Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повишаване на производителността на труда и подобряване на работната среда в Сталко ООД. Целите на проекта ще бъдат постигнати, чрез изпълнението на предвидените по проекта дейности за внедряване на Система за управление на човешките ресурси, внедряване и сертификация по стандарта за здраве и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007, повишаване на безопасността при работа и минимизиране риска за здравето на работниците в Сталко ООД, чрез осигуряване на подемно- транспортна техника за вътрешно- заводски транспорт.  В проекта са предвидени мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, както и прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области, относими и към дървообработващия бранш. Планираните мерки ще доведат и до ефективно съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, както и до по-дългото оставане в заетостта на работниците и служителите над 54 години, ще се подобри качеството на работните места и производителността на труда в предприятията. Проектът ще обхване всички 40 служители в Сталко ООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в Сталко ООД : Цел на дейността: повишаване на производителността на труда, чрез внедряване на Система за управление на човешките ресурси. Дейността включва въвеждане на нови практики за планиране, подбор и наемане на служители. С изготвянето на средносрочна стратегия за развитие на фирмата се планира и необходимостта от нови кадри. Ще се въведе практиката на вътрешно фирмен подбор чрез конкурс за заемане на по-висока длъжности. Така служителите ще имат възможност да реализират своите амбиции, което ще повиши мотивацията, че положените усилия ще бъдат оценени от управителя. Ще се въведе практиката на проучване на вътрешно фирмен климат, за да се установят слабости в управлението на фирмата, което ще доведе до предприемане на коригиращи действия. Ще се въведе стандартизирана практика за периодична атестация на служителите и обвързване на фирмените цели с личните цели на ръководителите на звена. За останалите служители атестацията ще бъде възможност за получаване на обратна връзка относно тяхното представяне от прекият им ръководител. Периодичната атестация ще бъде основа за планиране на обучения за развитие на служителите. Обученията се планират на базата на законодателство по здраве и безопасност, развитие на технологиите в дървообработването и развитие на лични умения и качество (т.нар. soft skills). Създаване на план за заместване и дублиране на уменията, за да се минимизират рисковете, свързани с липсата на квалифицирани служители. Провеждане на фирмени обучения с цел подобряване на работата в екип и решаване на конфликти. Основните предизвикателства пред Сталко ООД са свързани с оптимизиране на процесите за управление на човешките ресурси, за да се решат проблемите с недостига на квалифицирана работна ръка, нуждата от диференциран подход при голямата възрастова диспропорция във фирмата /23 години е най- младият, 61 годишен е най- възрастния работник/, както и повишаване на производителността. Внедряването на добри практики за управление на възрастта ще позволи предприятието да разшири набора от кандидати за работа, да се увеличи адаптивността към променящите се икономически условия, взаимодействието между хора от различни поколения и опит и ще улесни споделянето на знания и мотивация за подобряване на производителността на труда и работната сред. Повечето работници се обучават в работата, като усвояват умения неформално от опитните работници, което фирмата успява донякъде да регламентира с разработен план за първоначално обучение и осигуряване на наставник. Това дава резултат донякъде, но има нужда от професионално адаптиране на програмите, проследяване на изпълнението и резултатността, както и от системно надграждане на уменията, предвид динамиката на пазара и все по- широкото екологосъобразно приложение на дървения материал и отпадъчния продукт от него. Основните машинни операции и работни задачи се усвояват за няколко месеца, но добрата квалификация изисква две или повече години, затова е необходимо прилагането на структуриран подход за обучение и образование в рамките на предприятието, ориентиран към потребностите и изискванията на пазара. В предприятието се работи на едносменен режим, но според обема работа се налага преминаване и на двусменен режим на работа, както и осигуряване на непрекъснат производствен процес. В този аспект прилагането на процедури за взаимозаменяемост и гъвкаво работно време, съобразено с промените на сменния режим на работа и възникващите индивидуални потребности на работниците при спазване на нормативната уредба ще допринесе за добрата психо социална работна среда в предприятието и ще повиши производителността на труда. В дейността ще залегне също така разработването и прилагането на моделни техники и практики за управление на човешките ресурси, с акцент върху ЗБУТ за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. 28 728.00 28 000.00
