Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Дюкер „Видбол” е основно съоръжение от напоителна система „Рабиша“, изградено на Главен напоителен канал М-2. 
Дюкера е  с дължина 2 787 m.  Проектиран е и изграден за напояването на 45 919 дка. 
Няма площи напоявани директно от дюкер „Видбол“, а посредством подаване на вода към напоителни канали от напоителната система „Рабиша“. 
Непосредствено след изходната шахта на дюкера, водата се подава в две посоки към изравнител „Шишманово“, посредством канал М-2  и чрез разклонение, в посока ПС „Макреш“- канал Р-12.
Към настоящия момент вода за напояване на площите от канал М-2 и Р-12  се подава само по единия тръбопровод на дюкер „Видбол“. Същият е амортизиран и често аварира  по време на поливен сезон. По втория тръбопровод не може да се подава вода за напояване, тъй като същият е компрометиран в следствие на аварии.
Дюкер „Видбол” е  разположен в стръмен горист терен и пресича три дерета, което води да невъзможност за отстраняване на авариите. Част от арматурата на дюкера е корозирала. За осигуряване на вода за напояване е необходима цялостна подмяна на тръбопроводите на дюкера.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на СМР за реконструкция/рехабилитация/ремонт на сгради и друга недвижима собственост, изцяло свързани с напояване, включително такива, използвани за опазване на околната среда за модернизация на съществуващ участък от дюкер "Видбол" към напоителна система "Рабиша" в землището на с. Толовица, с. Макреш, с. Шишманово, община Макреш, област Видин: При изпълнението и приемането на СМР да се спазват изискванията на действащите нормативни документи. Предвижда се почистване на трасето на дюкера от дървесна и храстовидна растителност, същата да се натовари и превози на депо до 50 км. Демонтираните стари тръби ще се натоварват на бордови камиони посредством автокран и ще се транспортира на пригодените за това места. Предвижда се подравняването и оформянето на пътя да е посредством булдозер. Проекта предвижда в участъка от км 0+497.33 до км 0+832.72 и от км 1+686.28 до км 2+775.48 механизиран изкоп за откриване на тръбопровода. Като разриването на стария тръбопровода, както и оформянето на леглото на новия тръбопровода се предвижда да е ръчно. Проекта предвижда в участъка от км 0+832.72 до км 1+686.28 безизкопно полагане на тръбите по технологията “тръба в тръба”, която е най-опростеният начин за реновиране на тръбопроводи. Тя включва избутването или издърпването на нова тръба в старата. Концепцията за ползването на два малки изкопа за полагането на новата тръба в старата вече се е утвърдила, като през годините тя е прилагана за различни видове тръбопроводи – включително и стъклопласт. Към проекта се прилага схема на етапите на подмяна при технология „тръба в тръба“. Зад муфите на тръбите се монтира дистанционер за приплъзване и уплътняване между двете тръби. При съхраняването и монтажа на новите тръби следва да се спазват инструкциите и изисквания на производителя. Бетоновите работи ще се изпълняват от бетон В20 ; W-04; F-100 Бетоновите и циментовите разтвори ще се доставят от бетоновия център в гр. Видин. Ремонтните работи се изпълняват при източени води в дюкера. Извършва се почистване на трасето на дюкера от храсти и млади дървета. След това се пристъпва към реконструкцията и модернизацията на тръбопроводите в отделните участъци. Ремонтират се баражите, изпускателните шахти и се монтират новите спирателни кранове и въздушници. Изпълнението на участъците, може да е паралелно или последователно, в зависимост от организацията на изпълнителя. Препоръчва се участъците в изкоп да бъдат започнати преди започването на безизкопния участък. 7 713 574.28 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда за модернизация на дюкер "Видбол" към напоителна система "Рабиша" в землището на с. Толовица, с. Макреш, с. Шишманово, община Макреш, област Видин: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка наразходомерни устройства за измервания на водни количества. Предметът на настоящата поръчката включва: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за Реконструкция и модернизация на дюкер "Видбол" към напоителна система "Рабиша" в землището на с. Толовица, с. Макреш, с. Шишманово, община Макреш, област Видин 53 925.00 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН.: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на новимашини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН. 464 704.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащатанормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет на поръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относиминормативни документи; 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба; 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора за строителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия, картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра; 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали; 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката; 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване от Възложителя; 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет, за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа; 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програмаta за развитие на селските райони 2014 – 2020 г. 92 500.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Описание Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 40 950.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектни предложения от„Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1„допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 79 395.24 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 77 135.74 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.