Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Цялостната ни концепция е свързана с подпомагане на здравословния начин на живот и създаване на здравна култура у съвременния човек. От създаването си през 1996г развиваме идеите си, като за 20 години успяхме да се превърнем в единствената компания в България, която освен производител на хранителни добавки и козметика, има и цялостна здравна програма с различни направления. Всички те са разработени от развойния ни екип, но тъй като търсенето изпревари като обеми възможностите ни за инвестиции, първоначално се наложи да прехвърлим част от етапите на технологичния процес на външни изпълнители. Това ограничи капацитета ни, повиши себестойността на продуктите и не бяхме в състояние да контролираме постоянно качеството. Решихме тези проблеми чрез  инвестиции в ново оборудване, чрез коeто  затворихме цикъла на производство за по-голямата част продукти, като намалим участието в производствения процес на външни изпълнители.
За да можем да продължим развитието си и да подобрим пазарните си позиции е необходимо да увеличим значително управленския си капацитет чрез внедряване на CRM и ERP системи, както и чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO9001. Така ще подобрим организацията вътре в предприятието, ще планираме по-добре производствените ресурси и ще имаме възможност да извършваме анализи на продуктивност и производителност, чрез които да оптимизираме  производствената и търговска дейности. По-добрата организация на работния процес ще даде възможност и по-бързо да въведем  предвидените нови продукти в редовно производство. Сертифицирането по стандарта за управление на качеството, заедно с предвиденото за закупуване контролно оборудване, ще ни дадат възможност за допълнително повишаване на експортния потенциал, тъй като за голяма част от партньорите ни наличието на сертификат е задължително условие за работа с нас.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001: Дейността на Борола ООД се осъществява на две площадки – в София и в Сухиндол. В София се складират и дистрибутират хранителни добавки, козметика и лекарства и медицински изделия. В Сухиндол е концентриран производствения капацитет на фирмата. Там се произвеждат хранителни добавки. Освен това в Сухиндол се извършва етикетиране /опаковане/, складиране и дистрибутиране на хранителни добавки и козметика. Разработката и внедряването на система за управление на качеството (СУК), отговаряща на изискванията на международния стандарт ISO 9001 ще включва и управление на безопасността на продукта, а именно система HACCP, базирана на изискванията на Codex Alimentarius. Технологичния процес по производство на хранителни добавки, накратко може да бъде описан като състоящ се от три етапа – закупуване на суровини, изготвяне на хранителни добавки, складиране и дистрибуция. По отношение на закупуването на суровини, изграждането на СУК ще създаде условия за ясно дефиниране на изискванията към суровините, изграждане на процеси по подбор и оценка на доставчиците, ефективен контрол на доставките, в смисъл на тяхното количество, качество, а също и получаването им навреме. Системата за избор на доставчиците ще е базирана на тяхната способност да доставят суровини и услуги, отговарящи на конкретните производствени нужди на Борола. Това от своя страна ще доведе до изграждане на системен и документиран подход при удовлетворяване на изискванията на клиентите. Ще бъде изградена система за текуща оценка на качеството на доставките, а от там и на доставчиците. Процедурите, които ще бъдат изградени и внедрени като част от СУК ще бъдат интегрирани със закупуваната по настоящата програма интегрирана система ERP и CRM система. Ще бъдат дефинирани правила за извършване на технологичните операции, за управление и поддръжка на технологичното оборудване, за създаване и поддържане на нужната компетентност на служителите. Ще бъде изградена система за използване и поддържане на измерителното оборудване. Системата за СУК ще включва и процедури и правила за работа, обхващащи процесите на опаковане, съхраняване и дистрибуция на козметика и съхраняване и дистрибуция на лекарства и медицински изделия. Като част от СУК, ще бъдат въведени процедури и правила за комуникация с клиентите, процедури за идентифициране на изискванията им както по отношение на параметрите на продукта, така и по отношение на доставката като количество и срокове. Ще бъде изграден системен подход, отговарящ на изискванията на ISO 9001 и автоматизиран с помощта на CRM, за планиране и контрол на дейността на медицинските представители на фирмата. Тяхната дейност обхваща цялата страна, състои се от ежедневни срещи с настоящи и бъдещи клиенти, осъществяване на промоционни инициативи. От ефективното планиране и контрол на тяхната дейност до голяма степен зависи ефективността на процеса на продаване и получаване на обратна връзка от пазара. Процедурите, изисквани от ISO 9001 ще поставят този процес на систематична база, а CRM системата от своя страна ще го направи по-ефективен. Съществена част от качеството на хранителните добавки (управлявано от СУК), които се явяват основен продукт, произвеждан от Борола, до колкото те се явяват хранителен продукт, консумиран от хора, е изискването за безопасност. Безопасността на храните се управлява с помощта на правилата, разработени от комисия към FAO/WHO, известни като Codex Alimentarius. В основата на тези правила стоят принципите HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points). Ще бъдат разработени процедури и правила, чиято цел е да се създадат условия за предотвратяване на възможностите за замърсяване на хранителните добавки. При това се отчитат всички етапи на тяхното производство - като се започне от избора и доставката на суровини, през тяхната преработка, до доставянето им при клиентите и евентуалното връщане обратно. След разработката и въвеждането, системата ще бъде сертифицирана след одит от независим одитор. 