Модернизация на технологични процеси, във връзка с подобряване условията на труд в Сталко ООД: Цел на дейността: подобряване условията на труд и повишаване на производителността на Сталко ООД. Предприятието произвежда дървени макари за кабели средно и високо напрежение, като производството включва: доставка на дървен материал, бичене, сушене, разкрояване и фасониране на съответните дървообработващи машини. Продуктовата листа включва над 10 вида макари с различно тегло от един до 3 метра в диаметър, 1 600 куб.м./месечно. Придвижването на дървения материал по поточните линии се осъществява с два 5- тонни телфера, осигурени са и ръчни колички за някои операции. Фирмата разполага с 1 телескопичен повдигач /3тона/ и с 1 мотокар, който обаче се ползва основно на откритите площи на работната площадка, поради ограничения за работа с мотокари в затворени помещения и работното натоварване. Готовите макари се съхраняват на площадка за складиране, за да се палетизират, до която се преместват ръчно, чрез бутане/търкаляне, което изисква значително мускулно усилие на поне двама работника. При търкалянето се получава инерционен момент и възниква опасност скоростта и траекторията на движение на макарата да не могат да се контролират от работещите и да се реализира опасно събитие, при което други работници да бъдат блъснати, ударени, премазани, притиснати. При такъв вид ръчна работа с тежести следва да се прилагат технически средства за преместване на товарите, докато сега близо 1/4 от персонала или 8 са общите работници във фирмата, извършващи основно тази дейност. За оценката на риска за ръчна работа с тежести в Сталко ООД е използвана системата за относителна градация, чрез изчисляване на риска по формулата: Р=B.T.E, където Р е риска, В- вероятност за нанасяне на реда, Т- тежест на риска, Е- излагане на опасност и отчита всички показатели, посочени в Приложение към чл. 4, т.4 от Наредба 16/31.05.1999 г.. Отчетени са и физиологичните норми съгл. чл.12 от Наредба № 16/31.05.1999 г., като показателите са следните: - товарът е отдалечен от тялото от 30 до 45 см. или е на височината на рамене; - има значително навеждане напред, под нивото на коленете; завъртане настрани; работа клекнал или на колене; - повтаряемостта на ръчната работа с тежести е над 200 пъти за работна смяна; - продължителността на ръчната работа с тежести е от 3 до 5 часа за работна смяна; - тегло на товара: 30- 40 кг. - неравна и неустойчива повърхност; - работна височина с риск; - неустойчиво положение на тялото; - работа на открито. Оценката на риска за ръчна работа с тежести на работници, извършващи обща работа с тежести в Сталко ООД показва значително изразено натоварване на организма с умерен риск от увреждане на мускулно- скелетната система. Съгласно Методиката за оценка на риска, измерения умерения риск означава незадоволително овладян риск, който изисква мерки, преразглеждане на средствата и условията осигуряващи защита от по- високо ниво в определен срок. Затова дейността предвижда закупуване на 1 газокар с висока степен на защита за безопасността и здравето на работещите и отговарящ на съвременните изисквания за опазване на околната среда. Изискванията за безопасността за газокара са: стабилност при завой, намаляващ риска от преобръщане; контрол върху падането на товара и преобръщането на машината; намаляване риска от повреждане на товара; видимост на шофьора, блокиране на машината при отсъствие на водача, и технически характеристики: капацитет 3 тона; гориво- LPG; ниво на шум мах 78 dB(A) Осигуряването на газокар за вътрешно- заводски транспорт ще позволи механизирано преместване на товари на територията на цялото предприятие, с което ще се минимизира риска от ръчна работа с тежести и ще се елиминира риска от злополуки с премествани товари. Осигуряването на висок клас товаро- подемна техника, ще подобри работната среда, с повишена производителност при минимизирани рисковете от ръчна работа с тежести. Ще се подобри защитата, опазването и съхранението на здравето на рискови групи работници. 48 900.00 48 900.00
Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд: Целта на дейността е подобряване управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа, чрез внедряване и сертификация на Сталко ООД по стандарта BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) – Система за управление на здравето и безопасността при работа. Дейността ще се реализира на два етапа: Етап 1: Разработване и внедряване на BS OHSAS 18001:2007 в дейността на предприятието и Етап 2: Сертифициране от независим акредитиран орган на Системата BS OHSAS 18001:2007. Етап 1: Разработване и внедряване на BS OHSAS 18001:2007 в дейността на предприятието включва: - Преглед на документи: преглед на съществуващата документация във връзка със ЗБУТ, в т.ч. оценка на риска и контрола, както и приложимото към дейността на фирмата законодателство. Запознаване на всички служители с дейностите по внедряване, както и с изискванията на стандарта. Обучение на трима служитеи на Сталко за вътрешни одитори на системата. - Наблюдение на процесите- основни и спомагателни- на място в предприятието в хода на работния процес - Писане на процедури, съгласно изискванията на стандарта, обичайната дейност на предприятието и съответстващите нормативни изисквания в т.ч. политика и ангажираност на ръководството; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; организация и персонал, обучение, документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. - Внедряване на разработените процедури: наблюдение на процесите, изпълнявани спрямо описаните в процедурите алгоритми и изисквания. Нанасяне на корекции и повторно наблюдение, където е необходимо. В хода на изпълнение на дейността ще се създаде приложимата към стандарта документация, с ясни правила за нейното управление и ревизиране, ще се въведат мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи коригиращи действия, ще се проведат и вътрешни одити, за удостоверяване функционирането на системата. Етап 2: Сертифициране от независим акредитиран орган на Системата BS OHSAS 18001:2007, който включва провеждане на сертификационен одит на системата от независим акредитиран орган, съгласно Стандарта ISO/IEC 17021- Оценяване на съответствието. Изисквания към органите, извършващи одит и сертификация на системи за управление. Целта е да се оцени съответствието на BS OHSAS 18001:2007 с внедрената в