Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001: Дейността на Борола ООД се осъществява на две площадки – в София и в Сухиндол. В София се складират и дистрибутират хранителни добавки, козметика и лекарства и медицински изделия. В Сухиндол е концентриран производствения капацитет на фирмата. Там се произвеждат хранителни добавки. Освен това в Сухиндол се извършва етикетиране /опаковане/, складиране и дистрибутиране на хранителни добавки и козметика.
Разработката и внедряването на система за управление на качеството (СУК), отговаряща на изискванията на международния стандарт ISO 9001 ще включва и управление на безопасността на продукта, а именно система HACCP, базирана на изискванията на Codex Alimentarius.
Технологичния процес по производство на хранителни добавки, накратко може да бъде описан като състоящ се от три етапа – закупуване на суровини, изготвяне на хранителни добавки, складиране и дистрибуция. По отношение на закупуването на суровини, изграждането на СУК ще създаде условия за ясно дефиниране на изискванията към суровините, изграждане на процеси по подбор и оценка на доставчиците, ефективен контрол на доставките, в смисъл на тяхното количество, качество, а също и получаването им навреме. Системата за избор на доставчиците ще е базирана на тяхната способност да доставят суровини и услуги, отговарящи на конкретните производствени нужди на Борола. Това от своя страна ще доведе до изграждане на системен и документиран подход при удовлетворяване на изискванията на клиентите. Ще бъде изградена система за текуща оценка на качеството на доставките, а от там и на доставчиците. Процедурите, които ще бъдат изградени и внедрени като част от СУК ще бъдат интегрирани със закупуваната по настоящата програма интегрирана система ERP и CRM система.
Ще бъдат дефинирани правила за извършване на технологичните операции, за управление и поддръжка на технологичното оборудване, за създаване и поддържане на нужната компетентност на служителите. Ще бъде изградена система за използване и поддържане на измерителното оборудване.
Системата за СУК ще включва и процедури и правила за работа, обхващащи процесите на опаковане, съхраняване и дистрибуция на козметика и съхраняване и дистрибуция на лекарства и медицински изделия. Като част от СУК, ще бъдат въведени процедури и правила за комуникация с клиентите, процедури за идентифициране на изискванията им както по отношение на параметрите на продукта, така и по отношение на доставката като количество и срокове.
Ще бъде изграден системен подход, отговарящ на изискванията на ISO 9001 и автоматизиран с помощта на CRM, за планиране и контрол на дейността на медицинските представители на фирмата. Тяхната дейност обхваща цялата страна, състои се от ежедневни срещи с настоящи и бъдещи клиенти, осъществяване на промоционни инициативи. От ефективното планиране и контрол на тяхната дейност до голяма степен зависи ефективността на процеса на продаване и получаване на обратна връзка от пазара. Процедурите, изисквани от ISO 9001 ще поставят този процес на систематична база, а CRM системата от своя страна ще го направи по-ефективен.
Съществена част от качеството на хранителните добавки (управлявано от СУК), които се явяват основен продукт, произвеждан от Борола, до колкото те се явяват хранителен продукт, консумиран от хора, е изискването за безопасност. Безопасността на храните се управлява с помощта на правилата, разработени от комисия към FAO/WHO, известни като Codex Alimentarius. В основата на тези правила стоят принципите HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points).
Ще бъдат разработени процедури и правила, чиято цел е да се създадат условия за предотвратяване на възможностите за замърсяване на хранителните добавки. При това се отчитат всички етапи на тяхното производство - като се започне от избора и доставката на суровини, през тяхната преработка, до доставянето им при клиентите и евентуалното връщане обратно.
След разработката и въвеждането, системата ще бъде сертифицирана след одит от независим одитор. |
14 200.00
|
13 890.00
|
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на интегрирана ERP и CRM система: По този проект се предвижда въвеждане на интегрирана ERP и СRM система, която ще обхване цялата дейност на Борола ООД - както производствената, така и търговската. Това е необходимо поради изключително бързото ни развитие и непрекъснатото добавяне на нови продукти в портфолиото, както и разширяване на износа.
С въвеждането на системата ще бъдат преустановени от една страна всички операции, които в момента се извършват на ръка от служителите , а от друга - извършването на частични анализи, с непълни данни, които ограничават и до някъде опорочават възможностите ни за вземане на правилни управленски решения.
Системата ще бъде разработена изцяло за нас поради сложността и множеството пластове на операциите, както и специфичните връзки между отделните звена в Дружеството.
Всички наши проучвания показаха, че на пазара не съществува готов продукт, който да може да удовлетвори всички наши потребности.
