акционерно дружество. Основната дейност на компанията се класифицира в сектор F с код 42.11 „Строителство на автомагистрали, пътища и самолетни писти” съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД 2008). Към настоящия момент дружеството реализира редица проекти в областта на строителството, ремонта и поддържането на пътища и пътни съоръжения, като развива и спомагателна дейност в областта на производството на инертни материали.  Зад успешното развитие на дейността на нашата компания от създаването й досега стоят труда и усилията на повече от 100 работници и служители, на които осигуряваме постоянна заетост и стабилни трудови доходи. В продължение на тази политика, с изпълнението на настоящия проект по процедура „Ново работно място 2015” по ОП „Развитие на човешките ресурси” предвиждаме да наемем 13 безработни лица за период до 12 месеца на длъжностите „Инженер, енергетик” (1 безработно лице), „Еколог” (1 лице), „Техник, строителство и архитектура” (2 лица), „Електромонтьор” (1 лице), „Заварчик” (1 нает) „Машинист, пътно-строителни машини” (2 лица), „Работник, строителство” (5 новонаети лица), както и да осигурим необходимото оборудване за наетите нови служители и работници. Изпълнението на посочените дейности ще осигури постоянна заетост за 4 безработни младежи на възраст до 29 години и 9 безработни лица на възраст над 30 години, от които 3 лица на възраст над 54 години – за тях в компанията ще бъдат създадени и оборудвани общо 13 нови работни места. По този начин ще се гарантира постигането на общата цел на проекта за създаване на нови устойчиви работни места за безработни лица от гр. Шумен и региона чрез предоставянето на възможности за заетост в компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Идентифициране на участниците в проекта, набор и подбор на новите служители и работници в компанията: Цел на дейността: Основната цел на дейността е да се идентифицират участниците в проекта и да се извърши набора и подбора на новите служители и работници сред безработните лица в гр. Шумен и региона, за които ще бъде осигурена заетост в компанията. Описание на дейността и етапи на изпълнението й: В рамките на дейността ще бъдат идентифицирани потенциалните участници в проекта и ще бъде извършен набора и подбора на лицата от целевата група сред безработните лица в област Шумен и в частност гр. Шумен и региона, които активно търсят възможности за започване на работа. Етапите на изпълнение на дейността ще включват: Етап 1: Провеждане на работна среща с представители на Дирекция „Бюро по труда” (ДБТ) – гр. Шумен, както и останалите ДБТ в областта за обсъждане на профила на безработните лица, които отговарят на характеристиките на целевата група по проекта, както и на изискванията за заемане на длъжностите „Инженер, енергетик”, „Еколог”, „Техник, строителство и архитектура”, „Електромонтьор”, „Заварчик”, „Машинист, пътно-строителни машини” и „Работник, строителство”: -4-ма безработни младежи на възраст до 29 години, включително, от които 1 лице със завършено висше образование и придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” за заемане на длъжността „Еколог”, 2-ма младежи със завършено средно образование или придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование за заемане на длъжността „Техник, строителство и архитектура” и един младеж с придобита втора степен на професионална квалификация и/или завършен Х-ти клас за длъжността „Машинист, пътно-строителни машини”; - 9 безработни лица в трудоспособна възраст над 30 г., от които 1 лице със завършено висше образование и придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” за заемане на длъжността „Инженер, енергетик”, 2 лица с придобита втора степен на професионална квалификация и/или завършен Х-ти клас за длъжностите „Електромонтьор” и „Машинист, пътно-строителни машини”, 1 лице с придобита първа степен на професионална квалификация и/или завършен VІ-ти клас за длъжността „Заварчик” и 5 лица за длъжността „Работник, строителство”, от които 3-ма безработни на възраст над 54 г., за които не са налице изисквания за степен на професионална квалификация и образователно равнище съгласно Националния класификатор на професиите и длъжностите, 2011. За осигуряване участието и на безработни лица, които нямат регистрация в местните Дирекции „Бюро по труда”, планираме да публикуваме и обява за новите работните места в един ежедневник, разпространяван в гр. Шумен и региона. Етап 2: Изготвяне на база данни с регистрираните безработни лица, отговарящи на профила на посочените целеви групи, както и на изискванията за заемане на планираните за разкриване нови работни места във фирма „Пътища” АД и изготвяне на график за провеждане на интервюта с идентифицираните безработни лица. Етап 3: Наборът и подборът на новите служители и работници ще бъде извършен в тясно сътрудничество с представителите на Дирекция „Бюро по труда” - гр. Шумен, като водещи при избора ще бъдат освен принадлежността към предварително определените целеви групи, и мотивацията за започване на работа в компанията, както и стремежа за установяване на постоянна работа. При подбора на новите служители и работници, компанията няма да допуска неравно третиране основано на пол, възраст, етнически произход, религиозна принадлежност или други фактори, които могат да породят риск от дискриминация и неравно третиране. 0.00 0.00
