Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

КАЛЦИТ ЕООД, гр. Сливница, е с основна дейност с производство на негасена и хидратна вар и добив на варовик и инертни материали. Предприятието осъществява производствената си дейност с две шахтови варови пещи намиращи се на собствена производствена площадка в гр.Сливница и находище за варовик „Козяк-юг”, намиращо се край гр.Сливница с доказани и налични запаси, в процедура за издаване на концесия по право (съгласно Закона за приватизация).
Съществуващите шахтови варови пещи в дружеството са въведени в експлоатация през далечната 1947г. Пещите са изключително стари и амортизирани съоръжения. Процеса на декарбонизация на варовика, който протича в тях е неефективен и съпроводен със значителен разход на енергия. В следствие се завишава стойността на крайния продукт и го прави неконкурентен. Пещите имат много сложна поддръжка и експлоатация, което води до висока стойност на експлоатационните разходи. Поради специфичния ремонт на такъв тип съоръжение се налага използването на външни услуги.
Проектното предложение предвижда разрешаването на  належащия проблем чрез закупуването на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1), като по този начин производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на пещ за производство на негасена вар със спомагателно оборудване (Мярка 1)- 1 брой: Съществуващите шахтови варови пещи са изключително стари и амортизирани съоръжения. Средно със старото оборудване се добиват по 2,4т./ч. негасена вар. С наличното оборудване се произвежда средно продукция, на годишна база около 12960т./год. Процеса на декарбонизация на варовика, който протича в тях е неефективен и съпроводен със значителен разход на енергия. Това завишава стойността на крания продукт и го прави неконкурентен. Пещите имат много сложна поддръжка и експлоатация, което води до висока стойност на експлоатационните разходи. Поради специфичния ремонт на такъв тип съоръжение се налага използването на външни услуги. Поради горе изброените причини се предвижда интегриране в производствения процес на ново поколение пещ за производство на негасена вар в комплект със спомагателно оборудване. Новата пещ ще има следните технически характеристики: • Напречно сечение на пещта: 2х3,4м2; • Производителност: 100т/ден; • Гранулометрия на варовиковата фракция: 30÷60мм.; • Остатъчен CO2: lt;2,5%; • Инсталирана електрическа мощност: 146,8kW. С въвеждането в експлоатация на актива КАЛЦИТ ЕООД ще увеличи производителността на негасена вар, което ще доведе след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 3 354 248.00 6 710 000.00
Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в КАЛЦИТ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 39 800.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността за въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - изготвяне на разработена документация на системата за управление – - инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) 1 000.00 1 960.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : Процеса на сертификация се осъществява в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт КАЛЦИТ ЕООД ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) 14 000.00 27 800.00
Финансов одит: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. 5 000.00 10 000.00
Публичност и визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) 3 000.00 5 760.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.