Сталко ООД система. Сертификационният процес включва потвърждаване, че е налице ефективен процес на вътрешен одит, който включва OHS рисковете, свързани с различни компоненти от дейността на фирмата; създадени са и се поддържат оценка и контрол на риска; постигнато е съответствие с всички изисквания на приложимите нормативни документи; въведен е мониторинг на изпълнението, измерване, докладване и преглед по ключовите цели и задачи; оперативен контрол, връзки между нормативните изисквания, политика, изпълнението на целите и задачите, компетентност на персонала. Сталко ООД прилага всички необходими мерки съгласно изискванията на българското законодателство за осигуряване на безопасни условия на труд на своите служители. Фирмата оперира в бранш с висок коефициент на трудов травматизъм 1,73 /КИД 16.29/. Внедряването и сертификацията по стандарта BS OHSAS 18001:2007 ще допринесе за осигуряване на по-здравословна и по-безопасна работна среда, повишаване на ефективността, чрез прилагане на структуриран подход към идентифициране на опасностите и управление на риска; успешно прилагане на съществуващото законодателство и други приложими изисквания, повишено обществено доверие към предприятието и повишаване на производителността. 9 000.00 9 000.00
Дейности по организация и управление на проекта: Дейността допринася пряко за постигане на целите резултатите на проекта и осигуряване на успешно реализиране в рамките на времевия график и предвидения бюджет на всички дейности по проекта. След одобряване на проекта и подписване на договор с финансиращата институция, Сталко ООД ще подпише договори с ръководителя и счетоводителя на проекта, с конкретно описание на задълженията и отговорностите. Ще бъдат извършени всички подготвителни дейности за стартиране на дейностите по проекта- актуализиране и конкретизиране на графика на проекта и др. Ръководителят ще отговаря за цялостното управление и отчет на проекта, изпълнението на всички дейности и управлението на екипа и подизпълнителите. Основните му задачи включват: организира и координира дейностите по изпълнение на проекта и организира дейността на екипа; организира и контролира процедурите за избор на изпълнители по проекта; отчита изпълнението на дейностите по всеки етап на проекта; наблюдава дейностите по отношение на целите на проекта, поддържа връзката с АЗ, подписва договори, поддържа контакт със заинтересованите страни. Ръководителят ще бъде отговорен за техническото, финансово и административно изпълнение на проекта и за спазване на правилата и процедурите при изпълнение на проекти, финансирани по ОП РЧР; законосъобразно изпълнение на процедурите за избор на подизпълнители; наблюдение и контрол на подписаните в рамките на проекта договори; контролира спазването на графика на проекта; подготовка на доклади и отчети по проекта. Подробно описание на задълженията и отговорностите на Ръководителя ще бъде включено в договора за възлагане управлението на проекта. Счетоводителят ще отговаря за счетоводството, финансовото управление, съхраняването на финансовата документация, подготовка на искания за плащания и т.н.; подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети. Ръководителят на проекта, със съдействието на счетоводителя ще подготвя подробни текущи технически и финансови отчети за изпълнение на дейностите по проекта, за спазване на графика, постигане на индикаторите за успех на всеки етап и за постигнатите резултати след приключване на планираните дейности. Ръководителят ще води точна и редовна документация и ще следи за изрядни счетоводни отчети, съгласно изискваните форми, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане; ще води прецизни и редовни доклади и прозрачни сметки за изпълнението на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти финансирани по програмата, както и според вътрешните правила и процедури на Сталко ООД и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. След приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен окончателен доклад, попълнен по образец на Договарящия орган, относно изпълнението и постигнатите резултати. В доклада ще се посочва постигането на резултатите и целите на съответния проект чрез предварително зададените индикатори, както и се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите. Докладът ще описва и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението на съответния проект, как тези проблеми са били решени, както и какви са били причините те да не бъдат преодолени. Освен техническия доклад и копия от съпътстващи документи, ще бъде подготвен и финансов отчет. 7 056.00 7 317.95
Дейности по публичност и визуализация: Цел на дейността: Осигуряване на информация и комуникация по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинасирането от фондовете на Европейския съюз на проекта чрез: емблемата на ЕС; упоменаване на Европейския социален фонд, Оперативна програма Развитие на човешките ресурси; общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Информация за проекта ще бъде активно предоставяна от Сталко ООД според изискванията на програмата, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и по следните начини: - отразяване на финансирането на проекта на всички отпечатани документи - поставяне на 1 информационна табела, на входа на производствената база, съобразно изискванията на програмата и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.; - издаване на брошура с информация за проекта; - поставяне на стикери на закупеното по проекта оборудване; - поместване на информация за проекта и неговия прогрес на информационни табла на видно място в административната сграда на предприятието. 1 450.00 1 380.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.