Дейност 2: Наемане на безработни лица във фирма Пътища АД за период до 12 месеца: Цел на дейността: Основна цел на дейността е да се създадат 13 нови устойчиви работни места в компанията за безработни лица от следните целевите групи: безработни младежи на възраст до 29 години включително и безработни лица в трудоспособна възраст над 30 г., включително и над 54 години. Описание на дейността и етапи на изпълнението й: В рамките на тази дейност ще бъде осигурена заетост за период до 12 месеца на лица от посочените целеви групи, като с всички наети в рамките на проекта служители ще бъдат сключени трудови договори при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Длъжностите, на които ще бъдат назначени новонаетите лица в компанията са както следва: *„Инженер, енергетик” – на тази длъжност ще бъде наето 1 лице на възраст над 30 г.; * „Еколог” – 1 лице от целевата група безработни младежи на възраст до 29 години, включително; * „Техник, строителство и архитектура” - 2 безработни лица от групата младежи до 29 години, включително; *„Електромонтьор” - 1 безработно лице на възраст над 30 години; *„Заварчик” – 1 лице на възраст над 30 г.; *„Машинист, пътно-строителни машини” - 2 безработни лица, в т.ч. 1 младеж на възраст до 29 г., включително и едно наето лица на възраст над 30 г.; *„Работник, строителство” – 5 безработни лица на възраст над 30 години, от които 3- ма над 54 години. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1: Назначаване и сключване на трудови договори с наетите по проекта нови служители и работници. Трудово - правните отношения с всички наети в рамките на настоящата дейност, безработни лица ще бъдат уредени съгласно действащото трудово и осигурително законодателство, както и в съответствие с конкретните изисквания на програмата и указанията на Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси” (ОП „РЧР”). Новоназначените служители и работници в компанията ще бъдат наети за срок от 12 месеца, като разходите за възнаграждения за всяко лице, включено в заетост по проекта ще бъдат в размер на минималния осигурителен доход (МОД) и дължимите вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване за съответната длъжност. Етап 2: Провеждане на задължителен въвеждащ инструктаж за запознаване с правилата за здравословни и безопасни условия на труд в компанията, както и разясняване на правилата за правилна и безопасна експлоатация на работното оборудване, техническите средства и строителната механизация, използвана при изпълнението на трудовите задължения. Въвеждащият инструктаж ще бъде проведен съгласно действащата вътрешно-фирмена процедура за управление на човешките ресурси, като той ще включва и запознаване с изискванията за заемане на съответната длъжност във връзка с разделното събиране на отпадъците в работния процес, тяхното извозване и предаване за депониране, както и останалите изисквания за работа, така че да се гарантира опазването на околната среда съгласно фирмената политика и установените процедури в тази област. Основните подходи за изпълнение на дейността ще включват: - Изготвяне на длъжностни характеристики и запознаване на наетите лица с основните им права и задължения като служители и работници в компанията; - Изготвяне на месечни справки за изпълнението на дейността, справки за отработеното време, както и технически и финансови отчети за изпълнението на дейността като част от изискванията за отчетност на проекта. 94 563.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на оборудване за обособяване на новите работни места в компанията: Цел на дейността: Основната цел на дейността е създадените по проекта 2 нови работни места на длъжността „Техник, строителство и архитектура” и 5 нови работни места на длъжността „Работник, строителство” да бъдат обзаведени с необходимото работно оборудване. Описание на дейността и етапи на изпълнение: Дейността включва закупуването на следното работно оборудване, необходимо за обзавеждането на новите работни места, създадени по проекта: - За обособяване на 2-те нови работни места на длъжност „Техник, строителство и архитектура”, компанията има нужда да закупи 1 брой нов автоматичен нивелир. Това оборудване е пряко необходимо и ще бъде използвано от 2-та нови служители в компанията за извършването на геодезически измервания - геометрично нивелиране и определяне на височините между дадени точки. - Във връзка с разкриването на новите работни места за 5-те безработни лица на възраст над 30 г. (от които 3-ма на възраст над 54 г.), които ще бъдат наети в компанията на длъжността „Работник, строителство” е необходимо закупуването на 1 брой фугорез, 1 брой трамбовка, 1 брой маркировъчна машина, както и 1 брой моторна дробилка за клони. Това оборудване е необходимо и ще бъде използвано от новоназначените работници за изпълнение на рутинните им задачи и дейности по строителство и поддържане на пътища - рязане на фуги, бетон, асфалт, трамбоване, уплътняване и изравняване на почва, чакъл, баластра, пясък, асфалт, поставяне на пътна маркировка, отстраняване на растителност при строителството и поддържането на пътища. Етапите на изпълнение на дейността ще включват: Етап 1: Избор на изпълнител за доставка на необходимото оборудване за обособяване на новите работни места. Изборът на изпълнител за доставка на оборудването за новите работни места ще се извърши при спазване на изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. Предвид размера на безвъзмездната финансова помощ (над 50 % от общата стойност на проекта) и стойността на оборудването под 30 000 лв. без ДДС, изборът на доставчик ще бъде проведен съгласно указанията на УО, както и правилата, описани в Ръководството за бенефициенти по схема „Ново работно място 2015”. Етап 2: Доставка на оборудването в базата на фирма „Пътища” АД и подписване на приемо-предавателен протокол с доставчика. Оборудването ще бъде тествано за функционалност и съответствие с изискванията за безопасност при експлоатация. 29 935.00 0.00