Специализирана фирма извърши за нас предварителна оценка на състоянието и потребностите за постигане на целите ни. Беше създаден и специфичен бизнес модел, на базата на който ще бъдат разработени и свързани функционалностите на системата.
Най-общо, системата ще включва следните модули:
- търговска дейност
- складова дейност
- логистична дейност
- внос, износ и обмитяване
- управление на приходи, разходи, падежи и каси
- производствен модул с включено управление на етапи на производство, ресурси, рецепти, технологична документация, различни видове анализи
- управление на инвентар
- контрагенти
- взаимоотношения с клиенти
- счетоводство
- човешки ресурси
- управление на вътрешнофирмени задачи
- администриране
-планиране
- справки и анализи
- уеб портал
- връзка с онлайн магазина и фирмения сайт
- логистична и складова дейност
- бюджетиране
- транспорт
- управленско счетоводство
- разширени производствени параметри и анализи
- управление на проекти
- управление на отпадъци
Всички модули и функционалности са изключително важни за подобряване на конкурентоспособността и производителността на фирмата. С повишаване на експорта са изключително необходими и модулите, изработващи документи за експорт, изчисляващи различните такси, които трябва да бъдат платени, както и стриктно следене на продажбите по страни, с цел извършване на анализи и разширяване на продажбите. Много важен за нас е и модулът за управление на отпадъците. Изискванията ни към него са:
- възможност за следене на количества и норми за отпадни материали в производствени поръчки.
- отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси;
- заскладяване и съхранение на получените отпадъци;
- следене и управление на наличното количество отпадъци;
- описание и проследяване на процеса по рециклиране;
- управление на сепариране и реализация на отпадъците;
- изготвяне на съпътстваща документация в различните процеси;
- осчетоводяване и издаване на документи с данъчни цели;
- справки и анализи;
- каталог с кодовете на различните видове отпадъци;
- обмен на данни с други системи на национално и европейско ниво;
- изготвя автоматично отчетите пред властите: РИОСВ, ИАОС;
- предлага възможност всеки участник в процеса да следи своите дейности;
- обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на национално ниво;
- дава възможност за ползване на справки онлайн от така обобщената информация от МОСВ, ИАОС, БД и др.;
Наличието на всички тези данни ще ни даде възможност да оптимизираме генерираните количества отпадъци чрез промяна в стратегията или по други начини, като това е от голямо значение за постигане целите ни за устойчиво развитие на Дружеството.
Не на последно място, с внедряването на системата ще отпадне и необходимостта от извършване на множество разпечатки, което е свързано със значително използване на хартия, което бихме желали да преустановим .
|
232 400.00
|
232 000.00
|
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново контролно оборудване, необходимо за прилагането на системата за управление на качеството, съгласно ISO9001: Основния технологичен процес, осъществяван от Борола, обект на регулиране от СУК, е производство на хранителни добавки. Системата за управление на качеството ще бъде оценявана за съответствие с международния стандарт ISO 9001:2015. Основно изискване на стандарта, записано в клауза 7.1 е осигуряването на подходящи ресурси, в смисъл на Човешки ресурси (7.1.2), Инфраструктура (7.1.3), Ресурси за наблюдаване и измерване (7.1.5) и др.
В рамките на настоящият проект, висшето ръководство е избрало да получи финансиране за лабораторно оборудване, което ще осигури от една страна пряко съответствие с изискванията на клауза 7.1 на стандарта, а от друга ще осигури систематичен контрол на суровините, на параметрите на производствения процес и на междинните продукти, а също и на крайния продукт. По този начин Борола ще постигне съответствие с цялата клауза 8 на ISO 9001:2015, а от там и с останалите изисквания на стандарта.
Оборудването планирано да бъде закупено е насочено към извършване на микробиологични и химични изследвания – осигуряващи както качество на междинния и краен продукт, така и тяхната безопасност (изисквана от интегрираната със системата за качество HACCP система). Друга част от оборудването осигурява стабилност и възпроизводимост на лабораторните резултати. Това е в съответствие с изискванията за качествени лабораторни измервания, които от своя страна ще осигурят удовлетворяване на изискванията на ISO 9001 и заедно с това на HACCP. |
98 057.00
|
97 578.00
|
Дейности за визуализация на проектното предложение и резултатите от него: По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Ще бъде изработена и постоянна табела след приключване на проекта, която ще съдържа емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всеки отделен апарат, предмет на закупуване по този проект, ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. |
0.00
|
0.00
|