Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Един от основните приоритети в националната политика през последните години е изграждането на ефективно работеща система за закрила на детето, чрез която да се гарантира успешното изпълнение на реформата за повишаване на благосъстоянието на децата в България. Основна цел и посока на реформата е деинституционализацията на съществуващата система от социални услуги и развитие на система от алтернативни услуги за деца/младежи и семейства, базирани в общността. Изпълнението на приоритетите изисква осъществяването на реформа в грижите за деца и младежи и качествена промяна в подхода към социалните услуги, предоставяни за тях. Проектното предложение ще се насочи към осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов вид резидентни и съпътстващи услуги в общността, включително и здравно – социални, които да заменят институционалния модел на грижа за деца.  
Подкрепата за деинституционализация на социалните услуги за деца ще се предоставя в съответствие с Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги, утвърдени от Междуведомствената работна група за управление на процеса по деинституционализация на грижата за деца. Проектното предложение предвижда:
1.	Ремонт на помещения за разширяване на дейността на съществуващ Дневен център за деца с увреждания с включване на дейности за ЦСРИ;
2.	Ремонт на съществуваща сграда за разкриване на Наблюдавано жилище за младежи от 18-21 години;
3.	Изграждане на ново Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст;
Изпълнението на проекта трайно ще допринесе за постигане на поставените цели в Общинската стратегия за развитие на социалните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1:Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-­качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност . Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от трима членове: – ръководител на проекта; – координатор на проекта; – счетоводител на проекта; Дейността ще се извърши от служители на Община Кюстендил. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: – мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; – изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП Региони в растеж ; – финансово управление на проекта; – докладване на нередности; – архивиране; – информиране и публичност по проекта; и др. 8 442.62 8 199.88
Дейност 2:Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на децата и младежите, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на децата и младежите в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост; - Разпространители на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянни обяснителни табели. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация  и комуникация 2014­ - 2020г .  1 976.98 2 340.00
Дейност 3:Изпълнение на Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР : Изпълнението на дейност: "Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР" ще се осъществи за следните обекти:  Ремонт на помещения за разширяване на дейността на съществуващ Дневен център за деца с увреждания с включване на дейности за ЦСРИ - Застроен поземлен имот с идентификатор 41112.503.918 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Кюстендил, публична общинска собственост, състояща се от 161 кв.м. застроена площ на два етажа, масивна с гредоред, находяща се в гр. Кюстендил, ул. „Васил Левски“ №6. Имотът е разположен в жилищен район, отреден по ПРЗ за жилищно застрояване, който е в непосредствена близост до централна градска част, с изградена достъпна архитектурна среда (съществува обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци).  Ремонт на съществуваща сграда за разкриване на наблюдавано жилище за младежи от 18-21 години - Застроен поземлен имот с идентификатор 41112.503.1086 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Кюстендил - жилищна сграда, общинска частна собственост, състояща се от 111 кв.м., на един етаж с мазе, масивна, находяща се на ул. „Цар Асен“ – 7 за обособяване на помещения за социална услуга - Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21г. с капацитет до 6 места, съгласно Картата на резидентните услуги. Имотът е разположен в жилищен район, отреден по ПРЗ за жилищно застрояване, който е в непосредствена близост до централната градска част, с изградена достъпна архитектурна среда (съществува обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци).  Изграждане на ново преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст - Застроен поземлен имот с идентификатор 41112.503.4317 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Кюстендил – частна общинска собственост с площ 714 кв.м., находящ се на ул. „Ангел Кънчев“, в който ще се обособи самостоятелна сграда – ново строителство, за изграждане на Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст с капацитет 8 места, съгласно Картата на резидентните услуги. Имотът е разположен в жилищен район, отреден по ПРЗ за жилищно застрояване, който е в непосредствена близост до централна градска част, с изградена достъпна архитектурна среда (съществува обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци). Дейността се разделя на три водещи направления: (1) Дейности, свързани с изработването на Работен/Технически проект; Обектите на проектиране са три на брой, като сред тях има и ново строителство. Всички предвидени интервенции по обектите са съобразени с функционалните характеристики на съответният вид услуга и са съгласувани с Министерство на труда и социалната политика. (2) Дейности, свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежите: - Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с Работния/Технически проект; - Извършване на допустими от закона несъществени промени в инвестиционния проект. - Изработване на екзекутивна документация във връзка с възникнали несъществени отклонения по време на строителството. (3) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежите: - Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; - Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; - Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; - Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; - Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; 360 099.62 430 379.61
Дейност 4: Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация : Упражняване на строителен надзор: По време на строителството консултант по смисъла на чл. 166 от ЗУТ, ще извърши строителен надзор на строежите, както следва: (1) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (2)Носи отговорност за законосъобразно започване на строежите; (4) Съставя всички необходими актовете и протоколите по време на строителството; (5) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството и осъществява контрол, относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (6) Издава предписания и заповеди, относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (7) Съдейства за комплектоване на документацията за подписване на договори с експлоатационните дружества; (8) Координира съставянето и подписването на екзекутивната документация; (9) Координира и извършва необходимото за провеждане на успешни проби, измервания и изследвания на контролни органи при експлоатационни условия на обектите; (10) Съставя технически паспорти след приключване на строително-монтажните работи на обектите; (11) Изготвя окончателен доклад до Възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (12) Окомплектова цялата документация, необходима на Община Кюстендил за приемането на обектите. 13 504.63 14 610.00
Дейност 5: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалните услуги с оглед задоволяване потребностите на потребителите, от избран изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване и обзавеждане за трите обекта. Предвид фактът, че Община Кюстендил кандидатства с Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР, остойностена техническа спецификация на предвиденото оборудване и обзавеждане ще бъде приложена след изготвянето на пълни инвестиционни проекти за трите обекта. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с ситуационните, композиционните и функционални изисквания за всяка една от сградите, в които ще се предоставят социални услуги - Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст, Наблюдавано жилище за младежи от 18-21 години и ДЦДУ с включване на дейности за ЦСРИ. 46 549.92 48 114.11

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.