Дейност 4: Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Основна цел на дейностите за организация и управление на проекта е да се гарантира ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на планираните дейности при спазване на условията на сключения договор за изпълнение на проекта с Управляващия орган на ОП „РЧР”. Описание на дейността и етапи на изпълнението й: Дейностите за организация и управление на проекта ще включват: 1/ Сформиране на екип за изпълнение на проекта, включващ Ръководител на проекта, Счетоводител на проекта и Технически сътрудник с подходяща квалификация и опит в изпълнението на сходни дейности. 2/ Установяване и спазване на система за наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на всички дейности по проекта, която ще включва: а. Изготвяне на план-график за изпълнение на проекта, с ясно разпределени ангажименти и отговорности на членовете на екипа. б. Навременно идентифициране на възникнали проблеми и евентуални трудности в хода на изпълнение на проекта и тяхното своевременно преодоляване чрез провеждане на периодични срещи на екипа и ръководството на фирма „Пътища” АД, ДБТ-гр. Шумен, както и избрания изпълнител за доставка на оборудването, необходимо за създаването на новите работни емста в компанията. в. Гарантиране принципите на равнопоставеност и прозрачност при провеждането на процедурата за избор на изпълнител по проекта, съобразно процедурите и правилата, регламентирани с ПМС № 118 от 20.05.2014 г. за определяне на изпълнители от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на ОП „РЧР”. 3/ Осигуряване на отчетността и външния мониторинг на проекта: а. Осигуряване на отчетността на проекта пред Управляващия орган на ОП „РЧР”което ще включва изготвянето на междинни и окончателни доклади по проекта съгласно Общите условия и Договора за безвъзмездна финансова помощ по схема „Ново работно място 2015 г. ” б. Осигуряване на мониторинга на проекта: В хода на цялостно изпълнение на проекта, компанията ще осигурява пълен достъп до цялата необходима информация и документация във връзка с осъществяването на текущия мониторинг на проектните дейности от страна на Управляващия орган на ОП „РЧР”. 13 800.00 0.00
Дейност 5: Дейности по информиране и публичност на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряването на необходимата публичност и информираност относно проекта и осигурената подкрепа от страна на ЕС по линия на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Описание на дейността и етапи на изпълнението й: Всички предвидени дейности по информиране и публичност са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Тези дейности включват: 1/ Информиране на обществеността за получената от ЕСФ подкрепа като за целта ще бъде поставен плакат на входа на сградата на фирма „Пътища” АД в гр. Шумен. Плакатът (с размер минимум А3) ще съдържа информация за проекта и финансовата подкрепа от ЕС, при спазване на изискванията за визуализация: - Поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с приложимите технически изисквания и характеристики, с упоменаване на Европейския съюз; - Упоменаване на наименованието на Европейския социален фонд (ЕСФ); - Поставяне на общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност; 2/ Включване на информация за проекта: кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати, информация за финансовата подкрепа от ЕС чрез ЕСФ в Годишните доклади за дейността на дружеството. 3/ Всички писмени материали и документи, изготвяни във връзка с изпълнението на проекта, в това число официална кореспонденция, предоставяни материали на участниците в проекта, изготвяна информация за медиите, ще упоменават финансовия принос на ЕСФ чрез ОП „РЧР” и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС. 4/ Поставяне на стикери върху оборудването, доставено по проекта във връзка с обособяване на създадените нови работни места – на стикерите ще бъде упоменат източника на финансиране, финансиращата програма и получената финансова подкрепа по проекта; 5/ Изработване на брошури в тираж 500 броя за популяризиране на проекта и получената финансова подкрепа от Европейския социален фонд чрез ОП „РЧР”. Брошурите ще съдържат и информация за наименованието на проекта, неговите цели и дейности, описание на целевата група, както и очакваните резултати. Изработените брошури за популяризиране на проекта ще бъдат разпространени сред клиентите и доставчиците на компанията, други предприятия в региона, както и сред всички партньори на фирма „Пътища” АД. 1 755.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.