14 200.00 13 890.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на интегрирана ERP и CRM система: По този проект се предвижда въвеждане на интегрирана ERP и СRM система, която ще обхване цялата дейност на Борола ООД - както производствената, така и търговската. Това е необходимо поради изключително бързото ни развитие и непрекъснатото добавяне на нови продукти в портфолиото, както и разширяване на износа. С въвеждането на системата ще бъдат преустановени от една страна всички операции, които в момента се извършват на ръка от служителите , а от друга - извършването на частични анализи, с непълни данни, които ограничават и до някъде опорочават възможностите ни за вземане на правилни управленски решения. Системата ще бъде разработена изцяло за нас поради сложността и множеството пластове на операциите, както и специфичните връзки между отделните звена в Дружеството. Всички наши проучвания показаха, че на пазара не съществува готов продукт, който да може да удовлетвори всички наши потребности. Специализирана фирма извърши за нас предварителна оценка на състоянието и потребностите за постигане на целите ни. Беше създаден и специфичен бизнес модел, на базата на който ще бъдат разработени и свързани функционалностите на системата. Най-общо, системата ще включва следните модули: - търговска дейност - складова дейност - логистична дейност - внос, износ и обмитяване - управление на приходи, разходи, падежи и каси - производствен модул с включено управление на етапи на производство, ресурси, рецепти, технологична документация, различни видове анализи - управление на инвентар - контрагенти - взаимоотношения с клиенти - счетоводство - човешки ресурси - управление на вътрешнофирмени задачи - администриране -планиране - справки и анализи - уеб портал - връзка с онлайн магазина и фирмения сайт - логистична и складова дейност - бюджетиране - транспорт - управленско счетоводство - разширени производствени параметри и анализи - управление на проекти - управление на отпадъци Всички модули и функционалности са изключително важни за подобряване на конкурентоспособността и производителността на фирмата. С повишаване на експорта са изключително необходими и модулите, изработващи документи за експорт, изчисляващи различните такси, които трябва да бъдат платени, както и стриктно следене на продажбите по страни, с цел извършване на анализи и разширяване на продажбите. Много важен за нас е и модулът за управление на отпадъците. Изискванията ни към него са: - възможност за следене на количества и норми за отпадни материали в производствени поръчки. - отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; - заскладяване и съхранение на получените отпадъци; - следене и управление на наличното количество отпадъци; - описание и проследяване на процеса по рециклиране; - управление на сепариране и реализация на отпадъците; - изготвяне на съпътстваща документация в различните процеси; - осчетоводяване и издаване на документи с данъчни цели; - справки и анализи; - каталог с кодовете на различните видове отпадъци; - обмен на данни с други системи на национално и европейско ниво; - изготвя автоматично отчетите пред властите: РИОСВ, ИАОС; - предлага възможност всеки участник в процеса да следи своите дейности; - обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на национално ниво; - дава възможност за ползване на справки онлайн от така обобщената информация от МОСВ, ИАОС, БД и др.; Наличието на всички тези данни ще ни даде възможност да оптимизираме генерираните количества отпадъци чрез промяна в стратегията или по други начини, като това е от голямо значение за постигане целите ни за устойчиво развитие на Дружеството. Не на последно място, с внедряването на системата ще отпадне и необходимостта от извършване на множество разпечатки, което е свързано със значително използване на хартия, което бихме желали да преустановим . 232 400.00 232 000.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново контролно оборудване, необходимо за прилагането на системата за управление на качеството, съгласно ISO9001: Основния технологичен процес, осъществяван от Борола, обект на регулиране от СУК, е производство на хранителни добавки. Системата за управление на качеството ще бъде оценявана за съответствие с международния стандарт ISO 9001:2015. Основно изискване на стандарта, записано в клауза 7.1 е осигуряването на подходящи ресурси, в смисъл на Човешки ресурси (7.1.2), Инфраструктура (7.1.3), Ресурси за наблюдаване и измерване (7.1.5) и др. В рамките на настоящият проект, висшето ръководство е избрало да получи финансиране за лабораторно оборудване, което ще осигури от една страна пряко съответствие с изискванията на клауза 7.1 на стандарта, а от друга ще осигури систематичен контрол на суровините, на параметрите на производствения процес и на междинните продукти, а също и на крайния продукт. По този начин Борола ще постигне съответствие с цялата клауза 8 на ISO 9001:2015, а от там и с останалите изисквания на стандарта. Оборудването планирано да бъде закупено е насочено към извършване на микробиологични и химични изследвания – осигуряващи както качество на междинния и краен продукт, така и тяхната безопасност (изисквана от интегрираната със системата за качество HACCP система). Друга част от оборудването осигурява стабилност и възпроизводимост на лабораторните резултати. Това е в съответствие с изискванията за качествени лабораторни измервания, които от своя страна ще осигурят удовлетворяване на изискванията на ISO 9001 и заедно с това на HACCP. 98 057.00 97 578.00
Дейности за визуализация на проектното предложение и резултатите от него: По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Ще бъде изработена и постоянна табела след приключване на проекта, която ще съдържа емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всеки отделен апарат, предмет на закупуване по този проект, ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.